[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 17 Sty 2016, 17:40

To pokolei, pierw na skadowsk to z tej wioski z rusztem masz najpierw szewczenke potem idąc na północ masz właśnie skadowsk, Noe mieszka na lewo os szewczenki, taki statek z wiatrakiem na maszcie, a minimapa działa, jak dojdziesz na skadowsk to wszysko się zacznie z zadaniami itd.
Jeśli chodzi o kasę to tak jak kolega GajgerW pisał należy polować i opylać pieczone mięcho z mutków.
Potem zbierasz na kombinezon jakąś broń i zaczynasz poważnie wykonywać zadania, resztę znajdziesz tu na forum w poprzednich postać za pomocą wyszukiwarki, Powodzenia.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 21:28
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Strielok Jar w 17 Sty 2016, 18:02

Ciemny Zaułek :) Nie mam kompasu a przy próbach odpalenia mapy pokazuje brak UPD ? UPT ?
Spróbuje wrócić na pierwszy statek i dojść do tego "wiatraka", może coś zobaczę i znajdę lepszą drogę.
Strielok Jar
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 14 Sty 2016, 13:35
Ostatnio był: 26 Sie 2016, 17:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 17 Sty 2016, 19:15

Sorka zapomniałem o UPD, bez prądu nie działa pda, lepiej iść na skadowsk w pierwszej kolejności, aha i w tartaku są narzędzia dla snajpera na strychu a dla zwiadowcy na czerwonym kontenerze pod zadaszeniem na górze po lewej i skład drewna, do tego w budynku na traktorze jest schowek ze śrutówką i paroma nabojami.
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 21:28
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez Strielok Jar w 17 Sty 2016, 20:33

Dziękuje bogu że nie grałem dłużej niż godzinę w Czyste Niebo, tyle rzeczy mnie tutaj zaskakuje :>
Prawdopodobnie znalazłem Skadowsk, mianowicie z Szewczenki(chyba tak się nazywa pierwszy statek) widać rufę innego statku. Przechodzili tam bandyci, więc po skróceniu dystansu(Stary TOZ 34 :E)
pierwszy strzał i... Skadowsk został zaatakowany :(
I jak do licha ciężkiego mam walczyć z potworami które biegają na nogach i mają takie macki na głowie ? Nawet jak mam oczy dookoła głowy zawsze mnie skurczybyk zajdzie od tyłu i albo zabije jednym uderzeniem, albo zaczyna wysysać krew majora jeszcze przed zgonem :(
Strielok Jar
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 14 Sty 2016, 13:35
Ostatnio był: 26 Sie 2016, 17:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez HitFan w 17 Sty 2016, 20:39

Na początku gry jeśli nikogo nie zaatakowałeś to nikt Ciebie też nie zaatakuje. A te mutanty to pijawki i najlepiej się przed nimi obronić stając na jakimś kamieniu albo czymś wyższym od podłoża i pruć do nich. Jak są blisko to robią się widzialne.
Zaczynanie przygody ze STALKERem od MISERY to zły pomysł... Piszą tak w oficjalnym poradniku(link do poradnika) i osobiście też się z tym zgadzam.
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [MISERY]

Postprzez Strielok Jar w 17 Sty 2016, 21:20

P: Cały czas ginę. Co robię nie tak?
O: Szczerze - wszystko. Nie żartujemy. MISERY jest ekstremalnie wymagające.


Mój ulubiony fragment poradnika :) Ogólnie to cały poradnik jest dobrze napisany i rozwiał kilka moich wątpliwości, a co do zaczynania gry od MISERY - To samo mówili mi przy Dark Souls II, po pierwszym ukończeniu gry ponad 550 zgonów, teraz po setkach godzin udaje się przejść tą nie krótką grę tylko z 10 zgonami :) Po prostu chciałbym by fabuła z podstawki + ten mod tworzyły dla mnie całą ciekawą całość(masło maślane z dodatkiem masła). No i na forum Reddit jest lista gier dla powiedzmy "masochistów" tzw. ludzi HARDCORE GAMER. Lubie gry trudne, i bardzo lubię gry w których możemy poczuć całkowitą bezradność i beznadziejność. Nie gram w gry dla grafiki, najważniejsze w grach to dla mnie ciekawe miejsce akcji, niebanalna fabuła i klimat wylewający się z ekranu. Z góry przepraszam za jakieś pytania z czapy które wynikają z takiego sposobu grania.
Strielok Jar
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 14 Sty 2016, 13:35
Ostatnio był: 26 Sie 2016, 17:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez mietek1986 w 17 Sty 2016, 22:48

Więc inaczej, najpierw podstawka bez żadnego moda, następnie misery bo tak od razu to nawet hardcorowcy wymiękają, liźniesz trochę fabułę i poznasz mapę tak że w mizerii się nie zgubisz nawet bez pda.

A na pijawki to lepiej słuchaj skąd idzie dźwięk i staraj się ja wystraszyć np strzelając z pistoletu czy karabina w jej kierunku to się pokarze i spróbuje uciec by zaatakować od tyłu, jeśli ją parę razy trafisz to albo ucieknie albo ja dobijesz bo będzie wolniej biegać oraz straci kamuflaż.

Ps do misery lepiej mieć dobre słuchawki, bo może to uratować tyłek jeśli w porę słychać co cię chce zeżreć i skąd idzie :E, jedyny mod który mnie zmusił do grania bez własnej muzy z AIMP 2, ale jednak warto bo dźwięki w tym modzie to jednak element gry i trzeba się na nich skupić albo nie narzekać że ci mutek zza krzaka wyskoczył i zjadł :E
Awatar użytkownika
mietek1986
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 12 Lut 2012, 07:44
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 21:28
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 28

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 19 Sty 2016, 10:17

Striełok jar

Dopiero będziesz miał zabawę jak będziesz musiał zniszczyć legowisko pijaw. Gazu nigdy nie używałem, wolałem strzelbę.

Pijawy sa widocznej jeśli cię nie widza, lub jesli są baaaaaaaaardzo blisko, dosłownie na wyciągnięcie ręki. Nie polecam uciekać po prostej, ciśnij na jakieś kamcole po drodze, wyłaź na nie.
Jak zarobisz troszkę to postąp tak jak piszą ludzie, uzbieraj na palnik na paliwo ciekłe (nie drewno), na jakies paliwko (polecam karnistry z metalu, bo można je jeszcze później odsprzedać), poluj na mięsacze i dziki( raczej ogarniesz temat) i gotuj. Sprzedawaj mięcha u pana sprzedawcy z parteru Skladowska.


No przepraszam koledzy ze tak ułatwiłem, ale co zrobisz?
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez wlodobx w 19 Sty 2016, 13:57

@Heap
Za wiele nie ułatwiłeś.
Kolega Striełok Jar jest "Swieżonką" w MISERY. Wybacz kolego ale to fakt.
Nie grałeś w Zew Prypeci, nie masz w pamięci mapy, nie znasz położenia schowków z EXTRA gratami a niektórzy nazywają je "bardzo pomocnymi", nie wiesz gdzie i jak poruszają się po mapie przeciwnicy (bandyci i najemnicy), nie masz wiedzy które zadania robić na początku grania a które później.
Proponuję byś przyłączał się do patrolujących stalkerów i zbierał przy nich co się da zebrać (opcja w rozmowie z dowódcą patrolu "dokąd idziesz" i "czy mogę pójść z Tobą"). I w żadnym razie nie strzelaj do stalkerów (nawet jeśli nikt nie "widzi" czyli nie ma świadków).
Musisz być cierpliwy i wytrwały a na pewno trafi Ci się jakaś ciekawsza bron do wyreperowania we własnym zakresie.
Pozdrowienia dla Was Stalkerzy :P
wlodobx
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 14 Sty 2015, 16:13
Ostatnio był: 20 Paź 2018, 20:04
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 5

Re: [MISERY]

Postprzez Gruzin w 19 Sty 2016, 18:28

Skok na głęboką wodę, albo się zniechęcisz albo się uprzesz i będziesz miał dobrą szkołę przetrwania :)
Nie marnuj amunicji stalkier a ?
Gruzin
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 30 Gru 2014, 20:07
Ostatnio był: 20 Gru 2016, 12:29
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 19 Sty 2016, 18:31

Mam nadzieję że to drugie :P
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Strielok Jar w 20 Sty 2016, 11:17

No to jedziemy po kolei:
Kolega Striełok Jar jest "Swieżonką" w MISERY. Wybacz kolego ale to fakt.
Nie grałeś w Zew Prypeci, nie masz w pamięci mapy, nie znasz położenia schowków z EXTRA gratami a niektórzy nazywają je "bardzo pomocnymi", nie wiesz gdzie i jak poruszają się po mapie przeciwnicy (bandyci i najemnicy), nie masz wiedzy które zadania robić na początku grania a które później.


To fakt, pewnie jest dużo trudniej niż zwykle, nie znam wielu miejsc których należy unikać ale dzięki temu poznaje całość gry a nie tylko moda. Lubie wpadać do głębokiej wody. Gra się nie może nudzić, bo jeśli mamy jakiś obrany cel nie można iść do niego w linii prostej. Zawsze trzeba mieć oczy dookoła głowy, bo inaczej skończy się na zawale i F9 :) I czy do skadovska wracałem 1 raz, czy 5, zawsze musiałem być tak samo ostrożny. To lubię.

Gram w MISERY 2.1.1 + The Armed Zone 1.7.4 + weapon tweaks 1.1

Aktualnie gram jako snajper, rozpocząłem grę w jakimś tartaku/warsztacie, była tam całkiem spora imprezka, ale jakoś udało mi się uciec. Nie wiem dokładnie gdzie pobiegłem, jednak jeszcze na terenie "imprezy" znalazłem stary pistolet i obrzyna bez amunicji. Kolejne miejsce które mogę później opisać to stara barka w której mieszka Noe, wtedy nie widziałem kto to i standardowo wbiłem do barki, poczęstował mnie śrutem i się wykrwawiłem. Nie było save więc od nowa musiałem uciekać, tym razem dobiegłem do wioski ze sceną, znalazłem tam tylko łom i jakieś pierdoły spod biurka. Pokręciłem się po okolicy, na kolejnym statku znalazłem grupkę stalkerów która udawała się do tartaku, oczywiście zabrałem się razem z nimi. Okazało się że to tam rozpoczynałem grę, a przy pomocy moich towarzyszy podróży udało się oczyścić cały obszar. Znalazłem papierową mapę i broń dla snajpera (Typ 61/63). Już miałem nadzieje że nareszcie będę wiedział gdzie jestem, ale opis mapy stwierdził że... Jest bezużyteczna i bezwartościowa bo każdy ma PDA :(

Razem z ekipą udałem się na bagna, był tam jeden z helikopterów, jednak za radą stalkera nie pchałem się tam.
W końcu razem z grupą "Wolność" udałem się za darmo do Skadovska. Okradłem każdy stół z jedzonka, a medyk będzie miał szanse pożyć dłużej (w końcu palenie zabija :)). Odbyła się standardowa gadanina, a skończyła się na strzelaniu bandytom w plecy i ataku na leśniczówce. Nie zdobyłem żadnej snajperki, ale miałem nową zabaweczkę na bliski dystans. Sajga 12. Niestety nie obroniła mnie ona przed atakiem pijawek w okolicach stacji benzynowej.
Kupiłem za niecałe 90k nieużywany zestaw do naprawy broni, naprawiłem mojego Typa, dokupiłem celownik 2x.
Radośnie eksplorując zone znalazłem głodnych najemników, niestety miałem w pamięci jak strzelali do mnie pod mostem, więc znalazłem najdalsze miejsce z dobrym przestrzałem i już miałem zaczynać zabawę, jednak zostałem zaatakowany przez jakieś słonie (skacze jak powalone i ma maskę na twarzy). Najemnicy czy nie, pobiegłem do nich po pomoc razem z całym stadkiem które chciało mnie zabić. Skończyło się na masakrze w wyniku której cała populacja słoni i najemników z tego regionu wymarła, kawałek majora też ucierpiał :) Ale przeszukanie ciał było najlepszą rekompensatą - znalazłem SV-98, po naprawie i zakupie amunicji okazało się że jest to naprawdę potężna broń, może nie zabija na strzał opancerzonych przeciwników, ale po chwili delikwent i tak się wykrwawi.

Po kilku zawałowych przygodach zastanawiam się jednak nad zmianą klasy na szturmowca. AI naprawdę wiele razy mnie zaskoczyło swoim zachowaniem, a snajperem na średnim dystansie bardzo trudno obronić się nawet przed bandytami. Kolejna sprawa to brak odpowiedniego pancerza. Co prawda żwawy proponował mi Ghillie Suit jednak czy zapewnia on jakąkolwiek ochronę przed pociskami ? Ja widząc takiego majora w sweterku zmieniał bym momentalnie broń na wiatrówkę albo pistolet na kapiszony, i tak pewnie zginie na strzał :D Oczywiście ten problem wynika z tego że gram tak jak nakazuje mi gra, w Świcie nie będę biegał bo nie jest on dla snajpera.

Koniec tej przydługiej historyjki, czytając zmiany jakie wprowadza ten mod mam pewne pojęcie od podstawowej wersji gry, jestem prawie pewien że nie uda mi się już zagrać bez tego moda. A co do samej gry(no nie wiem, w podstawce też mógł być taki klimat) czasami czuje się totalnie bezradny i bezsilny, widzę jakieś wydarzenia ale wiem że nie mogę nic zrobić, np postać ledwo żyje, jeszcze krwawi, choćbym użył najlepszej apteczki i najdroższego stimpaka i tak zginie, smutne to :(

A co do samej modyfikacji, jako że cenie sobie trudność tego moda i sam klimat, mam kilka pytań które mogą całość jeszcze bardziej skomplikować.

1. Jak usunąć pasek hp i staminy postaci ? Uważam że z zachowania bohatera można odczytać
zarówno niski poziom hp jak i zmęczenie, więc po co to komu ?

2.Na modDB do podstawki gry znalazłem mod Atmosfear (btw autor moda nawet wypowiadał się w tym temacie)
a dalej przeczytałem że jest on częścią MISERY. Po poszukiwaniach znalazłem taki oto pliczek:
atmosfear_parameters(Stalker Call of Pripyat\gamedata\configs)
:

opt_enable_blowout = 1 ; 1 enables blowouts, 0 prevents blowouts from happening.
opt_blowout_freq = 84 ; blowout frequency. Blowout happens every x/2 to x hours. Don't use value lower then 6h (every 3 to 6h).
opt_blowout_fate = explode
opt_blowout_warning = siren ; type of blowout warning. Possible settings: radio_siren, radio, siren, nowarning.
opt_blowout_task = dontgive ; task to hide/stay in cover during blowouts. Possible settings: give, dontgive.
opt_enable_fallout = 0 ; 1 enables fallouts, 0 prevents fallouts from happening
opt_fallout_freq = 168 ; fallout frequency. Fallout happens every x/2 to x hours. Don't use value lower then 6h (every 3 to 6h) and odd numbers (e.g. 11)
opt_fallout_fate = poison ; fate of NPCs during fallouts. Possible settings: poison, unhurt.
opt_fallout_warning = siren ; type of fallout warning. Possible settings: siren, nowarning.
opt_fallout_task = dontgive ; task to hide/stay in cover during fallouts. Possible settings: give, dontgive.
opt_enable_psi_storm = 0 ; 1 enables fallouts, 0 prevents fallouts from happening
opt_psi_storm_freq = 336 ; psi storm frequency. Psi storm happens every x/2 to x hours. Don't use value lower then 6h (every 3 to 6h)
opt_psi_storm_fate = unhurt ; fate of NPCs during psi storms. Possible settings: kill, turntozombie, unhurt.
opt_psi_storm_warning = siren ; type of psi storm warning. Possible settings: siren, nowarning.
opt_psi_storm_task = dontgive ; task to hide/stay in cover during psi storms. Possible settings: give, dontgive.

opt_moon_phase = 8days ; lenght of the moon month. Possible settings: 28days, 8days.
opt_night_brightness = slight


Wynika z tego że zamieniając 0 na 1 w linijkach opt_enable_* i zmieniając częstotliwość wydarzeń uzyskamy 2 dodatkowe eventy w świecie gry. Jednak nasuwa mi się pytanie, czy w MISERY posiadają one tekstury i skrypty ? Dalej w tym samym pliku znalazłem coś czego nie mogę rozszyfrować:
:

[list_blowout_fate]
list_fate_killatend = 0
list_fate_killatwave = 1
list_fate_turntozombie = 2
list_fate_explode = 3

[list_blowout_warning]
list_warning_radio_siren = 0
list_warning_radio = 1
list_warning_siren = 2
list_warning_none = 3

[list_blowout_task]
list_task_give = 0
list_task_none = 1

[list_fallout_freq]
list_freq_12 = 0
list_freq_24 = 1
list_freq_48 = 2
list_freq_96 = 3

[list_fallout_fate]
list_fate_poison = 0
list_fate_none = 1

[list_fallout_warning]
list_warning_siren = 0
list_warning_none = 1

[list_fallout_task]
list_task_give = 0
list_task_none = 1

[list_psi_storm_freq]
list_freq_12 = 0
list_freq_24 = 1
list_freq_48 = 2
list_freq_96 = 3

[list_psi_storm_fate]
list_fate_kill = 0
list_fate_turntozombie = 1
list_fate_none = 2

[list_psi_storm_warning]
list_warning_siren = 0
list_warning_none = 1

[list_psi_storm_task]
list_task_give = 0
list_task_none = 1


Jeśli da się w taki sposób dodać nowe wydarzenia losowe - cud miód orzeszki.

3. Z jakiego pliku mogę wyeksportować dźwięk syreny ostrzegającej przed emisją ?

Dzięki forumowicze za wszelką pomoc kiedyś i teraz :)

Za ten post Strielok Jar otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GajgerW.
Strielok Jar
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 14 Sty 2016, 13:35
Ostatnio był: 26 Sie 2016, 17:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość