Provski napisał(a):Wie ktoś jak działają tłumiki w CoCu?
Tłumiki jak w prawie każdej grze działają nierealnie i są zbugowane.
Bo tłumik nie zwalnia pocisku, wręcz przeciwnie, konstrukcja tłumików sprawia że gazy z wystrzału pchają pocisk dając mu większą prędkość, a co za tym idzie, większy zasięg.
Również sam dzwięk tlumików to parodia w grach, bo normalny pocisk traci tylko odrobinę głośności i zmienia ton na odrobinę niższy.
Jedynie pociski poddźwiękowe(subsonic) są dosłownie jak złamanie małej gałązki, takie PYK! i nic więcej, jednak takie pociski są słabsze ale cięższe więc dobre są na max 10m.
Również tłumik sprawia że broń jest celniejsza bo jest to swego rodzaju przeciwwaga, więc przy wystrzale broń mniej odbija w górę(głównie chodzi o broń krótką).
Więc ogólnie tłumik w CoC jest zbugowany od samych podstaw.
Provski napisał(a):Jest jakiś dystans w obrębie którego przeciwnicy wciąż słyszą wystrzał czy w ogóle nas nie słyszą gdy używamy broni z tłumikiem?
Szczerze jest to tak chaotyczne że nie ma na to odpowiedzi. Raz słyszą raz nie. Raz dostaną dosłownie w pysk z tłumika i nie reagują, a drugim razem od razu walą w ciebie z serii nie patrząc gdzie celują...
Jest tylko jedna pewna rzecz: pistolety z tłumikiem rzadziej są wykrywane niż karabiny, ale i tak wszystko zależy od widzimisię samej gry i AI
Provski napisał(a):Byłem w Limańsku i strzelałem w zupełnej ciemności do Najemników, ale oni w ogóle nie reagowali gdy ich zabijałem więc nie wiem czy coś się zbugowało czy tak ma być.
To jest "ficzer" CoC. Raz w Radarze z ok 20m waliłem do żołnierzy monolitu pierwszych dwóch nawet nie raczyło wstać z ogniska gdy ich kolega wpadł w to ognisko, potem nagle inny podbiegł z drugiego ogniska i go ograbił, strzeliłem do niego... nic, wstał i sobie poszedł, dobiłem go... i nagle reszta wstała i zaczęła walić we mnie granatami...
Magia stalkera...
Provski napisał(a):Druga sprawa, czy gdy przeciwnik znajdzie ciało swojego kolegi to nabierze podejrzeń czy po prostu je ograbi i sobie pójdzie?
Nie, tak jak wyżej pisałem, AI ma IQ 3-latka z wadą wzroku i problemami z pamięcią krótkotrwałą.
Poza tym jak gram tyle lat w Stalkera jeszcze nie widziałem by wróg kiedykolwiek przeszedł w stan "alert" gdy zobaczy zabitego kolegę...
Jedynie gdy zobaczy gracza albo go usłyszy, wtedy wszyscy zaczynają cie szukać.
Provski napisał(a):I trzecia rzecz, czy przeciwnicy widzą nasze latarki?
Tak, czasami tak dobrze, że nawet ściana w tym nie przeszkadza
Więc ogólnie Sprawa wygląda tak:
- AI w CoC ma super słuch jeśli wleziesz w krzaki w nocy.
- Ma schizofrenie i wadę słuchu jeśli chodzi o wystrzały z tłumików.
- Przeciwnik widzi cię... a czasami nie... Zależy ile wypił.
- AI latarkę widzi z połowy mapy.
- Tłumiki to zupa z kotleta obrana pomidorem przyprawiona patelnią, czyli działa gdy nie trzeba i nie działa gdy trzeba.
- A sama koncepcja tłumika w CoC, to tak jak w większości gier: brednie.