[Oblivion Lost]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez Kriston w 07 Maj 2008, 15:26

Właśnie to zrobiłem doczytałem że trzeba go wywalić dzięki :) Gra się odpaliła :)
"...jestem i zawsze będę tym kim byłem..."
Awatar użytkownika
Kriston
Stalker

Posty: 97
Dołączenie: 17 Lip 2007, 14:53
Ostatnio był: 16 Sie 2017, 21:45
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez Stiven w 07 Maj 2008, 15:59

Wszystko ładnie, ale to co zrobiłeś to robota na odpieprz. Po tym zabiegu nie będą wyświetlane, nowe linie dialogowe, bądź będzie brak opisów nie danych w oryginale.

Żeby nie było żadnych problemów z wersjami językowymi, jeśli ktoś jeszcze nie załapał, to wystarczy:
1. zmiana w localization.ltx wersji językowej z eng/rus czy też innych cudów na pol
2. zrobienie kopii folderu z textami np. z angielskiej jest to /text/eng, i zmiana nazwy na pol tak aby w folderze text był folder oryginalny z moda w tym przypadku jest to eng i jego kopia ze zmienioną nazwą czyli pol

Po tym każdy mod nie ważne w jakim języku śmiga bez wywalania crashy związanych z plikami text, i wszystkie opcje dialogowe są dostępne.

Powtarzam to już z 3 raz ale kto by tam chciał czytać lepiej zadawać durne (te same!) pytania 60 razy i dalej nic nie wiedzieć prawda?
Awatar użytkownika
Stiven
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 18 Sty 2008, 19:03
Ostatnio był: 12 Lis 2008, 19:21
Miejscowość: Stamtąd
Kozaki: 0

Postprzez Kriston w 07 Maj 2008, 16:29

Zrobiłem tak jak opisałeś i teraz mam tak :

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found string_table_fc.xml, for language pol
"...jestem i zawsze będę tym kim byłem..."
Awatar użytkownika
Kriston
Stalker

Posty: 97
Dołączenie: 17 Lip 2007, 14:53
Ostatnio był: 16 Sie 2017, 21:45
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 0

Postprzez Stiven w 07 Maj 2008, 16:39

Więc musiałeś zrobić coś źle, przeinstaluj moda i zrób kopię folderu eng i zmień mu nazwę na pol. Z loga wynika, że musiałeś usunąć plik string_table_fc, ponieważ go brakuje. Skopuj go z folderu eng i będzie cacy.
Awatar użytkownika
Stiven
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 18 Sty 2008, 19:03
Ostatnio był: 12 Lis 2008, 19:21
Miejscowość: Stamtąd
Kozaki: 0

Postprzez Keldorn WistBlade w 07 Maj 2008, 17:15

Stiven wytłumacz mi to jak laikowi:

po wgraniu gamedata.db9 (czyli polski lang) bez zmiany czegokolwiek pojawią się w grze polskie dialogi i teksty pisane ale znikną wszystkie inne (np. angielskie dodane np. w OL2) jak zrobić aby było po polsku ale nie znikały angielskie teksty.

Czyli co zmieniam localization.ltx na POL i w katalogu z grą tj. w gamedata coś robię czy zostawiam tak jak jest ?

Pytam bo od długiego czasu jadę na ENG a zdarza się czasami że mam problemy z zaczajeniem co pisze np. w PDA.
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez Stiven w 07 Maj 2008, 17:38

Jedno trzeba wyjaśnić, bo chyba nie zrozumiałeś (albo ja tej wypowiedzi nie zrozumiałem, w każdym razie jedno z dwóch :wink: )

Napisz mi pierw na jakiej wersji stalkera grasz, bo nie rozumiem po co ci gamedata.db9, jeśli masz polską wersję.

Zmiany takie jak są w powyższym poście opisane, tyczą się polskiej wersji gry i pozwalają ją uruchomić z wszystkimi poprawnie wyświetlającymi się liniami dialogowymi.

Nie spolszczysz moda zmieniają wpisu w loc.ltx z np. eng na pol, aby to zrobić i mieć polskie dialogi i opisy w encyklopedii musiałbyś osobiście przetłumaczyć każdy plik tekstowy w text/eng.
Awatar użytkownika
Stiven
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 18 Sty 2008, 19:03
Ostatnio był: 12 Lis 2008, 19:21
Miejscowość: Stamtąd
Kozaki: 0

Postprzez Keldorn WistBlade w 07 Maj 2008, 17:48

Mam wer. ENG bez spolszczenia ale podczas podmiany .db9 mody np. OL kraczą się nie piszę o nie uruchamianiu tylko o braku angielskich tekstów ponieważ zamiast nich pojawiają się np. nazwy plików zamiast dialogu czy też opisu broni.

I teraz pytanie czy da się spolszczyć grę tak aby pokazywała jednocześnie polski lang i angielskie teksty z modów.

Ponieważ bez ingerencji w pliki .itx dzieje się tak ja wyżej napisałem.
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez Kriston w 07 Maj 2008, 17:48

Po powyższych zabiegach udało mi się uruchomić grę z tym że no prawie cała jest po angielsku kwestie mówione zostały jedynie po polsku. Szkoda że nie da się tego jakoś zybko i bezboleśnie spolszczyć dzięki za pomoc Stiven !
"...jestem i zawsze będę tym kim byłem..."
Awatar użytkownika
Kriston
Stalker

Posty: 97
Dołączenie: 17 Lip 2007, 14:53
Ostatnio był: 16 Sie 2017, 21:45
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 0

Postprzez Stiven w 07 Maj 2008, 17:56

Nie ma sprawy, zawsze do usług. :wink:

Właśnie to, że wszystko jest po angielsku to dowód, że dobrze wszystko zrobiłeś i dzięki temu w encyklopedii zamiast poprawnego tekstu nie będzie ci wywalać opis w stylu string_table_amk_artefacts lub podobne, a sądzę, że lepszy i bardziej zrozumiały będzie tekst po angielsku niż coś takiego. :wink:
Awatar użytkownika
Stiven
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 18 Sty 2008, 19:03
Ostatnio był: 12 Lis 2008, 19:21
Miejscowość: Stamtąd
Kozaki: 0

Postprzez Kriston w 08 Maj 2008, 01:20

A da się jakoś zmienić sposób poruszania naszego Stalkera żeby tak się lekko kiwał jak to było w podstawce bo teraz jak się nim chodzi to mam wrażenie jakby płynął ;)
"...jestem i zawsze będę tym kim byłem..."
Awatar użytkownika
Kriston
Stalker

Posty: 97
Dołączenie: 17 Lip 2007, 14:53
Ostatnio był: 16 Sie 2017, 21:45
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 0

Postprzez Stiven w 08 Maj 2008, 16:46

1kris1 nie jestem pewien, musiałbyś sprawdzić w pliku actor.ltx. Nie bawiłem się jeszcze w to, więc nie bardzo ci pomogę.

Mam wer. ENG bez spolszczenia ale podczas podmiany .db9 mody np. OL kraczą się nie piszę o nie uruchamianiu tylko o braku angielskich tekstów ponieważ zamiast nich pojawiają się np. nazwy plików zamiast dialogu czy też opisu broni.

I teraz pytanie czy da się spolszczyć grę tak aby pokazywała jednocześnie polski lang i angielskie teksty z modów.

Ponieważ bez ingerencji w pliki .itx dzieje się tak ja wyżej napisałem.


Nie bawiłem się z wersją angielską, ale to idzie chyba podobnie. Po spolszczeniu gry dodając .db9, instalujesz moda OL. Następnie wchodzisz w loc.ltx i zmieniasz eng na pol, jednocześnie możesz zmienić kodowanie by pokazywało ci polskie znaki. Następnie otwierasz config/text, masz tam folder ang, robisz jego kopię (ale go nie usuwasz) i zmieniasz nazwę kopii folderu ang (powinien się nazywać "kopia ang") na pol. Po tym zabiegu teksty nie ruszane przez mod będą po polsku, jednak to co już zmienia będzie po angielsku.

Od razu mówię, tak jak to zauważył 1kris1, że ten mod zmienia praktycznie wszystko na język angielski, więc na twoim miejscu nie opłacało by mi się zmieniać wersji językowej stalkera na polską, ponieważ na tym modzie nie ma to najmniejszego sensu i jest mniej prazy bo wystarczy tylko instalka moda bez żadnych zmian w zawartości.
Awatar użytkownika
Stiven
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 18 Sty 2008, 19:03
Ostatnio był: 12 Lis 2008, 19:21
Miejscowość: Stamtąd
Kozaki: 0

Postprzez R1FL3 w 10 Maj 2008, 10:03

Oh Yeah! Wyszedł updacik do OL 2.0, który daje... FN P-90 i PKM!!!
Zapraszam TUTAJ, by ściągnąć updacik.
Image

"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Awatar użytkownika
R1FL3
Tropiciel

Posty: 250
Dołączenie: 17 Lut 2008, 22:22
Ostatnio był: 19 Mar 2010, 02:30
Miejscowość: Ośno Lubuskie
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 2

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości