[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 06 Mar 2017, 15:32

Nie dziwi mnie to :D Patrzyłem tylko na szybkości na moddb na telefonie teraz bo dawno nie sprawdzałem progresu tego moda i dużo tam nie czytałem, ale jak nie ma, no to arsenal pozostaje.


EDIT:

Pograłem chwilę I, jak inni, muszę stwierdzić, że AI jest straszne durnowate. Miałem na przykład zadanie od Sidorowicza żeby zabić jakiegoś bandytę w hangarze na wysypisku. Wchodząc po cichu od frontu zabiłem jednego bandytę przy ognisku, drugi uciekł ale ku mojemu zdziwieniu trzeci i czwarty dalej sobie stali przy ognisku jak gdyby nigdy nic. Mają też swoje taktyki w stylu wybiegania zza ukrycia i powolnego cofania się do tyłu.
Druga sprawa to to, że do zabicia np. jednego trepa z kałacha trzba opróżnić pół magazynka a czasem więcej. Jakby te dwie rzczy były naprawione to grało by się dużo lepiej, ale Stalker to zawsze miał zryte AI.
Generalnie to wyobrażałem sobie to trochę inaczej bo gdy w Kordonie jest cicho i klimatycznie to wysypisko już bardziej wygląda jak zoo połączone z polem bitwy.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pilot w 08 Mar 2017, 12:32

To od tego masz addony, żeby dostosować sobie CoC'a. Bez nich to jest praktycznie nie grywalny.
W twoim przypadku to wystarczy Misery i już można poczuć się jakby grało się w jakiegoś fajnego spin-offa.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 08 Mar 2017, 12:44

No właśnie poinstalowałem tego trochę, pozmieniałem też coś samemu w plikach i muszę powiedzieć, że spoko się gra bez jakiegokolwiek endgame-a.
AI mnie trochę rozczarowało bo pisali, że niby ma być ulepszone a jakoś specjalniej różnicy nie zauważyłem. Za to nie miałem ani jednego bugtrapa chociaż zainstalowałem z 10 addonów.
Misery do CoPa działa w CoCu czy to jakieś inne trzeba? Czytałem wcześniejsze posty i pisano coś tam o "Call of Misery" ale, że podobno już nie idzie tego pobrać, a na ModDB w zakładce z addonami do CoCa, tylko angielskie tłumaczenie do tego zostało.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez tom3kb w 08 Mar 2017, 13:02

Call of Misery jak najbardziej jest dalej rozwijane, "usunięto" go z moddb z addonów do CoCa bo ma własną stronę.
http://www.moddb.com/mods/stalker-com

Za ten post tom3kb otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PainChiller.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 544
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 30 Wrz 2024, 15:26
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Mito w 08 Mar 2017, 20:39

Przypominam, że mówienie że CoC jest bardzo słabym modem ma tyle samo sensu co gadanie że np. Unreal Engine 3 to ch*jowa gra. :u3:
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 08 Mar 2017, 21:15

Provski napisał(a):AI mnie trochę rozczarowało bo pisali, że niby ma być ulepszone a jakoś specjalniej różnicy nie zauważyłem.


AI ma problemy po ostatnich patchach. To z wersji 1.3.2 ma się nijak do tego obecnie. A to jakaś zmiana w skryptach, a to coś... Skutkiem tego jest np. wyższy priorytet na przeszukanie zmarłego 5 sekund temu kompana niż wypatrywanie zagrożenia.
Podkręcenie kilku parametrów (zwiększenie pamięci NPC, zmiana zasięgu wzroku itp.) daje bardzo dobry efekt i sprawia, że AI nie jest głupie jak but w większości przypadków.

Druga sprawa, to to, że nie ma już czegoś takiego jak true vision jak to ma się w vanilliowych stalkerach. Tutaj możesz odwrócić uwagę NPC i przeskradać się za nim, albo przejść niezauważenie przez pole walki korzystając z osłon. Normalnie skończyło by się to natychmiastowym wykryciem gdy wejdziesz w promień 30 metrów od NPC.

Odnośnie całej konfiguracji, CoC strasznie zbiło wartości wielu cyferek w configach żeby zyskać na wydajności tak, że grę odpalisz nawet na ziemniaku.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 19 Lis 2023, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 08 Mar 2017, 21:26

@up To z tym, że NPC nie widzi nas przez obiekty to właśnie świetna sprawa.

Zainstalowałem Call of Misery, wszystko ładnie śmiga, ale mam crasha jak chcę przejść na bagna, konkretnie tym przejściem zaraz za nasypem. Próbowałem z ciekawośći przejść na wysypisko i jest ok, bez crasha
Log:
:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : idx<20
[error]Function      : CGamePersistent::WeathersUpdate
[error]File          : GamePersistent.cpp
[error]Line          : 300
[error]Description   : assertion failed


Addony:
STCoM WP + fix
STCoM WP Open Scopes

EDIT: To naprawiłem. Skopiowałem cały folder "environment" z CoCa i narazie nie wywala z tym błędem.
Wywala za to nowy, ale tym razem nie zawsze. Jak spróbuję załadować jakiś zapis z 3 razy to w końcu zaskoczy i nie wywali.

Log:
:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

Expression    : <no expression>
Function      : CInifile::r_section
File          : Xr_ini.cpp
Line          : 520
Description   : fatal error
Arguments     : Can't open section 'wpn_ppsh41_worn'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report



Dokładnie tą pepeszke widziałem u Sidora więc nie chodzi chyba o to, że jak wywali to znaczy, że się w danej lokacji próbowała zespawnować i wywaliło błąd.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Piterrrrr w 09 Mar 2017, 11:20

Zainstalowałem Call of Chernobyl i mam do Was kilka pytań:
1. Czy istnieje jakiś mod, bądź czy da się to zrobić ręcznie by zmniejszyć szybkość zużywania broni?
2. Czy da się zwiększyć trochę udźwig plecaka?
3. Czy da się zmienić to, by handlarze skupywali też uszkodzone bronie?
Piterrrrr
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 26 Lut 2015, 16:12
Ostatnio był: 14 Mar 2017, 17:36
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Zwinny w 09 Mar 2017, 18:52

^ O właśnie, zużywanie się broni pozostało tak samo kretyńskie jak w zewie prypeci, wywalisz kilka magazynków i broń trzeba naprawiać + ultra drogie naprawy, to mogli już zrobić w ten sposób że trzeba ją czyścić samemu (tak wiem są ciężkie skrzynki do napraw).Niedawno zdobyłem vintara to aż mi żal było nim strzelać :pogarda:
Ostatnio edytowany przez Zwinny, 09 Mar 2017, 18:53, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 09 Mar 2017, 18:53

1. Wejdź do "gamedata/configs/weapons" i w plikach .ltx broni masz linię "condition_shot_dec" czyli degradacja po każdym strzale. Zmniejsz to, to będą się psuły wolniej. Cobyś nie musiał tych 100 plików ręcznie edytować, pobierz sobie Notepad++, on ma funkcję "bulk editing" czyli w danym folderze znajduje pliki .ltx które zawierają wspólną linię (tutaj, condition_shot_dec) i za jednym kliknięciem edytuje do podanej przez Ciebie wartości.

2. Tutaj masz poradnik co do zmiany wagi, niby z SoCa ale a CoCu też powinno działać.
http://www.moddb.com/games/stalker/tutorials/changing-the-weight-limit
3. Tutaj masz linki do addonów które to zmieniają, do OWR i vanilli, AO3 albo STCoP
OWR i vanilla: http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/addons/traders-buy-damaged-weapons-owr-and-vanilla
AO3: http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/addons/traders-buy-damaged-weapons-ao3-1410
STCoP: http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/addons/traders-buy-damaged-weapons-stcop-1410
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Pangia w 09 Mar 2017, 19:56

Provski napisał(a):1. Wejdź do "gamedata/configs/weapons" i w plikach .ltx broni masz linię "condition_shot_dec" czyli degradacja po każdym strzale.

Strzale oddanym w trybie półautomatycznym. Dla trybów serii i auto jest to condition_shot_queue_dec.
Piterrrrr napisał(a):3. Czy da się zmienić to, by handlarze skupywali też uszkodzone bronie?

W pliku odpowiedniego handlarza szukasz wartości buy_item_condition_factor i ją usuwasz – domyślna wartość to 0.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Darth Talon w 09 Mar 2017, 20:34

Czy\w jakim pliku da się zmienić domyślne wartości "użyć" zestawu naprawczego?
Obecne wartości są nieco mało realne.

Co do edycji parametrów broni tu masz sporo informacji
http://www.stalker.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=626
Awatar użytkownika
Darth Talon
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 27 Lut 2017, 17:36
Ostatnio była: 03 Wrz 2017, 22:17
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości