[Dima's MOD] Final

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez PrzemoC w 30 Gru 2009, 01:06

Hssiss napisał(a):Mod musi wykorzystywać jeden z dość "inwazyjnych" modów graficznych:
Przy wejściu w "opcje" natychmiast następuje "zaciemnienie" obrazu.


U mnie automatycznie po wejściu w opcje kursor był blokowany na jednym z suwaków
(gamma, jasność, kontrast), i automatycznie mailem za jasno lub za ciemno.
Wystarczylo poustawiac suwaki domyslnie, moze amsz to samo? Z reszta polecam
gre w stalkera na przyciemnionym lekko obrazie - jest o wiele wiecj zabawy
i myślenia, ze zwieracz zaraz puści :wink:
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Reklamy Google

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Imbefalasion w 30 Gru 2009, 01:25

Zauważyłem też, że mutanty są ciut za mocne - pijawa ginie dopiero po kilku celnych strzałach ze strzelby (z bliska), kontroler zginie dopiero po dwóch-trzech granatach (a i te trzeba szybko rzucić, bo ten niemal od razu czyni nas niezdolnym do walki, a już po krótkiej chwili gryziemy ziemię), burer też padł po piątym headshocie ze snajperki a nibyolbrzyma jeszcze ani razu nie zabiłem... Wiadomo, że mutanty w Zonie są wytrzymałe i w ogóle... Ale przydałoby się trochę je osłabić...
http://www.stalkerpbf.jun.pl
"A prawda jest jedna - Polska wiecznie będzie trwać!
I nigdy nie zginie, póki żyjesz Ty i ja
To sprawa honoru, to sprawa życia każdego z nas
I nie ma odwrotu - jesteś z nami lub przeciwko nam!"
Awatar użytkownika
Imbefalasion
Stalker

Posty: 141
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:58
Ostatnio był: 17 Cze 2017, 19:50
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 2

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez PrzemoC w 30 Gru 2009, 01:51

No cóż, prawda, Są silne, nawet zbytnio w co niektórych momentach. Wykorzystuj fakt,
ze zwierzaczki walczą także między sobą, np. psy bardzo nie lubią się z burerami.
Mi to parę razy uratowało dupsko, po po zwarciu w Dolinie mroku trafiłem na dwóch
Burerów i dwa psioniczne nibypsy ze stadkiem zwykłych. Potem doszły szczurki.
Były tak zajęte sobą, ze mogłem obrzucić ich granatami i rozstrzelać niedobitki.
Na Nibyolbrzyma polecam RPG-7, w X-18 zadziałało bez żadnych zarzutów.
Doceniaj granaty.
A co mnie wkurza to koty. Nie słychać tych dziadów a jak od dupy strony który
podejdzie i drapnie to bandaż w plecy. Szczurki wcześniej padały na 2 strzały
z pistoletu, teraz na dwa z karabinu.
Zauważ jednak, że mimo iż trudniej je zabić, to częściej zostawiają części ciała.
A to już jest fajne.
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Hssiss w 30 Gru 2009, 02:59

Co ja mogę powiedzieć - Strzał w głowę pozwala na ratowanie tyłka jeśli masz do czynienia z pijawką. Zaskoczone pijawki (takie, które stoją w miejscu bez kamo) da się zabić szybko i bezboleśnie jednym strzałem. Jednak problem się pojawia gdy się obudzi. Jeśli będzie biegać w twoją stronę zygzakiem to możesz być nawet Jonem Rambo, a i tak w głowę tak łatwo nie trafisz tz. będziesz musiał wpakować ładnych parę magazynków w to "coś" lub liczyć na dużo szczęścia i trafienie krytyczne. Z tego powodu Desert Eagle ze swoim rozrzutem doprowadza mnie do szału. Jedno pudło i po ptakach. Czasem mam wrażenie, że trafiłem w łeb sukinkota, a mimo to dalej stoi, choć trzymanie pozycji wertykalnej przez pijawkę to najmniejszy z moich problemów.
Dziwi mnie jednak, że przeciętna pijawka jest wstanie przyjąć na klatę 10 i więcej strzałów z DE (tych które nie trafiają nie liczę). Na litość Boską rozumiem, że to mutant ale przy takiej ilości trafień ruszającymi się elementami powinny być jedynie kończyny... bo korpus już dawno przypominałby ser.
Kontroler to też niezły agent, potrzeba przynajmniej 2-3 strzałów w głowę by powalić drania i to nie z byle czego, ale z kalibru 7,62x54. Wychodzi na to, że kościec kontrolera i skóra z korpusu pijawki to najwytrzymalsze materiały na świecie (lub przynajmniej najlepiej pochłaniające energię kinetyczną), dziwię się, że trzeba zbierać jakieś ręce i macki jak można jednego drania obgotować z mięsa, a drugiego oskórować. Ukraiński przemysł zbrojeniowy przodowałby w produkcji ciężkich pancerzy i kamizelek kuloodpornych.
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez kalash w 31 Gru 2009, 13:39

No i stało się....

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 73
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: ...dow of chernobyl\gamedata\scripts\watcher_act.script:283: attempt to index a nil value


stack trace:

Dodam że nie bawiłem się w skryptach. Wywala mi zawsze w tym samym momencie (zdobyłem dokumenty wojskowe i muszę teraz zanieść je do barmana. Problem w tym że jak bandyci mnie atakują to wywala mi grę.)

Edit:
Wczytałem wcześniejszy save i na razie jest ok. Jak dojdę do tego miejsca po raz 2 dam znać czy znowu gram potraktuje mnie bugtrapem.

Edit2:
Utak3r o to chodzi?
Przed:
Kod: Zaznacz wszystko
if (not self.st.disabled_objects[obj:id()]) and (obj:parent()==nil or not IsStalker(obj:parent())) and
           (obj_owner[obj:id()]==nil or obj_owner[obj:id()]==npc:id()) and npc:accessible(obj:level_vertex_id()) and
           (db.actor==nil or db.actor:alive()==false or db.actor:position():distance_to_sqr(obj:position())>6) then
               local valuable,corpse=isValuable(obj)
               if valuable then
                  local value=3000
                  if not corpse then
                     value=objValue(obj)
                  end
                  if value<=0 then value=0 end
                  local max_dist=5+math.sqrt(value)
                  if busy then
                     max_dist=max_dist/5
                  end
                  local dist=level.vertex_position(obj:level_vertex_id()):distance_to(npc:position())
            local corrected_dist=dist
            if dist>5 then
              corrected_dist=5+(dist-5)/math.sqrt(value)
            end
                  if dist<max_dist and corrected_dist<min_dist and dist<dist_limit then
              min_dist=corrected_dist
                     claimGObject(npc,self.st,obj)
                     res=true


Po:
Kod: Zaznacz wszystko
         end -- function check_item
         for o in npc:memory_visible_objects() do
            check_item(o)
         end
         for o in npc:memory_sound_objects() do
            check_item(o)
         end
--         for o in npc:not_yet_visible_objects() do
--            check_item(o)
--         end
         if res then
            mylog(npc:name() .. " claimed "..getGObject(self.st):name().." cact "..tostring(npc:motivation_action_manager():current_action_id()),"grb")
         end
      end
   )
   return res -- false -- res
end
Ostatnio edytowany przez kalash 31 Gru 2009, 14:03, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
kalash
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Lip 2009, 19:59
Ostatnio był: 08 Maj 2020, 00:46
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 4

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez utak3r w 31 Gru 2009, 13:47

Podaj kilka linijek przed i po linii 283 z pliku scripts\watcher_act.script, taki jakiś kontekst.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez MatrixSTR w 31 Gru 2009, 15:03

kalash napisał(a):
FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 73
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: ...dow of chernobyl\gamedata\scripts\watcher_act.script:283: attempt to index a nil value


stack trace:[/code]


Błedy ze skryptami to jest norma w większości modów i ja bym radził sie nimi nie przejmować bo w większości ich występowanie jest losowe, tzn. raz wystąpi z jakimś skryptem a po wgraniu sejwa już go nie ma chociaż na przykład robi sie wszystko tak jak wcześniej

Miałem jeden raz na tym modzie ten sam błąd i po wgraniu sejwa już sie więcej nie powtórzył więc chyba trzeba sie do tego przyzwyczjać
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 05:14
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Fatal Error

Postprzez JABŁKO w 02 Sty 2010, 00:20

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line : 342
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't open section 'wpn_ak47_sk5'


stack trace:

Wie ktoś jak sobie z tym poradzic ??
JABŁKO
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 01 Sty 2010, 23:47
Ostatnio był: 17 Lip 2011, 23:14
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: -30

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Panczos w 05 Sty 2010, 14:32

gdzie idze znaleść cudo z tego skreena http://img260.imageshack.us/img260/7839/m82monol.jpg
bo chciałbym nim sie pobawić :D
Zona is brutal and full of zasadzkas Sory za pisownie.
Core 2 DUO E8400 3.00GHz
2x2GB RAM DDR3 GoodRam 1333 MHz
Asus GeForce 9800GTX +
Windows XP Home Edition SP3
Awatar użytkownika
Panczos
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 27 Wrz 2008, 09:22
Ostatnio był: 28 Cze 2012, 11:53
Miejscowość: Gostyń Ślask
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 1

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Hssiss w 07 Sty 2010, 20:18

Mod wygląda na całkiem realistyczny pod względem balistyki jednak trapi mnie kilka rzeczy:

Zasięg maksymalny karabinów: Groza, Val, Vintorez. 1000 to lekka przesada - powinien wynosić ok 600m.
Małe obrażenia naboju 9x39mm - to zasięg powinien być mniejszy, a obrażenia większe.
Pod względem obrażeń na dystansie 300m naboje 7,62x39 dziwnym trafem przebijają 9x39 (w grze).
Rozumiem, że "dziewiątka" znacznie szybciej traci energię kinetyczną, ale to już przesada.

"Bizon" modyfikowany i zwykły na 9x18mm.
Ktoś "lekko" przesadził z siłą ognia. To draństwo bije mocniej niż AK 74u czy DE.

Jeśli ktoś znalazł broń na 0.388 cal i mógłby mi powiedzieć jak się prezentuje pod względem obrażeń, będę wdzięczny.
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez PrzemoC w 07 Sty 2010, 21:38

No, co do realizmu trajektorii lotu to się nie przyjrzałem, broni 9x39 jeszcze nie dorwałem.
Za to jednak jest powód, by wypościć małego patcha. małe to bugi i może się czepiam, ale
może się to wydać groteskowe... a innych wkurzyć.
http://img207.imageshack.us/img207/5052 ... dfsafd.jpg
bandyta w dziczy miał Skat'a i dwururkę. Trochę nie pasuje, co nie? Pozostali mieli
taka samą broń i albo Skat'a albo płaszcze.
Warto by się zająć naprawieniem tego jaką kto ma broń, dodam z eto był Weteran.
http://img143.imageshack.us/img143/415/ ... fsafd1.jpg
A to to już po porostu małe niedopatrzenie, ale kole w oczka.
Dodam, że wk*&^%$ mnie Glock w Zonie bo ma lepsze statystyki od MP5 czy MP5K.
Kolejna uwaga to to, że w tunelu w Agropromie należy zredukować liczbę anomalii.
W sumie jak coś znajdę jeszcze to dam znać.
Napiszę PW do Dymitra z lista bugów i pomyślimy nad paczem.

I taki mały bonus:
Grand Theft Auto: Zona
http://img444.imageshack.us/img444/8765 ... fsafd2.jpg
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Hssiss w 08 Sty 2010, 01:16

Ja tam jestem wstanie to zrozumieć - przecież oni grabią zwłoki (bandyci z dziurami w kurtkach z brunatnym zaciekiem dookoła tych dziur). Jednak wydaje mi się, że drobna korekta co do niektórych broni by się przydała (waga pistoletu maszynowego (PrzemoC). Obrażenia i celność rewolweru na 0.45, bo jest słabszy od połowy pistoletów na 9x19 i wiele innych błędów/uchybień).
Dodam jeszcze, że miło by było zobaczyć modele reszty broni z zamkami po prawej stronie:
Bizona, Grozy, Vala, Vintoreza, L 85, Spas'a i paru innych. Po sposobie strzelania dajmy na to stalkerów z L85(broń przytulona do policzka/torsu), każdy z nich powinien mieć przynajmniej wybite zęby lub poparzoną twarz lub osmalony kombinezon.
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości