[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Junx w 25 Lis 2014, 22:13

Jakby ktoś był zainteresowany to powstaje Arsenał Mod do AA 2.1 http://www.moddb.com/mods/autumn-aurora ... pons-addon
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 12:22
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez scigacz1975 w 25 Lis 2014, 23:30

maniakes napisał(a):... zatem zabieram się za mozolne wklejanie broni i innych możliwych do przeniesienia bajerów z DImas do AA2. Chyba z miesiąc mi to zajmie, bo nie ogarniam w ogóle o co chodzi z jakimiś mp-ranks co trzeba niby uzupełniać żeby się broń na levelach pojawiała a nie tylko u handlarzy, ale i to rozkminię jakoś. Po prostu granie z tak skąpym zestawem broni jaki jest w AA2 to ból, mimo całego klimatu jaki robi mod....


Jak otworzysz plik mp_ranks to masz tam powpisywane nazwy systemowe broni (takie jak gra ma zapisane w konfigach) - wystarczy że te nowe dopiszesz w którejś linii za tymi co są - np masz ... mp_wpn_ak74 to za tym dajesz przecinek i dopisujesz następną:
... mp_wpn_ak74, mp_wpn_bizon
potem zapisujesz plik i wsio.

Jak chcesz dodać broń dla NPC to otwierasz pliki character_desc...xml w katalogu config\gameplay i po prostu zmieniasz. Jak koleś ma np
wpn_beretta \n
ammo_9x19_fmj = 2\n

to zmieniasz na np

wpn_bizon \n
ammo_9x18_fmj = 2\n

jak widzisz od razu trzeba zmienić amunicję na tę z której korzysta broń. Jak się wprawisz to w 1 dzień wszystko zrobisz. Tylko jeszcze 2 ważne sprawy:

1 - po każdej dodanej broni odpal grę i sobie ją zespawnuj - dla pewności że wszystko dodałeś (gra jak coś w logu opisze czego jej brakuje)

2 - broń u NPC pojawi się dopiero po rozpoczęciu nowej gry, więc się nie wkurzaj że zmieniłeś w pliku w gameplay a NPC jej nie ma. No i dokładnie wpisuj a potem sprawdzaj co wpisałeś, bo dojdziesz do np. radaru i gra Ci wywali buga bo coś źle wpisałeś.

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive maniakes.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 26 Lis 2014, 21:48

Mam pytanie. Da się w tej modyfikacji przywrócić polskiego lektora? Podczas instalacji wybrałem język polski, ale tylko napisy się zachowały. A, i przy odpaleniu gry wyświetla się:
Image
Inne gry, jak i zarówno Stalker SHOC bez modów działa poprawnie. Po kliknięciu ok pojawia się to okno jeszcze parę razy, gra zadziałała raz, ale teraz przy każdej próbie odpalenia grę wywala
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 26 Lis 2014, 22:24

Typowy błąd niezgodności wersji. Jaką masz wersję gry?

Przywrócenie lektora:
Skasować zawartość Gamedata\Sounds\Characters_voice folder
OBRÓCZ:
Gamedata\Sounds\Characters_voices\scenario\bar\radio_music
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\megafon
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\video\aa2_splash_l
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\video\aa2_splash_r
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 28 Lis 2014, 14:27

Cromm Cruac napisał(a):Typowy błąd niezgodności wersji. Jaką masz wersję gry?

1.0006. Już sobie poradziłem. Pomogło na to usunięcie pliku d3d9.dll z folderu /bin w katalogu stalkera.
Cromm Cruac napisał(a):Przywrócenie lektora:
Skasować zawartość Gamedata\Sounds\Characters_voice folder
OBRÓCZ:
Gamedata\Sounds\Characters_voices\scenario\bar\radio_music
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\megafon
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\video\aa2_splash_l
Gamedata\Sounds\Characters_voice\scenario\video\aa2_splash_r

Do dźwięków udało mi się już dojść, zanim napisałeś, ale zrobiłem to trochę inną metodą.

Mam jeszcze parę pytań:
1. Nie aktualne, udało mi się rozwiązać to edytując escape_dialog.script
2. Da radę powiększyć troszkę minimapę? Bo kropki oznaczające stalkerów są tak male, że ich nie widać praktycznie przy kombinacji: nieoryginalna matryca w laptopie + wada wzroku ;D
3. Da radę przywrócić ilość osób w pobliżu i ilość amunicji w magazynku?
Z góry dziękuje za pomoc
4. Da się cos zrobić, żeby przyspieszyć grę? Na takich samych ustawieniach jak podstawka mam 18-25 FPSów, podczas gdy czysty SoC bujał się 33 wzwyż. A nie chcę rezygnować z cieni i oświetlenia dynamicznego
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 28 Lis 2014, 15:29

ad 2. zone_map.xml (zone_map_16.xml dla monitorów panoramicznych). level_frame to ta kompaso-podobna ramka, background to sama mapa a compass to 'igła' kompasu. Przeskaluj wszystkie wartości width i height o tą samą wartość (np. x1.5), ewentualnie przesuń zmieniając x i y.

ad. 3 maingame.xml (maingame_16.xml) Ilość osób w pobliżu: tag static_pda_online, amunicja: tag static_ammo. x i y wg. uznania.

ad 4. Czasami dziwi mnie ludzka naiwność. Porównaj sobie jak wygląda podstawka a jak AA2. Naprawdę myślałeś, że mod poprawiający w znacznym stopniu grafikę, dodający w piz*u obiektów i wysokiej jakości tekstur będzie hulał jak podstawka? 30% spadek FPS-ów to i tak dobrze na to, cośmy tam nawrzucali :P
Zmniejsz dystans trawy lub/i FOV (przeinstaluj z nową wartością), dystans widzenia lub/i szczegółowość obiektów lub/i rozdzielczość.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 28 Lis 2014, 16:27

Cromm Cruac napisał(a):ad 2. zone_map.xml (zone_map_16.xml dla monitorów panoramicznych). level_frame to ta kompaso-podobna ramka, background to sama mapa a compass to 'igła' kompasu. Przeskaluj wszystkie wartości width i height o tą samą wartość (np. x1.5), ewentualnie przesuń zmieniając x i y.

ad. 3 maingame.xml (maingame_16.xml) Ilość osób w pobliżu: tag static_pda_online, amunicja: tag static_ammo. x i y wg. uznania.

ad 4. Czasami dziwi mnie ludzka naiwność. Porównaj sobie jak wygląda podstawka a jak AA2. Naprawdę myślałeś, że mod poprawiający w znacznym stopniu grafikę, dodający w piz*u obiektów i wysokiej jakości tekstur będzie hulał jak podstawka? 30% spadek FPS-ów to i tak dobrze na to, cośmy tam nawrzucali :P
Zmniejsz dystans trawy lub/i FOV (przeinstaluj z nową wartością), dystans widzenia lub/i szczegółowość obiektów lub/i rozdzielczość.

2. działa
3. Zaraz sprawdzę
4. Po ustawieniu wszystkiego na minimum urosło o 3 FPSy przy zachowaniu natywnej rozdzielczosci. Cóż, będę musiał grać bez dynamicznych świateł, choć wtedy gra zacznie okrpinie wyglądać
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Mito w 28 Lis 2014, 16:32

Ja bym polecał całkowicie zjechać na dół z antyaliasingiem, jeśli już tego nie zrobiłeś. Różnicy raczej niewiele, a jest to dość zasobożerna opcja.
Można też wyłączyć cienie trawy.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 28 Lis 2014, 17:37

Cienie trawy? W SoC 1.0006? Jak ma je wyłączyć skoro są wyłączone przez GSC od pacza 1.0004?
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 28 Lis 2014, 18:43

Mito napisał(a):Ja bym polecał całkowicie zjechać na dół z antyaliasingiem, jeśli już tego nie zrobiłeś. Różnicy raczej niewiele, a jest to dość zasobożerna opcja.
Można też wyłączyć cienie trawy.

Wyłączone.
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Mito w 28 Lis 2014, 18:49

@Cromm Aj :facepalm: Pisałem, myśląc o TŚ2 + AA2, które przecież jest na 1.0004. My bad...

@Hitfan No to najwyraźniej, skoro wolisz pozostać przy dynamicznym oświetleniu, zjedź suwakami w lewo i zejdź na jakąś niższą rozdzielczość w tym samym ratio.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez scigacz1975 w 28 Lis 2014, 19:09

@Hitfan napisz jaki masz zestaw (procek, ram, grafika)
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości