[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 17 Maj 2016, 16:31

@smoq2 Od siebie powiem Ci tyle...

TFW wbrew pozorom szybko nie umrze. Teraz powiem Ci moją historię.

Kiedy odkryłem Stalkera Cień Czarnobyla byłem zachwycony grą. Bardzo podobał mi się sam koncept, realizacja itd. Było kilka rzeczy, które chciałem by zmienili:

- Mechanik? A kto to? - exo za 200k, które zbierało się dość długo, którego nie można naprawić - dość irytujący element.
-"Dołącz do frakcji Powinność" - ten głośnik w Barze zapadł mi w pamięć i naprawdę chciałem dołączyć, ale nie można było.

I potem odkryłem Stalkera Czyste Niebo. To czego brakowało w "Cieniu" było w Czystym Niebie. Zachwyt jeszcze większy. I znowu było kilka "ale".
- Wsparcie! - Oczekiwanie na posiłki do zajęcia punktu potrafiły sięgać niebotycznych ilości czasu, mój osobisty rekord to niemalże 3 godziny.
- Wędruję samotnie - Wielu stalkerów samotników łączyło się w grupy. Mnie nikt nie chce.
- Wszyscy lubią bandytów, prócz was - Wojna w zonie dotyczyła tylko 2 frakcji w danym czasie. Powinności czy Wolności wcale nie przeszkadzali Bandyci.
- Dzisiaj Bandyta, jutro Powinność - Pomiędzy niektórymi frakcjami można było swobodnie przechodzić. Pozwalało to na szybki zarobek ze sprzętu dla nowo przyjętych.

I wtedy znalazłem TFW. Mod jest po prostu genialny. Nie ma drugiego takiego moda, do którego tak często i chętnie wracam. Fakt, ma swoje błędy i CTD, ale tego nie unikniemy. Byłem zachwycony tym, jak wiele udało się stworzyć w modzie do gry.

Powiem Ci tyle przyjacielu. Nie zawsze to co byśmy chcieli nam wychodzi. W tym wypadku ogranicza Cię budowa samej gry. Miej na uwadze jednak kilka rzeczy:

- Stworzyłeś piękny twór, coś czego większość z nas nie byłaby w stanie zrobić.
- Masz rzesze fanów, którzy pamiętają o Tobie i o TFW i mają nadzieję, że Ty też o nich pamiętasz.
- TFW tak bardzo zmienia założenia podstawowego CN, że wiele osób nawet nie uwierzyłoby, że coś takiego jest wogóle osiągalne.

Wszyscy wyczekiwaliśmy dnia, kiedy wrócisz. To co przeczytałem nie napawa mnie radością. Nie wierzyłem, że ktoś, kto zaszedł tak daleko, kto tyle osiągnął, może się poddać.
Jeśli AI czy GOAP nie chcą współpracować, to olej to albo poszukaj kogoś, kto byłby w stanie Ci pomóc. Z silnikiem było to samo, też chciałeś się poddać, ale w pewnym momencie, po dość długim czasie, rozgryzłeś to co chciałeś. Poza tym można poszukać jeszcze innych rzeczy, które można do TFW dodać. A tych też trochę jest, jak choćby Monolit, Limańsk, nowe zadania i wiele innych. Tak z przymrużeniem oka: możesz spróbować zrobić mapę łączącą CAŁĄ dotychczasową Zonę i spróbować przenieść TFW do multiplayera :P.

Na zakończenie powiem Ci tyle: Nigdy się nie poddawaj. Nie dziś, nie jutro, nie za miesiąc czy rok, ale wkońcu uda Ci się rozwiązać wszystkie problemy przy tworzeniu TFW. My zaś, gracze i fani, będziemy tu, czekając niecierpliwie na owoc Twojej pracy.
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865

Za ten post MrFler otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mohit.
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 22 Sie 2024, 03:51
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Mohit w 17 Maj 2016, 18:08

Dołączam się do przedmówcy i również mam nadzieje że maestro Smoqu wróci i zrobi porządek :), mod jest genialny i oby prace nad nim trwały ;)
Mohit
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 12 Kwi 2012, 22:27
Ostatnio był: 23 Maj 2016, 09:48
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 17 Maj 2016, 18:33

No i na co ci to było? Od razu mówiłem, że nic nie wyjdzie z takiego grzebania się w silniku, jeszcze kiedyś, kiedyś, jak dawałeś skriny z TFW, jak chciałeś wprowadzić modułowy system ulepszania broni. Takie zabawy to można zostawić jakieś ruskiej bandzie modderów, a nie samemu skoczyć z plastikowymi grabkami na słońce. A jak rzuciłeś ostatnio tekstem o „opublikowaniu pełnej dokumentacji moda po jego ukończeniu”, to już byłem pewien, że to koniec.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 17 Maj 2016, 19:43

@ MrFler i Mohit - Dzięki za wsparcie, choć z rzeszami fanów to bym nie przesadzał. ;) Na prawdę fajnie, że moja praca znajdywała aprobatę nie tylko u mnie samego. :) W razie czego, zawsze trzymam środowisko deweloperskie z aktualnym buildem gotowe do wznowienia prac na osobnym dysku. Ja to chyba mam największe nadzieje, że jeszcze do tego wrócę. :)

@ Pangia - Na co mi to było? Hmm... Dobre pytanie... Chyba dlatego, że bez redefiniowania core'owych systemów Stalkera TFW nie było by TFW. Stworzenie "mózgu AI frakcji" (menadżera), dłubanie w systemie zapisu stanu gry, sposób tworzenia obiektów logicznych, które widzisz w postaci oddziałów stalkerów, itp. To były ambitne projekty wewnątrz większego projektu, bez których nie byłoby mowy o takich ficzerach jak radio, kompani, czy w ogóle rozwinięcie wojny frakcji, nie mówiąc już o jakichś modularnych systemach ulepszeń do przedmiotów.

Większość "dziwnych" rzeczy, o których tu pisałem, tworzyło fundament do budowania rzeczy widocznych z poziomu gracza. Jeżeli grzebałem w czymś ambitnym, to znaczyło to, że potrzebne to było aby planowane ficzery w ogóle mogły kiedyś działać.

Chyba to jest odpowiedź na to pytanie. Przynajmniej tak mi się wydaje.

A co do tego, że przewidywałeś "koniec" się nie dziwię. Wydaje mi się, że byłem dość otwarty odnośnie faktu, że się powoli wypalam. Zakładałem tylko, że pokona mnie jakaś stalkerowa bariera nie do przeskoczenia, a nie scenariusz gdzie mam rozwiązanie, ale zastosowanie go zajmie za dużo czasu.

Tak, czy siak, pamiętam że też mi zawsze tu pomagałeś, więc Tobie też dziękuje. :)

____________________________________________________________

Obiecałem sobie też, że jutro mam chwilę i zerknę do tego, na czym przerwałem ostatnio. Jeżeli mnie coś ruszy, to siadam i piszę. Jeżeli nie, to określam w 100%, że to koniec.
Ostatnio edytowany przez smoq2, 18 Maj 2016, 11:38, edytowano w sumie 1 raz
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, trolololo.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 17 Maj 2016, 20:57

@smoq2 Fanów masz i to więcej niż myślisz... Zniknąłeś, więc pewnie część zamilkła... Jak zobaczą, że jesteś, to też wrócą...

A co do nadziei, to największe mamy my, właśnie Twoi fani. Liczymy na Ciebie, i mimo iż 99,(9)% nie jest w stanie fizycznie Ci pomóc, mentalnie masz nasze wsparcie...

Do reszty, wybaczcie, że mówię w imieniu wszystkich, ale wydaje mi się, że w moim przekonaniu nie jestem odosobniony...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 22 Sie 2024, 03:51
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez trolololo w 17 Maj 2016, 21:16

Nie, nie jesteśmy, chcemy TFW 4 :ati:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 18 Maj 2016, 13:52

Krąży mi coś po głowie... Kilka razy ktoś napisał, że umarł mu kompan i czuje "pustkę" :D.

Chodzi generalnie o to, że kompani są unikatowi (trochę jak w Mass Effect/Dragon Age) i mają przypisane sloty. Jak któryś umrze, to kaplica - gracz jedzie do końca z jednym kompanem mniej.

Druga sprawa, to że nie mam zastępu pisarzy, którzy by stworzyli im historyjki - gracze naturalnie szukają u unikatowych postaci jakiegoś backgroundu, czegoś co nadaje im charakter, a nie jestem im w stanie tego dostarczyć. Nawet jakbym zrobił w tej sprawie crowdsourcing, to i tak nad każdym kompanem trzeba by się pochylić z osobna i przypisać mu kiedy ma coś wyświetlać dane dialogi, lub kiedy ma dawać komentarze. W grach fabularnych (znowu ME i DA) jest to trochę prostsze, bo rozwijająca się historia już nadaje kontekstu do reakcji kompana. W sandboxie nie za bardzo to działa. Tzn, jest potencjał aby kompan dostarczał dodatkowy input odnośnie miejsca, gdzie się znajduje - np. jeżeli pierwszy raz przyjdziemy z Mrówką do bazy najemników, to można go zapytać co myśli o miejscu w którym się znajduje - zrobienia z nich czegoś w stylu chodzących lore codexów. Problem w tym, że ja już pisałem, iż robienie wstawek fabularnych nie jest moją mocną stroną i wolę się ograniczyć do tworzenia systemów sandboxowych.

Biorąc wszystko powyższe pod uwagę, rozważam inne, bardziej mechaniczne rozwiązanie... Mianowicie, ulepszenie, które zrobiłem w zapisie pakietu danych pozwala na teoretyczną rekrutacje każdego stalkera w grze, albo tworzenie dynamiczne / w locie nowych kompanów.

Oszczędzę wam detale technicznego wykonania, chyba że ktoś będzie chciał koniecznie wiedzieć. :)

Trzeba by oczywiście trochę ograniczyć możliwości rekrutacji... Np. gracz ze słabym levelem nie mógłby zrekrutować gościa w exo - jeżeli rekrutujemy bezpośrednio z dialogu, ani nie dostałby też kogoś z wyższej półki - jeżeli rekrutacja odbywałaby się w bazie.

Niewyczerpalne źródło nowych kompanów skutkowałoby też ich trochę większą śmiertelnością / mniejszą odpornością - chwilowo są jak czołgi.

Wiadomo, nie zajmę się tym w następnej kolejności, jednak chciałbym posłuchać co o tym myślicie.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 18 Maj 2016, 14:40

Jestem Za, dobrze mówisz :)
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 18 Maj 2016, 15:40

@smoq2 Z Kompanami jest inny zasadniczy problem... Nie umieją w nic trafić na odległość większą niż metr. O ile oddziały frakcji, grupy stalkerów czy straże bazy są w stanie zdjąć nas z kilometra z makarova. o tyle kompan nie umiałby trafić w innego stalkera nawet jakby mu usiadł przed twarzą.

Z tego też powodu "uśmiertelnienie" kompanów może być problemem bo wtedy średnia długość życia kompana w walce wyniesie do pierwszej serii.
Co do Lore'u i historii to służę pomocą, mogę ludziom jakieś historie stworzyć, podobnie jak komentarze do jakichś sytuacji, jak wspomniana przez Ciebie opinia o bazie itp.
Ponad to możnaby wymyśleć jakieś ciekawsze formy rekrutacji, np. spotykamy jakiegoś stalkera, nazwijmy go np. Wąż, i ten stalker mówi nam, że został okradziony przez Renegatów. Jeśli mu pomożemy odzyskać sprzęt, zaproponuje nam pomoc. Będziemy mogli się zgodzić i od razu do nas dołączy, lub powiedzieć, że muszę to przemyśleć i taki Wąż by sobie gdzieś poszedł (np. do składu) i tam czekał, lub podobnie do samotników podróżowałby po Zonie.

Jeśli rozważasz rekrutację dowolnego stalkera to możesz to zrobić na podstawie stopni (tych co pokazuje przy portrecie np. przy handlu) wtedy moglibyśmy nająć stalkerów o stopniu nie wyższym (bądź nawet nie równym) naszemu. Jednak trzeba by się upewnić czy np. stalker na 1-szym poziomie nie ma przypadkiem exo.

Przydałyby się też nowe zadania, zarówno te proste, jak i takie trochę bardziej złożone i tu też mam kilka propozycji jeśli byłbyś zainteresowany. No i kilka innych pomysłów też się znajdzie.
Może i nie znam się na skryptach i innych technikaliach, ale jeśli chodzi o pomysły, historie, zadania itp, służę pomocą. Pomysłów mam dość sporo i dużo czasu (w pracy :P) by wymyślać nowe...
A z "pierdół" i smaczków, to możnaby dać handlarzom ten pancerz a'la SEVA bez hełmu?

EDIT: @pangia próbowałem przerabiać inne pancerze (w tym wypadku był to SEVA Najemników) i przerabia na ten nowy Oporu, którego kompani nie chcą...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 22 Sie 2024, 03:51
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Mohit w 22 Maj 2016, 11:16

Odnośnie kompanów to wydaje mi się że pomysł z rekrutacja jest dobry :), ale sam ich nie używam ostatnimi czasy jak gram z prostej przyczyny gdyż są trochę bezużyteczni, prócz funkcji wołów roboczych, kiedyś jak miałem problemy z zabijaniem chimer :) to ich brałem, a teraz i bez nich daje radę. ;) Tak wiec jakby dało rade trochę poprawić im AI to byłoby super :). Rekrutacji każdego jest fajna, chociaż osobiście może bym dodał taką opcje żeby to byli tacy pojedynczy stalkerzy którzy chodzą po świecie, bądź może jacyś w wyznaczonym miejscu/miejscach? np skład, po prostu zęby nie rozbijać już istniejących grup jakie można nie raz spotkać na swojej drodze. :)
Mohit
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 12 Kwi 2012, 22:27
Ostatnio był: 23 Maj 2016, 09:48
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 22 Maj 2016, 12:31

@Mohit, temu też w poprzednim poście napisałem w skrócie jak ja bym widział rekrutację... Przydałaby się faktycznie jakaś bardziej oryginalna forma rekrutacji...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 22 Sie 2024, 03:51
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Mohit w 23 Maj 2016, 09:48

@MrFler Zauważyłem, czytałem uważnie :), dlatego też chciałem coś od siebie dodać w kwestii kompanów; z drugiej jednakże strony, chodził mi po głowie pewien pomysł, żeby dać na radiu np tak jak mamy że dany stalker ma do sprzedania taką a taką bron, czy taki a taki artfekat to może zrobić też coś na takiej zasadzie dodatkowo. Można by było nawet dodać opcje np u barmana we frakcji czy nie zna kogoś kto by chciał dołączyć od oddziału, z drugiej strony trzeba by było zrobić limit jakiej wielkości oddział gracz mógłby posiadać, żeby to nie był pluton uzbrojonych po zęby komandosów w exo :). Na zasadzie powiedzmy tradycyjna frakcja 3+1 a bandyci 4+1.

Do tego dodałbym mały trochę offtop, można by było pomyśleć nad dodaniem nowych kombinezonów klasy SEVA tak jak to miało miejsce w cieniu Czarnobyla, żeby urozmaicić nieco, oczywiście w różnych stopniach ochrony i cenie. Sam chciałem to zrobić, miałem już całkiem sporo materiałów wyciętych z ów SoC ale gdzieś mi się to chyba zapodziało.
Mohit
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 12 Kwi 2012, 22:27
Ostatnio był: 23 Maj 2016, 09:48
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości