[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 19 Wrz 2016, 21:01

Nie żebym narzekał (nie zdarzały mi się takie sytuacje zbyt często), ale "dopięte na ostatni guzik i wymuskane" raczej nie idzie zbytnio w parze z "mogą wystąpić losowe zaginięcia NPCów niezbędnych do wykonania pewnych questów"...

Jak napisałem wcześniej, mamy swoje priorytety. Mod ma być wymuskany w zakresie ficzerów, AI, opisów i podobnych rzeczy; fabuła z tego, co się orientuję, i tak zostanie usunięta na potrzeby M3, więc nie jest ona najważniejsza (zresztą, kto gra w MISERY dla fabuły?).
Co nie znaczy, że problem jest pominięty. Staramy się, jak możemy, żeby kwestowi NPC ani nie ginęli, ani nie znikali zbyt wcześnie (choćby Wstrząs) i o ile wiem i widzę, w większości udało nam się te bugi wyeliminować. Będziemy jeszcze próbować wprowadzić jakieś środki zaradcze i na pewno nie wydamy moda, z którego nie będziemy w pełni zadowoleni.

A poprawcie ścieżki dla ostatniej misji? Trochę głupio jest mieć takie zakończenia.

Zobaczy się. Ta sprawa jest niżej na liście priorytetów ze względów, o których mowa powyżej.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 06 Maj 2024, 09:48
Kozaki: 188

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez HitFan w 19 Wrz 2016, 23:34

Ja gram w MISERY dla fabuły. Przede wszystkim mamy jakiś wyznacznik, co robić w grze, a rozgrywka MISERY bardzo zmienia podejście do historii przedstawionej w grze. :)
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 19 Wrz 2016, 23:51

A ja mam takie pytanie, na kiego mi freeplay w PUSTEJ prypeci???? a tak misery poprawiło fabułę naprawiając parę mankamentów oryginału, teraz zbieranie kasy ma sens i nie jest tak łatwo przejść gry samym waleniem tony amunicji do wszystkiego co się rusza, tak jak w podstawce, dlatego wątek fabularny ja sam uważam za sukces i raczej nie powinno się go usuwać, bo jest mało ludzi co grają w takie gry bez żadnego napędu, co ciągnie gracza dalej w grę i sprawia że gra ma sens, a nie ciągle to samo jak w jakimś mmorpg :!: :E freeplay jest dobry po zakończeniu gry ot tak dla zabawy ;)
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 11 Sie 2023, 19:49
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 20 Wrz 2016, 00:37

Odkop: była dysputa nt dostępności Famas Prototype... Trojanuch pisał, że jest on dostępny tylko w ścieżce pro-bandit po dojściu do Prypeci...to prawda, ale nie tylko ;). Jest 1 skrytka w Prypeci gdzie się znajduje. Mianowicie na zachód i lekko na południe od budynku z lab. X8... Szukajcie a znajdziecie :)
Poza tym w Prypeci w schowkach są na pewno: Far-15, VSSK, FN-FAL Para, M4A1, VSK-94... Chyba, że coś mi umknęło...?
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 21 Lut 2024, 02:01
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 20 Wrz 2016, 09:50

@mietek
Wydaje mi się, że marzeniem wszystkich członków MDT jest przeniesienie mechaniki, skomplikowania i przetrwania, jakie są nieodłącznymi składnikami MISERY, na platformę Call of Chernobyl, który z założenia jest modem free-playowym. Jasne, jakaś fabuła pewnie będzie, ale szczątkowa. To wszystko, rzecz jasna, przy założeniu, że MISERY 3.0 kiedykolwiek się ukaże. :) Zresztą, za wcześnie na takie rozważania, skoro jeszcze M2.2 nie wyszło. Czekaj cierpliwie. :)
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 06 Maj 2024, 09:48
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez MetalowyStalker w 20 Wrz 2016, 12:20

Rzadko tu zaglądam, jakieś wieści na temat misery 2.2? A przeniesienie misery na CoC byłoby strzałem w dziesiątkę, fabułę pisałby niepowtarzalny klimat misery. Gracz sam by ją tworzył, więc nie byłaby potrzebna.
Image

O ciemności, jeśli tylko w Twych ramionach spocząć mógłbym
Na chwilę i z doczesnymi oczami
Ujrzeć Twój gasnący uśmiech
Awatar użytkownika
MetalowyStalker
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 27 Mar 2013, 10:27
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 21:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 12

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 20 Wrz 2016, 12:33

No dokładnie coś takiego nam się widzi, ale zobaczymy, co z tego wyniknie. Realizacja na pewno prosta nie będzie. Zobaczymy też, co do tego czasu osiągnie ekipa CoC.

Wieści na temat M2.2 są stronę wcześniej.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 06 Maj 2024, 09:48
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 20 Wrz 2016, 15:52

Hurra, trikster zajrzał :)

Zna ktoś jakieś modziwo, żeby zona była śnieżna ? Bo właśnie zamierzam się zabrać znowu do Misery (wbrew moim planom nie 2.2 :C, ale dam radę żyć), ale w zimie, i byłoby fajnie jakieś takie modziwo na zmianę textur dodać, żeby się nie gryzło.


Ps. Mam nadzieję że szybko skończycie te miserałki, bo tyle ficzerów że nie wiem co najpierw wytestować
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 20 Wrz 2016, 16:26

Ze śnieżnych na CoP znam tylko Winter of Death Ultimatum.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 06 Maj 2024, 09:48
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 20 Wrz 2016, 18:17

No to bd musiał poszukać. Dzięki. Ps. link do tego, który widziałem na forum nie działa.
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 20 Wrz 2016, 19:08

Jeżeli chodzi o fabułę obecną w CoP - moim zdaniem jest bardzo dobrze, że pozostała taka, jaka zawsze była. Dlatego, że ze względu na to że oryginalnie Zew był tak masakrycznie nudny w kwestii samej gry, że kiedy postanowiłem ten jeden jedyny raz przejść całą grę, to zwyczajnie parłem wciąż naprzód (chociaż nie omieszkałem dokładnie wyskubać każdego schowka i wykonać każdego zadania :P) nie zastanawiając się prawie wcale, co w ogóle robię. Zabij to, przynieś tamto, pójdź tam, ochroń tamtego. Kompletnie bezmyślnie...
Misery generalnie swoim poziomem trudności spowalnia samą grę, w tym wykonywanie zadań i podążanie za wątkiem głównym, poza tym takie rzeczy jak napad na najemników w ZUO ze "Znowu się strzelamy? Meh..." zmienia na dość pamiętne wydarzenie z życia Diegtiariewa... Po takiej walce to i sam gracz przed ekranem czuje się zmęczony, jakby faktycznie sam wystrzelał całe towarzystwo :). Ale po prostu dla mnie mod spowolnił grę na tyle, żebym zaczął zwracać uwagę tu i ówdzie na różne szczegóły, zawarte w fabule.

Jeżeli chodzi o freeplay w CoC, to widzę to tak: sam czysty freeplay z kilkoma zadaniami przynieś/zabij, jak teraz jest obecnie (chyba że coś przegapiłem) w CoC, ale zrobiony w stylu Misery, byłby też cholernie nudny. Z jednej strony tak, mamy mocno survivalowy freeplay, ale grzebanie w lokacjach, strzelanie ludzików i mutantów oraz zwiedzanie Zony bez żadnego podparcia fabularnego szybko zrobiłoby się monotonne. Jednak jakieś zadania się by przydały, żeby można się było za coś "zaczepić" podczas freeplay'a. Dlatego moją sugestią jest na dobry początek (jak już się ktoś faktycznie za to zabierze) upewnić się, że w grze jest przynajmniej po parę zadań "pobocznych" na lokację. Nie jakieś rozbudowane, ale może odrobinę bardziej ciekawe niż przynieś/zabij/pozamiataj.
Sporo roboty z tym? No, trzeba pamiętać że 1) mamy tutaj jednak dość sporą ilość główkujących osób, 2) taka sytuacja zapewne istnieje także w anglo- i rosyjskojęzycznej części graczy tego moda. Sugeruję, żeby zwyczajnie poprosić graczy o wymyślenie kilku wątków (teoretycznie zapożyczenie jakiegoś z forumowej literatury czy innych modyfikacji do gier z tej serii - ile Soljanka ma zadań w samym Kordonie to ja nawet nie). No i należy też pamiętać, że przynajmniej kilka osób tutaj lepiej lub gorzej zna stalkera od strony własnoręcznego modowania, być może dałyby one radę same (przynajmniej częściowo) zaimplementować kilka zadań do gry. Albo od razu domyślnie do CoC: Misery Edition :caleb:, albo jako addon, podobnie jak The Armed Zone.

Swoją drogą, ciekawe jak by tam wyglądały Bagna. Te związane z Czystym Niebem. W CS była to dość ciekawa lokacja i ją zawsze lubiłem, w CoC jest dodatkowo jeszcze bardziej klimatyczna (ciągle zdaje się, jakby coś miało wyskoczyć z trzcin)... A w CoC: Misery? To mogłoby być ciekawe. Nie widzę opcji, żeby stara cerkiew nie stała się jeszcze bardziej klimatyczna :).
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image

Za ten post Mito otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GajgerW.
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [MISERY]

Postprzez PainChiller w 20 Wrz 2016, 20:12

Wiecie co? CoC+Misery, i jeszcze jak by dało się w to wsadzić Gunslinger Mod, byłby połączeniem idealnym (ale chyba nie możliwym :P)

CoC sam w sobie co prawda jest bardzo nudny, ze względu na mało aktywności. Jedyne co możemy robić to:
-Zbierać arty
-Strzelać do ludzi/mutantów
-Zwiedzać lokacje

Więc moim zdaniem Misery pod CoC byłoby tak samo jak sam CoC - jedynie chwilowo zabawne, po pewnym czasie, dłuższym lub krótszym - zwyczajnie zrobiłoby się bardzo powtażalne

Ale kto wie? może Team Epic dorzuci jakieś zadania czy coś w tym stylu ;)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 30 Wrz 2023, 15:26
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 191

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości