To już chyba zbyt poważne żądania, no ale spróbujmy. więc generalnie tak:
1. Nowe bronie (P90, PKM i inne znane z reszty modyfikacji)
2. Nowe mutanty (jw.);
3. Blowouty;
4. Pieniądze odgrywające poważną rolę;
5. Dodatkowe gadżety (explosives, repair kity itd.);
6. Zróżnicowane bronie;
7. Nowa fabuła (chyba najtrudniejsze zadanie, ale widziałbym tu grę z perspektywy bandyty [zaczynając grę w Dolinie Mroku], gdzie byłaby główna "kwatera" naszego bohatera);
8. Zadania poboczne stanowiące realne wyzwanie i wynagrodzenia zbalansowane, jednak adekwatne do wykonanej roboty;
9. te wszystkie smaczki znane z bardziej rozbudowanych modów (spanie, jedzenie które staje się bardziej potrzebne, pojazdy, krwawienie leczone jedynie bandażam, itd... no wiecie
)
10. Mozliwość dołączenia do jakiejkolwiek frakcji i związane z tym dogodności oraz niedogodności;
11. Więszka ilość mutantów i mniejsza Stalkerów w nocy. (większy realizm - w końcu wiele zwierząt [psy] są bardziej aktywne w nocy)
12. Oddzielnie dokupowany noktowizor (jeśli to możliwe)
13. Możliwość tworzenia własnej kryjówki ( oczywiście byłyby na to wyznaczone miejsca, tak jak schronienia przed blowoutami) w których można byłoby się uleczyć, przeczekać blowout, czy uzupełnić zapasy żywności [zawsze spawnowałyby się jakieś małe ilości jedzenia])
14...cd wkrótce...
15. Nanoartefakty;
16. Inna lokacja zakończenia gry (na przykład ostatnia misja - po odnalezieniu "superważnegoultramegaświetnegoprzedmiotu" w sarkofagu udajemy się do kordonu, aby wydostać się z zony [TYLKO PRZYKŁAD])
17. Zadania kooperacyjne;
18. Nowe mapy (wiem, że to mozliwe, bo w priboiu 2.0 których jest właśnie tworzony sa wykorzystane nowe mapy - Desolated Village i Fabryka Rostok).
WARN: od razu mówię, że jestem świadom jakie wymagania stawiam wobec "modotwórców", jednak gdyby ktoś miałby ochotę się zabrać za taki projekt to byłaby, sądzę, całkiem niezła alternatywa dla priboia i oryginalnego "stalkierka"
.
EDIT: dodatkowe puntky