S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Waluk w 14 Wrz 2008, 12:35

Kiedy ostatnio wypuścili grę która była tak niedopracowana i miała tle bugów?

Pamiętam jak mówili mi żebym nie kupował oryginalnego Gothica III, bo ma pełno bugów. I tak kupiłem, bo Gothic to legenda, ale nie miał on takich bugów jak Stalker. Czasem można było zgubić jakąś postać (i nigdy jej nie znaleźć), ale nie psuło to totalnie zabawy. Można było chociaż przejść grę bez większych problemów. Stalkera do końca nie mogę przejść, bo wywala mnie do pulpitu. I nie mam zamiaru zaczynać gry od nowa, bo to żadna gwarancja. A odgrzewany kotlet nie smakuje tak samo.

Pozdrawiam.
Waluk
Stalker

Posty: 78
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 00:00
Ostatnio był: 22 Paź 2008, 01:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez FireStorm w 14 Wrz 2008, 14:01

Oj wersja 1.0 Gothica 3 byla naprawde trudna do przejscia i zabugowana podobnie jak CS :) Ja nawet na ktoryms-tam paczu musialem sobie z konsoli wpisac polecenie, zeby mi doroboilo jeden Kielich Ognia (czy jak sie to tam nazywalo), bo w grze go nie bylo.
Tyle, ze przynajmniej nie zjezdzala do Windy co 10 minut.
Image
FireStorm
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 05 Wrz 2008, 18:40
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:52
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Kubcik w 14 Wrz 2008, 16:35

LUDZIE PROSZĘ O POMOC!!! Nie mogę zdobyć kodu do drzwi w RED FOREST. Po przejsciu dziury w siatce, i pokonaniu paru metrów wchodzi sie na drabine gdzie uprzednio zabiliśmy snajpera, są drzwi z kodem ale skąd wziąćś kod to nie mam pojęcia, może ktoś go zdobył lub go ma to bardzo bym prosił żeby mi nasaliście...
Tu albo na e-maila lub GG albo ICQ [b]PLISS[/b]
Awatar użytkownika
Kubcik
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 06 Kwi 2008, 19:42
Ostatnio był: 15 Wrz 2008, 09:17
Miejscowość: Boguszyce/Opole
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez MiD.647 w 14 Wrz 2008, 16:47

Nie wiem czy ktoś miał już ten problem, ale obecnie jestem w Jantarze i ile kroć wczytam grę to po 1-2 minutach kończę na pulpicie ;/
ma ktoś jakies porady??
MiD.647
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 16:42
Ostatnio był: 27 Wrz 2008, 00:47
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Waluk w 14 Wrz 2008, 18:25

Po 1-2 minutach? To i tak nieźle. Ja w czerwonym lesie ląduję na pulpicie co 5 sekund. Na razie nie ma na to sposobu żeby nie zaczynać gry od początku lub od innego save'a. Chociaż z poprzednim save'em też są problemy...
Waluk
Stalker

Posty: 78
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 00:00
Ostatnio był: 22 Paź 2008, 01:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Zastrzyk w 14 Wrz 2008, 20:30

Pośpieszyli się chłopaki nie ma co ja ostatnio gram sobie 2 raz w stalkera już z patchem. Jak zwykle szukam jakiś przedmiotów, artefaktów. A tu idę sobie do bazy wolności po jakiś quest idę idę rozwalam wszystkich i widzę mój przepiękny pulpit Windows Vista lol. Mogli by wydać takiego patcha 500 megowego jak do battlefield 2142 który po patchu 1.50 wreście nie wywala i działa dobrze XD
Image
Awatar użytkownika
Zastrzyk
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 08 Lut 2008, 16:17
Ostatnio był: 22 Wrz 2011, 12:42
Miejscowość: Jupiter
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Michu w 14 Wrz 2008, 21:01

A ja wyczaiłem że da się ''odebrać'' łupy, zabrane przez bandytów. I jest to banalne :D. Wiecie o tym, czy nie ?
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Waluk w 14 Wrz 2008, 21:06

Ja wiem, że dostajemy misję żeby odebrać rzeczy ukradzione przez bandytów w piwnicy. Ale pieniędzy nie odzyskujemy.
Waluk
Stalker

Posty: 78
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 00:00
Ostatnio był: 22 Paź 2008, 01:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Michu w 14 Wrz 2008, 21:10

Pamiętacie miejscówke gdzie siedział Bies z kumplami, na wysypisku ? (ShoC). Naprzeciwko po drugiej strony drogi są jakby takie poprzewracane betonowe płyty, czy coś. Tam będzie siedziało tych dwóch bandziorów, zabijcie ich. W zielonej skrzynce są nasze łupy (o ile nam zabrali).
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Waluk w 14 Wrz 2008, 21:16

Dokładnie. Ale przecież dostajemy taką misję zaraz po wyjściu z piwnicy. :-)
Waluk
Stalker

Posty: 78
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 00:00
Ostatnio był: 22 Paź 2008, 01:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Zastrzyk w 14 Wrz 2008, 21:50

Lool Ja miałem misję lecieć odrazu do bazy powinności loool
Image
Awatar użytkownika
Zastrzyk
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 08 Lut 2008, 16:17
Ostatnio był: 22 Wrz 2011, 12:42
Miejscowość: Jupiter
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez freakXP w 14 Wrz 2008, 23:11

Dopiero od 1.5.04 da się odzyskać. Podobno tylko część. Ja nie grałem fair w tym przypadku, bo miałem dopakowaną Seve, modowanego Wintara (najlepsza broń w CS ! W podstawce jej nie doceniałem, a tu cokolwiek ruszy przeciwko nam - oprócz sub-bossów jak pijawka czy nibyolbrzym - 2-3 strzały w łeb i wraży monster czy inny monolit wącha kwiatki) i pełno artefaktów (byłem wcześniej niż wynika to z fabuły w Agropromie).

Co do mnie i moich odczuć związanych z grą, którą wczoraj w nocy skończyłem - patch .04 nie rozwiązuje wszystkich problemów. Nie ważne czy na polskiej czy rosyjskiej, na piracie czy oryginale - zawsze się coś spieprzy. Pół biedy jak są to pierdołki typu bugtrap czy misje poboczne. Ja np. nie mogłem pod koniec gry przejśc z Czerwonego Lasu/Jantaru na wysypisko (chciałem coś załatwić w Mrocznej Dolinie - zabrać artefakt w zamkniętej części Bazy Wolności), bo non stop gra mnie wywalała do pulpitu. Ale grę da się skończyć w większości przypadków - współczuję pechowcom, bo pewnie odłożą grę na półkę i już jej nie przejdą do.... końca życia ?

Może wypiszę minusy i plusy i się w ten sposób ustosunkuję do gry:

MINUSY:

- bug na bugu bugiem poganiał; na 1.5.03 nie da się gry przejść... nie będę się wgłębiał, bo tutaj każdy ma swoją historię;

- nowy-stary interface, czyli spieprzony HUD bez paska staminy i z nieczytelną mini-mapą oraz PDA, które jest dwa duże kroki w tył za tym, co było w Stalkerze starym; nie wspominając o menu ekwipunku z wyskakującymi pop-upami i "ręcznym" przenoszeniu sprzętu do skrzynek;

- fabuła jest niespójna z sequelem i względem niej nie logiczna w sensie przyczynowo-skutkowym. Tutaj się zatrzymam:

W Stalkerze było powiedziane: Strielok dostał się do elektrownii i sarkofagu korzystając z północnych dojść przez Zonę, czyli od strony Białorusi (tam też jest strefa w realu). To tłumaczy też, dlaczego nikt go nie rozpoznaje na południu, nawet Przewodnik. W Czystym Niebie wszystko zostaje przekręcone, bo się okazuje, że Strielok szedł od południa - jak my - omijając duży mózgozwęglacz; jak idzie drugi raz, to omija duży mózgozwęglacz od zachodu i dalej drogą przez Limańsk.

Dalej - mapy zostały przerobione na zasadzie kontrastu: w Mrocznej Dolinie było strasznie i w dzień Słońce nie wychodziło, to teraz zrobimy piękną wiosenną pogodę, do bazy na północy damy rozrywkowych Wolnościowców, którzy przy muzyce reagge będą rzucać śmiesznymi tekstami typu "Merkantylizm srenkantylizm" czy jakieś gandzio-sugestie. Ja się pytam - gdzie, gdzie ta mroczna dolina ? Podobnie Kordon, Agropom, nawet Jantar. Jantar to była szkoła życia dla stalkerów i - obok Mrocznej Doliny (nie licząc laboratoriów i piwnicy w Agr.) - jedna z najlepszych lokacji w Cieniu Czarnobyla. W SC wszędzie mamy pełno Stalkerów, którzy sobie grają na gitarze i opowiadają ruskie dowcipy, a zombi czy snorków tyle co kot napłakał.

Poza tym pewne zmiany uczynione na starych mapach są nieprzemyślane - np. baza neutralnych stalkerów Ojca Waleriana. My wiemy, jak oni skończą, ale chodzi o to, że przez niecały rok nie rozwalą jej tak, żeby wyglądała tak, jak w oryginalnym Stalkerze; podobnie Baza Bandytów na Wysypisku.


- oprócz bugów i interface'u główna wada gry, to jej nagłe przyspieszenie pod koniec (a tak naprawę jeszcze wcześniej) i porzucenie elementów eksploracji i RPG na rzecz czystej sieczki. Od drugiej wizyty w MW zaczynają się regularne bitwy z udziałem kilkunastu czy kilkudziesięciu stalkerów po każdej ze stron, nie ma nawet czasu żeby się wysikać i wszędzie daleko (czyt. do mechanika, żeby nam podrasował i naprawił co-nieco i dobrego handlarza);

- ...łączy się z tym inna wada gry, czyli końcowe lokacje są BARDZO liniowe, gorzej niż w starym Stalkerze - czarę goryczy przelał Limańsk, w którym idzie się jak po sznurku;

- gra jest miejscami irytująca, a nawet denerwująca żeby nie użyć mocniejszego słowa - wku*wiająca: wyjście z Bagien do Kordonu zaraz przy lufach wojskowych CKMów; poruszające się artefakty, które potrafią być nawet 30-40 metrów od anomalii (można nieopatrznie ominąć taki i iść dalej); dziwne rozstawienie przewodników, czasami nie chcą nas zabrać ("Na razie nigdzie"); patent z bandziorami na wysypisku, zwłaszcza jak je całe zajmują i oczywiście słynna już (chyba dlatego tak to rozegrali, żeby gracze mieli o czym ze sobą gadać) misja z Lisem, gdzie nam jumają forse (mi 15 tyś. ru) i wyposażenie (wgrałem sejwa i schowałem rynsztunek w skrzyni na Pchlim Targu); gubienie modów do naszego stufu jak je na dłużej zostawiamy w skrzyniach (wiem, do BUGÓW) czy my favourite, czyli końcowa misja w Elektrowni. Radzę wcześniej dopakować na MAX pancerz i Wintara BC (dostajemy takiego w miarę dopakowanego od Leśnika za Kompas), zainwestować w ammo przeciwpancerne i brać je od żołnierzy monolitu w Limaśku i Szpitalu. Te FTMcośtam, co dostajemy do łapy jest przy dopakowanym Wintarze (wystarczy ten od leśnika) z odpowiednią amunicją, kupą gie. Oczywiście strzelać w łeb po 2-3 pestki na łebka. TRs, też dopakowany na max, się za szybko psuje i jednak trochę trzęsie celownikiem i trza 4/5x więcej pestek na łebka, a snajperek nie dostaniemy (chyba że ktoś wybił Wolność w DV). Jeszcze coś: radzę wziąść granatnik Buldog z ammo (~40 granatów) i - jak mamy jak - tego RKMa w budynku co go trza zdobyć za pułapką bandytów, gdzieś tam w Limaśku powinien być też granatnik PP. Buldog idzie na teleportujących się monolitowców w Elektrownii (obraz się wtedy trzęsie i nie ma jak trafić z karabinu), RKM i granatnik PP (masz tam TYLKO jeden granat, więc dobrze celuj) będzie ja ulał na śmigłowiec nad Szpitalem, potem oba wywalamy z ekwipunku;

- ogólnie mechanika gry się wykrzacza: za szybkie respawny (np. bandytów w [już nie] swojej Bazie) typu 30 sekund po akcji za plecami :); sojusznicy się nie kwapią z zajęciem nowych terenów po ich zdobyciu swoim własnym (gracza) sumptem i tego typu;

- optymalizacja zerowa;

- nowy (ale nie jakieś alter ego) Czerwony Las, który ssie;


PLUSY:

- pomijając HUD/PDA/ekwipunek cieszą drobne usprawnienia: frakcje, nowe przejścia; przewodnicy, modyfikacje do pancerzy/broni, naprawa sprzętu; rozbudowa starych map; nowe podejście do artefaktów, które razem z forsą zostało zdenominowane; bardziej zbalansowana ekonomia;

- jak jakaś frakcja opanuje wyjście z danej mapy i po drugiej stronie jest pusto lub wrogie ugrupowanie, to tamci będą chcieli zdobyć przyczółek, a potem eskalować się na całą mapę - SUPER!!!;

- poprawione A.I. z nowymi możliwościami typu walka granatami czy krycie się za przeszkodami - jak trafisz gościa ze snajpy, to jego pozostali koledzy z drużyny zdezorientowani zaczną szukać ukrycia;

- walka stealth jest teraz możliwa... i zalecana - żołnierze nie mają już aimlocka, termowizji, notkowizji i zdolności paranormalnych (powiedzmy... ;) ), a celowniki oraz tłumiki są bardziej dostępne (u handlarzy czy po pokonaniu najemników w DV);

- ciemne noce;

- wzmocnione potwory z podstawki (bardzo mobilny krwiopijca-predator, Nibyolbrzym i Polter, Kontrolery potrafią już walczyć wręcz!)... z drugiej strony - no właśnie, Poltergeisty są prawie nieśmiertelne i jest ich tylko 2 (słownie 2.) w całej grze - oba w tej samej lokacji; Pijawka w kamuflażu mogłaby być nieco bardziej widoczna itp. Taki mały plus;

- nowe motywy muzyczne;

- lokacje Bagna (chociaż też się można przypieprzyć) i Szpital;

- trochę niewykorzystana anomalia Teleport;

- dużo ładniejsza grafika -> zwłaszcza poprawione modele; tekstury w wyższej rozdzielczości; zaimplementowane nowe rodzaje mapowania wybojów; nowe efekty specjalne np. w postaci miękkich, plastycznych promieni słonecznych; zmiany dobowe i efekty atmosferyczne są teraz bardziej realistyczne i efekciarskie (o "ciemnej nocy" już wspominałem). Stary Stalker przy CS wygląda jak brzydsza przyjaciółka-ogon.


ODE MNIE:
- w Stalkerze i CS parę rzeczy bym zmienił: np... dobra, co Wam będę pisał, te pomysły są tak dobre, że zachowam je w sumie dla siebie... i może kiedyś je wykorzystam. Tak czy siak szkoda trochę, że gra odchodzi od realizmu (popatrzcie na Prypeć w COD4 i numery, jakie tam odwala gracz typu czołganie się w trawie w kamuflażu między wrogimi żołnierzami i APC itp.) na rzecz SF i wymyślania nowych lokacji - pamiętam jeszcze, jak parę lat temu ludzie się podniecali, jaka to Prypeć czy Zona będzie realistyczna itp. ... a tu taki połowiczny... KLOPS!;

- wydawanie tak naprawdę bety gry i robienie z graczy beta-testerów, nie mówiąc już o dwóch patchach w ciągu JEDNEGO tygodnia (to i tak lepiej - w drugą stronę przegięli ci od Bioshocka i kazali czekać na sój patch do niestabilnej gry 1/2 roku) bez możliwości grania na starych sejwach jest KARYGODNE !!!! Zwłaszcza, że ostatni patch nie jest tym ostatecznym; gra się ciągle wywala i ma bugi, trza jakieś gamedata.zip ściągać z podejrzanych ruskich serwerów itp. Oni nie szanują mojego czasu, więc ja nie szanuję ich; trzy razy rozpoczynałem grę, a przez błędy zapisu w Głównej Bazie Powinności straciłem łącznie 48 tyś. rubli i 2 godziny życia, oraz kolejne dwie na szukanie pomocy z przechodzeniem do inny map (problem z monitem).


Pozdrawiam.

P.S.: Ponieważ grę przeszedłem i raczej nie będę w nią kolejny raz grał, to nie będę się także już udzielał na tym forum, które opuszczam - było mi bardzo miło przez te kilka dni (chyba tydzień), które spędziłem w Zonie. Po sesji SC wieczorami wpadałem tu i czytałem wrażenia innych stalkerów i ich przygody z kolejnymi bugami, ciekawe anegdoty z życia Strefy (które najczęściej okazywały się... a jakże - organoleptycznymi opisami kolejnych bugów ;) ) a także szukałem i znajdowałem ciekawe, pomocne i potrzebne, informacje. Do zobaczenia w przyszłym życiu!
freakXP
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 11 Wrz 2008, 01:11
Ostatnio był: 19 Sty 2020, 17:55
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości