@Marcel
Modzicho przewspaniałe. Trojanuch, może zatrudnij się w GSC, co?
Zatrudniłem sie już u konkurencji

Wybrałem nową grę, pobiegałem sobie, kilka razy zginałem i takie tam. Żadnych różnic w zachowaniu npc nie było. Postanowiłem ponękać wojskowych z bazy w Kordonie. Przelazłem po drzewie przez siatkę, wskoczyłem na dach koszar i stanąłem na poddaszu. Zacząłem strzelać do żołnierzy przez dziurę w suficie. I tutaj się zdziwiłem. Miałem włączoną latarkę, bo inaczej niespecjalnie widziałem co się wokół mnie dzieje. Stałem na brzegu tej dziury i okazało się, że ja nie widzę wojskowych, a oni widzą mnie. Gram na mistrzu, więc jedna seryjka z aks-u posłała Naznaczeńca do piachu. Wczytałem, znów podszedłem do dziury, ale już z wyłączoną latarką. Teraz role się odwróciły. Ja widziałem wojskowych [rozjaśniłem ekran wcześniej], a oni mnie nie, mimo iż stali bezpośrednio pod dziurą, celując w sufit.
Trochu się zdziwiłem.
W sumie to całkiem sensowne gdyż był środek nocy, ciemno jak w du u Murzyna, a ja w ciemnym kombinezonie na tle ciemnego dachu. Oni nie mieli prawa mnie zobaczyć. Należałoby chyba pochwalić tą niezamierzoną zmianę AI. ^^
Z moich (i nie tylko) obserwacji wynikło ze nie ma różnicy w zachowaniu NPC, ale jeśli jest zmiana 'na lepsze' - to tez nie sie czym przejmować.
W każdym razie dzięki za dobry feedback - takie posty zawsze w cenie
@Dziarsky
Zdziwiłem się trochę po twoim pierwszym poście, że masz problem z instalką moda - bo z twojego opisu wynikało, że części składowe rozpoznajesz idealnie.
W każdym razie cieszę się, że ci się udało. Struktura może nie jest najbardziej przejrzysta, ale za to idealnie pokrywa się z intrukcją w readme (nawet nazwy folderów przeklejałem).
Nie byłem poza tym w stanie wymyśleć niczego lepszego (poza intalatorem ma się rozumieć) dla moda 'ręcznie instalowanego', a z drugiej strony nie chciałem rezygnować z opcjonalności elementów (w modzie graficznym to IMO podstawa) - przynajmniej za każdym razem kopiujesz całe [gamedata] i nie musisz wnikać co jest w środku.
Bywają całe sceny moddingowe gdzie takie coś jest luksusem (np. mody do gier na Infinity Engine).
Co do instalatora - poleciał nawet REQ na GSC i zgłosiło się paru chętnych (poza tym można jeszcze iść w stronę integracji ze Smart Mod Manager) - więc jak będzie następny główny release, to postaram się coś takiego zrobić.
Co do twojego drugiego posta, to również dzięki za konstruktywną krytykę
Nie mogę się coś ogarnąć z tą burzą od iluś już wersji. W testach wydaje mi się, że jest ok. Potem release - i kicha (podobnie, choć trochę lepiej jest z nocami). Także nie mam usprawiedliwienia i obiecuję poprawę
Co do wydajności - cóż, z raportów wynikało, że sam mod (pogoda) nie powoduje żadnej różnicy, a nawet poprawia (to nie ja to wymyśliłem

wydajność.
Także, zbadaj jeszcze temat
bez shader-ów SKY4CE (po prostu skasuj shaders\r2). Te shadery w założeniu miały poprawiać jakość obarazu a nie wydajność - więć spadki FPS (nawet znaczne), są oczekiwane (nowsze bety są niegrywalne na 8800 GTS 640).
Co do reszty - zawsze miło słyszeć, miłe słowa

W tym przypadku jeszcze bardziej fajnie, bo zwróciłeś uwagę na rzeczy które dla mnie były priorytetem i nad którymi najdłużej 'siedziałem'.
Mam na myśli przede wszystkim kontrast światło / cień - upierdliwa sprawa, bo konieczne było nie tylko nadanie cieniom odpowiedniej jasności (ciemności), ale przede wszystkim ich odbarwienie (zwróć uwagę, że w vanillowym Stalkerze cienie są mniej lub bardziej niebieskie - pasuje to do brudno / szarej maniery, ale dla słonecznej pogody wyglądało komicznie).
Nie dało się tego zrobić przez ltx niestety. Konieczne było stworzenie od zera wszystkich lightbox'ów, czyli de facto czegoś w rodzaju neutralnego tła dla całości grafiki (pisałeś kiedyś, że interesujesz się tym, więc pozwalam sobie na małe technikalia).
Co do wzmożonego deszczu - to zasługa świetnej tekstury wprowadzonej w modzie Stalker Skies (tesktury deszczu ma się rozumieć w fx\rain.dds).
OK to tyle mego
Pozdrawiam!