Wiesz co, będzie trochę zmian balansu, ale w którym kierunku pójdą i na jaką skalę będą zakrojone - to jeszcze nie zostało ustalone, bo patch jest w fazie produkcji.
Uzupełniając post Trikstera - w końcu to akurat moja działka
W skrócie to tak:
- zmieniony system krwawienia actora - krwawimy bardziej (w sensie ten sam damage powoduje większą ranę), ale sporo wolniej (tj. wolniej schodzi nam health od rany) - czyli krwawienie staje się takim bardziej 'statusem' (coś jak radiacja albo głód ale oczywiście nie aż tak wydłużonym w czasie), który może nam towarzyszyć przez dłuższy czas już po walce (oczywiście nie dotyczy tak mocno to bardzo silnych krwawień np. od postrzału z AK na gołą klatę).
- żeby skompensować powyższe:
* natychmiastowy ubytek healtha po damagu jest większy
oraz
* przywróciłem 1-szo osobowe animacje otrzymywania damagu - czyli w zależności od siły uderzenia lata nam kamera.
Albo tylko troszeczkę odskakuje przy lekkim trafieniu, albo odrzuca nas na pewien czas uniemożliwiając celowanie i powodując dezorientację.
Z jakiegoś powodu animacje te przestały działać w ktorejś z kolejnych wersji nędzy (i co ciekawe nikt tego nie zauważył) - teraz wracają.
Oczywiście trzeba to wybalansować tak żeby symulowało to animacje NPC które widzimy - czasem tylko lekko odchylają głowę po damagu i zaraz walą znów, a czasem otrzymują stuna i praktycznie jest już pozamiatane
- praca nad balansem damagu NPC-ów (m.in, żeby też powyższe było dobrze zgrane między actorem a NPCami w tym samym pancerzu)
- praca nad balansem re-spawnów ludzi i mutantów (większa różnorodność tych drugich)
- łatwiej zostać kumplem bandytów co powoduje spawn wrogich samotników. Po tym fakcie samotnicy nie chodzą już do Skadovska, za to bandyci chodzą bo są neutralni. Nadal będąc wrogiem samotników okazjonalnie spawnuje się ich neutralny squad - i tak samo pozostaje niewielka szansa na wrogi squad bandytów.
Ogólnie obranie tej ścieżki wmontowuje nas w znacznie większą ilość walki vs. ludzie na obu mapach.
- teraz wszystkie pancerze mają pewien bonus do kamuflażu (tak jak do tej pory tylko Ghlilie). Jest to zależne od klasy actora, dodatkowo kamuflaż jest osobny dla dnia i nocy. Czyli np. pancerze Powinności i płaszcze (czarne) dają szczególnie dobry bonus po zmroku. Ogólnie nie jest to jakoś mega odczuwalne (bo nie może być bo rodziłoby exploity), ale nadal spox (+ jest fajna nowa statystyka w UI opisów pancerzy)
- wrzucamy trochę broni z The Armed Zone (jest trochę luk w 'vanillowym' arsenale, np. w segmencie smg i lmg)
- trochę micro pierdół: stamina, rate spawnu artów, ceny (barmani powinni lepiej płacić za pewne rzeczy niż handlarze broni), dostępność nie pełnych porcji wszystkich przedmiotów mających porcje w handlu (np. tylko 1-na porcja leków, pół worka baki itp.), większe zacinanie się zużytych broni i mniejsza ich celność
Chyba tyle
Ogólnie byłoby już dawno po robocie gdyby mógł wygospodarować trochę więcej czasu.