[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kubuś_Puchatek w 25 Sie 2015, 11:05

MrFler napisał(a):2.1. Była mowa o nowych mapach, jednak mam pewną obiekcję, którą nawet chyba Ty miałeś X czasu temu. Dajmy na to - Bar - fajna miejscówa, ale dodawałoby to kolejne posterunki do zajęcia/utrzymania, a przy obecnym stanie ilościowym oddziałów i "rozrzutności" dowódców baz ciężko nieraz dostać posiłki, żeby zająć obecne posterunki. Poza tym Wysypisko jest wytłumaczalne - jest to takie Centrum Zony w tej grze i typowa strefa niczyja (poza neutralnym Składem), ale jaką w tym wypadku funkcję pełniłby Bar? Jestem za dodaniem nowych map, jednak trzeba by im znaleźć zastosowanie. nam zabić wrogi oddział, który idzie do takiego obozu szukając rekrutów.

Nowe mapy? Super dla mnie, z wymyśleniem zastosowania też nie byłoby problemu.
Bar - przejście do niego odblokowywało by się po zdobyciu pierwszej bazy wrogiej frakcji (w sejfie znajdujemy jakąś notatkę od zwiadowcy o znalezieniu przejścia).
Limańsk (niekoniecznie z punktami zasobów) byłby dostępny od początku, ale obsadzony byłby przez Monolit, plus jakieś zadania w stylu "Zdobądź PDA dowódcy oddziału monolitu, aby nasze oddziały mogły zhakować ich sieć i dostawać wcześniej powiadomienia o pojawieniu się oddziału monolitu na Bagnach/Agroporomie/..."
To tak szybko na początek kilka pomysłów.
Kubuś_Puchatek
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 16 Lip 2014, 16:15
Ostatnio był: 10 Lut 2018, 18:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 25 Sie 2015, 16:49

MrFler napisał(a):2.3. PDA ze zwłok - Mógłbyś zwiększyć nieco procent prawdopodobieństwa, że będzie? Puki co mój rekord to 9 na ponad 80 zabitych członków frakcji (a ponoć każdy stalker ma PDA, a szansa, że strzelając komuś w głowę z PSG uszkodzę PDA jest podobna do tego, że idąc przez wysypisko będę świadkiem wyścigu kolarskiego).

gamedata/configs/misc/death_items_by_communities.ltx i szukasz frazy „_pda”. Tam, gdzie jest wartość inna od 0, zmieniasz na taką, jaką chcesz (maksymalnie 1 = 100% szans na wyrzucenie PDA, domyślnie 0.1 = 10%). Chodzi o to, że u Pawlowicza i tak można sprzedać maksymalnie 20 PDA danej frakcji w jednym podejściu, więc to pewnie miało na celu uniknięcie nadmiaru złomu do zbierania, chociaż ja grałem z ustawieniem 0.4 i jakiegoś przesytu nie było.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 25 Sie 2015, 18:22

@Pangia, no to jest to, że ja nigdy nic w plikach poza fixem medyków (który de facto chyba mi nie działa, bo po śmierci medyka jego oddział dalej się leczy) nie zmieniałem. Nadmiar złomu to jedno, ale nieraz mam tak, że wytłukę całą frakcję i mam tylko 2 PDA :/... Raz tylko kilka miesięcy temu udało mi się uzbierać 10 PDA Najemników za co dostałem UMP :/...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 25 Sie 2015, 19:13

To, co wydropisz w schowku z PDA jest ustawiane którymś skryptem – gra to dobiera na podstawie wyposażenia frakcji, co się może pojawić w schowku, nie pamiętam które to było. Za 20 wpadłoby coś lepszego, np. SG550 albo Deagle, mógłby się też pojawić jakiś fajny kombinezon.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 25 Sie 2015, 22:10

No właśnie z opisu wynikało, że za 10 jest losowa broń frakcji, a za 20 losowy kombinezon...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 25 Sie 2015, 22:19

A to może pomieszałem, daaaaaaaawno ani nie grałem, ani nie zaglądałem do plików TFW. Ale pamiętam, że raz się dochrapałem tych PDA i w schowku Najemników wypadło mi SG550, Browning Hi-Power i jakieś graty typu wóda, jedzenie itp.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Mohit w 25 Sie 2015, 22:41

Jeśli chodzi o towar ze schowków to jest to naprawdę bardzo pomieszana kwestia, i jeżeli używa się opcji "losowy sprzęt w schowkach" to nie ma co liczyć że za 20 PDA otrzyma się kombinezon ;), cy że za 10 PDA tylko broń, dla przykładu na 6 schowków za 20 PDA, w dwóch były kombinezony wschód słońca, 2x karabiny snajperskie jeden SVU i Vintoriez, do tego PKM, i oczywiście pierdółki typu amunicja, prowiant, i chyba do tego wpadł Sako TRG 2. PDA były wolności, a pozyskałem je poprzez spawner, to był element testu, co można dostać ze schowków za 20 PDA. Więc raczej jako takiej zależności nie ma bo nawet za 10PDA paradoksalnie przy losowym sprzęcie da się wyhaczyć exo frakcyjne. :D
Mohit
Kot

Posty: 41
Dołączenie: 12 Kwi 2012, 22:27
Ostatnio był: 23 Maj 2016, 09:48
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 25 Sie 2015, 23:46

No to sam już nie wiem... jednak najbardziej mi zależało, by procent szans był większy :P... No i na całej reszcie z listy na str. 757 :)...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 26 Sie 2015, 00:23

To ustaw szansę 100% na dropnięcie PDA i będziesz miał tego pełno. Przy dłuższej wojnie liczba zebranych naszywek od jednej frakcji przekraczała u mnie 120 sztuk, więc tyle PDA by wyszło. Prosta matma ;)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 26 Sie 2015, 10:30

Odniosę się do pomysłów MRFlera co do PDA uważam, że dobrze jest teraz, TFW pomimo braku fabuły to jednak mod w który trzeba sobie chwilę pograć aby była przyjemność z gry. Ustaw sobie bardzo krótki okres pojawiania się oddziałów frakcji wroga i po broń przez parę dni np bagien.. będziesz miał od ... PDA Oporu i naszywek ich. Tak wiec jest to ok zrobione jak gra się długo.

Co do Baru to jak już można było by tam dodać nową grywalną frakcję która (jest ich tyle w modach że szok) tak aby przy dodaniu grywalnego Monolitu miało to ręce i nogi. Pytanie tylko czy baza Monolitu w Limańsku miała by sens.

Co do kompanów problem wielokrotnie zgłaszany.. Obecnie mogą oni polować na mutanty (choć i to czasami z problemami im wychodzi) i są darmowymi plecakami. Dodanie im odporności zwykłego stalkera spowoduje... że po 5 minutach walki nie będziesz miał żadnego.. oni w nic nie trafią a sami zdechną.. Tutaj jednym ratunkiem jest poprawa ich celności i to radykalnie inaczej to sensu nie ma. U mnie kompani sami z siebie nic nie podnoszą..
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 26 Sie 2015, 15:29

igla2008 napisał(a):Co do kompanów problem wielokrotnie zgłaszany.. Obecnie mogą oni polować na mutanty (choć i to czasami z problemami im wychodzi) i są darmowymi plecakami. Dodanie im odporności zwykłego stalkera spowoduje... że po 5 minutach walki nie będziesz miał żadnego.. oni w nic nie trafią a sami zdechną.. Tutaj jednym ratunkiem jest poprawa ich celności i to radykalnie inaczej to sensu nie ma. U mnie kompani sami z siebie nic nie podnoszą..


Dlatego patrząc na całą listę wymieniłem tam prośbę o poprawę pod kątem celności, większej "śmiertelności" i pomysł obozu rekrutacyjnego. Wszystkie 3 jako całość, wg mnie, dość dobrze by się wypełniały. A co do podnoszenia rzeczy, to problem ten mam cały czas i tylko z Bizonem... innych broni nie lubią.

Teraz z innej beczki. Grając Oporem rozgromiłem Czyste Niebo i rzuciłem się na Powinność. Jatka nie z tej ziemi. Bitwa o Agroprom trwała 3 godziny naszego czasu, zginęło ok. 30 członków mojej frakcji, ja i kompani zużyliśmy wszystkie nasze apteczki i bandaże (mieliśmy kolejno 20 i 40 każdy), do tego na szybko szukało się u poległych. No, ale cóż, tak kończy się wypad Oporu w kurtkach na Powinność w pancernych kombinezonach i SEVAch :D. Za to loot ze schowków był przynajmniej przyzwoity: 2x AN94, AKS74U, PK, RPK, 2x SIG 550.

Ktoś mówił, żeby ograniczyć botom pole widzenia do 100m bo w grze i tak nie ma większych odległości. I tu się nie zgodzę. Parę przykładów: Agroprom budynek A, droga na wschód; Dolina Mroku, podejście do bazy od zachodu. Magazyny Wojskowe, baza wojskowa. Tutaj za łatwo by było ze snajperek ich ściągać.

EDIT: Jest jeszcze 1 problem. Pogoda. Mgła, jak ch**, widoczność 22,7. Kompani w postawie Śledzi, Strzela, Ofensywny. Wróg (tu Najemnicy w przenośnym laboratorium w Jantarze). Wróg pruje aż miło z odległości 30-40m, a kompani to zlewają i przyjmują hity. Ja też nie mam jak prowadzić skutecznego ognia. Wyszedłem za laboratorium, a tam snajper z PSG. 2 hity i game over. Nawet go nie widziałem. 2 podejście - to samo. Potem trzecie i czwarte. Wkońcu się wnerwiłem, wbiegłem sprintem z TOZem i snajper przeszedł do historii tylko po to by 3 innych z MP5 i TRsami mnie dobili. Również poza zasięgiem wzroku. Bez hełmu taktycznego walka we mgle jest mocno nierówna, zwłaszcza jak jeszcze wróg ma tłumiki bo nawet nie widać płomienia z lufy.
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 31 Sie 2015, 13:23

MrFler napisał(a):1.1. AI Celności - Wiem, że już robiłeś w tym zmiany, ale scenka z dzisiaj: Mrówka z ulepszonym pod celność AK vs Najemnik z Cheaserem. Mrówka nie trafił żadnym z ponad 300 naboi, zaś Najemnik trafił go niemalże każdym strzałem. Odległość ok. 5m. Są sytuacje, gdzie kompani CZASEM się do walki przydają, jednak w większości są bezużyteczni, chyba że jako tragaże.


Po to właśnie musiałem zmodyfikować silnik. W aktualnej wersji roboczej określanie celów i celność ogólnie działa bez zarzutów.

MrFler napisał(a):1.2. Zachowanie w składzie i pozostałości po planach fabuły - Skoro zrezygnowałeś z fabuły, to albo usuń reprezentantów frakcji ze składu, albo zajrzyj w pliki, bo irytuje mnie, że kompani zamiast iść grzecznie do tamtejszego baru, zaczynają odpierdzielać w stylu:
- Status zachowania ciągle się przełącza między Odpoczywa/Śledzi.
- Chowają broń i wyciągają.
- Czasem nawet strzelają do tychże NPC, o ile zdecydują się na dłuższe wyjęcie broni.
Problem ten jest także podczas emisji czy patrolu śmigłowca.


Ta sama odpowiedź co powyżej - czyt. określanie celów.

MrFler napisał(a):1.3. Dozbrajanie kompanów - Jeśli możesz, wywal to cholerstwo, które pozwala by kompani sami podnosili broń, albo je przekonfiguruj. Jeśli chcę by Mrówka był snajperem to daję mu snajperkę, a on podnosi Bizona. Co więcej, nie zabiera ze zwłok amunicji do niego, więc jak skończy się magazynek, bierze kolejnego, mając głęboko w poważaniu, że ma 200szt. amunicji do snajperki, a gdy będąc w bazie chcę go zaopatrzyć, muszę mu przy okazji wywalić 5-7 Bizonów (Żeby podnosił choćby coś lepszego to by mnie to tak nie bolało, ale Bizon? Zawsze?).


Nie powinni podnosić broni, chyba że jakimś cudem taka trafi się im dokładnie pod nogami. Domyślnie dla nich skrypt AI odpowiedzialny za podnoszenie broni jest wyłączony. Coś tu jest nie tak... Wydaje mi się, że kompan wcale żadnej broni nie podnosi, tylko z jakiegoś powodu ją duplikuje. W każdym razie, jest to bug. Dużo jednak zmieniłem w systemie kompanów, więc mogło się to naprawić. :) Trzeba poczekać na release.

MrFler napisał(a):1.4. Obrona lootu - Grając Czystym Niebem jakiś kot skorzystał z okazji, że tłukłem Najemników (o dziwo wygrali z Powinnością) i po walce chciał sobie coś z czysto MOJEGO lootu "pożyczyć". Jako iż lubię mój loot, ale i reputację Samotników, stwierdziłem, że będę szybszy. Ten nagle AK w dłoń i "oddawaj fanty...", na to ja mu "Żryj ołów, pacanie" i dodało mi zadanie "Broń rzeczy". Zanim wyłączyło się okienko i mój ślamazarny Durad wyjął Spasa, ów kot wpakował we mnie pół magazynka (uratowały mnie apteczki), po czym jednym strzałem zrobiłem mu wywietrzniki w głowie, wykonując zadanie "Broń rzeczy", na co moje dowództwo spięło 4 litery i kazało zabulić 5000 ciężko zarobionych rubli za zabicie niedoszłego złodzieja. Skoro bronię swoich rzeczy i nawet repa u Samotników nie spada,to czemu mój dowódca robi z tego "halo"?.


Do inwestygacji... Na razie nic z tym nie robię. Zobaczymy po releasie następnej wersji.

MrFler napisał(a):2.1. Była mowa o nowych mapach, jednak mam pewną obiekcję, którą nawet chyba Ty miałeś X czasu temu. Dajmy na to - Bar - fajna miejscówa, ale dodawałoby to kolejne posterunki do zajęcia/utrzymania, a przy obecnym stanie ilościowym oddziałów i "rozrzutności" dowódców baz ciężko nieraz dostać posiłki, żeby zająć obecne posterunki. Poza tym Wysypisko jest wytłumaczalne - jest to takie Centrum Zony w tej grze i typowa strefa niczyja (poza neutralnym Składem), ale jaką w tym wypadku funkcję pełniłby Bar? Jestem za dodaniem nowych map, jednak trzeba by im znaleźć zastosowanie.


Za bardzo odległa sprawa. Wtedy mówiłem (i dalej mówię) o tym czysto teoretycznie. Rozważałem jak by to komponowało się z całością, oraz czy w ogóle jest możliwe technicznie do zrobienia w środowisku TFW (jest możliwe). Nic tutaj nie jest "wyryte w kamieniu".

MrFler napisał(a):2.2. Zasoby frakcji - Sam system zdobywania zasobów jest jak najbardziej fajny, jednak czy nie można by nieco go zmienić? Nie licząc zajęcia Czerwonego Lasu, o który biją się z nami tylko mutanty, nie ma ŻADNEJ opcji, by móc kupić u swojego handlarza frakcyjnego egzoszkielet naszej frakcji PRZED zajęciem ostatniej bazy, kiedy już nie jest potrzebny.


Wydaje mi się, że jak zdobędziesz wszystkie możliwe punkty zasobów przed wybiciem ostatniej wrogiej frakcji, to handlarz już go oferuje, jednak żeby się upewnić musiałbym zaglądnąć w tabele sprzętu. Możesz też zdobyć exo na wiele innych sposobów dużo wcześniej - np. Najebnik.

MrFler napisał(a):2.3. PDA ze zwłok - Mógłbyś zwiększyć nieco procent prawdopodobieństwa, że będzie? Puki co mój rekord to 9 na ponad 80 zabitych członków frakcji (a ponoć każdy stalker ma PDA, a szansa, że strzelając komuś w głowę z PSG uszkodzę PDA jest podobna do tego, że idąc przez wysypisko będę świadkiem wyścigu kolarskiego).


Masz rację, 10% wydaje się mało. 40% jak ktoś wspomniał byłoby ok.

MrFler napisał(a):2.4. Zadania dowódców oddziałów - O ile to możliwe, przydałoby się nieco usprawnić ten system, a konkretnie:
- Na 12 oddziałów w bazie i w terenie nikt nic nie chce przez kilka dni.
- Jeśli już chce to wygląda to tak, że Czyste Niebo chce zabić oddział Wolności pałętający się po terenie Bandytów zaraz na starcie gry o.0.
Mógłbyś wprowadzić coś takiego, że np. jeden oddział w bazie napewno będzie mieć jakieś zadanie. I żeby miało ono jakieś faktyczne uzasadnienie, jak np. od Czystego Nieba: zabić oddział Oporu, który planuje szturm na jedną z ich pozycji (coś jak te zadania będąc już we frakcji), bo Wolność ruszająca z Doliny Mroku, idąc przez Wysypisko i Kordon na Bagna ma małe szanse wyjścia z Doliny, a co dopiero dojścia do Bagien.


Na pewno będą nowe typy questów. Generalnie zależy mi na jak największej ilości zadań powtarzalnych. Jednak jeżeli ciągle mamy problemy z fundamentami (głównie blokiem AI), to tego typu "cukierki" schodzą na dalszy plan.

MrFler napisał(a):3.1. Kompani i rekrutacja - Obecnie kompani mimo iż nie umieją skutecznie walczyć, wytrzymują pod ciągłym ostrzałem mniej więcej tyle co przeciętny Kosmiczny Marine z serii gier Warhammer 40000. Gracz zaś, mając ten sam pancerz pada od 1-2 strzałów z Mosina. Propozycja: Bardziej "uśmiertelnić" kompanów, by ryzyko jego straty było REALNE nie tylko w przypadku "postrzału" rakietą z Mi24, ale również podczas typowej walki, np. o posterunek. Jednak aby nie było nam zbyt smutno, ciekawą opcją byłby taki obóz (którym dowodziłby stalker nazwany MrFler :P ), gdzie zbieraliby się Samotnicy chcący dołączyć do oddziału frakcji lub gracza. W tym wypadku podchodziłoby się do takiego z propozycją. Warunki najmu:
- Te same co dla Mrówki.
- Gracz musiałby zapłacić takiemu rekrutowi oraz prowizję dla dowódcy obozu, zależnie od tego, jakie miałby wyposażenie i doświadczenie, oraz (w przypadku frakcji) dostarczyć mu pancerz, ale albo taki sam jak ma (tylko w barwach frakcji), albo lepszy.
- Aby wynająć bardziej doświadczonych rekrutów, gracz musiałby mieć równy lub wyższy poziom doświadczenia.
3.2. Nawiązując do powyższego, można wprowadzić zadanie, gdzie handlarz frakcji każe nam zabić wrogi oddział, który idzie do takiego obozu szukając rekrutów.


Nowe możliwości, które teraz mam, pozwalają na dynamiczne generowanie kompanów, więc odejdziemy od "dedykowanych" NPC do roli kompana. Nowy system będzie wyglądał w następujący sposób:

Gracz będzie miał możliwość rekrutacji każdego Samotnika, który nie ma oddziału - jeżeli widzimy, że Samotnik podróżuje bez towarzyszy, oznacza, że jest do zwerbowania.

Aby uniknąć nadużywania systemu, próby werbunku można dokonać tylko raz dziennie, przy czym wynik tej próby jest ustalany odgórnie o godz. 00:00, więc odświeżanie save'ów nic nie da. Z punktu wiedzenia gracza, po prostu się nie udało.

Modyfikatory:

* Poziom doświadczenia i sprzęt Samotnika obniża % skutecznej rekrutacji.
* Poziom naszego doświadczenia i nasz sprzęt zwiększa % skutecznej rekrutacji.
* "W kupie siła" - ilość posiadanych już kompanów zwiększa % skutecznej rekrutacji.
* Relacja z Samotnikami zwiększa % skutecznej rekrutacji.
* Samotnicy mają odgórnie narzucone (losowe) gusta co do frakcji, ustalane przy pojawieniu się w Zonie. Obecność gracza w jednej frakcji może mocno obniżyć % skutecznej rekrutacji, albo zupełnie ją uniemożliwić, bez względu na inne czynniki. Obecność w innej frakcji może ją zwiększyć, lub w przypadku kilku kotów wręcz ją zagwarantować bez względu na czynniki. Bandyci będą zawsze mieli jakiś ujemny modyfikator.

Z powyższego systemu wynika, że zwerbowanie kota z pistoletem będzie stosunkowo łatwe, a doświadczonego stalkera z gotowym exo już bardzo trudne.

Dodatkowe info:

* Barman w Składzie będzie oferował za kasę dane i pozycje 2 lub 3 stalkerów nastawionych do nas bardziej przychylnie (%>50%), przy czym będą to losowe 2 lub 3 pozycje, a nie ci najchętniejsi. Dla Bandytów będzie to ich barman, ale ci nigdy nie będą mieli stuprocentowych chętnych.

Kompensując dodatkowy atut wynikający z "wymienialnych" kompanów, obniżymy im po prostu ilość zdrowia.
Wszystkie inne działania systemu zostaną tak jak teraz.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tajemniczy, Leo0502, trolololo, bator_fly, MrFler, Junx.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości