1. Zdecydowanie Call of Chernobyl (bazowany na Zewie, jednak ogromnie powiększony freeplay), posiada on możliwość "wzięcia" ze sobą jakiegoś oddziału i chodzenia z nim po Zonie, jednak brakuje w nim pełnej kontroli nad NPCami towarzyszącymi graczowi - idą, strzelają we wrogów, wracają do ciebie i tak dalej. (co prawda grałem w staaaarą wersję CoC, być może w nowych jest to o wiele bardziej rozbudowane i ciekawe, a może ktoś zrobił do tego addona).
Bardziej zauważalnym modem do tego celu jest The Faction War, jednakże jest on na razie dostępny tylko dla Czystego Nieba. Ale posiada on znacznie rozbudowane funkcje towarzyszy. Dodatkowo zauważyłem że czasem w niektórych modach rodem z Rosji można sobie sprawić towarzysza, chociaż tak samo jak w poprzednich przypadkach niewiele o tym wiem, bo nie korzystałem z tych możliwości / tych modów.
2. Ogólnie to dla Misery kiepskie skradanie jest po prostu znakiem flagowym. Jednakże, jak to mój przedmówca powiedział, najnowsza wersja Misery, 2.2, która jest obecnie tworzona i nie wiadomo, kiedy wyjdzie, ma mieć znacznie poprawiony system skradania.
3. Nie. Misery jest tak rozbudowanym modem, że jakiekolwiek inne ingerencje w cokolwiek innego niż grafika gry powodują spore niekompatybilności. Albo musielibyśmy przeportować np. The Faction War z CSa do CoPa (robota taka to praktycznie zrobienie go od nowa), a później "pogodzić" skrypty TFW z Misery (prawdopodobnie pisanie sporej części ALife praktycznie od nowa), żeby cokolwiek miało prawo zadziałać. Oczywiście najpierw trzebaby było wyciąć won połowę funkcji któregoś z modów, bo albo silnik innego Stalkera nie pozwala na nie, albo po prostu się nakładają na siebie między modami. Później połowa pozostałych na pewno będzie masakrycznie zabugowana, co ponaprawia się do końca w może piątym patchu, później jeszcze tweaki do balansu gry... no po prostu dramat. Zwyczajnie: NIE.
4. Z tego, co wiem, da się. Poprzeglądaj ten dział:
http://www.stalker.pl/forum/viewforum.php?f=98, może coś tam cię oświeci.