przez KOSHI w 12 Paź 2017, 11:06
Mayer tak się akurat składa, że pograłem sporo w pierwszą mizerię snajperem, którego klasa zakładała jakieś profity z posiadania artefaktów i szczerze powiedziawszy, te profity były mizerne poza może 4 artami. Już lepiej było wsadzić sobie stelaż lub kewlar w te miejsca. Poza tym sama idea pojemników do noszenia artów i przenoszenia może i jest fajna, ale bonus z tego jest zbyt mały, żeby się chciało polować na arty. Łatwiej wziąć siekierkę, lub tak, jak robiłem w poprzedniej części, poczekać aż mutanty coś/ ktoś pozabija i je przeszukać. Chyba nie po to robiono 3 klasy, żeby jedynym słusznym wyjściem było zabijanie mutków. Co do samej sprzedaży to nie mówię, że nie warto ich zbierać, bo to też jest metoda na zarabianie. Gram teraz w CoC i uważam, że system anomalii i balans artów jest dużo lepszy niż w 1 mizerii. Są anomalie proste i są takie, w których w Sevie i z artem mocno podkręcającym odporność cieplną trudno ustać, a arta wyciągam za 15 loadem. W Misery po zakupie pomarańczowego kondona problem anomalii się kończy. Mówię o wersji Gameplay Rebalanced, bo podstawka ssała. Co do Akinaro nie jestem jego rzecznikiem prasowym, ale tak, jak każdy ma prawo chwalić i krytykować, tak inny może się z tym nie zgadzać i po to jest ten wątek. Akurat Akinaro ma sporo racji w tym, co pisze tak na marginesie. Wypijanie kozaków za sam fakt, że mu się mod nie podoba bez podania argumentacji lipnie wygląda, ale to twoja brocha. Nikt ci raczej tu nie będzie pił flaszek dla rewanżu, bo nie o to w tym wszystkim chodzi. Co do samych anomalii to mi się nie szczególnie podoba idea artów z losowych anomalii. Niech będą i zmieniają swoje położenie, ale same arty powinny być już w tych większych anomaliach. Pamiętam jak w SoC arty poniewierały się po planszy i zbierałem je jak grzybki. Lipa. Co do balansu artów - kiedyś myślałem samemu zrobić moda balansującego arty do CoP, ale to nie jest łatwe. Wg. mnie najlepiej było to rozwiązane w SoC gdzie arty nie promieniowały i dzięki temu w 5 pojemnikach mogło być 5 artów a nie 3 i 2 kasujące promieniowanie z nich. Dalej - po co w artach statystyki obniżające np. ciepło a podnoszące odporność na prąd? Przecież w nich się nie chodzi tylko używa do esploracji anomalii. Wg. mnie jedyne atrybuty, które mogą być tym ujemnym efektem lub dodatnim, żeby art nie był za mocny to zmniejszenie udźwigu, staminy, odporności na promieniowanie, pancerza, odporności na mutki, regeneracje życia i krwawienia, psionikę. W artach na ogień, prąd, chemię i grawitację to w ogóle bym nic nie dawała, bo po co. Zakładasz arta do anomalii a potem go wymieniasz i tak. Tak bym widział idealnie zbalansowane artefakty.
Np. art X
polepszona regeneracja leczenia, obniżona mocno psionika, tak, że kontroler bierze cię na hita mimo dobrego pancerz - czyli nie chodzimy z tym artem tam, gdzie są kontrolery i burery, albo go przekładamy na inny
art Y
regeneracja staminy, lepszy udźwig, spora strata na promieniowaniu przy falloucie (bo miejsc ze stałym promieniowaniem w CoP tyle, co kot naplakał) - czyli idzie fallout i od razu trzeba walić radioprotektor, albo zmieniać arta, bo w sytuacji gdzie mamy prawie pełen plecak zdjęcie go jeszcze bardziej nas spowolni
To są dla mnie mądrze zrobione arty w grze. Arty się powinno zmieniać w zależności od sytuacji a nie mieć jeden zestaw. Druga sprawa - żeby to działało to trzeba też zrobić odp. pancerze i kombinezony. I taki np. Świt, mimo, że przeciętny, po mocnym rozwinięciu w nim odporności na ogień plus odp. arty powinien dać radę do zbadania anomalii cieplnej, ale karą powinno być uszkodzenie go w 25% powiedzmy. Mając kondom chodzimy sobie po niej spokojnie, ale kombinezon jest totalnie nie trwały, a właśnie arty winny go odp. wzmocnić do poziomu takiego Świtu, żeby jako tako móc między anomaliami łazić, a nie 2 ukąszenia psa i trup albo kombinezon na szrot. Czyli dowolne arty, dowolny kombinezon / pancerz i mamy optymalnie ustawioną postać. Chcesz walczyć, trochę polować na mutki i czasem wleźć w lekką anomalię? Voila! Bierzesz taki i taki art, kombinezon i masz. Podejrzewam, że jest to pioruńsko ciężko zbalansować, bo sam się bawiłem parametrami więc nie wiem po co się kłócić skoro można pogadać. A nuż widelec jakiś pomysł się urodzi i ktoś zrobi addona balansującego ten aspekt.
Pozdrawiam.
-
Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
- GajgerW.