[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 12 Paź 2017, 11:06

Mayer tak się akurat składa, że pograłem sporo w pierwszą mizerię snajperem, którego klasa zakładała jakieś profity z posiadania artefaktów i szczerze powiedziawszy, te profity były mizerne poza może 4 artami. Już lepiej było wsadzić sobie stelaż lub kewlar w te miejsca. Poza tym sama idea pojemników do noszenia artów i przenoszenia może i jest fajna, ale bonus z tego jest zbyt mały, żeby się chciało polować na arty. Łatwiej wziąć siekierkę, lub tak, jak robiłem w poprzedniej części, poczekać aż mutanty coś/ ktoś pozabija i je przeszukać. Chyba nie po to robiono 3 klasy, żeby jedynym słusznym wyjściem było zabijanie mutków. Co do samej sprzedaży to nie mówię, że nie warto ich zbierać, bo to też jest metoda na zarabianie. Gram teraz w CoC i uważam, że system anomalii i balans artów jest dużo lepszy niż w 1 mizerii. Są anomalie proste i są takie, w których w Sevie i z artem mocno podkręcającym odporność cieplną trudno ustać, a arta wyciągam za 15 loadem. W Misery po zakupie pomarańczowego kondona problem anomalii się kończy. Mówię o wersji Gameplay Rebalanced, bo podstawka ssała. Co do Akinaro nie jestem jego rzecznikiem prasowym, ale tak, jak każdy ma prawo chwalić i krytykować, tak inny może się z tym nie zgadzać i po to jest ten wątek. Akurat Akinaro ma sporo racji w tym, co pisze tak na marginesie. Wypijanie kozaków za sam fakt, że mu się mod nie podoba bez podania argumentacji lipnie wygląda, ale to twoja brocha. Nikt ci raczej tu nie będzie pił flaszek dla rewanżu, bo nie o to w tym wszystkim chodzi. Co do samych anomalii to mi się nie szczególnie podoba idea artów z losowych anomalii. Niech będą i zmieniają swoje położenie, ale same arty powinny być już w tych większych anomaliach. Pamiętam jak w SoC arty poniewierały się po planszy i zbierałem je jak grzybki. Lipa. Co do balansu artów - kiedyś myślałem samemu zrobić moda balansującego arty do CoP, ale to nie jest łatwe. Wg. mnie najlepiej było to rozwiązane w SoC gdzie arty nie promieniowały i dzięki temu w 5 pojemnikach mogło być 5 artów a nie 3 i 2 kasujące promieniowanie z nich. Dalej - po co w artach statystyki obniżające np. ciepło a podnoszące odporność na prąd? Przecież w nich się nie chodzi tylko używa do esploracji anomalii. Wg. mnie jedyne atrybuty, które mogą być tym ujemnym efektem lub dodatnim, żeby art nie był za mocny to zmniejszenie udźwigu, staminy, odporności na promieniowanie, pancerza, odporności na mutki, regeneracje życia i krwawienia, psionikę. W artach na ogień, prąd, chemię i grawitację to w ogóle bym nic nie dawała, bo po co. Zakładasz arta do anomalii a potem go wymieniasz i tak. Tak bym widział idealnie zbalansowane artefakty.

Np. art X
polepszona regeneracja leczenia, obniżona mocno psionika, tak, że kontroler bierze cię na hita mimo dobrego pancerz - czyli nie chodzimy z tym artem tam, gdzie są kontrolery i burery, albo go przekładamy na inny

art Y
regeneracja staminy, lepszy udźwig, spora strata na promieniowaniu przy falloucie (bo miejsc ze stałym promieniowaniem w CoP tyle, co kot naplakał) - czyli idzie fallout i od razu trzeba walić radioprotektor, albo zmieniać arta, bo w sytuacji gdzie mamy prawie pełen plecak zdjęcie go jeszcze bardziej nas spowolni

