Działa na bank.
Skoro zapodałem, to wypada też, żebym jako pierwszy stestował, więc testuję.
I tak póki co, na gorąco po kolei:
-trza wgrać gamedata moda do gry (wiadomo),
-koleś, który moda zrobił zapodał w nim również fixy w zal. od wersji, na której gramy, czyli 1.0004 lub 1.0005 jednak gra mi na 1.0004 z samym tym fixem od niego nie chciała odpalić.
Doszukałem się, że wydał drugi fix tutaj :
http://stalker.filefront.com/file/STALKER_Oblivion_Lost_ULTIMATE;105221chociaż w komentarzach do linku j.w. autor podaje, że należy ściągnąć ten fix, ale jednak poprawiony z megaupload:
1.0004.ARENA.FIX.zipwgrałem go (to b.ważne, bez niego mod może nie odpalić).
Dalej wgrałem :
-z pliku extras: trees (liście na drzewach lub bez = do wyboru),
-tracers (widoczny lot kul lub nie = do wyboru),
-TV Enhanced (różnorodne filmiki w telewizorach w bazach, łącznie z fajnie kręcącą dupą laską na ekranie).
-shaders i tu są do wyboru opcje dla najszybszych, średnich i słabszych kompów. Jeśli są problemy, można tego folderu nie wgrywać. Ja sobie wgrałem plik r2 dla najszybszych i poszło ładnie, a różnica w obrazie jest kolosalna.
-spolszczenie od Tyro do O.L.2.2.,
-po usunięciu localization.Itx poszło pięknie.
Wstępne skriny :
Opis:
Broń jest baaardzo celna z obu stron, rozgrywka b.trudna. Jeden nierozważny wychył zza winkla, czy drzewa i kulka w łeb, nawet z dość daleka. I to lubię, bo nie daje tutaj rady parcie na przód na maxa, trzeba bardzo uważać.
Są blowouty, jak na razie piękne, ale śmiertelne, a kilkanaście apteczek i antyradów i tak nie wystarcza = kaplica. Trzeba szukać schronienia i spier%$alać biegiem. Po blowoucie jak na razie wysyp mutantów i zombie, jest izlom, chimery, pijawy itp.. Wkurzał mnie za to mocno efekt rozmycia w oddali, czyli dept of field, gów&%no było widać już z 0,5 km, więc to zmieniłem i teraz jest git, widać bardzo daleko, tylko sam horyzont nieco rozmyty. No i nie było lekkiego bujania podczas chodzenia, co lubię, tylko "płynąłem" stabilnie do bólu, więc jak komuś nie pasuje to też można to zmienić.
Poza tym pogoda.
W modzie jest bodajże S.W.O. 3.0 od Trojanucha i pogoda jest bardzo dynamiczna = od pięknego słoneczka do bardzo ciemnych chmur z mocną ulewą za chwilę, czyli ciemno, buro i ponuro, ale ja akurat uwielbiam takie klimaty. I jak już leje, to tak, że prawie nic nie widać, jak nie to są też gęste mgły.
Nie wiem, bo nie grałem w tamte mody, ale ten Ultimate sądząc po skrinach przypomina raczej dość mocno Stalker Complete'a 2009 i L.U.R.K.A jeśli chodzi o grafikę. A ta jest naprawdę świetna, może nawet niekiedy wręcz przesadnie.
Fajny też jest, niekończący się widok ogólny aż po sam horyzont, nie ma "pustych"/ białych miejsc w oddali. Kawałek tego widać na 3-cim/4-tym skrinie za posterunkiem wojska i na pozostałych też i tak jest wszędzie dookoła, co daje efekt olbrzymich przestrzeni.
Stalkerzy przeszukują i odciągają zwłoki, rzucają granatami itp., mocno ciemne noce. W nocy można się po cichu podkraść do gościa i może nas nie zauważyć. Spanie działa o.k.
Aaa, i jeszcze jedno. Udźwiękowienie w tym modzie jest tak samo piękne jak grafa, no wypas prawdziwy. Podczas walki odgłos broni rewela, słychać jak świszczą kule dookoła i walą np. o ściany, albo drzewa, tak samo fajne ładowanie magazynków. Prawdziwe mnóstwo spluw wszelakich do wyboru tylko odrzut mogły by mieć większy. Fajna też jest kosa do chlastania, nóż znaczy.
Poza tym odgłosy Zony i jak pada deszcz to słychać też chlupot wody w kałużach.
No, i już coś trochę wiadomo. Uważam, że jak na razie mod jest bardzo dobry i tnę dalej (póki co dotarłem do podziemi Agropromu).