[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 28 Lip 2015, 15:21

smoq2 napisał(a):Teoretycznie tunel przy południowym wejściu by się nadał, ale to spowoduje, że praktycznie cała północna część Bagien pozostanie, bo oddziały będą wtedy poruszać się tylko po południowym obrębie Bagien.


W ogóle nie da się tam przejść z oddziałem – jak nie masz przejętego ogniska, to podaje, że musisz zabezpieczyć przejście do Kordonu, choć da się normalnie tam wejść. Przez to straszna lipa jest z biciem Oporu, bo trzeba ich lać praktycznie samemu.

Animacje śmierci z serią z karabinu są dwie: jedna to gdy się łapie za klatę, patrzy na (w teorii) zakrwawioną rękę i pada. Druga jest wtedy, gdy NPC dostaje w głowę, wtedy przekręca się w prawo i upada na plecy i ta animacja jest już kompletnie nierealistyczna, bo śmiertelny postrzał w głowę eliminuje jakąkolwiek możliwość oddania strzału, bo ciało robi się kompletnie bezwładne. Bez pozbycia się tego cały system pójdzie się paść.

Bardziej widziałbym coś na wzór Far Cry 2 – gdy zastrzelisz kogoś z ukrycia, cały obóz podnosi alarm, ale że nie wiedzą, skąd padł strzał, to najpierw idą do zwłok, a później w prawdopodobne źródło pierwszego hałasu. System tam jest trochę uproszczony, bo AI ignoruje kroki gracza, jeśli ten idzie w pozycji przykucniętej, ale ogółem jest całkiem sympatyczny w użyciu, bo pozwala na zabicie jednego czy dwóch przeciwników i dojście do dobrej osłony pozwalającej na poprowadzenie otwartej walki. Nie ma żadnych procentów, są w zasadzie 4 stany zachowania (spokój, „o k♥rwa co się dzieje, kryj ryj”, „o k♥rwa co się dzieje, rozdzielmy się to nas nie zaj♥bią” i walka) i gra jest naprawdę dobra. A zabicie wytłumioną bronią trafieniem w głowę nie podnosi żadnego alarmu, bo przeciwnik nie krzyczy z bólu i spokój jest tak długo, jak długo nie zostanie zauważony ani gracz, ani ciało. Brzmi podobnie, działa podobnie, a jest prostsze.

Kombinacje z wagami kombinezonów i ekwipunku też są jak dla mnie przesadzone, więcej balansu dałby patent z Misery z tym kombinezonem ghillie – ciemne, niezbyt ciężkie i stosunkowo łatwe w użyciu kombinezony (bandycka kurtka, Beryl, kombinezon stalkera) dawałyby lepszy kamuflaż, cięższe (SEVA, Bułat) gorsze, a egzo najgorsze, jako że i tak gracz w egzoszkielecie ma być tankiem i ewentualnie atakować z dystansu, jeśli mimo wszystko nie chce wchodzić na posterunek jak do siebie. Jest fajny balans między skradaniem się a opłacalnością kombinezonu: albo ryzykuję i idę z PB 6P9 (jeśli on, Colt z tłumikiem i Wał/Wintorez nie będą najcichsze, to będzie :kupa:), licząc na to, że czmychnę, a jak oberwę, to dam radę uciec, albo w egzo robię wjazd na chatę ze Spasem i przerabiam każdego w pokoju na durszlak. Ale i tak widzę, że największe ch♥jostwo, jakie jest w Stalkerze, czyli napi♥rdalanie gracza przez półmetrowe ściany, pójdzie w zapomnienie.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wiewi0r w 28 Lip 2015, 20:55

@ smoq - Wsio paniatna - czyli po akcji zaczepnej enpec idzie w stronę ostatniego... źródła zakłoceń. I na chwilę obecną tam zostaje, chyba, że wpadnie na actora.

W sumie system zaproponowany przez Pangię też brzmi nieźle - pytanie czy da się zrobić coś takiego.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 29 Lip 2015, 23:06

Po wielu godzinach prób i błędów, bazując na ultra lakonicznej dokumentacji (zaledwie kilka linijek) w końcu udało mi się zbudować z kodu źródłowego silnik X-Ray 1.5 do Czystego Nieba.

Przetestowałem na waniliowym CN i w tej chwili testuje na CN + TFW. Wszystko śmiga dobrze.

Dla niewtajemniczonych i nie rozumiejących grawitacji tego wydarzenia, tłumaczę, że od tej pory gra stoi przede mną otworem, i jedynym wytłumaczeniem dlaczego czegoś nie da się zrobić, będzie najwyżej moje "bo nie umiem", a nie jak do tej pory "bo coś jest zahardcodowane" itp.

Gra stoi otworem... :)
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wiewi0r, stroboskop, M3Fis70, Kazeite, Pangia, Leo0502, Route, Junx, Tajemniczy, Sivert.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kazeite w 30 Lip 2015, 00:05

Hm... To ja poproszę... czołgi! I helikoptery! :E

Nie, nie, żartuję. OK, na myśl mi przychodzi coś takiego: modele ciał bez głów, do których silnik by dołączał losowo wybrane głowy, którym z kolei by dodawał maski czy też okulary (właśnie! Okulary! Czemu w Stalkerze jest tak mało stalkerów w okularach? :) )

Dałoby się coś takiego w rozsądnym wymiarze czasowym zrobić?

O! Jeszcze jedno, raczej banalne - możliwość zaoferowania apteczki wrogowi. Wiem że niektóre mody tak mają (wanilia też chyba tak miała? :D), więc nie powinno być z tym problemów, prawda?
Więc, możliwość wyleczenia rannego wroga i sposobność zrekrutowania go na tej podstawie do własnej frakcji. Coś takiego :)
Awatar użytkownika
Kazeite
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 28 Sty 2015, 19:40
Ostatnio był: 24 Maj 2018, 02:01
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 30 Lip 2015, 00:33

Do głowy przychodzi mi tylko dodanie bajerów z Zewu Prypeci: klasa automatycznego shotguna i możliwość zamontowania więcej niż jednego typu lunety na jedną broń (czyli np. na AK byłaby lunetka bardziej szturmowa z mniejszym przybliżeniem i bardziej snajperska z większym). Noktowizji w lunetach nie musi być, mało kto by to używał i pewnie przesrałbyś się z ekonomią moda tak, że zrobiłoby się z tego drugie Misery.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Leo0502 w 30 Lip 2015, 08:39

To skoro możesz pan składać własnego X-Ray'a to można już robić Lost Alpha na bazie Czystego Nieba :E

Nie no dobra, nikomu nie chciałoby się tyle czekać. Ale jednak teoretycznie jest taka możliwość.

Zamierzasz dodać nowe lokacje, jak kiedyś wspominałeś, np. Bar, Martwe Miasto, Mozgozwęglacz? Jak potrzeba pomyślę o jakimś sensownym rozkładzie przejść.
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 00:54
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 30 Lip 2015, 09:58

Ja bym poprosił naprawienia błędu z TFWweapon_manager.script, który wywala się losowo podczas gry, podam przykładowy log:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... clear sky\gamedata\scripts\tfwweapon_manager.script:563: C stack overflow
 

stack trace:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 30 Lip 2015, 11:46

Kazeite napisał(a):Hm... To ja poproszę... czołgi! I helikoptery! :E

Nie, nie, żartuję. OK, na myśl mi przychodzi coś takiego: modele ciał bez głów, do których silnik by dołączał losowo wybrane głowy, którym z kolei by dodawał maski czy też okulary (właśnie! Okulary! Czemu w Stalkerze jest tak mało stalkerów w okularach? :) )

Dałoby się coś takiego w rozsądnym wymiarze czasowym zrobić?

O! Jeszcze jedno, raczej banalne - możliwość zaoferowania apteczki wrogowi. Wiem że niektóre mody tak mają (wanilia też chyba tak miała? :D), więc nie powinno być z tym problemów, prawda?
Więc, możliwość wyleczenia rannego wroga i sposobność zrekrutowania go na tej podstawie do własnej frakcji. Coś takiego :)


Nie przypominam sobie żadnego stalkera w okularach... :)

Dałoby się to zrobić, ale musiałbym wtedy poodcinać wszystkim modelom głowy, co spowodowałoby, że mod by się zważył do kilku GB.

Z tymi apteczkami to na razie zbyt duży szczegół. Może w przyszłości...

Pangia napisał(a):Do głowy przychodzi mi tylko dodanie bajerów z Zewu Prypeci: klasa automatycznego shotguna i możliwość zamontowania więcej niż jednego typu lunety na jedną broń (czyli np. na AK byłaby lunetka bardziej szturmowa z mniejszym przybliżeniem i bardziej snajperska z większym). Noktowizji w lunetach nie musi być, mało kto by to używał i pewnie przesrałbyś się z ekonomią moda tak, że zrobiłoby się z tego drugie Misery.


Na pierwszy rzut edycji czegokolwiek związanego z bronią to dam możliwość wkładania broni do 2 różnych slotów bez potrzeby używania tej ikonki zamiany w inwentarzu. Później pomyślę, czy będę się babrał w dodatki.

Zamierzasz dodać nowe lokacje, jak kiedyś wspominałeś, np. Bar, Martwe Miasto, Mozgozwęglacz? Jak potrzeba pomyślę o jakimś sensownym rozkładzie przejść.


Zamierzam :) I plan przejść też już jest. Jak zrobisz przekop tego wątku o jakieś 200-400 stron do tyłu to się dokopiesz. :)

Choć tutaj to będzie masę roboty... Bo żeby dodawać nowe lokacje, to będę musiał pierw ułożyć system pozwalający przechodzić NPC pomiędzy mapami bez użycia AI graphu, a to mi pewnie zryje czaszkę.

Tak jak pisałem stronę lub dwie wcześniej, pierw skupmy się na AI walki, systemie skradania i AI skradania. Później wspólnie zastanowimy się czy robimy pierw mapy, czy pierw dodatkowe misje/eventy.

Junx napisał(a):Ja bym poprosił naprawienia błędu z TFWweapon_manager.script, który wywala się losowo podczas gry, podam przykładowy log: *ciach*


Ten błąd został naprawiony w obecnej wersji roboczej. Przeprojektowałem to od 0. Do tego dorzuciliśmy nową wersją LuaJIT z małymi tweakami pod silnik stalkera. Skrypty powinny ogólnie chodzić lepiej, bez stack overflowów.

------------------------------------------------------

A tu taki mały dowód z pierwszego testu zbudowanego silnika na VS 2013 + aktualna wersja LuaJIT...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/668 ... rsh%29.jpg

Napis jest wyświetlany z funkcji zapisanej w xrGame.dll, a nie żadnego skryptu. :)
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 30 Lip 2015, 14:24

Ten błąd został naprawiony w obecnej wersji roboczej. Przeprojektowałem to od 0. Do tego dorzuciliśmy nową wersją LuaJIT z małymi tweakami pod silnik stalkera. Skrypty powinny ogólnie chodzić lepiej, bez stack overflowów.


Już Cię Lubię :E

A czy da się coś takiego zrobić?

Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 30 Lip 2015, 14:36

W sensie, że ogniska zapalałyby się tylko, jeśli ktoś siedziałby w posterunku z nim? miodzio, popieram.
To by było naprawdę super rozwiązanie.
A tak poa tym:
@smoq: Jak by było z używaniem zasobów z LA z twoją nową "zabawką"? Mapy, stworki...
2. kiedyś pojawiła się kwestia, czy da się sprawić, by loot po zabitych npcach w lokacjach, gdzie nie ma gracza ostawał się przy ich ciałach przez jakiś czas, bez nadmiernego spawnowania plecaków na miejscu ich śmierci, oraz żeby obsługiwanie dodatkowych xdziesięciu/set itemów w grze w danym momencie nie obciążał moda zbytnio.
3. Baterie do latarek. Jak w LA. Zrobiłbyś?
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 30 Lip 2015, 14:56

Omnibus napisał(a):3. Baterie do latarek. Jak w LA. Zrobiłbyś?

Boże, nie, już się zaczyna.

Oczywiście wczoraj wpadłem na jakiś fajny pomysł w łazience (chyba jakieś dobre fluidy idą od kibla, bo tam zawsze wpadam na ciekawe idee), i równie oczywiście zapomniałem do dzisiaj, co to było.

smoq2 napisał(a):Nie przypominam sobie żadnego stalkera w okularach... :)

Kutwa i Freeman w SoC-u.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 30 Lip 2015, 15:27

Junx napisał(a):
Ten błąd został naprawiony w obecnej wersji roboczej. Przeprojektowałem to od 0. Do tego dorzuciliśmy nową wersją LuaJIT z małymi tweakami pod silnik stalkera. Skrypty powinny ogólnie chodzić lepiej, bez stack overflowów.


Już Cię Lubię :E

A czy da się coś takiego zrobić?

*ciach*


Tak, niech tylko coś sprawdzę... Tak, ta animacja jest zdefiniowana w liście stanów, więc nie będzie z tym żadnego problemu. Tzn, nie każde palenisko jest sobie równe - niektóre są z technicznego punktu widzenia innymi obiektami niż inne - cześć palenisk nigdy nie gaśnie i nie ma takiej opcji (n.p. to w wieży ciśnień gdzie zaczynamy grę). Poza tym, na któryś ustawieniach graficznych (chyba najniższych = oświetlenie statyczne) wszystkie paleniska są zawsze zapalone. Z estetycznego punktu widzenia, wtedy stalker podejdzie, pomacha łapami nad podpalonym już ogniskiem, i sobie pójdzie - chyba nie będzie to wszystkim wadzić, co? Jest też opcja, żeby na niższych ustawieniach graficznych po prostu tego nie robił, ale nie pamiętam jak się sprawdzało ustawienie renderingu w z poziomu skryptów (gdzieś mam to zapisane w moich skryptach AI uwzględniających AtmosFear).

Jeżeli masz gdzieś link do moda, gdzie mogę to pobrać, to chętnie looknę jak to zrobili, choć podejrzewam, że w przypadku TFW, będzie trzeba i tak napisać to od nowa.

Dodam też tą animację do przeszukiwania ciał i schowków.

Omnibus napisał(a):W sensie, że ogniska zapalałyby się tylko, jeśli ktoś siedziałby w posterunku z nim? miodzio, popieram.
To by było naprawdę super rozwiązanie.
A tak poa tym:
@smoq: Jak by było z używaniem zasobów z LA z twoją nową "zabawką"? Mapy, stworki...
2. kiedyś pojawiła się kwestia, czy da się sprawić, by loot po zabitych npcach w lokacjach, gdzie nie ma gracza ostawał się przy ich ciałach przez jakiś czas, bez nadmiernego spawnowania plecaków na miejscu ich śmierci, oraz żeby obsługiwanie dodatkowych xdziesięciu/set itemów w grze w danym momencie nie obciążał moda zbytnio.
3. Baterie do latarek. Jak w LA. Zrobiłbyś?


Ad 1. Nie chcę brać nic z LA. Nie wiem nawet co tam jest, bo pograłem w to dosłownie chwilę.

Ad 2. Zakładam, że mówimy o NPC zabitych przez mutanty, bo w innym wypadku loot trafia w łapy zwycięskiej grupy. Szczerze mówiąc, to nie pamiętam jak rozwiązałem kwestie przedmiotów na innych mapach... Pamiętam, że zrobiłem jakiś komponent żywej ekonomii, który "usuwa" przedmioty z "nieaktywnych" map, zapisując tylko minimalną ilość informacji (typ obiektu, właściciel, itp) potrzebną do jego odtworzenia jeżeli w pobliżu pojawi się gracz. A co tam, zerknijmy do plików... Nie sorry, jednak go nie zrobiłem. :)
Oznacza to, że dobrze rozumujesz, i faktycznie wszystkie przedmioty by śmieciły grę, ale... Z żywą ekonomią, gracz nie jest jedynym "sprzątaczem" w Zonie. Stalkerzy na nieaktywnych mapach też zbierają sprzęt, więc raczej obciążenie nie byłoby tak wielkie.

Wyjść jest zawsze kilka... Będę musiał pomyśleć. Głównie nie chodzi tu o zasoby, a raczej żeby loot nie wpadał zbyt łatwo w łapy gracza. Zobaczymy...

Ad 3. Nie widzę potrzeby. Nie jest to jakiś krytyczny element dla rozgrywki, aczkolwiek ciekawy. Zobaczymy...
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości