MMORPG w świecie Stalkera

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez Missile w 07 Kwi 2008, 20:08

Myślę, że 6 frakcji starczy. Każda by miała inne kombinezony i bronie. Np ekolodzy mieliby
kombinezony o największej pojemności, ale byli by słabo uzbrojeni, Zombie mieliby dobre bronie, ale słabe pancerze, Monolit tak samo, itd. Można dużo wymyślać.
Dodatkowo niektóre bronie mogą mieć te same modele, np pistolety, AK i Abakan, SVU i SVD itd.

Przykładowo:
Frakcje i ich uzbrojenie:
Samotnik: Fort, AK-74S, Thunder 5.45, VAŁ
Wolność: SIG 220, SIG 550, Groza OC-14, RPG
Powinność:Colt, LR300, IL-85, SVD
Monolit: Baretta, Abakan, GP-37, Gauss
Zombie: Desert Eagle, SPAS 12, SVU, RG-6
Ekolog: PM, MP5, AKS/74U, jako jedyni mają granaty

Dodatkowo trochę broni dostępnych dla każdego: obrzyn, USP, Walther, dubeltówka, FN F2000, Vintorez - te 2 ostatnie najdroższe i tylko dla tych, co osiągnęli najwyższy poziom.
Do danej frakcji można by było wstąpić w dowolnym momencie i w dowolnym momencie można z niej odejść.
Mielibyśmy w nich także rangi: kot, starszy kot, zawodowiec, doświadczony stalker, weteran, ekspert.

Typy amunicji:
9x18-wszystkie pistolety i MP5
Śrutowa - wszystkie strzelby
5x45 - AK, Abakany, Tunder 5.45, AKS
5x56 - LR300, SIG550, IL85, GP-37, FN F2000,
7x62 - Vintorez, SVU, SVD, Groza OC-14, VAŁ
RG-6 i RPG na granaty, a Gauss na naboje gaussowskie.
Wiem, że nie wszystko zgodne z prawdą, ale po co nam 10 rodzajów ammo.
Dodatkowo po 2 kombinezony dla danej frakcji (miałyby te same tekstury ale inne parametry).

Taka moja wizja :D

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Reklamy Google

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 20:10

Lukas, powiem Ci coś o skryptach. Kiedy budujesz grę typu single player, to musisz wdrożyć rozwiązania, które urozmaica rozgrywkę, wtedy opierasz się na zadaniach losowych, inteligentnych skryptach, AI i innych badziewiach (jak A-Life w Stalkerze). Natomiast przy grach typu MMO nie musisz myśleć tak bardzo o AI przeciwników, bo oni są żywi. AI potworów, to inna działka, natomiast skrypty pozwalają na urozmaicenie rozgrywki, o ile dobrze się je zaimplementuje i rozważy ich działanie.

Wyważenie broni i innych jest bardzo potrzebne, ale skoro to MMO, to potrzebny jest intuicyjny system komunikacji player-to-player. Nie trzeba się tak skupiać na grafice, bo ważniejsza jest przyjemność z gry i optymalizacja sieciowa całego engine'u gry, by nie było lagów oraz mega-pingów.

Co do założeń, to ja bym sobie wyobrażał tego MMORPG jako nowoczesne wcielenie Stalkera, ale ze zmienionymi zasadami. Musielibyśmy stworzyć naprawdę wiarygodny system życia w grze i umieć wykorzystać jego potencjał. Tego wszystkiego nie da się zapisać w paru linijkach kodu poleceniem "if ... then ... else", bo to nie jest AI, ale prosty skrypt.

Realizm i wiarygodność świata potrzebuje niezłego arsenału, oraz wielu rzeczy, których brakowało w Stalkerze:
- trybu TPP z normalnym systemem celowania (możliwość zmiany pracy kamery na FPP);
- gładkiego przechodzenia w kolejne tryby ruchu postaci jak w Splinter Cell (od czołgania się poprzez skradanie się, przykucnięcie, bieg w kucki, chód, trucht, sprint, "run for life" ;);
- tryb holster, czyli noszenie broni na plecach, potem caution (trzymamy broń w łapie opuszczoną), a na końcu combat (gdzie swobodnie sobie machamy giwerą celując w co popadnie);
- o wiele bardziej realny komputer PDA wyposażony w funkcje naprowadzania, notatek, oznaczania celów, oraz realny kompas; do tego zegarek, który naprawdę byłby przydatny nie tylko jako bajer, ale także był wyposażony w kompas elektroniczny i nadajnik GPS (do określania swojej pozycji).
- PDA teraz służyłby także jako komputer podłączony do sieci, z której korzystają inni stalkerzy przesyłając sobie informacje, wiadomości i ogłoszenia w czasie rzeczywistym;
- tryb drużynowej gry, grupowania kilku stalkerów w klan o danej hierarchii z intuicyjnym systemem rozkazów;

Oraz wiele innych pomysłów. Co wy na to? ;)

@ Missle, nie mamy zamiaru kopiować Stalkera. Nie mamy zamiaru ujednolicać, mamy zamiar urealnić jak najbardziej rozgrywkę, a co do frakcji, to każdy będzie mógł stworzyć własną, nie będzie frakcji setupowych. Możliwe, że będzie frakcja administratorska. I na pewno dobrą rzeczą nie będzie ograniczenie broni i artefaktów do zdobywania poziomów, wtedy nikt nie będzie miał szansy na przetrwanie walki z grupką bojowników niszczących koty wyposażonych w OC-14 Groza.

Broń prawdopodobnie się znacząco zmieni i nie będzie ujednolicenia amunicji, bo za łatwo by było. Pojawią się automatyczni traderzy, którzy będą mieli ciekawe zabawki w ciekawych cenach, oraz niespodzianki dla lubianych przez nich stalkerów. I niekoniecznie akcja będzie się obracać wokół Czernobyla. Być może będzie to Polska? ;)
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Lukass1613 w 07 Kwi 2008, 20:18

Noo SandFighter :P
Widzę,że masz bardzo dobre pomysły.Czyli zostajesz szefem projektu ? :P
Podoba mi się twoja wizja co do ruchu postaci itd.Missle myślę,że frakcja zombie nie
pasuje za bardzo.Bardziej jako potwory sterowane przez komputer.

No to co chłopaki może jakoś to ogarniemy i zrobimy nabór do poszczególnych funkcji?
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez Stalk3r w 07 Kwi 2008, 20:22

Genialne SandFighter! Ja bym proponował jeszcze dodanie jednej frakcji "Zabójcy". U których tylko i wyłącznie można by było się nauczyć umiejętności "skradanie, zwinność, kieszonkowiec". Ta ostatnia włącza minigrę(pomyślę, możliwe zrobienie takiej?) dzięki której pokazuję szansę na zwinięcie itemu śpiącemu stalkerowi czy oddającemu się jakiejś potrzebie.
I jeszcze dwie umiejętności "ogłuszenie" i "ciche zabójstwo". Wiadomo na czym polegają. Dodanie WIDOCZNYCH noktowizorów na łbach naszych stalkerów. Cichsza broń(tłumiki), rzucanie nożami. Wtopienie się w otocznie, strój Ghille. I zależy mi na tym żeby ta frakcja była tajemnicza. Siedziba ma być w jakichś podziemiach zakrytych krzakami. To na tyle, zobaczę co mi się jeszcze uda wymyślić, ściągnąć z innej gry. :D
Le Slavic Untermensch
Awatar użytkownika
Stalk3r
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 18 Paź 2007, 14:00
Ostatnio był: 24 Cze 2016, 01:41
Miejscowość: Nowhere
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Postprzez Missile w 07 Kwi 2008, 20:24

Mam pytanie: czy dozwolone jest konwertowanie modeli broni z innych gier, czy też jest to nielegalne?
I na pewno dobrą rzeczą nie będzie ograniczenie broni i artefaktów do zdobywania poziomów, wtedy nikt nie będzie miał szansy na przetrwanie walki z grupką bojowników niszczących koty wyposażonych w OC-14 Groza.

Fakt, nie pomyślałem o tym. Nigdy nie grałem nawet w MMorpg :D
Ale o co chodzi z tworzeniem frakcji? Każdy będzie mógł stworzyć własną? Nie rozumiem.
A co z anomaliami? Też będą?

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 20:24

Mogę zostać szefem projektu, mam kupę pomysłów i mogę stworzyć portal poświęcony projektowi (mam miejsce na serwerze), o ile zdobędziemy kilka osób chętnych do rozpoczęcia tego przedsięwzięcia. Potrzebujemy łącznie około 10 osób by sprawnie sobie z tym poradzić, a najbardziej programistów i grafików 3d, oraz ludzi od skryptów.

Na początek potrzebuje programisty 3d, by pomógł mi w zabawie z silnikiem i budową podstaw silnika gry.

Pisać tutaj albo na PW (ew. email).

EDIT: Co do projektu, to prawdopodobnie zostaną utworzone frakcje podstawowe (koty, to dobra nazwa na frakcję która będzie zrzeszała początkujących, stalkerów którzy dopiero zaczęli grę i nie mają pojęcia o świecie gry). Tworzenie własnych frakcji będzie jak najbardziej możliwe, by uprzyjemnić rozgrywkę. Ale to będzie kosztowało i wymagało odpowiednich dokumentów, a do tego trzeba będzie mieć odpowiedni level.

I nie mam zamiaru postawić na levelowanie postaci, tylko na przyjemność z rozgrywki. Realizm, który zaimplementujemy może być na tyle ciekawy, że kot będzie w stanie zaciukać "hedszatem" nawet eksperta nie robiąc sobie z tego nic. Oczywiście wojny frakcji także przewiduję, bo to chyba byłaby dość ciekawa opcja. Dużo terenów zurbanizowanych (to tak nawiązując do Prypeci), oraz jeszcze więcej lasów i innych terenów. Naprawdę byłbym za osadzeniem akcji w Polsce.
Ostatnio edytowany przez SandFighter, 07 Kwi 2008, 20:30, edytowano w sumie 1 raz
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez cmlPL w 07 Kwi 2008, 20:28

Chłopaki, zgłasza się i camelik :) Moge pomagać przy tworzenie niezbyt skomplikowanych modeli 3d - modeli, bo szkielet w modelu i jego ruchy to już inna sprawa, chociaż może jak się naucze, tooo, to może coś dam rade. Oteksturować też chyba sobie poradze i oczywiście robie w Blenderze, jakieś podstawy znam, tylko trzeba sobie przypomnieć co nieco. Więc jak ? Jakieś modele, coś ?
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Postprzez Stalk3r w 07 Kwi 2008, 20:41

Po pierwsze artefaktów chyba zrzynać nie będziemy ze "Stalkera"? Polecam jeszcze skilla który będziemy rozwijać ciągle podczas gry i nie będzie wymagał punktów doświadczenia to umiejętność obsługiwania broni. No i nauczyciele będą nam dawać tylko wskazówki jak załadować broń itd. Umiejętność "siła" by się przydała do noszenia do coraz cięższej broni( no chyba nie wyobrażacie sobie jakiegoś cieniasa niosącego RPG czy tam jakiś lekki karabin maszynowy). I strzelnica na starcie gry, gdzie będziemy ćwiczyć obsługiwanie broni, ale tylko te co kupiliśmy bądź znaleźliśmy. I nie będzie żadnych cholernych światów tylko wolna eksploracja całego świata i czy ja mówię, że będzie lekko kotom w trudniejszych miejscach? Polecałbym jakieś Eastereggy typu "Wino krajowe, tanie i zdrowe"(za komuny takie hasło było:D) na szyldach barów gdzie będzie można się zachlać na śmierć i zdobyć informacje i wreszcie zadania. Nie będzie żadnych durnych olbrzymich rajdów maks osób na wycieczkę po świece to 4, bo to by straciło klimat. No chyba, że wojsko... Tak w ogóle to po co ten "monolit" jakąś inną frakcję trzeba wymyśleć, która jest zwariowana.

PS Mogę napisać wstęp do świata(fabułę), bo na to mam masę pomysłów. :wink:

EDIT: Polecałbym jeszcze zmęczenie, np.noszeniem broni, i ogólnie dniem. Jesteś przestraszony to twoja postać próbuje uciekać, ale przy chce się opanować i iść dalej. Gdy postać będzie zmęczona nie może już iść dalej tylko musi odpocząć przy ognisku albo przespać się na długi czas i coś jeszcze przegryźć. Można by było zrobić jakieś umiejętne tworzenie przedmiotów ułatwiających przeżycie w niebezpiecznym świecie. No i zrobić postać na swój wzór. Obrona obozowisk przed ścierwem, innymi frakcjami i tak dalej, które mogą trwać maksymalnie 24h( w świece realnym czas tak samo płynie), bo wszystkim będzie spadać morale i gracze nie będą mogli kontrolować postaci tylko komputer przejmie tą postać po czym wróci w jakieś bezpieczne miejsce(w miarę :D ).
Ostatnio edytowany przez Stalk3r, 07 Kwi 2008, 21:02, edytowano w sumie 1 raz
Le Slavic Untermensch
Awatar użytkownika
Stalk3r
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 18 Paź 2007, 14:00
Ostatnio był: 24 Cze 2016, 01:41
Miejscowość: Nowhere
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Postprzez Missile w 07 Kwi 2008, 20:43

Ja też się zgłaszam. Głównie do oteksturowania modeli, chociaż jakieś prostsze modele też mogę wykonać.
Całkiem możliwe, że rzuciłem kilka do bani pomysłów, ale jak już mówiłem nigdy nie grałem w mmorpg :D Także nawet nie wiem o co tam dokładnie w nich chodzi, zaraz trochę poczytam żeby wiedzieć więcej. Ale ta niewiedza nie przeszkadza mi w tworzeniu teksturek :D
Ostatnio edytowany przez Missile, 07 Kwi 2008, 20:49, edytowano w sumie 1 raz

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Infernal w 07 Kwi 2008, 20:44

Grałem trochę w MMORPG i frakcje to do bani pomysł. Według mnie każdy będzie mógł zdobyć dobre wyposażenie. Ograniczenie na 2 pancerze na frakcję to już w ogóle nie będę tego komentował. Tych kombinezonów powinno być w ciorta, aby każdy mógł dobrać co mu się tam podoba. Tak samo broń. I coś jak ulepszanie swojego sprzętu artefaktami. To byłoby ciekawe. Ja bym proponował coś jak w WoW'ie, aby każdy gracz mógł założyć swoją grupę. Dobrym pomysłem byłyby też wspólne wypady do trudniejszych terenów, z dużą ilością anomalii i mutantów. A co do silnika. To wiedzcie, iż z czymś takim nie oczekujcie zbyt wielu graczy w dzisiejszych czasach. Missile, ani się waż zabierać coś z innych gier, bo to nic innego jak łamanie praw autorskich i twórcy gry mogą Ci nawet sprawę o to wytoczyć.
Ratuj dżender - dzieci precz ze szkół!

Infernal
Wygnany z Zony

Posty: 508
Dołączenie: 02 Paź 2007, 17:29
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 01:40
Kozaki: 3

Postprzez Vaniol w 07 Kwi 2008, 20:50

To nawet nie można tego nazwać S.T.A.L.K.E.R ;)

Ogólnie to pomysł wyśmienity, ale szczerze wątpię w możliwość zrobienia czegoś takiego. Na to potrzeba czasu i umiejętności. Jutro skołuję tego Blendera i zobaczę co to takiego. Raczej jestem kumaty więc może uda mi się coś zrobić.
Image Image
"And if that is not the best fuckin' example, God HimSelf killed his own motherfuckin' son. So let's sing The Death Song Kids" by Marilyn Manson
Awatar użytkownika
Vaniol
Very Important Stalker

Posty: 536
Dołączenie: 21 Lut 2007, 21:50
Ostatnio był: 19 Sie 2024, 23:11
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 11

Postprzez Lukass1613 w 07 Kwi 2008, 20:56

Ok,ok powoli panowie i po kolei.
SandFighter,jak pisałem wcześniej chciałbym byś poprzydzielał,każdego
do danego zajęcia.Nie wiem stwórz może temat o tym.Nie piszmy postów
z pomysłami,to później.Niech każdy otrzyma,swoje zadanie w projekcie.
Zróbmy to by miało wszystko ręce i nogi.Każdy by się już zajął swoją działką.

Najlepiej by było gdybyś ostro zajął się silnikiem gry,my swoimi zadaniami i powiedzmy
za tydzień jakieś pierwsze ogólniejsze wypowiedzi co już mamy itd.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości