S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 07 Gru 2017, 23:40

W sumie racja, co dokładnie się stało w elektrowni? Jedyne zakończenie gdzie Strielokowi nic się nie stało to to, w którym... No właśnie co? Niszczy Zonę? Idzie do Nieba? Zona dalej jest, a Striełok dalej żyje...
Poza tym, początek Cienia
>O kurde, obudziłem się u jakiejś grubej świni co chciała mnie kupić nie wiadomo po co od jakiegoś włóczykija
>Proponuje mi pomoc w dowiedzeniu się czemu mam kogoś tam zabić
>Mam tylko iść i pozabijać tuzin bandytów w jakiejś dziurze bo cośtam cośtam PDA
Taki początek z grubsza, Striełok z pamięcią i tożsamością stracił przy okazji rozum i godność człowieka :caleb:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez MiKchall w 08 Gru 2017, 13:56

Co do tego, że stalker ma dziurawą fabuła nie ma wątpliwości, ale. Zachowanie Strełoka można tłumaczyć tym, że został zaprogramowany do zabicia samego siebie. Ma wykonać zadanie, nie bacząc na godność czy bezpieczeństwo.
Zakończeniem kanonicznym jest to w którym niszczy ŚwiadomośćZ, co jednak w pełni mu się nie udaje. Wspomina o tym chyba w zewie Prypeci w pralni. Poszlaką, że świadomośćZ w jakimś stopniu działa, są dialogi podczas misji dla Naukowców. Wspominają o sygnale który pobudza i wabi mutanty, pojawia się zawsze gdy badają Zone.
Awatar użytkownika
MiKchall
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 19 Lip 2014, 10:58
Ostatnio był: 10 Lis 2023, 22:17
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 08 Gru 2017, 15:21

Jestem jak najbardziej za wprowadzeniem elementów horroru do S2, ale właśnie w klimacie zjawisk paranormalnych, tajnych laboratoriów, eksperymentów itp. Można by to swobodnie wsadzić i pójść tą linią. Natomiast zrobienia remiksu z gat. i wepchnięcia wszystkiego do jednego worka skończy się na pewno kaszaną. Pogrywam sobie teraz w Quantum Break i powiem szczerze, że zaje*isty pomysł wyszedł tam z manipulacją czasem. Grę mam po angielsku i sporo dokumentów się znajduje w niej, których nie chce mi się zbytnio czytać bo angielski znam średnio i nie zmienia to fabuły, ale jest tam ciekawy pomysł z załamaniem czasu na skutek awarii tzw. Time Machine. Najciekawszy był pewien schemat, na którym pokazano 3 stopnie skażenia w zależności od odl. od epicentrum. Z tego co zrozumiałem co jakiś czas są zwarcia, które zatrzymują czas na jakiś okres i każdy, kto wchodzi tam zaraz po zastaje wszystko unieruchomione. W różnych strefach czas mógłby rożnie zatem działać sądząc po schemacie, ale chyba autorzy nie poszli za ciosem, bo nic takiego nie ma, a przeszedłem już pół gry. Mógłby to być fajny patent na S2 bo rzucanie śrubkami i wyciąganie artów mi się znudziło. Można też, jak piszesz, wprowadzić jakieś zjawiska paranormalne, których badanie pozwoli rozwiązać zagadkę strefy, a wszystko to wplecione w wątek kryminalno polityczny + survival. Byłby to niezły remix gat. i pomysłów, ale chyba o to chodzi w tworzeniu gier, żeby nie klonować tytuły, a wymyślać coś nowego. Czy dałoby to się ogarnąć 1 bohaterem, czy powiedzmy prowadzilibyśmy np. 3 osoby na zmianę to już raczej technikalia w zależności co się by bardziej sprawdziło dla spójności fabuły. Uważam, że ze S2 trzeba by iść mocno do przodu, żeby gra się wbiła na rynek, bo pomysły i sposoby robienia gier sprzed 10 lat może i były dobre, ale nie do każdego tytułu pasują skoro chcemy robić remake lub odświeżać serię.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez DreyTG w 08 Gru 2017, 20:14

@KOSHI

Manipulacja czasem, postapo, mutanci, dosyć ciekawa fabuła, Ruski i dużo promieniotwórczości. "Singularity" jest taką grą. Zrobiona przez Raven Software,wydana w 2009. Mnie urzekło wszystko w tej grze. Co prawda nie chciałbym żeby S2 wyglądało dokładnie tak jak ta gra bo to już zupełnie co innego ale pomysł miał ktoś naprawdę solidny moim zdaniem ;) I nie przeczyłbym gdyby wzięto trochu coś z Singularity do S2.
I always tell them, that I don't remember... I Always Lie...
Awatar użytkownika
DreyTG
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 06 Paź 2016, 20:50
Ostatnio był: 17 Sty 2023, 22:57
Miejscowość: Samłer In Sowjet Raszja
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 08 Gru 2017, 20:25

Obadam tą grę jak wytrzeźwieje. Na razie chyba z 1.5 promyka mam, a melo się jeszcze nie zaczęło na dobre a ja dopiero łapię smak i ślina mi dopiero gęstnieje... :u3:
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 09 Gru 2017, 20:15

To ja dorzucę co chciałbym widzieć w S.T.A.L.K.E.R.ze 4( czemu każdy pisze 2)

-Plecak z Taskova- mówcie co chcecie, ale byłoby to cholernie dobre. Oczywiście różne kombinezony miały mniej lub więcej miejsca, co dodatkowo dawałoby więcej dylematów co założyć na grzbiet.
-lepszy handel, czyli przede wszystkim brak cen z dupy i niezrozumiałych zjawisk
- powrót klasycznych spluw plus nowe( Tigr, MP 153, M416, AKM, WSK) i więcej modyfikacji
-stare i nowe kombinezony( ale te utrzymujące poziom, a nie ,, folałtowe" i badziewiowate zbroje :)
- kontynuacja fabuły z Zewa, wyjaśnienie wątków Świadomości Z, klienta itp..
-lepsza mechanika kontaktów z NPC-ami
-nowe artefakty oczywiście w połączeniu ze starymi znanymi
-nowe mutanty
-stare poprawione lokacje plus jeżeli można nowe( np. sam Czarnobyl :E )
-horror-owość i konieczność picia by przeżyć:)
-klimat mroczny niczym tyłek szatana
-możliwość znalezienia partnera żeby było rażniej
I na koniec wiadro śrubek, detektorów, Geigerów i gitary, czyli to co wszyscy dobrze znamy :+:
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 15 Lis 2022, 21:51
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez doomer77 w 09 Gru 2017, 21:21

A ja się nie zgodzę z twierdzeniem, że trudno byłoby w kolejnej części pociągnąć znaną nam fabułę. Faktem jest, że to ser szwajcarski, w dodatku ponadgryzany w wielu miejscach, ale da się.

ShoC miał JEDNO dobre zakończenie. I należy się tego trzymać. Strielok zrobił swoje, Świadomość Z zniszczona, ale coś nie pykło do końca, o czym dowiadujemy się w CoP. Wojsko ewakuowane, najemnicy się panoszą na dobre, Zona zmieniła się nie do poznania, wcielamy się w rolę kogoś nowego.

Strielok w grze nadal jest obecny, ale jako ktoś w rodzaju mentora, może bierze udział w jakiejś misji będąc naszym przewodnikiem. W dużej mierze to on prowadzi nas do kolejnych punktów scenariusza, który ostatecznie doprowadzi np. do zniszczenia Zony.

Zona bardzo się zmieniła, Kordon przestał istnieć, Prypeć to miasto Zombie, Czerwony Las jest oazą spokoju itd. Generalnie docieramy w sporej części do znanych miejsc, ale są one zupełnie inne i na dodatek bardziej zniszczone. Balans frakcji również się zmienia.

To tylko rys całości, ogólne założenie. Nie wiem jak inni, ale ja bardzo chętnie znowu wszedłbym do Zony mając nowy scenariusz i mogąc odwiedzić stare i nowe miejsca.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 343
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 18:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 71

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 09 Gru 2017, 22:37

Doomer ogólnie zgadzam się z tobą w 200 procentach, ale dlaczego Kordon miałby przestać istnieć a Prypeć miastem zombie? Przecież w Zewie do Prypeci wbija ekipa Garriego i systematycznie opanowują teren, odpierając ataki szturmowców Monolitu.
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 15 Lis 2022, 21:51
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez doomer77 w 10 Gru 2017, 00:11

To tylko bardzo luźna fantazja na temat tego, co mogło się stać z Zoną, gdy Świadomość Z odrodziła się samodzielnie, bez nadzoru człowieków :D
Chodzi mi o to, aby można było dać graczom sporą część tego, co już znają, jednocześnie dając coś nowego.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 343
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 18:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 71

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Leo0502 w 10 Gru 2017, 00:27

Skoro już ktoś wyciągnął Monolit, dlaczego nie oprzeć części fabuły na tej frakcji?

Po kilku latach i znacznie zwiększonej ilości odważnych (bądź głupich) poszukiwaczy przygód i bogactwa siły Monolitu są znacznie osłabione przez walki ze stalkerami z mózgiem lub jego namiastką :pogarda: Stalkerzy na tyle dobrze zmapowali i zbadali Zonę, że wiedzą gdzie na 100% nie łazić, bo można dołączyć do armii zombie, a więc i tych jest mniej. A naszym zadaniem jest dowiedzieć się o emisjach psionicznych, noosferze i praniach mózgu. Tak porządnie ;) Kim są członkowie Monolitu, w jaki sposób dostali się do centrum Strefy na samym początku jej istnienia, ilu ich jest/było, skąd mają na tyle wypasiony sprzęt, że Sidor rozważyłby zapłacenia więcej niż stu rubli :pogarda: , w jaki sposób rozpoznają, kto jest swój a kogo odstrzelić?

Przy okazji, skoro minęło kilka lat, zmieniła się też sytuacja "społeczna i ekonomiczna". Wojsko i stalkerzy nie walczą ze sobą, nowi chętni nie są zatrzymywani na wejściu (co nie znaczy, że na wyjściu nie sprawdza się, czy nie wychodzą zbyt bogaci), żołnierze stacjonujący w Strefie znają podstawy obcowania ze Strefą, powstał specjalny oddział żołnierzy stalkerów. Najemnicy stali się równie liczną grupą, co samotni stalkerzy i coraz chętniej korzysta się z ich usług (najczęściej jako eskorty). Stalkerzy są tańsi, najemnicy mają lepszy sprzęt, wybór zależy od rodzaju "czarnej roboty". Powstał ogromny czarny rynek wokół Strefy, skupiający się na wwożeniu broni i amunicji oraz wywożeniu artefaktów. Najstarsi, najbardziej doświadczeni stalkerzy stali się postaciami półlegendarnymi a przy tym szanowanymi przez wszystkich, którym przypisuje się nadprzyrodzone zdolności związane z wykrywaniem artefaktów i mutantów, znajdywaniem zawsze bezpiecznej drogi, wyczuwaniem emisji na długie godziny przed ich nadejściem, a nawet rozmawianiem z dziką zwierzyną.
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 00:54
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez HuczuL w 10 Gru 2017, 01:49

Wiecie co?

Ja to widzę inaczej. Prypec jest wyzwolona od Monolithu, zaczyna się zaludnieniac, zostaje odbudowana wszystko dochodzi powoli do cywilizacji, ale Frakcja Najemników sie powiększyła i połączyli siły z bandytami, Powinność i Wojskowi również połączyli siły a Wolność przeszła na złą stronę. Fajnie jakby było gdyby w Zonie była większa cywilizacja, więcej życia.
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 10 Gru 2017, 09:09

Czym jest zła strona w Zonie? :caleb:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości