przez Luca w 14 Sty 2010, 11:00
Warto zagrać w tego moda bo kapitalnie odzwierciedla rosyjski półświatek, klimat jest jeszcze lepszy niż w SoC a zadania są tak nietuzinkowe że czasami wciska w fotel.
Na początku twórcy dają nam 'pobawić się w Elektrowni, w tej fazie gry zadania są proste ale możemy za to pozwiedzać te obszary elektrowni w których do tej pory nie byliśmy. Przemyślany system teleportów doprowadzi nas do niemal każdego dachu-tarasu, tam gdzie nie dotrzemy teleportem jest jakaś drabinka albo poskaczemy trochę po rurach. Niestety nie wydrapiemy się na silosy i dźwigi a w jednym miejscu trafiłem na niewidzialną ścianę. Zaopatrzenie głównie ze skrzynek (drewniane i malutkie metalowe które rozbijamy nożem). Znalazłem Winchester i Fn2000, granaty, apteczki i amunicję. Po Elektrowni zadania stają się bardziej skomplikowane a fabuł przestaje być banalna i wciąga jak dobry film. Dużo biegania po lokacjach, dużo mutantów i totalnie inny podział wpływów.
Prypeć jest kontrolowana przez Najemników (odbijamy dla Monolitu), Magazyny są kontrolowane przez Wojsko (odbijamy dla Wolności), Bar jest bazą Gangu Bandytów (na razie(?) nie odbijamy). Kordon jest podzielony; Stalkerzy w fabryczce przy moście. Bandyci w Wiosce kotów (odbijamy) i Wojsko w Blokpoście. Wysybisko to Stalkerzy i Najemnicy, Ciemna Dolina to Powinność w Świniarni (trzeba im pomóc odeprzeć Bandytów - frontalny atak) i Bandyci w Zakładzie ale na przemian z mutantami. Dzicz na razie nie osiągalna bo zabija mnie za każdym razem Kontroler (nie wiem jeszcze co muszę zrobić). Główna fabuła to pogoń za dokumentami (znamy z Priboi-a) ale wątki poboczne są tak oryginalne że nie spotkałem się z podobnymi w Stalkerze i modach. Pisałem o ratunku dla Pijawki - Kirjuszy i zadaniu od Wariata, dla Kniazia musimy odzyskać Winchester który po pijaku ukradł mu ... Mużyn, nie wiem jeszcze czy autentyczny czy to ksywka. postacie intrygują, kłamią i podpierd....ą się nawzajem. Do tego podobnie jak w Soljance są kradzieże i skrzyneczki pustoszeją z lepszych artefaktów, tuningowanej broni i np: śpiwora (zarąbali mi 2 razy). Są zestawy naprawcze, główne postacie zwłaszcza handlarze naprawiają broń i sprzęt. Środki płatnicze to; kasa, artefakty, ciała mutantów i zadania. Niektóre przejścia pomiędzy lokacjami otwierają się dopiero po otrzymaniu bądź wykonaniu zadania. W PDA b. skąpo informacji, nie wiem czy to bug czy tak ma być ale po prawej stronie gdzie powinny być opisy jest z reguły pusto. Są owe bronie, kombinezony i przedmioty, na razie jestem średnio zaawansowany w grze ale już wiem że trzeba poruszać się zgodnie z głownymi wątkami bo możemy stracić możliwość zdobycia questowego przedmiotu (Ja zawaliłem z Ciemną Doliną i nie mogą znaleźć Winchestera dla Kniazia). Gra działa płynnie, pulpit przywitałem może 3-krotnie na duuużo przegranych godzin, do tej pory dwa bugi: -jaścik z konserwami w Prypeci (zadanie od Salomona) nie ma go wogóle i jak próbuję skorzystać z jednego karabinka (nie pamiętam dok. SIG ileś- tam) wyrzut do pulpitu.
Co do spolszczenia to watpię czy będzie szybko, dobry pomysł na spolszczenie samych dialogów bo z resztą sobie już poradzi każdy.