S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Canarino w 21 Lis 2024, 04:12

Czy jest sens kupować Stalkera 2 jeśli chcę grać w 1080p w 60fps na ustawieniach "wysokich" z włączonym FSR skoro mam taki sprzęt?

RX 6700 XT 12gb vram
Ryzen 5 5600
32gb ram

Będzie działać na takich ustawieniach?
Canarino
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 21 Lis 2024, 04:07
Ostatnio był: 12 Gru 2024, 21:09
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Takerbdn99 w 21 Lis 2024, 04:51

Pierwsze wrażenia... no to zdecydowanie jest S.T.A.L.K.E.R. i zdecydowanie ponownie trafiłem do zony. Żeby nie było za słodko, nasze ulubione GSC zadbało o kilka kwestii, do których można się przyczepić. Poziom trudności prologu nie podoba mi się. To nie jest moment na wrzucanie od razu do zabawy tego mutanta. Szybki dostęp i przytrzymywanie klawisza do użycia drugiego slotu jest jak na razie dla mnie mocno niewygodne. Noi dwa razy w prologu gra zfreezowała, po czym przeszła w konsolowe 30 fps. Trzeba było uruchomić ponownie i przeczekać z nowu kompilacje shaderów. Całościowo jednak na plus, czekam na jutro by przysiąść już na dłużej :P

Wysokie w FHD dla RX 6700 XT nie ma prawa się nie udać przy użyciu FSR ;) Krążą mocno negatywne opinie, ale nie mogę ich podzielić- gra jest zooptymalizowana jak jest, ale z upscalerem na prawdę nie ma dramatu. Kręcę się koło 70fps w rozdzielczości 2k z FSR w trybie quality. Ustawienia wysokie, obniżona jedynie jakość rozmycia w ruchu czy jakoś tak. Na ten moment tyle mi wystarczy, jak będę potrzebował więcej albo dalsze miejsca w grze będą bardziej wymagającę, to zejdę do trybu balance. To wszystko z R5 2600 i RX 6600 XT. Tak więc nie ma co się bać tych wymagań :D
"Merkantylizm, srerkantylizm"
CPU: Ryzen 5 2600 RAM: 16GB DDR4 GPU: RX 6600 XT

Za ten post Takerbdn99 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Takerbdn99
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 06 Cze 2013, 01:45
Ostatnio był: 21 Lis 2024, 04:51
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Andy88 w 21 Lis 2024, 05:47

Ja też się dorzucam ,że mam płynne ponad 60 fps w budynkach i 55 do 60fps na zewnątrz.Grafiki nie psrawdzałem bo na początku mi kompilowało shadery dość długo więc sobie pomyślałem, niech mi samo dostosuje ustawienia i
grafika jest ładna i płynnie i w ogóle dobrze się bawię.
Andy88
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 09 Lis 2024, 09:13
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez vandr w 21 Lis 2024, 07:46

Już h*j tam w te dropy i bugi, lepiej powiedzcie mi czy serio jest aż tak źle z cyklem dnia (jak piszą na reddicie), że zapada on w noc w błyskawicznym tempie? Xd jeśli tak, to Calebunio nie nadąży z gotowaniem bigosu dla mnie :caleb:

Przecież to są Himalaje idiotyzmu.
> Chwal się przedpremierowo widoczkami, doje*ane zachody słońca
> Ino że trwają tylko 30 sekund, żebyś czasem się za długo nie napatrzył xd

Pomijam fakt, że to kompletnie rujnuje wczucie się w klimat na dłuższą metę, ale serio się wkurwie jak to prawda xd
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Trunull w 21 Lis 2024, 08:24

Co do cyklu dnia i nocy to prawda że jest krótki, nie da się nacieszyć dniem bo od razu zapada noc :D Zakładam że w niedługim czasie wyjdzie pewnie poprawka wydłużająca cały proces.
Czy też macie problemy z DLSS? W momencie jej uruchomienia Fpsy spadają na łeb na szyję, a w domyśle powinny iść w górę.
Trunull
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 21 Lis 2024, 08:19
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: RGD-5 Grenade
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Czipi w 21 Lis 2024, 09:16

vandr napisał(a):Już h*j tam w te dropy i bugi, lepiej powiedzcie mi czy serio jest aż tak źle z cyklem dnia (jak piszą na reddicie), że zapada on w noc w błyskawicznym tempie? Xd jeśli tak, to Calebunio nie nadąży z gotowaniem bigosu dla mnie :caleb:

Przecież to są Himalaje idiotyzmu.
> Chwal się przedpremierowo widoczkami, doje*ane zachody słońca
> Ino że trwają tylko 30 sekund, żebyś czasem się za długo nie napatrzył xd

Pomijam fakt, że to kompletnie rujnuje wczucie się w klimat na dłuższą metę, ale serio się wkurwie jak to prawda xd

W 100% prawda. W ciągu nocy (myślałem, że po prologu był poranek, ale najwyraźniej to był wieczór) zdążyłem zwiedzić 3 puste chałupki obok poczty, zabić 1 typa, wpaść na mały obóz bandytów (5 NPC) zrobić looting i już jest poranek. :facepalm:

Oświetlenie to tragedia, trawa tak samo - o ile z bliska wygląda to dobrze, to jak się obraz oddali to wszystko wygląda jakby dostało 5 razy "sharpen" w fotoszopie mimo że ostrość w grze mam na 0%.

Przy wyłączeniu kompasu i celownika nie mam metody identyfikacji celów - nie ma podpisów ani niczego, co by jakkolwiek pomogło. Jak do mnie walą, to ja oddaję - tylko tak mogę nie zabijać postronnych. Swoją drogą nawet lootując ciała nie widziałem informacji o frakcji.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale A-Life nie istnieje. Wszystkie opiera się na skryptach, gdy pierwszy raz dociera się do PoI oraz randomowych spawnach blisko gracza (i jak tak z rana poczytałem, to osoby grzebiące w kodzie to potwierdzają).

Słabo, bardzo słabo. Jeszcze zagram w tę gierkę GSC i będę traktować tę grę tak jakbym kupił wszystkie ich obietnice, włącznie z tym, że ostatni rok opóźnień wynikał z tego, że chcieli dostarczyć PERFEKCYJNY produkt. Tak mówili, więc tak go będę oceniać. :pogarda:

EDIT: A tak, stealth nie istnieje. :TM:
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image

Za ten post Czipi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 23 Gru 2024, 21:58
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Universal w 21 Lis 2024, 09:58

Canarino napisał(a):Czy jest sens kupować Stalkera 2 jeśli chcę grać w 1080p w 60fps na ustawieniach "wysokich" z włączonym FSR skoro mam taki sprzęt?

RX 6700 XT 12gb vram
Ryzen 5 5600
32gb ram

Będzie działać na takich ustawieniach?

Będzie. Mam 5600X i lepszą kartę, ale gram w 1440p i działa aż miło na epickich.

Czipi napisał(a):Przy wyłączeniu kompasu i celownika nie mam metody identyfikacji celów - nie ma podpisów ani niczego, co by jakkolwiek pomogło. Jak do mnie walą, to ja oddaję - tylko tak mogę nie zabijać postronnych.

Nie przypominam sobie automatycznej identyfikacji celów np. w Metrze (porównuję do ostatniej podobnej gry). Kolorowanie kropki przy bandytach na zielono było zje*ane w wiosce na początku, ale rozumiem że to miała być pułapka. W ogóle bym z tego kolorowania zrezygnował, nie oznaczał ksywą postaci. Taka trochę zaszłość z trylogii, teraz wcale tak nie musi być. Jak nie wiesz kogo masz przed sobą to nie prujesz ołowiem, tylko obserwujesz. Mi to nawet pasuje i zakładam, że taki był zamysł.

Czipi napisał(a):Słabo, bardzo słabo. Jeszcze zagram w tę gierkę GSC i będę traktować tę grę tak jakbym kupił wszystkie ich obietnice, włącznie z tym, że ostatni rok opóźnień wynikał z tego, że chcieli dostarczyć PERFEKCYJNY produkt. Tak mówili, więc tak go będę oceniać. :pogarda:

Niezadowalająco bym zrozumiał, na słabo to trochę mało. Przestałem już zwracać uwagę na PR-owe pieprzenie o perfekcji, nawet zapomniałem, że taka obietnica mogła być. No bo co mieli mówić, "spierdolimy jak umimy"?

Z cyklem dnia i nocy faktycznie coś może być nie halo, ale przynajmniej w Pomniejszej Zonie przymykam na to oko, bo mogli poszaleć ze skryptami i trochę za dużo wsadzić na szyny. Ewentualnie może być to brak przecinka w jakiejś zmiennej i czas leci 10x za szybko i jakiś szybki patch to poprawi. Wyjdę z tego obszaru to może będzie wszystko wyglądało trochę inaczej i może przyznam rację, że jest beznadziejnie. Na razie się nie zapowiada. Jak na dzień premiery - nie jest źle. Nie jest też dobrze, ale obniżyłem sobie oczekiwania i prawie do końca nie wierzyłem, że gra w ogóle wyjdzie.

Wziąłem przed premierą, mam pudełko z pierdołami dla zaspokojenia sentymentu, grało mi się fajnie przez 2h, na razie jest git. Zwłaszcza walka zadowalała. Dwa razy wydupiło mnie do pulpitu, miałem problemy z dziwnym kropkowanym oświetleniem (włączenie dlss na quality pomogło) i parę nieznaczących glitchy. Widzę miejsce do poprawy (abstrahując od oczywistych błędów), ale jest lepiej niż się obawiałem.

PS na myśl ciągle przychodzi mi albo Cyberpunk z jego błędami, albo ostatnio 63 Days - w obydwu tych tytułach na błędy wku*wiałem się co rusz, tu było na razie... Ok.
Swoją drogą tak przyzwyczaiłem się do nieszczęsnego Discorda że dziwnie mi się edytuje jednego długiego posta, heh.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2618
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 20:27
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez spider w 21 Lis 2024, 10:14

Mam podobne odczucia co przedmówca.
Faktycznie itemy szybkiego użytku jednak są niewygodne.

System dzień/noc - zdecydowanie do poprawy.

Ogołnie to płacze graczy gdzie GSC czyta? Na ich discordzie pewnie?
Może warto się od siebie nadpisać, żeby zwięszkyć liczbę zgłoszeń i szasnę, że to poprawią.

Przez 3,5h miałem 1 crasha do pulpitu z możliwością zaraportowania błędu.
Potwierdzam. że trawa wygląda nieciekawie/za ostro i nie potrafię tego wyregulować.

Brakuje mi konsoli :E.

Niemniej - wg mnie jest bardziej na plus niż na minus.
Też miałem obawy, ale mam dość wysoką tolerancję.
spider
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 06 Lut 2022, 22:29
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 14:26
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Universal w 21 Lis 2024, 10:25

Po prawdzie to szybkie użycie przedmiotów - z wciśnięciem a przytrzymaniem - pasuje mi bardziej niż wychylanie się. Wolałbym automatyczne przyklejanie się do ścian i wychylenie przy celowaniu PPM. Już w tylu grach to było, że mogliby coś takiego zaimplementować.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2618
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 20:27
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez GTR w 21 Lis 2024, 10:27

Cykl dnia i nocy raczej się nie zmieni, już przed premierą informowali że potrwa 60 minut i tyle. Albo będą mocne narzekania i GSC się jakoś ugnie, albo trzeba będzie czekać na mody.
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo

Za ten post GTR otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Czipi.
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 389
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 05:21
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 83

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez spider w 21 Lis 2024, 10:30

Universal napisał(a):Po prawdzie to szybkie użycie przedmiotów - z wciśnięciem a przytrzymaniem - pasuje mi bardziej niż wychylanie się. Wolałbym automatyczne przyklejanie się do ścian i wychylenie przy celowaniu PPM. Już w tylu grach to było, że mogliby coś takiego zaimplementować.


przyklejone wychylanie tez widzialem, ze jakos dziala, ale chu*owo i jeszcze tego nie opanowalem
przyklejonego nie trawie
ja musze miec nad tym pelna kontrole :E
i chyba sobie zmienie wlasnie na Q/E
szybkie uzycie mam pod F1/F2
spider
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 06 Lut 2022, 22:29
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 14:26
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Czipi w 21 Lis 2024, 10:37

W ogóle nie znalazłem opcji zmiany mapowania klawiszy, nie ma tego? Czytałem, że jest, ale niepełne - ja nie znalazłem.

Muszę też poszukać opcji wyłączenia automatycznego wychylania - pod koniec gry bardzo mnie to zirytowało w walce jak miałem osłonę za jakimś autkiem na łączeniu z dachem, to przesuwanie celownika powodowało samoczynne wychylenie lewo/prawo, na które nie miałem wpływu. I to była kwestia malutkiego ruchu, gdzie z automatycznego wychylenia w lewo przeskakiwało mi nie na "neutralną" pozycję a na wychylenie w prawo. :facepalm:
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 23 Gru 2024, 21:58
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości