1.Dlaczego mimo posiadania urzadzenia co daje 50 ponad % do odpornosci na cieplo i swita ulepszonego w tym kierunku jaka kolwiek obecnosc w cieplym miejscu w 3 sekundy konczy sie smiercia(totez nawet jeszcze na plaskowyzu nie bylem bo za noem nie pujde bo zara po animacji gine),
Bo to trzeba czytać trochę inaczej: dlatego bonusy od artefaktów nie są podane w liczbach bezwględnych (np. + ileś tam kW/m2) tylko w procentach - bo ich działanie jest zależne od 'odporności bazowej' - tj. głównie kombinezonu + hełmu.
Czyli te +50% oznacza, że - niezależnie od ubranego kubraczka - odporność tego kubraczka wzrośnie o 50%. Jeśli dany pancerz - np. Świt - daje praktycznie zerową ochronę przed ciepłem to nawet jeśli zwiększysz ją o 200% to nadal zginiesz bardzo szybko - różnica między śmiercią w ciągu 1 sekundy a 3 sekund jest z punktu widzenia możliwości eksploracji tej anomalii pomijalna.
Dlatego wszystkie artefakty i dodatki do pancerzy które zwiększają odporność na coś - najlepiej działają w połączeniu z ekwipunkiem już wstępnie wyspecjalizowanym w tej ochronie - ten sam artefakt "+200% do ochrony przed ciepłem" - w przypadku kombinezonu SSP zwiększy twoją możliwość przebywania w anomalii z np. 5 minut na 15 co już jest bardzo dużym bonusem (dodatkowo proporcjonalnie spowolni się też zużycie samego pancerza).
2.Jak podniesc artefakty wiszace w powietrzu np pod spalonym gospodarstwem jestem tuz obok niego, sruba go trafie to sie przesowa, pisze mi nacisnij F by podniesc i nic sie nie dzieje on dalej se tam wisi przy scianie,
Jest to bug z vanilii - na szczęście występuje chyba tylko właśnie w tej jaskini. Na ogół dobry jest save / load w poblirzu.
i jeszcze jedno gram assaultem i co jest lepsze swit czy beryl?
Zależy do czego - w zamyśle Beryl = wyspecjalizowany, ciężki pancerz do walki, Świt = pancerz bardziej uniwersalny który oprócz walki pozwala też na wydajną eksplorację + nie zniszczy cię kosztami naprawy jeśli wleziesz w nim w jedną czy drugą anomalię (ale nie cieplną).
Ogólnie im cięższy pancerz (poza SSP) tym lepszy stricte do walki a gorszy do wszystkiego innego. Właściwie pozostałe klasy poza Assauterem są ustawione tak, żeby komfortowe przemieszczanie się na duże odległości w ciężkim pancerzu było możliwe dopiero na prochach. Perk Assaultera polega na tym, że może on je traktować do pewnego stopnia jak pancerze lekkie.