S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez mayer99 w 24 Maj 2018, 22:24

Będzie S2, czy nie będzie, a My już po polsku się kłócimy zamiast się cieszyć, że jest szansa po latach...
Póki co takie cosik znalazłżem: https://www.youtube.com/watch?v=ypeRAWUN8ks
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Leo0502 w 24 Maj 2018, 22:43

Zwiastun fanowski, tu jest oryginał: https://www.youtube.com/watch?v=JJEpoQifDDk
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 00:54
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 24 Maj 2018, 23:09

Cóż, przynależności daje na pewno jedno - bezpieczeństwo. Większe szanse przeżycia. A to już coś.
W CS faktycznie Wolność była jakimś żartem. Ale w SoCh ani tej gandży za dużo nie ma (jeśli w ogóle jest, oprócz pijanego kucharza nikt tam o tym nie mówi) w Zewie też prochów nie ma. Ot, taka gadga Powinności o ćpunach z Wolności.
Jeśli ich zaopatrzą ją, a Powinność pomaga też naukowcom to zapewne mają jakąś kontrolę nad organizacją.
Do kombinezonu wystarczy po prostu przylepiec plakietki. Mają jakoś tam zmodyfikowane kombinezony wojskowe, i one wyglądają inaczej, ale szczerze to mnie nigdy to nie obchodziło.
Gadanie o zniszczeniu zony to też taka wymówka. Zauważ że podczas gry zdażali się tacy co wypominali że Powinność absolutnie nic w tym kierunku nie robi, oprócz zabijania mutantów.
Mało tego, Wolność zarzuca im to że nie oddają artefaktów naukowcom, chociaż tak twierdzą.
Ja tam zawsze widziałem Wolność jako ludzi którzy przyplątali się bo ktoś miał dobry sprzęt, no i ktoś ich finansował bo miał w tym interes.
Nie oszukujemy się, wielu ludzią zależałoby na jak najbardziej wolnym handlu z Zoną.
Też nie przesadzaj my z ich ilością.
W Cieniu Wolność jest tylko w Magazynach. Potem można spotkać ich oddział w Prypeci, ale to raczej ciekawostka.
W Zewie w Janowie są pod dwa oddziały Powinności i Wolności. Z czego tylko po jednym "aktywnym" a drugi jest do zadania z magazynem. Bardzo żadko ktoś z Powinności się respi. Jak zginą te oddziały patrolowe to do końca gry możesz nie zobaczyć ani jednych, a nie drugich bo zwyczajnie się nie zrespawnują na czas.
Poza tym - ludzią w takim klimacie zawsze może odbić. W złych sytuacjach pojawiają się ekstrema. Więc nie dziwi mnie że mogło się pojawić sporo ludzi którzy zaczną podążać za ideologią takiej organizacji która ich przygarnie. Jeszcze jakby dali jakiegoś charyzmatycznego wodza, bo Woronin po prostu jest...
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 25 Maj 2018, 00:22

Masz racje absolutnie, tylko to trzeba spójnie przedstawić, dać kręgosłup, charyzmatycznego lidera i tchnąć życie w ten świat - wtedy jak najbardziej. Także albo restart serii albo porządna nowa rozpiska - na to liczę - choć serio wolał bym restart imo grze wyszło by to na lepiej i całemu uniwersum.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 25 Maj 2018, 11:08

Jak by ktoś szukał czcionki ze stalker2.com

Wersja darmowa, w jakichś 90% podobna:
https://www.dafont.com/boycott.font

Wersja oryginalna(12 euro):
https://www.myfonts.com/fonts/flat-it/boycott/regular/
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 25 Maj 2018, 20:08

Grzechu300 napisał(a):
Nie chciałbym:

-Craftingu czegokolwiek.
-Systemu rozwoju postaci, żadnego expa, żadnych punktów umiejętności.


Nie liczyłbym na to. Tera w byle gównie to norma. Jakże się zdziwiłem, jak odpaliłem nowego Dooma. :E Jakie ku*wa punkty do wydania? Autofire, koko dżambo i do przodu, a tu jeb, jakieś punkty do wydania. :pogarda: Jeśli już to jakaś delikatna możliwość przeróbek broni i pancerzy. Luneta, tłumik, granatnik normalnie montowane dla każdego, ale jakaś tam zmiana kalibru ammo, czy podwójny magazynek to już by to było trzeba odblokować. Zrobiłbym to opcjonalnie, na zasadzie, że zdobywasz jakiś tam perk i wtedy masz. Albo możliwość modyfikowania artefaktów po ogarnięciu perku Chemik. Właśnie w tym kierunku bym poszedł z rozwojem postaci, a nie jakieś tam większy pasek zdrowia czy +25% do jebnięcia z szotguna. To jest faktycznie denne. Natomiast perki typu większy plecack, możliwość cichego zabijania nożem po zbliżaniu się na odp. odl. , mniejsze bujanie broni przy celowaniu z lunetą, większa szansa na lepsze oprawienie mutanta i tym podobne nie byłyby głupie. Zawsze wku*wiało mnie, że w grze mogłeś robić wszystko i nic. Chcesz szukać artefaktów, rozwijasz sobie pod tym kątem postać, chcesz być cichym zabójcą, łowcą mutantów to będziesz. Niech ten stalker nie będzie jakimś tam no nejmem. Gwarantuje wam, że będziecie chcieli spróbować przejść grę na różne sposoby o ile będzie sporo questów i możliwości ich rożnego rozwiązania. Weźmy na warsztat akcje z gniazdem pijawek w BIS - misja zlikwiduj je. Wariant 1 - na rambo, wchodzisz, pacyfikujesz. Wariant 2 - dzięki cichemu skradaniu schodzisz na dół i wyżynasz dziadostwo. Wariant 3 - dzięki znalezionemu kanistrowi i perkowi Chemik gazujesz je bez wchodzenia z nimi w kontakt. Wariant 4 - masz umiejętność Łowca. Wchodzisz na dół, zastawiasz sidła i zaczynasz walkę. Po walce masz jeszcze dodatkowy hajs za zebrane macki, jako, że masz większą szansę na wycięcie ich jako doświadczony myśliwy. Dlatego ja chce rozwoju postaci ale w uproszczonej i sensownej formie, a nie Strieloka co krawaty wiąże i usuwa ciąże. Żadnego MacGywera co się zna na wszystkim. Rozwijając postać tworzysz ją nijako pod swój styl gry i zawsze możesz grę ograć 2 i 3 raz na inny sposób. Nie wiem czy to jest takie złe. Za to mi się zawsze Fallout 2 podobał, że były alternatywne drogi. Graliście postacią o intelekcie na minimum? No jest hardo. :E Mądre perki raczej gry diametralnie nie zmienią zwłaszcza, że uzależniłbym je od postępu fabuła a nie od XP czy acziwków. Co jakiś tam czas dostajesz perka, którym customizujesz sobie postać w jakiś tam sposób, który nie zmienia zbytnio rozgrywki. Jak lubisz snajpić i zrobisz sobie odp. postać to wiele misji będzie można przejść dużo łatwiej mając nie latający celownik od snajpy i szybszą stabilizację oraz lepszą obsługę. Jak nie chcesz w to pakować też snajperkami pograsz ale to nie będzie to już to samo. Albo wpadniesz tam z gnatem lub wyrżniesz po cichu. Niech te perki dają fun z gry, że możesz coś zrobić po swojemu a nie jedyną słuszną drogą jaką wymyślił wydawca.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez skinnyman w 25 Maj 2018, 20:38

Ja bym widział nowego Stalkera tak:

1. Nowe mapy, bazowane na realnej Strefie - może coś z północnych rubieży? Część białoruska? Radar, jezioro czarnobylskie?

2. Wywalenie frakcji. Zostają tylko stalkerzy, bandyci (o tym za chwilę), wojsko, naukowcy i najemnicy. Bez durnych wojenek między sobą. Monolit może być w głębi Strefy na zasadzie ciekawostki, jako jacyś szaleńcy, którzy za długo siedzieli w Zonie, ale nie jako cała armia, która okupuje Elektrownię.

Co do bandytów - bez idiotycznych strojów rozpoznawczych. To nie ma sensu, zdradzanie ubiorem, że jest się bandytą. Kryminaliści byliby po prostu jakąś częścią stalkerów, granice między nimi powinny być płynne. Mogą nosić np. czarne kurtki czy dres, ale nie zawsze. Podchodząc do nieznanej grupki gracz musiałby liczyć się z możliwością, że to jakieś szemrane typy, a nie, że sobie przez lornetkę widzę grupę 4 łosi w skórzanych płaszczach i od razu ich prewencyjnie kasuję z SWD.

3. Więcej RPGa, mniej strzelania. Zawsze lubiłem te elementy stalkera, gdzie trzeba było po czymś się wspinać (mimo wku*wienia i spamowania quickloada), skakać, kombinować. Uwielbiam sneaky-breeki. Generalnie główkowanie i promowanie ciekawskiej eksploracji, czyli tego, co jest esencją stalkerstwa. A nie zabijanie 300 ludzi w drodze do CNPP.

Dać ciekawe questy i sensowne kwestie dialogowe, a nie 5 generic odpowiedzi na krzyż. Np. mod "Złota Kula" ma IMO bardzo dobre, nowatorskie questy, np. zabicie kontrolera nożem, rozwiązywanie zagadek, szukanie info po dokumentach - tego nam trzeba.

Co do perków i osiągnięć - można, ale z głową.

4. Nacisk na elementy survivalowe i realizm. Konieczność jedzenia, picia, spania etc. Kulka na klatę - bez kamizelki masz śmiertelną ranę, z kamizelką doznajesz szoku, jesteś na moment wyłączony z walki etc. Wprowadzić realne parametry, tzn. kamizelka II klasy zatrzyma kulę z pistoletu, ale nie z kałacha (zamiast wskaźników procentowych). 9x39 nie przebija pancerzy IV klasy (z wkładami stalowymi) które nosiliby na przykład najemnicy. Zależność penetracji od odległości od celu.

Duża różnorodność broni, ale nieduże różnice, jeśli chodzi o DMG. Nie może być tak, że mutant przyjmuje 20 kul z AK, ale 40 z pistoletu itp. Strzelba powinna mieć największą moc obalającą na bliskim dystansie. Płynny celownik. Duży odrzut, zwłaszcza przy strzelaniu ze snajperek, ale zależny od pozycji (stanie, kucanie, leżenie). Symulowanie bezwładu ciała przy np. nagłym zatrzymaniu się po biegu. Motion-blur, oślepienie refleksami słońca jak to ma np. miejsce w Armie.

5. Grawitacyjne anomalie powinny być niewidoczne. Większość anomalii zabija na hita. Losowy spawn anomalii, żeby bezpieczna ścieżka była zawsze nieco inna, np. po uderzeniu emisji. Detektory powinny być drogie, rzadko spotykane i łatwo się psujące (elektronika nie zdaje egzaminu w Strefie).

6. Klimat bliższy książce Strugackich. Pomysł z częścią gry dziejącą się po "cywilnej" stronie Kordonu jest wart rozważenia. Większy nacisk na budowanie klimatu przez niewyjaśnione zjawiska i poczucie niepewności.

7. Artefakty o innych właściwościach niż "+9% kuloodporności".

8. System karmy. Wybory moralne gracza mają wpływ na świat.

9. Na koniec - dobra fabuła, ale taka, która nie wyjaśnia wszystkiego. Dotychczas w stalkerach zawsze odkrywamy, że za wszystkim stoją ludzie, co odbiera Zonie część uroku. Może rozważyć wątek z ingerencją obcej cywilizacji, jak to było u Strugackich?

Się rozpisałem :(
"In loneliness, in some sort of a bleak unexplainable solitude with yourself and the Zone you can contemplate. Feel it, become another, penetrated by the aeons of the Zone. That's why it is good that makers didn't include women in the game, truly they are genius. While the game is kind of explorative, it is the journey inside. Had you also the feeling that you are in your dream while playing? Sometimes, for only moment some sight in the game appears to you like an image in a dream: obscure landscape, grey sky, and deserted building with dark windows. (...) It is no shame to have an intimate feeling to this game. I think this game, not on purpose but through artistic intuition, which is not controlled by a purpose of the artist, touched the perennial."

Za ten post skinnyman otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StalkerCell, KOSHI, Kałach.
Awatar użytkownika
skinnyman
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 09 Wrz 2016, 22:05
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 18:22
Miejscowość: pe do en kreska
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 25 Maj 2018, 21:16

Akurat w Cieniu na pewno niektórzy bandyci mieli kombinezony samotników. Jeden z bandytów niedaleko Pchlego Targu, w stronę Doliny Mroku, na Wysypisku zawsze ma "Świt" chociaż ma losowe imię.
Ja bym tam żadnych perków nie chciał. Jak już to jak w Zewie, zupełnie nieinwazyjne wzmocnienia tabletkami.
Nie chcę takiego Striełoka co ma +10 demejdża do czerwonych kaloszy, jak stanie na głowie i jedną ręką wsadzi psu szpilkę w oko.
Lubiłem w Stalkerze to że wszystko zależy od twoich umiejętności, a nie od jakichś dziwnych modyfikatorów typu +10 do celności w nocy.
Crafting mógłby być, ale jakiś normalny, typu robienie opatrunków z materiału i wódki :caleb:

Obcy nie pasują do Zony. U Strugackich Kosmici przylecieli, zrobili sobie "piknik" i polecieli. Byli tylko po to, żeby jakoś usprawiedliwić setting. Ruski spisek jak najbardziej pasuje do Zony i jej ciężkawego klimatu.
No i właśnie, niestety nie mamy w sumie nic na talerzu. Fabuła jest po prostu dziurawa. Szrama umar czy Monolit? Jak Monolit to co się z nim działo? Jak interpretować "dobre" zakończenie Cienia? Kim był "Klient"? Po co Wilk wziął dynamit i wyruszył na północ?
Na żadne z tych pytań nie ma jasnej odpowiedzi.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez PainChiller w 25 Maj 2018, 23:44

skinnyman napisał(a):5. Grawitacyjne anomalie powinny być niewidoczne. Większość anomalii zabija na hita. Losowy spawn anomalii, żeby bezpieczna ścieżka była zawsze nieco inna, np. po uderzeniu emisji. Detektory powinny być drogie, rzadko spotykane i łatwo się psujące (elektronika nie zdaje egzaminu w Strefie).
(


Coś takiego było już w wielu modach do stalkera. To ma być S.T.A.L.K.E.R 2, czy symulator sadysty? Serio, wszystko może być, ale błagam - niewidzialne anomalie to największa zbrodnia jakiej można dokonać na graczu. Pomijam już fakt że w tych wielu modach anomalie zadając niewielkie obrażenia frustrowały, a ty chcesz by zabijały na hita :E
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 30 Wrz 2023, 15:26
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 191

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez skinnyman w 26 Maj 2018, 01:47

PainChiller napisał(a):
skinnyman napisał(a):5. Grawitacyjne anomalie powinny być niewidoczne. Większość anomalii zabija na hita. Losowy spawn anomalii, żeby bezpieczna ścieżka była zawsze nieco inna, np. po uderzeniu emisji. Detektory powinny być drogie, rzadko spotykane i łatwo się psujące (elektronika nie zdaje egzaminu w Strefie).
(


Coś takiego było już w wielu modach do stalkera. To ma być S.T.A.L.K.E.R 2, czy symulator sadysty? Serio, wszystko może być, ale błagam - niewidzialne anomalie to największa zbrodnia jakiej można dokonać na graczu. Pomijam już fakt że w tych wielu modach anomalie zadając niewielkie obrażenia frustrowały, a ty chcesz by zabijały na hita :E


Może przesadziłem :E Ale grawitacyjne mogłyby być niewidzialne - to w końcu tylko jakiś % anomalii (nie muszą występować w dużym zagęszczeniu). W przeciwnym razie - po cholerę mi te śrubki? Piszczenie detektora + śrubka i powinno się odnaleźć drogę bez problemu. A tak to można sobie sprintować między anomaliami, bo je z daleka widać, więc równie dobrze mogłoby ich nie być.
"In loneliness, in some sort of a bleak unexplainable solitude with yourself and the Zone you can contemplate. Feel it, become another, penetrated by the aeons of the Zone. That's why it is good that makers didn't include women in the game, truly they are genius. While the game is kind of explorative, it is the journey inside. Had you also the feeling that you are in your dream while playing? Sometimes, for only moment some sight in the game appears to you like an image in a dream: obscure landscape, grey sky, and deserted building with dark windows. (...) It is no shame to have an intimate feeling to this game. I think this game, not on purpose but through artistic intuition, which is not controlled by a purpose of the artist, touched the perennial."
Awatar użytkownika
skinnyman
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 09 Wrz 2016, 22:05
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 18:22
Miejscowość: pe do en kreska
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Grzechu300 w 26 Maj 2018, 09:13

KOSHI napisał(a): Mądre perki raczej gry diametralnie nie zmienią zwłaszcza, że uzależniłbym je od postępu fabuła a nie od XP czy acziwków

Jeżeli już byłyby umiejętności, to w sumie wyszłoby spoko gdyby zrobić to na podobnej zasadzie jak w Far Cry 3. Chcesz się skradać? Wybierasz sobie cichsze chodzenie, chcesz strzelać z daleka to spoko, tak jak pisałeś, luneta ci się mniej telepie. Tylko bez przesady, nie na zasadzie takedownów gdzie zabijasz gościa, rzucasz jego nożem w kolejnego, robisz fikołka i w locie rzucasz granatami, albo właśnie +50 do obrażeń od wybuchów granatów bo jak byłeś mały to mieszkałeś na polu minowym :caleb: Stalkerzy to raczej żule z karabinem niż rambo-wojskowi. W ogóle mam nadzieję że nie pojawi się jakiś super heroizm i bohaterstwo, bo to za cholerę do stalkera nie pasuje.
skinnyman napisał(a):4. Nacisk na elementy survivalowe i realizm. Konieczność jedzenia, picia, spania etc. Kulka na klatę - bez kamizelki masz śmiertelną ranę, z kamizelką doznajesz szoku, jesteś na moment wyłączony z walki etc.

Ta, telepie ci się czerwony ekran jak w Mizerii i w tym czasie dostajesz 20 kolejnych kulek :kotek:

Z tym survivalem to bym nie przesadzał. O ile takie elementy bardzo lubię (Misery rządzi) tak nie robiłbym z podstawowej gry kolejnego openworld-crafting-survival-horroru. Wiem że to tylko sugestie jak Ty byś to widział, ale z perspektywy innych graczy raczej sytuacja gdzie otrzymujesz jeden strzał i umierasz i co chwilę musisz wczytywać byłaby raczej irytująca, a pamiętajmy że raczej gra będzie celować w nowych odbiorców.
Вознаграждён будет только один.
Awatar użytkownika
Grzechu300
Ekspert

Posty: 800
Dołączenie: 30 Sie 2012, 22:39
Ostatnio był: 15 Wrz 2019, 11:19
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 333

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 26 Maj 2018, 09:41

A na cholerę bawić się w punkty, prosty system:
-Często się skradasz? Podnosisz staty skradania: ciszej chodzisz, lepiej się kryjesz w krzakach, mutanty cię nie wyczuwają z daleka.
-Często strzelasz używając lunety i broni dalekiego zasięgu? Podnosisz staty strzelca wyborowego, broń mniej się kiwa, szybciej obsługujesz i ładujesz broń tego typu.
-Często zbierasz artefakty i przechodzisz przez anomalie? Podnosisz staty związane z artefaktami, znajdujesz ich nowe właściwości, lepiej wykrywasz anomalie.
-Grasz jako szabrownik zbierając i chomikując wszystko? Więcej dźwigasz, znajdujesz więcej rzeczy.
-Zabijasz często mutanty? Zbierasz z nich więcej rzeczy, znajdujesz ich legowiska, zabijasz je szybciej bo wiesz gdzie celować.

Itp, itd.

Po co bawić się w punkty jak samą rozgrywką można stworzyć system umiejętności. Nie tylko to by dało więcej frajdy i treningu ale też zmusiło by niejako graczy do dłuższej gry by podnieść inne umiejętności. Na dodatek dało by to możliwość nowych misji, gdzie NPC szukało by np kogoś z doświadczeniem polowania na mutanty, i byś musiał spędzić czas na polowaniach by zdobyć to doświadczenie.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości