ArmA

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Armed Assault

Postprzez SaS TrooP w 03 Sty 2009, 23:09

Kampania z Army to szit i to mówię ja, fanatyk. Nie wiem czy masz QG, ale tam są 2 mistrzowskie kampanie. IMHO lepsze niż OFP CWC.
Co do bitew pancernych w twoim rozumieniu. - Ja jakoś personalnie różnicy nie zauważyłem.

Aha, i opisz bardziej czego w pracy kamery nie rozumiesz.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Reklamy Google

Re: Armed Assault

Postprzez BelegPz w 04 Sty 2009, 11:54

Już ci mówię w OFP jak chciałeś zrobić animacje to mogłeś po prostu zrobić to wyzwalaczami. Tutaj nie ogarniam tego http://www.arma-zone.pl/art,edytor-przerywniki
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: Armed Assault

Postprzez SaS TrooP w 04 Sty 2009, 15:33

Nie pomyliło ci się animacje z cutscenką?

1. Animacje odpala się tak samo.
2. Co do tutka, opiszę ci to po krótce.

Wiedz, że i tak musisz dużo się tym bawić, by coś osiągnąć. Musisz nabrać doświadczenia, podobnie jak z moddingiem. Akcja jest jednak bardzo prosta.

OTO PRZYKŁAD:
Grupa żołnierzy RACS musi zdobyć wioskę kontrolowaną przez SLA. W dziale "Intro" tworzysz tak jakby drugą misję (punkty trasy etc.). Gdy już AIki zachowują się jak chcesz (w intrze w odróżnieniu od misji musisz w miarę możliwości zastosować skrypty a la Rushing etc. Jedna zła rzecz i kamera może się nie aktywować).
Potem wpisujesz w inicjacji dowolnej jednostki "this exec camera.sqs";
To odpala skrypt kamery. Pojawia się zawsze nad obiektem ją aktywującym.
Sterowanie kamerą musisz obczaić.

JAK DZIAŁAMY:
Jeździmy kamerą w czasie rzeczywistym nad walczącymi żołnierzami. Robimy tak parę razy by wyczuć, gdzie można ustawić kamerę. A potem po prostu - klikamy. W tej chwili na komputerze zostają zapisane koordynaty, tzn gdzie się patrzyliśmy w czasie klikania. Wygląda to mniej więcej tak:

Kod: Zaznacz wszystko
;=== 18:54:43
_camera camPrepareTarget [13447.25,109588.64,15.08]
_camera camPreparePos [13440.93,9657.16,3.66]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera


Nie piszę jak rozpoczyna się intro -zakładam, że to wiecie, ponadto są tutki.
W pierwszych dwóch rzeczach nie grzebiemy. Druga informuje o zasięgu widoku (teraz bodajże 700 metrów).
CamCommitPrepared jest dość ważny. Nie wolno tego stosować w pierwszym ujęciu, potem nie ma przeszkód. Informuje to o czasie w jakim kamera podróżuje do swojej kolejnej lokalizacji.
@camCommitted _camera to informacja, że skrypt nie posunie się do przodu niż koordynaty ie zostaną osiągnięte.
Pod tym dodajemy ciekawe efekty a la napisy:
Kod: Zaznacz wszystko
titlecut ["ĆSLA and US Forces are fighting fierce. Both sides got plenty of cassualties","plain down",1];


Aha, jeszcze coś:

Kod: Zaznacz wszystko
@camCommitted _camera


WARNING: Piszę z pamięci, ale chyba się nie mylę...
Znaczniki @ w intrze odpowiadają za warunek fikcyjnego triggera. Można zamienić ten (nie polecam) albo dodawać nowe. Np. tworzymy jakiś realny trigger lub jakikolwiek obiekt np. Game Logic'a i dodajemy np:
Kod: Zaznacz wszystko
@(samochód distance PLAYER > 5)

W takiej sytuacji skrypt zatrzyma się nim samochód o nazwie samochód nie dotrze do, w tym wypadku, jakiegokolwiek gracza (W MP obiekt PLAYER dotyczy KAŻDEGO/JAKIEGOKOLWIEK gracza)

Jakieś jeszcze pytania? Bo jest parę anglojęzycznych tutków na ten temat.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: Armed Assault

Postprzez BelegPz w 04 Sty 2009, 18:38

THX teraz już rozumiem o co biega przynajmniej tak mi się wydaje. No cóż trzeba będzie znowu pomęczyć się z edytorem :wink:
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: Armed Assault

Postprzez KoweK w 29 Kwi 2009, 14:39

Kod: Zaznacz wszystko
Wydawca nadchodzącego ultrarealistycznego shootera taktycznego studia Bohemia podał datę premiery gry na Starym Kontynencie.

Gra Czechów trafi do europejskich sklepów 26 czerwca. Firma 505 Games oznajmiła też, że możemy być pewni pojawienia się wersji demonstracyjnej. W tym przypadku nie podano jednak żadnego terminu - Bohemia wciąż zajęta jest pracami nad samą grą.


W tym wątku możemy również dyskutować również o nadchodzącej Dwójce :) Jak ktoś ma jakieś materiały (screeny, video) to niech zapoda w tym temacie ;)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Armed Assault I i II

Postprzez von Carstein w 29 Kwi 2009, 16:02

ArmA 2 będzie wspaniałą grą, która ukaże się jeszcze w tym roku.
Fabułę zawdzięczamy sierpniowej wojnie Gruzja vs. Rosja and sojusznicy. Mały konflikt. Ba! Wręcz utarczka (Niewielka liczba zabitych, trochę zniszczonego i zagrabionego sprzętu, spore zniszczenia w kraju) A ile nam teraz dostarczy radochy... Ech te piękne mapy, przypominające jak żyw moje strony.
Zapewne gra zyska dużą popularność w stanach - znowu główną siłą są Amerykańscy Marines, działający w ramach ONZ (Ja chcę CzDKZ! Śmierć Burżujom i Kapitalistom!) Sam Obama będzie ją reklamował - Przynajmniej w grze USA pokazało jakim jest dobrym sojusznikiem.

http://www.arma2.com/czarnoruski-ruch-czerwonej-gwiazdy_pl.html

Powyżej zamieściłem link do głównej strony informacyjnej o ArmA 2.

Ps. Chyba tylko czart wie jakie to może mieć wymagania.
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: Armed Assault I i II

Postprzez dorian w 28 Cze 2009, 11:17

Jakby co, to można już ciągnąć demo z AA2 :D

http://arma2.pl/download,demo.html

w strefie gier neostrady podzielili ściąganie na 2 pliki, tutaj ma prawie 3 GB i jest w całości więc trochę się schodzi, ale pewnie warto. Poza tym, link j/w do fajnej polskiej strony o AA2.
W zakładce z paczami jest też Patch 1.02 do wszystkich wersji językowych ArmA 2.
P.S. Mam tylko 1 problem - co wybrać i kupić, AA2, czy OF2 Dragon Rising...?
EDIT:
http://www.komputronik.pl/index.php/product/81206/Programy-i-gry/Gry-na-PC/ArmA_2:_Armed_Assault_2_PL_(PC)_Bohemia_Interactive.html
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

ARMA 2 i modyfikacje.

Postprzez ZRIEL w 09 Sty 2010, 20:48

Witam, jak powszechnie wiadomo modyfikacje potrafią przedłużyć życie gry o wiele lat. Jednak aby tak się stało gra musi spełniać parę warunków : silnik gry musi od początku być robiony z uwzględnieniem tego typu dodatków, a co za tym idzie muszą być udostępnione odpowiednie, łatwe w użyciu narzędzia edytorskie. Ponadto twórcy powinni wspierać tego typu inicjatywy, oraz dbać o ich wysoki poziom. A teraz chciałbym , abyście obejrzeli sobie parę filmików dotyczących największego moda do tej gry-choć jest ich wiele, dodają m.in nowe postacie, bronie, pojazdy, lokacje,scenariusze fabularne itp.- mod ten to ACE 2 : http://arma2.pl/news,50,a-c-e-2-w-przyszlym-tygodniu.html
mod jest już dostępny.
A teraz mi powiedzcie: czemu w Stalkerze tak nie można? Przecież ta gra w standardzie wygląda lepiej niż Stalker z DX10 a dodatkowe modyfikacje i ich poziom czynią ją jeszcze lepszą !! Jednym słowem- patrzmy i uczmy się. I GSC mogło by jednak udostępnić edytor do tworzenia nowych lokacji.

Ps : do tej modyfikacji polecam jeszcze War FX particles oraz War FX tracers : http://www.armaholic.com/page.php?id=8182 , http://www.armaholic.com/page.php?id=8165

Uwagi moderatora:

Po co nowy wątek, skoro jest stary? Łączę. - xKoweKx
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: Armed Assault I i II

Postprzez SaS TrooP w 10 Sty 2010, 15:27

...i nie pograsz bo nie potrafisz sterować postacią :E (właśnie odpisałem ci na temat na armagame.pl)
ACE to jest klasa sama w sobie, niestety Fromz literacko swoich Chińczyków spieprzył :|

Ale nie omieszkam się także pochwalić:
http://www.armagame.pl/viewtopic.php?f=65&t=3048

Ludzie zainteresowani betatestingiem na tym forum, pisać na PW. A betatesterów to ja potrzebuję.
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: Armed Assault I i II

Postprzez SaS TrooP w 09 Mar 2010, 23:04

Jakościowo lepsi niż w STALKERze IMO:

http://www.armaholic.com/page.php?id=9796
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: Armed Assault I i II

Postprzez SaS TrooP w 12 Maj 2010, 21:03

SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: Armed Assault I i II

Postprzez Ropasiak w 12 Maj 2010, 22:22

To kiedy można się spodziewać kampanii opartej na wojnie w Gruzji? Jest coś takiego w planach?
Image
Awatar użytkownika
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 333
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 19 Sty 2023, 23:08
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 13

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości