[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Ranger801 w 18 Sie 2015, 12:41

W archiwum z modem są łatki, zainstaluj je.


Było kilka postów wyżej.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez M3Fis70 w 18 Sie 2015, 13:52

Opór opanował już prawie całe bagna, jak dostać się do bazy czystego nieba. Powinna być chyba jakaś dziura w płocie przy ich bazie ale za ch*ja znaleźć nie mogłem.
Dobry mutant, to martwy mutant.
Tajne zaszyfrowane inforamcje
:

Kovek to ciągle pauka
Awatar użytkownika
M3Fis70
Weteran

Posty: 652
Dołączenie: 08 Kwi 2010, 20:34
Ostatnio był: 23 Lip 2019, 10:04
Miejscowość: Brzydgoszcz/Posen
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 76

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Ranger801 w 18 Sie 2015, 14:18

Nie ma chyba żadnej dziury w płocie, wydaje mi się że przewodnik to jedyna droga do bazy Czystego Nieba.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez trolololo w 18 Sie 2015, 14:39

@M3Fis70
I tak nic nie zrobisz, jak tam wejdziesz to i tak nie zabijesz wszystkich (nie da się szefa)
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 18 Sie 2015, 15:18

M3Fis70 napisał(a):Opór opanował już prawie całe bagna, jak dostać się do bazy czystego nieba. Powinna być chyba jakaś dziura w płocie przy ich bazie ale za ch*ja znaleźć nie mogłem.

Nigdy żadnej dziury nie było, po zajęciu osady rybackiej baza Czystego Nieba jest odcięta i liczy się jako zerowe zasoby.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kacper777 w 18 Sie 2015, 16:47

Mam pytanie. Czy w archiwum moda oprócz łatki fix1 trzeba jeszcze do gamedaty wrzucić te 3 pliki:
restrictor_manager.script
xp_system.script
xr_monster_combat_new.script
?
:+:
Ostatnio edytowany przez Kacper777, 18 Sie 2015, 19:31, edytowano w sumie 1 raz
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idealny w 18 Sie 2015, 18:32

M3Fis70 napisał(a):Opór opanował już prawie całe bagna, jak dostać się do bazy czystego nieba. Powinna być chyba jakaś dziura w płocie przy ich bazie ale za ch*ja znaleźć nie mogłem.


viewtopic.php?f=48&t=14112

Zainstaluj sobie to, i tam masz opcje teleportowania się do bazy CN.
Awatar użytkownika
Idealny
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 08 Cze 2012, 15:24
Ostatnio był: 04 Sty 2018, 20:55
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kacper777 w 18 Sie 2015, 19:31

Nie mogę wczytywać zapisów. W logu mam to:

:

* Detected CPU: GenuineIntel Pentium-II, F6/M5/S5, 2568.00 mhz, 52-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 30166 files cached 30 archives, 5521Kb memory used.
Init FileSystem 2.486290 sec
'xrCore' build 3795, Jun 25 2009

Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
command line
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\users\public\documents\stalker-stcs\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-STCS\ in registry
! Player name registry key (InstallUserName) not found !
* [win32]: free[4063008 K], reserved[51832 K], committed[79400 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[10799 K], process heap[673 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[7043 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "c:\program files (x86)\deep silver\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\configs\rspec_default.ltx"...
[c:\program files (x86)\deep silver\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\configs\rspec_default.ltx] successfully loaded.
[c:\users\public\documents\stalker-stcs\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is Generic Software
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:8086]-[device:46]: Intel(R) HD Graphics
* GPU driver: 8.15.10.2622
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
* Texture memory: 1748 M
* DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: recognized, 32
* NVAPI is missing.
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
* distortion: used, dev(30),need(14)
* SSample: 800x600
* SSample: enabled
- r__tf_aniso 4
- r1_tf_mipbias 0.
Starting engine...
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-STCS\ in registry
! Player name registry key (InstallUserName) not found !
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-STCS\ in registry
Loading DLL: xrGameSpy.dll
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 4
- r1_tf_mipbias 0.
* SSample: 800x600
* SSample: enabled
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: recognized, 32
* NVAPI is missing.
* Starting rendering as 2-GPU.
*** RESET [204 ms]
"c:\program files (x86)\deep silver\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\bin\xrengine.exe"
* phase time: 0 ms
* phase cmem: 135970 K
Buforowanie obiektów...
Loading objects...
Loading models...
* [prefetch] time: 1546 ms
* [prefetch] memory: 0Kb
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-STCS\ in registry
! Player name registry key (InstallUserName) not found !
* phase time: 1595 ms
* phase cmem: 126888 K
SERWER: rozpoczynanie...
* phase time: 461 ms
* phase cmem: 114035 K
SERWER: Wczytywanie symulatora Alife...
* phase time: 4 ms
* phase cmem: 114035 K
Wczytywanie zapisanej gry "kacper 19.sav"...
* Loading spawn registry...
* 11002 spawn points are successfully loaded
* Loading objects...
* 23754 objects are successfully loaded
stack trace:

0023:04201290 xrGame.dll
0023:0420165B xrGame.dll

[error][ 8] : W magazynie brak miejsca dla wykonania tego polecenia.



Mam pytanie. Czy w archiwum moda oprócz łatki fix1 trzeba jeszcze do gamedaty wrzucić te 3 pliki:
restrictor_manager.script
xp_system.script
xr_monster_combat_new.script
?
:+:
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 18 Sie 2015, 22:45

Łoo panie... wkleiłeś takiego loga że szok.. Ogólnie dwie ostatnie linijki u mnie często występowały.. szczególnie w czerwonym lesie.. ratunkiem jest.. wywalenie starych zapisów na inny dysk/partycje. Czasami to pomaga czasami niestety musisz poszukać działającego zapisu i z niego grać. Zapisuj na zmianę raz na normalnym zapisie raz na szybkim. Ratunkiem może być też wyjście z lokacji i wejście na nią ponownie to też czasami pomaga.. jak coś ci się uda zrobić z tym dzięki tym sposobom to napisz.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 19 Sie 2015, 01:39

Witam wszystkich po dość długiej nieobecności, zwłaszcza miło widzieć, że wrócił do nas smoq2 :)

Panowie, mam dziwny problem. Wiem, że mój sprzęt nie wymiata, bo ma ponad 6 lat. Jest to:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz
Grafika: GeForce GT210 1GB
RAM: DDR2 3GB 800 Mhz
To tak z podstaw. Chodzi o to, że po instalacji Czystego Nieba i patchy do 1.5.10 gra działa super.
TFW w domyśle z Atmosfear działa tak, że czasem sobie na 0.5-1s przytnie (czasem ciut częściej).
TFW Lite, dzięki wsparciu bożemu udało mi się pierwszy raz w życiu odpalić, ale...
I tu się zaczyna cyrk. Wersja teoretycznie lepsza dla mojego sprzętu działa tak, że nie mogę nic zmienić w ustawieniach bo po akceptacji zmian (bez względu na to co zmieniam), ekran robi się czarny, zaś gra nie reaguje. Menadżer zadań pokazuje tylko "Brak odpowiedzi". Jeśli natomiast nic nie zmienię i dam od razu nową grę, to gra uruchamia mi się (dosłownie) ponad 20 MINUT! (gdzie przy Atmosfear ok 2).
Ktoś wie o co chodzi i czy można coś z tym zrobić? (poza wymianą kompa :P ).
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez IllidanRP w 19 Sie 2015, 01:49

Miałem podobny problem z wersją LITE. Pomógł GameBoster3 który uruchamia grę jako admin. Myślę, że to pomoże. Ścięcia są nadal, ale ładowanie jest normalne. Ściny wynikają z ładowania skryptów i symulacji A-life (tak myślę).
IllidanRP
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 04 Sie 2015, 13:00
Ostatnio był: 30 Cze 2017, 10:37
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez MrFler w 20 Sie 2015, 01:20

IllidanRP napisał(a):Miałem podobny problem z wersją LITE. Pomógł GameBoster3 który uruchamia grę jako admin. Myślę, że to pomoże. Ścięcia są nadal, ale ładowanie jest normalne. Ściny wynikają z ładowania skryptów i symulacji A-life (tak myślę).


Uruchamianie jako admin nic nie daje, wręcz przeciwnie, powoduje podobny problem w opcjach na Atmosfear. A ścinki owszem wychodzą z ładowania skryptów, jednak Atmosfear też sam z siebie bierze więcej pamięci, dlatego miałem nadzieję na lepsze wyniki w Lite...

EDIT: Osobiście uważam, że powinienem napisać nowy post, ale nie chcę naruszać regulaminu, więc jest edit.
Ogólnie to mam kilka spraw, pomysłów i propozycji do smoq2:

1. Problemy:
1.1. AI Celności - Wiem, że już robiłeś w tym zmiany, ale scenka z dzisiaj: Mrówka z ulepszonym pod celność AK vs Najemnik z Cheaserem. Mrówka nie trafił żadnym z ponad 300 naboi, zaś Najemnik trafił go niemalże każdym strzałem. Odległość ok. 5m. Są sytuacje, gdzie kompani CZASEM się do walki przydają, jednak w większości są bezużyteczni, chyba że jako tragaże.
1.2. Zachowanie w składzie i pozostałości po planach fabuły - Skoro zrezygnowałeś z fabuły, to albo usuń reprezentantów frakcji ze składu, albo zajrzyj w pliki, bo irytuje mnie, że kompani zamiast iść grzecznie do tamtejszego baru, zaczynają odpierdzielać w stylu:
- Status zachowania ciągle się przełącza między Odpoczywa/Śledzi.
- Chowają broń i wyciągają.
- Czasem nawet strzelają do tychże NPC, o ile zdecydują się na dłuższe wyjęcie broni.
Problem ten jest także podczas emisji czy patrolu śmigłowca.
1.3. Dozbrajanie kompanów - Jeśli możesz, wywal to cholerstwo, które pozwala by kompani sami podnosili broń, albo je przekonfiguruj. Jeśli chcę by Mrówka był snajperem to daję mu snajperkę, a on podnosi Bizona. Co więcej, nie zabiera ze zwłok amunicji do niego, więc jak skończy się magazynek, bierze kolejnego, mając głęboko w poważaniu, że ma 200szt. amunicji do snajperki, a gdy będąc w bazie chcę go zaopatrzyć, muszę mu przy okazji wywalić 5-7 Bizonów (Żeby podnosił choćby coś lepszego to by mnie to tak nie bolało, ale Bizon? Zawsze?).
1.4. Obrona lootu - Grając Czystym Niebem jakiś kot skorzystał z okazji, że tłukłem Najemników (o dziwo wygrali z Powinnością) i po walce chciał sobie coś z czysto MOJEGO lootu "pożyczyć". Jako iż lubię mój loot, ale i reputację Samotników, stwierdziłem, że będę szybszy. Ten nagle AK w dłoń i "oddawaj fanty...", na to ja mu "Żryj ołów, pacanie" i dodało mi zadanie "Broń rzeczy". Zanim wyłączyło się okienko i mój ślamazarny Durad wyjął Spasa, ów kot wpakował we mnie pół magazynka (uratowały mnie apteczki), po czym jednym strzałem zrobiłem mu wywietrzniki w głowie, wykonując zadanie "Broń rzeczy", na co moje dowództwo spięło 4 litery i kazało zabulić 5000 ciężko zarobionych rubli za zabicie niedoszłego złodzieja. Skoro bronię swoich rzeczy i nawet repa u Samotników nie spada,to czemu mój dowódca robi z tego "halo"?.

2. Sprawy.
2.1. Była mowa o nowych mapach, jednak mam pewną obiekcję, którą nawet chyba Ty miałeś X czasu temu. Dajmy na to - Bar - fajna miejscówa, ale dodawałoby to kolejne posterunki do zajęcia/utrzymania, a przy obecnym stanie ilościowym oddziałów i "rozrzutności" dowódców baz ciężko nieraz dostać posiłki, żeby zająć obecne posterunki. Poza tym Wysypisko jest wytłumaczalne - jest to takie Centrum Zony w tej grze i typowa strefa niczyja (poza neutralnym Składem), ale jaką w tym wypadku funkcję pełniłby Bar? Jestem za dodaniem nowych map, jednak trzeba by im znaleźć zastosowanie.
2.2. Zasoby frakcji - Sam system zdobywania zasobów jest jak najbardziej fajny, jednak czy nie można by nieco go zmienić? Nie licząc zajęcia Czerwonego Lasu, o który biją się z nami tylko mutanty, nie ma ŻADNEJ opcji, by móc kupić u swojego handlarza frakcyjnego egzoszkielet naszej frakcji PRZED zajęciem ostatniej bazy, kiedy już nie jest potrzebny.
2.3. PDA ze zwłok - Mógłbyś zwiększyć nieco procent prawdopodobieństwa, że będzie? Puki co mój rekord to 9 na ponad 80 zabitych członków frakcji (a ponoć każdy stalker ma PDA, a szansa, że strzelając komuś w głowę z PSG uszkodzę PDA jest podobna do tego, że idąc przez wysypisko będę świadkiem wyścigu kolarskiego).
2.4. Zadania dowódców oddziałów - O ile to możliwe, przydałoby się nieco usprawnić ten system, a konkretnie:
- Na 12 oddziałów w bazie i w terenie nikt nic nie chce przez kilka dni.
- Jeśli już chce to wygląda to tak, że Czyste Niebo chce zabić oddział Wolności pałętający się po terenie Bandytów zaraz na starcie gry o.0.
Mógłbyś wprowadzić coś takiego, że np. jeden oddział w bazie napewno będzie mieć jakieś zadanie. I żeby miało ono jakieś faktyczne uzasadnienie, jak np. od Czystego Nieba: zabić oddział Oporu, który planuje szturm na jedną z ich pozycji (coś jak te zadania będąc już we frakcji), bo Wolność ruszająca z Doliny Mroku, idąc przez Wysypisko i Kordon na Bagna ma małe szanse wyjścia z Doliny, a co dopiero dojścia do Bagien.

3. Propozycje.
Zanim zacznę wymieniać, zaznaczę, że jest możliwość iż kiedyś ktoś już to proponował (może nawet ja) jednak przeglądanie 757 stron jest ponad moje siły, a widząc, że smoq2 ma nowe możliwości, może uda się coś z tego zrealizować. Postaram się pomijać pomysły typu Limańsk i Monolit oraz możliwość założenia własnej frakcji (choć osobiście też na to liczę :D ).
3.1. Kompani i rekrutacja - Obecnie kompani mimo iż nie umieją skutecznie walczyć, wytrzymują pod ciągłym ostrzałem mniej więcej tyle co przeciętny Kosmiczny Marine z serii gier Warhammer 40000. Gracz zaś, mając ten sam pancerz pada od 1-2 strzałów z Mosina. Propozycja: Bardziej "uśmiertelnić" kompanów, by ryzyko jego straty było REALNE nie tylko w przypadku "postrzału" rakietą z Mi24, ale również podczas typowej walki, np. o posterunek. Jednak aby nie było nam zbyt smutno, ciekawą opcją byłby taki obóz (którym dowodziłby stalker nazwany MrFler :P ), gdzie zbieraliby się Samotnicy chcący dołączyć do oddziału frakcji lub gracza. W tym wypadku podchodziłoby się do takiego z propozycją. Warunki najmu:
- Te same co dla Mrówki.
- Gracz musiałby zapłacić takiemu rekrutowi oraz prowizję dla dowódcy obozu, zależnie od tego, jakie miałby wyposażenie i doświadczenie, oraz (w przypadku frakcji) dostarczyć mu pancerz, ale albo taki sam jak ma (tylko w barwach frakcji), albo lepszy.
- Aby wynająć bardziej doświadczonych rekrutów, gracz musiałby mieć równy lub wyższy poziom doświadczenia.
3.2. Nawiązując do powyższego, można wprowadzić zadanie, gdzie handlarz frakcji każe nam zabić wrogi oddział, który idzie do takiego obozu szukając rekrutów.

Puki co to tyle :P...
Liczę na możliwie szybką odpowiedź...
If you see the flash, it's already too late...
"Go out there and give them hell, you were born to do this"
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky The Faction War - Kompani - skąd i kiedy "zdobyć" http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=48&t=9412&start=7956#p274865

Za ten post MrFler otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kazeite, Kubuś_Puchatek.
Awatar użytkownika
MrFler
Stalker

Posty: 108
Dołączenie: 30 Paź 2011, 15:12
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 13:30
Miejscowość: Złocieniec
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 21

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt48 oraz 0 gości