To są dla mnie mądrze zrobione arty w grze. Arty się powinno zmieniać w zależności od sytuacji a nie mieć jeden zestaw. Druga sprawa - żeby to działało to trzeba też zrobić odp. pancerze i kombinezony. I taki np. Świt, mimo, że przeciętny, po mocnym rozwinięciu w nim odporności na ogień plus odp. arty powinien dać radę do zbadania anomalii cieplnej, ale karą powinno być uszkodzenie go w 25% powiedzmy. Mając kondom chodzimy sobie po niej spokojnie, ale kombinezon jest totalnie nie trwały, a właśnie arty winny go odp. wzmocnić do poziomu takiego Świtu, żeby jako tako móc między anomaliami łazić, a nie 2 ukąszenia psa i trup albo kombinezon na szrot. Czyli dowolne arty, dowolny kombinezon / pancerz i mamy optymalnie ustawioną postać. Chcesz walczyć, trochę polować na mutki i czasem wleźć w lekką anomalię? Voila! Bierzesz taki i taki art, kombinezon i masz. Podejrzewam, że jest to pioruńsko ciężko zbalansować, bo sam się bawiłem parametrami więc nie wiem po co się kłócić skoro można pogadać. A nuż widelec jakiś pomysł się urodzi i ktoś zrobi addona balansującego ten aspekt.

Pozdrawiam.
Image

Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GajgerW.
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 12 Paź 2017, 14:56

A niby czemu nie miał bym porównywać Misery do CoM i CoC? Technicznie patrząc są to modyfikacje do Stalkera.
A przypominam cały czas o CoC, bo CoC ma sporo modów które są kompatybilne z CoM, który jest niczym więcej niż Tym czym Misery 2.2 powinno być.

A to że wypominam błędy Misery? Czyli mamy tutaj pisać jedynie miłosne wierszyki o tym jaki to mod jest super?
Sorry ale ja preferuje stawiać kawę na ławę. Wypominam tylko te błędy i głupoty które są oczywiste i widoczne dla wszystkich. Mod sam w sobie mi nie przeszkadza, ma sporo ficzerów które lubię, ale Misery 2.2 Jest niczym więcej niż przereklamowanym bublem.
Mieli sporo możliwości poprawy wielu rzeczy ale tego nie zrobili.

Jak wspomniane anomalie. Zamiast rozwinąć funkcje anomalii i detektorów i poza statycznymi obszarami dać jeszcze dynamiczne/losowe miejsca z anomaliami gdzie gracz był by zmuszony do używania detektora częściej(realniej) by szukać artefakatów. Skupili się na... robieniu strony i hypu w okół moda. Misery ma niesamowity potencjał, ale devy mają, mówiąc krótko, wyje##ane. Zero rozwoju. Dla tego zawsze sugeruje by pograć w CoMa z modami z CoC, bo daje więcej możliwości i frajdy mimo braku fabuły.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive czerny.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 12 Paź 2017, 16:36

No sorry, ale jak widzę to
:

.Dodatkowo jego ciekawym i namiętnym zajęciem jest konstruktywne lub mniej konstruktywne, krytykowanie moda Misery gdzie i ile wlezie. 2-e zajęcie polega na wychwalaniu pod niebiosa CoC i CoM. Coś mi takie działanie przypomina, ale nie jest z pewnością związane ze światkiem gier komputerowych ;) . Ciekawe dlaczego na forum Misery :pogarda: ?

To pozostawienia z własną inteligencją to jest jakieś... Nieporozumienie :stonoga:
Ja wiem że jak ktoś jest mocnym fanem czegoś, to lubi doszukiwać się wszędzie nieczystych zagrań ze strony "konkurencji", no ale bez przesady :pogarda: Nie, to nie nazywa się że ktoś przedstawia "swojej subiektywnej opinii" tylko skrytykował pewien element produkcji. Ta krytyka została usankcjonowana przemyśleniami i odczuciami Akinator.
I ja, i Koshi się z nim zgadzamy.
Czy naprawdę jest jakaś konkurencja między CoM a MISERY? Dlatego na forum Misery bo, jakbyś nie zauważył, jest to temat odnośnie Misery. Dziwne by było jakby pisał to w temacie o np. LA.
Zgadzam się z Akinaro i Koshim pod każdym względem. Jeśli ktoś chce zarabiać na artefaktach to musi być raczej masochistą bo jest to nieopłacalne.

Są one mało użyteczne w Misery,

Czyli w zasadzie się z nim zgadzasz. Gdzie problem?

.CoC zbiera się je niczym grzybki, w ciepłe jesienne popołudnie, na spacerku po lesie.

Otóż nie :u3:
.W Misery rzadko, ale zdarza się znaleźć arty w miejscach poza anomaliami;

*Nigdy

. W pudełeczkach na szyjach mięsaczy, niczym rum zawieszony w beczułkach na szyjach bernardynów?
No to jestem ciekaw jak wytłumaczysz to że z nibyolbrzymów dropią artefakty :u3:

. Uważam, że oba to Mody są świetne, ale każdy z nich ma swoje wady i zalety

A czy ktoś uważa inaczej?

Jeden jest nastawiony na przetrwanie i dłubanie przy ekwipunku, drugi na eksplorację i zabawę frakcjami.

Wojny frakcji w CoC bez dodatku "warfare" są raczej symboliczne. Poza tym, obie kładą nacisk na dokładnie to samo, tylko że CoM ma więcej map więc i element survivalu jest raczej lepszy. W obu dłubiesz w ekwipunku. W obu jakąś eksploracja jest. Jak dla mnie oba to to samo, tylko że CoM ma więcej miejsca i nie nudzi się tak szybko jak Misery (Jak się już raz-dwa razy przeszło to robi się po prostu nudne, ma mniej zawartości do zaoferowania)
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI, Akinaro.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [MISERY]

Postprzez czerny w 12 Paź 2017, 19:16

Chciałem jeszcze zwrócić uwagę na balans postaci...
Jak do tego doszło że Szturmowiec w większości karabinów szturmowych posiada mierną obsługę? Z tego co pamiętam w wersji 2.1 wyglądało to zgoła inaczej(lepiej)
AKS 74, AKM, STG, GP37, SIG - Czy to nie karabiny szturmowe? :facepalm:
Awatar użytkownika
czerny
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 25 Maj 2017, 18:46
Ostatnio był: 01 Gru 2019, 17:54
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Noiseless Pistol (PB1s)
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 12 Paź 2017, 21:45

A ja zapytam o coś innego, mianowicie mizeria mnie trochę zdenerwowała i pograłem sobie w half live i przyszlo mi do głowy czy nie dałoby się zrobić z łoma broni jak siekiera, same plusy bo narzędzie do większości zadań i broń, must have w plecaku stalkera, żeby jeszcze można było zamknięte drzwi otwierać :E

A co do obsługi to trochę namieszane jest, ja gram snajperem teraz, ale jak zaczynałem grę to miałem szturma i faktycznie parę giwer miało mierną obsługę mimo bycia bronią szturmową, nie wiem czemu :/

PS: do strażnika równowagi dalej trzeba pda morgana i taczenki do sowy, sroke goncie i teraz z bandytami u mitaja i z długiem wano trzeba pokojowo(czy można bojowo :E ), czy o czymś zapomniałem jak coś to poprawcie, bo chce z włóczęga iść do prypeci a nie chce sobie na głowę więcej problemów ściągać niz to potrzebne,

dlaczego mimo że miałem ponad 150 000 nie dostałem bogatego klienta, zmienili wymagania, czy wywalili to osiągięcie :?:

i jeszcze jedno kolo kompleksu antenowego trafiłem na zombie (te bez broni co wstają i trzeba ich z 2 albo 3 razy zabić) i pytanie czy one są w prypeci i czy są gdzieś na jupiterze :?:
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 21:28
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez GajgerW w 13 Paź 2017, 00:43

Mietku: - PDA Morgana i Taczenki do Sowy, Sroka wydany Gącie, Mintaj i Wano Bojowo można ;) Przed chwileczką go otrzymałem(edit: po oddaniu pda generała sowie). (Dodatkowo wybrałem drogę całkiem neutralną i Naukowców ochraniają Stalkerzy\Samotnicy.)

Edit: Nowa Saiga jest Świetna :kotek:
Ostatnio edytowany przez GajgerW, 13 Paź 2017, 12:20, edytowano w sumie 1 raz
MISERY 2.2.1 100/100

:

попутного ветра :)
Awatar użytkownika
GajgerW
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 22 Gru 2011, 01:11
Ostatnio był: 13 Sty 2023, 02:37
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 49

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 13 Paź 2017, 10:00

Mietek: bogaty klient wpada gdy uciułasz 200k, tak było też w poprzednich wersjach ;).
Gajger: man of balance, dostajesz bez akcji z Mintajem ani Wano. Jeśli chcesz mieć możliwość rekrutacji Włóczęgi do Prypeci, to musisz przed poinformowaniem Gonty o Sroce, podpie*dolić go jeszcze do lidera którejś z frakcji.
Trolololo: Ty widzę, że nie tylko jesteś najmądrzejszy, ale też wszechwiedzący, brawo Ty. Jeśli piszę, że znalazłem artefakty poza anomaliami to je znalazłem, ale skoro Ty wiesz to lepiej niż ja, to gratulacje. Były to na pewno bateria w pobliżu pogłębiarki i korale mamy w pobliżu Skadovska, nieco w kierunku jaskini z anomaliami. Jeszcze była gdzieś meduza, ale nie pamiętam gdzie. Sprawa dotyczy Misery 2.1.1, nie najnowszej wersji. No tak, ale przecież artefakty nigdy nie występują poza anomaliami, jak powiedział Trolo, więc albo byłem nagrzany, albo mi się to wszystko tylko przewidziało...Przepraszam
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 13 Paź 2017, 10:52

Z tego co wiem, to arty podskakują i przemieszczają się i były przypadki w CoP, że jak było z górki, to się staczały i zbierały w zagłębieniach terenu. Sam musiałem po wykryciu detektorem je gonić bo popierdalały po zboczu. Także to raczej nie efekt tego, że się spawnują poza anomaliami tylko ulegają prawu grawitacji.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 13 Paź 2017, 10:55

Szkoda, że zablokowali w Mizerii burze psioniczne z AF3, bo w tych wirach się czasem respiły artefakty. Wtedy byłby sens biegania z detektorem po okolicy.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2543
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 13 Paź 2017, 13:52

.
Trolololo: Ty widzę, że nie tylko jesteś najmądrzejszy, ale też wszechwiedzący, brawo Ty. Jeśli piszę, że znalazłem artefakty poza anomaliami to je znalazłem, ale skoro Ty wiesz to lepiej niż ja, to gratulacje. Były to na pewno bateria w pobliżu pogłębiarki i korale mamy w pobliżu Skadovska, nieco w kierunku jaskini z anomaliami. Jeszcze była gdzieś meduza, ale nie pamiętam gdzie. Sprawa dotyczy Misery 2.1.1, nie najnowszej wersji. No tak, ale przecież artefakty nigdy nie występują poza anomaliami, jak powiedział Trolo, więc albo byłem nagrzany, albo mi się to wszystko tylko przewidziało...Przepraszam
Chyba se mocium panie kpisz. Po pierwsze - zamiast odnieść się do całego wywodu czepiasz się jednego zdania, po drugie - Ad personam. Napisałem tylko jedna rzecz, która jest faktem, bo artefakty nie mają prawa respić się poza anomaliami. Pewnie się z tej jaskini wyturlał. W pobliżu pogłębiarki - pogłębiarka też jest obszarem anomalii. Przy czym respi się tam conajmniej jeden artefakt który się porusza.
Najmądrzejszy uznam za komplement i gest uniżenia :pogarda:


@Cromm W confingach Misery da się włączyć opcję z AF3, wyłączyć emisje, ustawić tak żeby były nieszkodliwe, nie dałoby się tak włączyć burz? Czy w ogóle jest wywalili?
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [MISERY]

Postprzez Bylu w 13 Paź 2017, 14:22

"A ja zapytam o coś innego, mianowicie mizeria mnie trochę zdenerwowała i pograłem sobie w half live i przyszlo mi do głowy czy nie dałoby się zrobić z łoma broni jak siekiera, same plusy bo narzędzie do większości zadań i broń, must have w plecaku stalkera, żeby jeszcze można było zamknięte drzwi otwierać :E"

Podpinam się. Mogli by udostępnić miejsca normalnie niedostępne. Jest mnóstwo takich budynków. I wrzucić jakąś unikatową zawartość. Skoro skupili się na trzech mapach to powinni obrać taki kierunek.
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: 11 Paź 2024, 16:06
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 13 Paź 2017, 14:47

Nie pisałem że artefakty się randomowo respią, ale że znalazłem je poza anomaliami. Czytaj Waćpan ze zrozumieniem, chyba że przekracza to Waćpana możliwości intelektualne :pogarda: .
Co do gestu uniżenia, nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek się przed kimś kajał i ty nie będziesz tutaj wyjątkiem. To była IRONIA.
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości