[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez SekretZdzicha w 20 Sie 2014, 16:42

Jeżdżenie autami jest także nieźle skopane. Musisz obchodzić się jak z jajem bo inaczej:
-eksplozja jak najedziesz na żołnierza/kreature
-wywrotka jak przy 30km/h zrobisz zakręt za ostro...
-jakieś skały/anomalie/drzewa na drodze które blokują przejazd. Tylko pare lokacji[radar/dolina mroku/i lokacja z kopalnią] nadają się do jazdy.
-Zresztą gdyby to jeżdżenie miało na celu eksplorację i zwożenie gratów z mapy, a tak w większości samochód jest po to aby dojechać i powiedzieć komuś że wykonałeś zadanie...
SekretZdzicha
Kot

Posty: 42
Dołączenie: 30 Mar 2014, 20:06
Ostatnio był: 13 Mar 2015, 13:33
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Mito w 20 Sie 2014, 18:34

Jedyny problem z samochodami to ich CUDOWNA równowaga... przy zakrętach samochód zachowuje się jakby miał środek ciężkości jakieś 3 m nad ziemią...
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Brandt w 20 Sie 2014, 20:20

bober napisał(a):Oryginalny Stalker jest faktycznie zauważalnie mniejszy , ale nie tu jest pies pogrzebany. 'Schwerpunktem" zabawy z samochodami jest sposób sposób prowadzenia linii questowej zmuszającej Cię do -w sumie -bezproduktywnego pzrechodzenia przez lokacje. Zobacz jak to wyglada np: w TS2. Na każdej lokacji generalnie pustej- zaludniającej się dopiero w momencie aktywacji questu( tak jak to napisał Paintball) masz zestaw zadan do wykonania i nie myslisz - o kurde znów ta sama pustka oglądana juz wielokrotnie- .IMHO , to jest główny powód wprowadzenia obsługi pojazdów mechanicznych .Zastepnik questów - lub nieustający quest zręcznościowy sprawdzający umiejetność prowadzenia tych pokrak :E .


Prawdą jest, że samochód służy do jak najszybszego opuszczenia przerażająco pustych lokacji (no bo co można oglądać, dla przykładu, w Radarze?) . Faktem też jest, iż loot-wagen stanowi ersatz, maskujący ubóstwo fabularne - zamiast wykonywać questy, ludzie gospodarują nadmiar czasu, zbierając fafnyliard mniej lub bardziej niepotrzebnych rzeczy i prowadzą handel obwoźny. Swoją drogą Dezo mogłoby zrobić jakiś system handlowy w guście Port Royal: Ceny u frakcyjnych handlarzy mogłyby zmieniać się, przykładowo, co 12 godzin. :suchar:
Ale przecież już GSC chciało wprowadzić wehikuły w SoC (z resztą modele w Proboiu ponoć bazowały na już isniejących), a tam "questów" nie brakowało, zwłaszcza tych w guście "zabij psy w dziczy" czy "obroń granicę", które wszyscy przeklinali. Wąwóz został wycięty właśnie dlatego, że GSC ostatecznie zrezygnowało z aut. Co ważne, cześć lokacji w LA, jak zB Wieś czy Las jest zrobiona stricte pod samochody a część nie (długo kombinowałem jak przejechać Moskwiczem przez Wysypisko).
Z tego wysnuwam wniosek iż to nie samochody w zamyśle Dezo mają zapełniać pustkę fabularną, lecz samochody stały się (nieintencjonalnie) fabularną zapchajdziurą, a ogołacanie pobojowisk z mało istotnej czynności awansowała jedną z głównych. Jak to powiadają, na bezrybiu i rak ryba.

Z tegoż też powodu wnoszę wniosek o społeczne stworzenie jakiegoś Quest Packa (do bodajże Gothica 3 takowy istniał). Ewentualnie, komu pasują takie miejsca jak Martwe (fabularnie) Miasto, ten może grać na postawce :P
"Będziesz współpracować albo poznasz świat bólu!"
Brandt
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 20 Lip 2014, 15:32
Ostatnio był: 07 Kwi 2015, 21:47
Miejscowość: Kostnica
Frakcja: Zombie
Kozaki: 1

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez kaczor_1991 w 20 Sie 2014, 22:53

Pomysł genialny, ale czy wykonanie faktycznie jest w naszym zasięgu? Ok, możemy skrzyknąć chociażby ludzi od literatury i zasypią nas morzem potencjalnych questów - o to się zakładam. Ale czy znajdzie się ktoś z tego forum zdolny teoretycznie i praktycznie przekuć to na kod? Kod spójny z podstawką? Tak, wiem że kilku gości się bawi w modowanie. Ale żeby to miało ręce i nogi to będzie do tego potrzebna ekipa i czas właściwie porównywalna z tym czym dysponowali Dezy. No bo bądźmy szczerzy - jak ten quest pack ma się składać z 10 zadań (skoro by ożywić wszystkie mapy są ich potrzebne grube... setki? ) to lepiej odpuścić na starcie.
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Brandt w 21 Sie 2014, 23:38

Czy ja wiem ... dołożyć trochę (lub być może dużo) linii dialogowych, nieco mutantów, kilku npców... Myślę że to byłoby w zasięgu śmiertelnego moddera lecz pytanie czy komuś chciałoby się wykonać benedyktyńską robotę w zamian za podziękowania w guście "ale denny badziew -10/10"? Przy założeniu że LA wyjdzie kiedyś w stabilnej wersji, by kolejny patch nie położył całego projektu. Questy (scenariusz ofc) sam mogę napisać, w czynie społecznym.
"Będziesz współpracować albo poznasz świat bólu!"
Brandt
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 20 Lip 2014, 15:32
Ostatnio był: 07 Kwi 2015, 21:47
Miejscowość: Kostnica
Frakcja: Zombie
Kozaki: 1

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez vandr w 22 Sie 2014, 17:57

Panowie, chyba sobie nie zdajecie ile roboty i jak niewdzięczną robotą jest pisanie fabuły. Do tego potrzeba naprawdę ogromnej wiedzy chociażby o skryptach. Na waszym miejscu bym sobie odpuścił bo na 99,9% nikt z tego forum się tego podejmie.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez kaczor_1991 w 22 Sie 2014, 20:00

Ja tylko twierdziłem, że to genialny pomysł - nie że się za to zabieramy bo też byłem lekko krytyczny wobec naszych możliwości. Aczkolwiek ktoś to kiedyś musi zrobić jeśli ta gra ma przetrwać próbę czasu. i nie oszukujmy się - ruscy już pewnie zacierają ręce ;]
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez bober w 22 Sie 2014, 21:06

W nawiązaniu do wypowiedzi Vandra- rozumiejąc ogrom prac nad pisaniem modów fabularnych od podstaw zastanawiam się , czy przeniesienie istniejących release'ów nie byłoby trochę łatwiejsze.Nadmieniam że poziom mojej wiedzy jest zerowy w tym temacie , więc być może głupoty piszę.
Awatar użytkownika
bober
Stalker

Posty: 111
Dołączenie: 25 Paź 2009, 20:08
Ostatnio był: 20 Mar 2016, 16:21
Miejscowość: Turek
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 15

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Brandt w 23 Sie 2014, 13:40

vandr napisał(a):Panowie, chyba sobie nie zdajecie ile roboty i jak niewdzięczną robotą jest pisanie fabuły. Do tego potrzeba naprawdę ogromnej wiedzy chociażby o skryptach. Na waszym miejscu bym sobie odpuścił bo na 99,9% nikt z tego forum się tego podejmie.


Ciągle mówimy tu o side questach nawiązujących do ogólnego klimatu oraz głównej intrygi, nie o pisaniu fabuły dla 30-tomowej sagi o władcach chanatu krymskiego. Nie gwarantuję że ja czy ktoś inny uszczęśliwi swoją twórczością całą społeczność ale tak to po prostu już jest. Problemem nie do przeskoczenia będzie, niestety, przerobienie tego na "game content", o czym z resztą już wspomniałem. Może to przekracza nasze możliwości, ale jak mówił przedmówca ktoś kiedyś pewnie to zrobi, bo LA się o to prosi, więc ... pozostaje nam poczekać.
"Będziesz współpracować albo poznasz świat bólu!"
Brandt
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 20 Lip 2014, 15:32
Ostatnio był: 07 Kwi 2015, 21:47
Miejscowość: Kostnica
Frakcja: Zombie
Kozaki: 1

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez Gizbarus w 23 Sie 2014, 14:46

Myślę, że Vandrowi chodziło raczej o wykazanie, że bez podstawowej wiedzy nt pisania skryptów twoje wymyślanie zadań byłoby po prostu bezcelowe, bo w praniu okazałoby się, że większości z nich nie da się zaimplementować z powodu zbyt wysokiego stopnia złożoności. Na papierze wiele rzeczy wygląda o wiele lepiej, niż w rzeczywistości, uwierz mi. I pisanie 30-tomowej sagi nie ma tu nic do rzeczy - bo z drugiej strony "wymyślanie" zadań w stylu "przynieś, zabij, powymiataj, a jak masz czas, to na miotle se polataj" nie ma żadnego sensu. Ergo - musiałbyś wymyślić coś bardziej skomplikowanego, a tym samym być może niemożliwego (lub wysoce trudnego) do umieszczenia w grze.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir

Za ten post Gizbarus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SekretZdzicha.
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez LECH w 25 Sie 2014, 00:11

Zostały mi tylko Generatory, więc powiem co jest wg mnie w LA do poprawienia/ulepszenia:

-encyklopedia jest skopiowana ze SoC, brakuje opisów nowych lokacji, frakcji, mutantów i artefaktów, można by jeszcze dodać opisy samochodów
-dodać jakąś muzykę do radia i co myślicie o radiu w samochodzie? :omatko:
-zamiast wskaźników na ekranie super by było jakby działały liczniki w pojazdach
-ulepszenia kombinezonów i broni
-więcej snów by się przydało
-przydałaby się strzelnica taka jak była w bazie Powinności i strzelanie do wron jakie było u bandytów w CS
-efekt po wypiciu alkoholu jest straszny
-zawartość schowków też potrafi być czasami straszna ;)

Ogółem to już na tym etapie mogę powiedzieć, że jest to STALKER dobry jak reszta ale do gry marzeń to jeszcze mu trochę brakuje. :E
Awatar użytkownika
LECH
Stalker

Posty: 58
Dołączenie: 28 Cze 2011, 20:40
Ostatnio był: 04 Paź 2024, 16:44
Miejscowość: Jarocin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Postprzez caleb59 w 25 Sie 2014, 11:59

A ja się zapytam gdzie obiecany moduł do PDA, w którym niby można było posłuchać soundtracku podczas gry?
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: Wczoraj, 22:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość