Witam! Przedstawię wam (w sumie to będzie najlepszy temat dla nowicjuszy) ranking mutantów w zonie. Jeśli miałby ktoś jakieś zastrzeżenie, pisać- będę aktualizował temat na bieżąco.
Ranking (od najłatwiejszych do zabicia, po najtrudniejsze):
1.Mięsacz- bardzo łatwo go trafić, jest po prostu kulką mięsa z nogami... Mało wytrzymały, prawie nie atakuje,a jak już to zrobi to i tak ze słabym skutkiem. Z pyska wygląda (dosłownie) jak g*wno, z daleka można go pomylić z dzikiem (tzn. przy słabej widoczności ogólnie) oraz z Nibyolbrzymem (6. nr w rankingu).
2. Dzik- mocniejsza wersja Mięsacza- jest nieco silniejszy i wytrzymalszy, bardziej agresywny. Mimo dużych kłów i wielkiego ciała jest to naprawdę łatwy przeciwnik. Można go pomylić z Mięsaczem (przy słabej widoczności). Groźniejsze są starsze osobniki (mocno obrośnięte futrem).
3. Ślepy pies- w pojedynkę jest nie groźny, mimo że kiedy zacznie biegać to trudno go trafić. Jednak gdy zaatakują np. w piątke, zżerają hp w mgnieniu oka. Niektóre wyglądają jak obdarte ze skóry (chyba o to chodziło twórcom), można je usłyszeć z naprawde ogromnej odległości- wyją i szczekają niesamowicie głośno. Lepiej jest omijać większe sfory, szczególnie gdy w stadzie są...
4. Nibypies- są dwie wersje tego wilka- normalna i "piekielna" (nazywam to tak, bo efekt, gdy "czaruje" przypomina mi lokacje z tes4:oblivion- otchłań...). Jest szybki, wytrzymały i dosyć silny- ciężko go trafić. W dodatku niektóre przywołują pomocników- nie szkodzą, ale nie można odróżnić prawdziwego od przywołanego, więc trzeba zgadywać na którego warto tracić amunicję. Jeśli jeszcze nie zaczął przywoływać, a jesteś w pobliżu niego, rozpoznasz go po wzrastającym wskaźniku pola psionicznego ("oko" robi się zielone, ekran szarzeje).
5. Snork- pusta skorupa dawnego człowieka- zona zrobiła z niego po prostu zwierzę. Jest na miejscu 5, nie dlatego, że jest super szybki, super wielki czy jeszcze inny "super". Zazwyczaj atakuje w stadzie po 4 "osoby". Łatwo go zabić- 1 strzał z shotguna z odległości 6-8 m i leży, jednak gdy już zaatakuje... Bez dobrego pancerza odbiera mnóstwo "życia", a gdy naraz atakuje ich kilku- po prostu Czarnobyl!Radze na bieżąco gapić się na stan zdrowia. Groźny jest jego atak z wyskoku- kiedy na ciebie leci, musisz zrobić szybki unik, aby w ciebie nie trafił.
6. Nibyolbrzym- ogromne cielsko z nogami jak słoń. Wytrzymały jak czołg, gdy łazi obok ciebie ziemia zaczyna się trząść. Naprawdę trudno go ubić, jednak jego ataki nie są takie mocarne jak jego ciało (potrafi wytworzyć fale uderzeniową, która na bliską odległość potrafi ostro j*bnąć). Ja osobiście naparzałem do niego ze strzelby z 30 śrutów podstawowych, po 2 ulepszone każdej wersji, dopiero po 30 strzałach z ulepszonego Akm w głowę padł martwy.
7. Kontroler- znowu człowiek (dziwne, w realnym świecie to zwierze jest niebezpieczniejsze, a w zonie odwrotnie...). Jest naprawdę trudnym przeciwnikiem. Jego główną bronią jest umysł- emituje w kierunku wroga fale psioniczną, która odejmuje ponad połowę hp (nie testowałem na armorze o ochronie psionicznej powyżej 35%). Nie ma co walczyć z nim karabinem czy strzelbą- albo strzelisz do niego z rakiety, albo (mój ulubiony sposób^^) zakampisz/podkradniesz się na niego z nożem, celując w głowę. Cztery uderzenia w głowę wystarczą, a bazooką możesz celować nawet w stopę... Niektórzy mówią, że celna seria a kałacha starczy, jednak ja strzeliłem do niego 2 (gdy pierwszy raz go spotkałem), a i tak musiałem użyć noża (po 3 slashach zginął). Głosem innych użytkowników umieściłem pijawkę wyżej (nad kontrolerem), bo mówili, że większy kłopot sprawiła im pijawa.
8. Pijawka- kolejny zmutowany człowiek (tyle że jeszcze dzikszy od snorka). Jest bardzo wytrzymała, bardzo szybka, bardzo silna, bardzo niewidzialna (?)- naprawdę trudny przeciwnik. Jedni mówią, że niewidzialną nie da się zabić, inni że najlepszy sposób to bazooka- jednak (naprawdę- to jest najlepszy sposób na tego c*uja!) najlepiej wyskocz z nożem i napażaj w łeb ile wlezie. Wykańczaj po kolei, bo gdy napadnie cię naraz stado tego stwora, nożem dużo nie zdziałasz.
Poza rankingiem...
1. Poltegreist- jego stopień zagrożenia zależy od tego, gdzie się znajdujesz, bo rzuca w ciebie przedmiotami leżącymi na ziemi, półkach itp. Wygląda jak jakaś kulka światła,jeden celny strzał z shotguna go załatwi. Uwaga jednak- niektóre potrafią zionąć ogniem!!
2. Szczury (zmutowane)- rzadko można je spotkać, więc rzadko się na nich narazisz, ale jak już na nich się natkniesz nie zrobią ci większej krzywdy. Są małe i ruchliwe, więc ciężko je trafić. Pistolet się nie nadaje, lepiej użyć karabina (nie dlatego, że jest mocniejszy, ale dlatego, że częściej trafisz). Najlepszą bronią jest shotgun o sporym rozrzucie, który razi całą chmarę tego ratatajstwa.
Umieściłem ich poza rankingiem, bo"
a) "polty" mają różne poziomy trudności, zależy gdzie się znajdujesz
b) szczury są zbyt rzadkie, żeby można było stwierdzić, gdzie je umieścić
Enjoy!!
"Moddery":
Częstotliwość występowania: zależna od moda oczywiście, tak jak miejsce.
1. Burer (Kopacz)- Ponoć to pracownicy elektrowni, którzy przeżyli wybuch w 1986. Noszą
płaszcze, są karłowaci, odporni na promieniowanie. Posiadają zdolności psioniczne,
potrafią ciskać przedmiotami, zaczerwienić nam ekran (przez co łatwo
ich namierzyć, wiadomo ze muszą być gdzieś w pobliżu). Wali do ciebie tymi cholernie niebezpiecznie groźnymi falami. Dość wytrzymały i wredny - jak cię zobaczy, będzie cię tropił do znudzenia... Mogą też ciskać ogniste kule i są niebezpieczni w walce w ręcz. Ponoć ich szef- najpotężniejszy-
mieszka w X18 (Oblivion Lost).Zalety:
-całkiem wytrzymały,
-groźny na dystans jak i w zwarciu,
-może podnosić przedmioty na odległość,
-można przez to pomylić z polterkiem,
-szybki.
Wady:
-można wyczuć go na odległość, bo ekran robi się czerwony,
-pojedynczo niezbyt groźny,
-na otwartym terenie też, tylko trzeba trzymać na dystans.
2. Połamaniec- Zmutowany człowiek, bardzo sprytny, je psy, małe stworzenia, czasem ludzi.
Gdy stalker podzieli się z nim swoim jedzeniem, może uzyskać informacje o zonie(?).
Niepotwierdzone przeze mnie. Tak miał w opisie. Potrafi podążać za samotnikiem
i zaatakować, gdy ten śpi. Prawdopodobnie posiada pewne zdolności psychiczne (może dobrze ukrywane).
Zalety:
-Szybki,
-Nawet wytrzymały.
Wady:
-Mało zalet,
tak w sumie nic szczególnego... Ot nowy potworek.
3. Kot- Zmutowany kotek, trochę podobny do tygrysa. Groźne. Żyją w kilku osobnikowych stadach (informacje z Priboya) Gdy gracza wyczują - możesz się kryć na strychach - I tak cię znajdą. Grozne z powodu liczby i zaciętości.Zalety:
-szybki,
-dość silny (silniejszy od psa),
Wady:
-mała wytrzymałość
-tworzy małe grupy,
-mało zalet.
Coś tak jakby pomiędzy psem a nibypsem.
4. Zombie- fajny potworek, kiedyś człowiek, genialnie przedstawiony. Chodzi po Zonie, głośno pieje, je wszystko co znajdzie. Są jego 2 rodzaje- Zwykły i niewidzialny ( nie do końca), ta druga wersja znacznie wytrzymalsza. Trzeba go zabijać parę razy, bo wstaje.Zwykłe lubią występować w małych grupkach, biegną do ciebie z uśmiechem na ustach i krzyczą "HUŁA". Krejzolskie są bardziej wytrzymałe (coś tam Zona im zrobiła z ciałem).
Super jest, nie wiem czemu go wycieli z finalnej wersji gry.
Zalety:
-Fajny ,
-wytrzymały,
-nawet mocno bije,
-trzeba zabijać parę razy,
-można się przestraszyć,
-dwa rodzaje.
Wady:
-Powolny.
Jak padnie, nawalać nożem. Puki się nie podniesie. Jak mamy nadmiar
granatów... Wiadomo.
5. 5) Chimera- Wynik eksperymentów genetycznych (szczegółów nie pamiętam).
Wielka, szybka, silna, zwinna. Fajnie wygląda, i poluje w parach,
może czasem trójkach.
Zalety:
-Szybka,
-zwinna,
-silna,
-poluje w grupach,
-wytrzymała...
Wady:
-brak?
Urodzony zabójca. Najlepiej wleźć na jakieś drzewo i obrzucić granatami.
Źródła: Oblivion Lost 2.2, własne obserwacje, używałem spolszczenia
od Xytro(?), jest gdzieś tu na forum.
Pisałem na szybkiego. ~by PrzemoC~
by Komisarz HoltZdjęcia zrobione przez
PrzemoC, mój upload.
Reszta zdjęć zostanie dodana niebawem.
Jeśli popełniłem jakiś błąd, pisać na PW (szczególnie kieruje to do Holta i Przema). Pisać, jeśli macie pewność co do mojego błędu.