S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 26 Maj 2018, 12:41

Podnosisz staty skradania: ciszej chodzisz, lepiej się kryjesz w krzakach, mutanty cię nie wyczuwają z daleka.

Bez sensu, czy się stoi, czy się leży, śmierdzi się tak samo mocno.
Mutanty cię nie wykrywają jak się często myjesz (albo obsmarowywujesz starosłowiańskim materiałem budulcowym wiadomego pochodzenia, co faktycznie się zdaża, jeśli chce się uniknąć wywęszenia)
Dalej bez sensu :v
Uważam że to powinno zależeć od naszych umiejętności, a nie że trzeba farmić żeby zabić nibyolbrzyma.
Brak takiego systemu powoduje że to my stajemy się w czymś lepsi, a nie nasz bohater przy pomocy cyferek.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 26 Maj 2018, 12:56

trolololo napisał(a):
Podnosisz staty skradania: ciszej chodzisz, lepiej się kryjesz w krzakach, mutanty cię nie wyczuwają z daleka.

Bez sensu, czy się stoi, czy się leży, śmierdzi się tak samo mocno.
Mutanty cię nie wykrywają jak się często myjesz (albo obsmarowywujesz starosłowiańskim materiałem budulcowym wiadomego pochodzenia, co faktycznie się zdaża, jeśli chce się uniknąć wywęszenia)
Dalej bez sensu :v
Uważam że to powinno zależeć od naszych umiejętności, a nie że trzeba farmić żeby zabić nibyolbrzyma.
Brak takiego systemu powoduje że to my stajemy się w czymś lepsi, a nie nasz bohater przy pomocy cyferek.


Bez sensu? Zona ma sens, artefakty mają sens, Stalkerzy mają sens, staty wd punktów też, ale jak w grze dasz lekki boost statów do skradania na podstawie jak często gracz się skrada to jest tragedia... No weź mnie nie rozśmieszaj. :pogarda: :pogarda: :pogarda:

Nikt tutaj nie mówi o "farmieniu statów" by zabić nibyolbrzyma. Staty były by jedynie lekkim boostem i pretekstem do nowych misji i zachęceniem gracza do dłuższej gry. Nigdzie nie napisałem że będziesz farmić jakiś stat do poziomu w którym jednym strzałem z pistoletu powalisz mutanta. Nie popadajmy w skrajność gdy ktoś coś zasugeruje...

Co do samego "skradania" to ty chyba nigdy nie widziałeś jak myśliwi(nie jakiś pan Zbyszek z leśniczówki, tylko myśliwy) i żołnierze sił specjalnych potrafią ciszej i szybciej się poruszać po trudnym terenie w porównaniu do zwykłego Kowalskiego. Wiedzą lepiej jak się kryć, a ponieważ cały czas mówimy tutaj o grze skradanie jest częścią gry i nie widzę żadnych przeszkód by zachęcić graczy do próbowania robienia jakiejś czynności by lekką ją polepszyć, zupełnie jak w prawdziwym życiu. Ale ponieważ to jest GRA, i masz ograniczone mozliwości sterowania, trzeba to jakoś przełożyć na postać, bo np skradanie się to jest robienie lekkich kroków i unikania stawania na gałązkach, nie masz mozliwości jako gracz robić pojedynczych kroków, więc czemu nie przełożyć tego automatycznie na postać.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Grzechu300 w 26 Maj 2018, 13:22

A mnie by to na dłuższą metę irytowało. Z tego co kojarzę było coś takiego w GTA:SA, gdzie żeby pchnąć fabułę dalej musiałeś dla jednej z misji wbić określony poziom pływania. :caleb:
Takie "wbijanie" umiejętności miałoby sens, gdyby rzeczywiście było totalnie opcjonalne i nie blokowało wykonywania głównego wątku. Chociaż pewnie i tak skończyłoby się to tak jak w Morrowindzie, gdzie gracz chcąc nabić sobie akrobatykę skakał w miejscu :E
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 26 Maj 2018, 13:47

Grzechu300 napisał(a):Takie "wbijanie" umiejętności miałoby sens, gdyby rzeczywiście było totalnie opcjonalne i nie blokowało wykonywania głównego wątku.


No i na tym to by polegało, staty w Stalkerze nie są wymagane, to jest gra akcji. Ale mówimy tutaj o nowej grze która będzie musiała jakość zachęcić nowych graczy do gry. Taki system podbijania umiejętności nie polegał by na tym że przez 3 godziny musisz napierdzielać snajperką by zdobyć umiejętność i mieć możliwość wykonania misji. Nie, był by to jedynie dodatek, którego gracz nawet by nie widział bo nie miało by to żadnego menu. Dużo strzelasz ze snajperek? Gra wynagradza cię lekką poprawą celności nie dużo, jedynie zachęca cię do dalszej gry. Dużo polujesz? Gra z czasem daje ci więcej mięsa/skóry z mutantów bo postać uczy się jak lepiej patroszyć i skórować.
Gracz sam z siebie nie ma jak lepiej to robić jak myśli @trolololo więc trzeba(można) to dać jako automatyczny boost postaci, bo to w końcu tylko gra a gracz ma ograniczone możliwości sterowania, no chyba że chcemy z tego zrobić kolejny syf z quick eventami, gdzie gracz musi klikać "E" sto razy by np zebrać mięso z mutanta...

Technicznie to jest jak burzyć się o to że Misery ma klasy, to nikomu nie przeszkadza?
Jak pisałem już wcześniej: Jak mod coś doda, wszyscy zadowoleni, ale jak gra by to miała, to wszyscy narzekają... :suchar:
Pisałem nie popadajmy w ekstremizm jak ktoś coś zasugeruje, bo w tej chwili ktoś powie że by chciał zobaczyć masło na chlebie w grze i by wszyscy tutaj wyskoczyli "no jak to! To jest bez sens! Jakie masło w zonie! Co może jeszcze piekarnie i Biedronkę chcesz?!" Tak to dosłownie wygląda :caleb: :caleb:
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 26 Maj 2018, 14:10

W sumie to bierne podnoszenie "statów" nie jest złe tylko, żeby nie było na zasadzie, że klikasz myszką milion razy. Zresztą jak nie będzie mocno zmieniało balansu to kto się będzie bawił w takie strzelanie ze snajperki na sucho, żeby sobie podnieść nieco celność. :u3: Nie jest to głupie i było w grach już. Np. Borderlands czy nowy Wolf. Nawet nie myślisz, że coś ci się ulepsza, ale masz podgląd, że to coś tam pomaga.

A tak w ogóle każdy mówi frakcje, frakcje, frakcje a w zasadzie to tylko gadka o Wolności i Powinności. A co z Monolitem pany???
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Grzechu300 w 26 Maj 2018, 15:53

Akinaro napisał(a):bo w tej chwili ktoś powie że by chciał zobaczyć masło na chlebie w grze i by wszyscy tutaj wyskoczyli "no jak to! To jest bez sens! Jakie masło w zonie! Co może jeszcze piekarnie i Biedronkę chcesz?!" Tak to dosłownie wygląda :caleb: :caleb:

Nie wiem gdzie Ty to widzisz, obgadujemy tylko różne opcje które i tak są teoretyczne. Bólu dupy nikt tu nie ma, forum dyskusyjne to dyskutujemy, co nie? :meesh:

Co do frakcji, to myślę że Monolit jest na tyle stabilny i ikoniczny, że na pewno się w dwójce pojawi. Chętnie bym widział parę misji związanych z tą frakcją. Świetnie by się też sprawdzili np. jako losowo generowani przeciwnicy, gdy np. gracz kręci się zbyt blisko jakiejś ważnej lokacji.

A wracając jeszcze do Wolności i Powinności, tak jak już wcześniej zasugerowano warto by było je ponownie rozpisać. Widziałbym je jako grupy max 15 osób, kontrolujących jeden dany teren i z możliwością wykonywania dla nich określonych misji. Ogólnie te dwie frakcje widzą mi się jako grupy zrzeszone tą samą ideą, niemożliwą jednak do spełnienia (np. właśnie zniszczenie Strefy), bezsensownie brnące jednak dalej w zaparte. W końcu kto normalny wchodziłby do Strefy? :suchar:
Fajnie by było gdyby dołączenie do jednej z nich dawało konkretne bonusy, np. więcej misji, jakaś rzadka broń nie do zdobycia gdziekolwiek indziej, ale jednak bonusy na tyle "bonusowe", że granie jako niezrzeszony w żadną frakcję wolny stalker nie było jakoś trudniejsze.
No i nad historią tych frakcji wypadało by jednak dokładniej popracować. O ile wygląd kombinezonów w stalkerach był zawsze umowny (kombinezon Świt jest jeden na całą grę, ale jest wyraźnie powiedziane że kombinezony to samoróbki, więc każdy byłby inny. Po prostu ciężko by to było wygenerować na stalkerowym silniku) tak samo backstory Wolności i Powinności powinno być porządnie, od początku rozpisane, z zachowaniem jednak głównych idei które już mamy.
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 26 Maj 2018, 16:20

Grzechu300 napisał(a):Nie wiem gdzie Ty to widzisz, obgadujemy tylko różne opcje które i tak są teoretyczne. Bólu dupy nikt tu nie ma, forum dyskusyjne to dyskutujemy, co nie? :meesh:


No i na tym przecież polega dyskusja, delikatne obrzucanie się przeciwnymi opiniami i komentarzami :piesek:
Opinia/argument -> kontr opinia/argument/komentarz -> copy/paste -> komentarz -> piącha w czoło -> opinia itp itd

Nigdy nie widziałem by dyskusja polegała na jednoczesnym, zsynchronizowanym lizaniu sobie nawzajem pośladków, no chyba że to forum samobójców co są jak tykające bomby :P
Ja nie lubię udawać, czy ubierać zdań w ładne kwiatki byle nie urazić kogoś, i lubię jak inni piszą to co myślą, i najlepiej z pasją chomika wpychającego sobie orzechy do ust: Im więcej tym lepiej.
Jednak nie lubię jak ktoś nie w pełni argumentuje swój komentarz albo pisze coś w stylu "bo nie" bez przemyślenia tego.
W takiej dyskusji trzeba patrzeć na wszystko z szerokiej perspektywy, bo mowa tu o grze i trzeba brać pod uwagę jak najszerszą publikę i rynek gier dzisiaj. Od tak,to tyle o tym.



A co do Monolitu @Koshi to tu raczej bym nie mieszał, w grze czy filmie zawsze musi być jakaś "armia ciemności" która rzuca mięsem armatnim w bohatera.
Monolit o dziwo trzyma się kupy jako frakcja: psychicznie zmieleni stalkerzy z dwoma zadaniami: Zabijać wrogów monolitu i modlić się do niego.

Technicznie taka sekta ma sens istnienia w świecie stalkera gdzie C-Consciousness stworzyło na szybkiego ochronę przed dostępem do zony, gdzie na początku trzymali stalkerów z daleka ale coraz więcej ludzi wlazło do zony spychając ich w centrum.
Nawet bez C-Consciousness i mózgozwęglacza w realu są sekty które własnym życiem bronią swojej religii, więc Armia, może nie duża ale armia(no bo w końcu monolit zbiera stalkerów i pierze im mózgi) ma miejsce w zonie i wydaje mi się że nie powinna być zmieniona. Może rozwinięta i zwiększą ilością ważnych postaci, ale ogólnie jest ok dla mnie.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez mbwrobel w 26 Maj 2018, 22:37

Akinaro napisał(a):
Grzechu300 napisał(a):[...] Taki system podbijania umiejętności nie polegał by na tym że przez 3 godziny musisz napierdzielać snajperką by zdobyć umiejętność i mieć możliwość wykonania misji. Nie, był by to jedynie dodatek, którego gracz nawet by nie widział bo nie miało by to żadnego menu. Dużo strzelasz ze snajperek? Gra wynagradza cię lekką poprawą celności nie dużo, jedynie zachęca cię do dalszej gry. Dużo polujesz? Gra z czasem daje ci więcej mięsa/skóry z mutantów bo postać uczy się jak lepiej patroszyć i skórować.
Gracz sam z siebie nie ma jak lepiej to robić jak myśli @trolololo więc trzeba(można) to dać jako automatyczny boost postaci, bo to w końcu tylko gra a gracz ma ograniczone możliwości sterowania, no chyba że chcemy z tego zrobić kolejny syf z quick eventami, gdzie gracz musi klikać "E" sto razy by np zebrać mięso z mutanta...
[...]

W przypadku snajperek sprawa jest prosta - ograniczona ilość amunicji do broni wyborowej glancko rozwiąże ten problem. Klikania 100 razy E na truchle mutanta również by nie było, jeśli każde następne kliknięcie na tym samym mutancie dałoby ten sam wynik: Wylosowałeś ogon nibypsa za pierwszym razem? Brawo, drugiego już z niego nie wyciągniesz. Nie wylosowałeś? A klikaj sobie kolejne 1000 razy na tym truchle choćby i do następnej emisji - nie dostaniesz ogona i już. Tylko pierwsze kliknięcie się liczy: i do testu na znalezienie części mutanta, i do liczby udanych polowań.
Absolutnie żadnych QTE.
mbwrobel
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Gru 2011, 15:16
Ostatnio był: 05 Lut 2024, 02:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 14

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Zwinny w 26 Maj 2018, 22:42

Oby tylko nie zrobili jak w zewie że amunicji jest tyle że można się w tym kąpać i jednocześnie nie ma do czego strzelać
Że też żaden stalker na to nie wpadł, mógłby zamiast zbierać artefakty to obłowiłby się amunicją i giwerami a potem sprzedawał to poza zoną
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 27 Maj 2018, 09:34

Zwinny napisał(a):Oby tylko nie zrobili jak w zewie że amunicji jest tyle że można się w tym kąpać i jednocześnie nie ma do czego strzelać
Że też żaden stalker na to nie wpadł, mógłby zamiast zbierać artefakty to obłowiłby się amunicją i giwerami a potem sprzedawał to poza zoną



Mnie najbardziej denerwuje to że NPC mają nieograniczoną amunicję, i napierdziela z karabinu 24h bez problemu, a jak gracz go zabije to podnosi ten karabin i okazuje się że ma 10% i 0 ammo...
Wiem, stalker to nie jedyna gra tego typu z tym problemem, ale denerwuje mnie to bo są dosyć łatwe sposoby na ominięcie tego i sprawienie że gra była by bardziej realna(w obecnym stalkerze taki system jest trudniejszy do zrobienia ale wykonalny), i zamiast grać w pseudo realistyczne mody jak misery w których jedyną trudnością jest to że staty gracza są jak wyniki anemika po udarze, można by mieć realistyczny gameplay gdzie pocisk to pocisk, zabije jak trafi w odpowiednie miejsce, a NPC strzelają tylko gdy widzą gracza i mają np 75% szans na trafienie i walą krótkimi seriami, a nie jak teraz cały magazynek w ścianę/drzwi bo auto-magicznie wiedzą że gracz tam stoi.
Gra by była cholernie trudna bo gracz musiał by na serio kryć się i uważać, ale dało by to też satysfakcje i bardzo dobre odwzorowanie rzeczywistości, bo mieć broń to nie problem. Mieć amunicję do niej to jest problem który by w zonie występował, bo zona to by był zamknięty obszar i był by ograniczony dostęp do zaopatrzenia, amunicja była by na wagę złota dla pojedynczych stalkerów bez znajomości z wojskiem/naukowcami
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 27 Maj 2018, 15:16

Kończąca się amunicja u NPC to raczej pobożne życzenie. Zresztą mierzi mnie ta mnogość pukawek w Stalku, zwłaszcza natowskich. Jeszcze jakieś podstawowe to obleci, ale to co w modach pododawano to już przegięcie. Nie mówię, że ma być sama ruska broń, jak miało być w jakiejś takiej gierce Russia coś tam co ją wycofano, ale jak nie będzie giwer z zachodu to też się nie obrażę. No i kombinezony bym mocno obciął albo przerobił. Płaszcz, kurtka, maski p. gazowe, kombinezon stalkera w wariacjach, może Seva i kondom naukowców. Żadnych exo, bułatów, beryli, hełmów z noktowizją i innych fanaberii. Tak w ogóle to mi się marzą takie kombinezony w Stalku:

Image
Image

Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kudkudak.
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 27 Maj 2018, 17:54

Żadnych egzo, a wrzucasz zdjęcia które mógłbym uznać za coś ze Steampunka jeśli byłoby więcej pary.
Egzo jest w miarę normalny. Bułat to po prostu napakowany kombinezon wojskowy. Stalkerzy nie wyglądają jak puszki i mają normalne maski, ewentualnie hełmy.
No ale serio, takie szklane coś? Jak dla mnie to szalenie nieestetyczne. Niech gra cieszy oko, a nie :/
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny, Pijawol, Tjesto.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość