S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Imienny w 11 Cze 2024, 16:17

Nowy, bo przynajmniej w trylogii nie pojawiał się jako cel do ubicia, a tylko wypchany pluszak.

Lepiej by chyba pasowało "nowy-stary". ;)
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..)
-Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz?
-A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata"
Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)
Awatar użytkownika
Imienny
Weteran

Posty: 612
Dołączenie: 28 Sty 2014, 12:37
Ostatnio był: 17 Maj 2023, 21:49
Miejscowość: Warszawa/Tarnobrzeg
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 227

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez doomer77 w 12 Cze 2024, 20:54

Kotek pojawił się w kilku modach, chyba pierwszy raz w Lost Alpha.
A trailer zacny, parę miejsc znajomych (chyba) się pojawiło, czas zacząć odkładać na nową kartę.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 332
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 11 Lis 2022, 11:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 69

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 13 Cze 2024, 01:41

Tak,jest sporo starych miejsc. Polecam analizę

"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Czipi w 27 Cze 2024, 08:54

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl — Gameplay Trailer (3 lata temu):
Image

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — The Time of Opportunities Trailer - Xbox Games Showcase 2024 (aktualny):
Image

No i tyle w kwestii realistycznych lunet. :sidor:
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 353
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 03 Kwi 2024, 13:30
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez caleb59 w 27 Cze 2024, 09:36

Nie zdajesz sobie sprawy o co chodzi. Na pierwszym screenie widać tzw. picture in picture, czyli podwójny render obrazu, który potrafi zredukować ogólny fps o 20-30fps - samo przycelowanie z broni tyle zeżre, dolicz do tego pojedynek strzelecki z kilkoma przeciwnikami i masz kolejne dropy wydajności w zależności od konfiguracji PC.

Na drugim screenie widać, że to uprościli i wygląda to podobnie do oryginalnej trylogii na modach Gnomus Scopes, tylko tutaj lepiej wykonane i nie jest to goła tekstura nałożona na ekran.

To się nazywa optymalizacja. :u3:
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2690
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 20 Cze 2024, 22:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 27 Cze 2024, 12:49

Pierwszy gameplay niestety zbyt wiele wspólnego z tym terminem nie ma, mimo że GSC zapewniało, że to prawdziwa rozgrywka. Nawet wspominajli o tym w swoim FAQ na oficjalnej stronie, które już jest skasowane. Jeszcze ruski wyciek potwierdził te kłamstwa.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Michu w 27 Cze 2024, 20:24

Mam nadzieję że można wyłączyć te wszystkie trzymaj-za-rękę opcje, wraz z celownikiem. I mam nadzieję, że czwarty poziom trudności to będzie duże wyzwanie.
Zgadzam się że Microsoft swoje musi zarobić, więc pewnie swoje wymogi stawia jak "dostępna" ma być gra. Natomiast mam przeczucie że GSC dobrze zna fanbase i dobrze to zaimplementują.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 30 Cze 2024, 06:55

Co wy z tym mudżinem. Cieszcie się, że to nie będzie Zew fentanylu. Ale spokojna głowa, rowerzysta albo św. Piotr od wysokich ćwiknie moda dostarcz typowi działę, chłop się udusi i białas go podmieni. Problem solved :pogarda: I żeby nie było - to nie mówiłem ja Jarząbek. Tylko cytuję internety.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 14:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Pijawol w 30 Cze 2024, 18:47

Michu napisał(a):Mam nadzieję że można wyłączyć te wszystkie trzymaj-za-rękę opcje, wraz z celownikiem. I mam nadzieję, że czwarty poziom trudności to będzie duże wyzwanie.

Podpisuję się pod tym apelem rękami i nogami.

Szczerze mówiąc, najbardziej marzy mi się specjalny poziom trudności w stylu trybu stalkera-trudnego z serii Metro, w którym obrażenia zadawane przez broń (i mutanty) radykalnie wzrastają - w przypadku walki pomiędzy ludźmi oznacza to często zgon od jednego lub dwóch strzałów i działa to obopólnie - zarówno na postać gracza, jak i przeciwników, dzięki czemu starcia nabierają niezwykłego, przypominającego bardziej prawdziwą walkę o przetrwanie feelingu, gdzie najmniejszy błąd lub chwila nieuwagi - jednej lub drugiej strony - oznacza niechybną śmierć. System ten pozwoliłby również uniknąć bolączki mistrza z oryginalnych stalkerów, czy szczególnie niektórych modów, gdzie niektórzy przeciwnicy stają się gąbkami na naboje, co niestety - moim zdaniem - nie pasuje do poważnego klimatu gry. Z takich bardziej zaawansowanych mechanik, chciałbym jeszcze widzieć weakspoty pancerzy i kombinezonów - tak aby np. przeciwnik w egzoszkielecie mógł zostać o ile nie zabity, to obezwładniony strzałami w słabe punkty pokroju całego "okablowania" i systemu serwomotorów, słabiej opancerzonych rąk etc wraz z określnymi konsekwencjami dla funkcjonalności kombinezonu i jego użytkownika. W ogóle chętnie bym zobaczył bardziej rozbudowany model kolizyjny obrażeń (zarówno odnośnie samego przebijania się lub nie strzałów/zadrapań, jak i skutków dla części ciała porażonych tymi atakami - jak w modach albo pierwszym Deus Exie). Celownik prawdopodobnie będzie standardowo możliwy do wyłączenia w opcjach, także raczej nie mamy się o co martwić (oby :P ).
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1278
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: Wczoraj, 20:04
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Poprzednia

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości