[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 22 Lip 2014, 10:23

Zaznacz, że mówię o 2.1.1 a nie o 2.1 bo do 2.1 nie mam zastrzeżeń tam jeśli powiesz jest trudno każdy cie zrozumie a tu po prostu wyśmieje. Poziom trudności jest żałośnie niski jak na sławną Nędzę.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 22 Lip 2014, 12:16

@ Provski
Mówisz ze masz najnowszego patcha 2.1.1 i trudno ci się gra ?
Dziwne, ponieważ ułatwień jest naprawdę bardzo dużo względem 2.1.
Ja nadal biegam bez pancerza ponieważ nie chce kupowac byle czego a zbieram kase.
Jezeli wychodzę zwycięsko z pojedynku z najemnikami z ZUO dostając w sumie na raz 4 strzały podczas gdy w wersji 2.1 dostawałem 2 strzały i ginąłem to uważam że poziom trudności został naprawdę obniżony.
Może jest to moje subiektywne odczucie ale takie mam.
A reszcie z was jak sie gra na 2.1.1
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 22 Lip 2014, 13:00

W 2.1 da się latać bez pancerza ale było znacznie trudniej człowiek chodził od osłony do osłony i kitrał się krzakach srając po gaciach by jakiś najemnik w Egzo nie wszedł w krzaki go szukać. Poziom w 2.1.1 jest porównywalny do najcięższego poziomu w vanili (Cień Czarnobyla i Zew Prypeci strasznie łatwe na najcięższym poziomie) ale to takie moje zdanie.

Kolejne rzeczy zostały dodane nie wiem ile ale widać,że były pieszczone (To do plusów).
Sam byłem i jestem zwolennikiem, że 2.1 było już za proste i grałem jak pustelnik(było nie co trudniej) ale na dłuższą metę nie da się tak grać ponieważ jest za mało miejsca na to głupio tak grać i gdzie się nie ruszysz już jesteś na miejscu (Problem z mapami nadal nie rozwiązany).

Problem takich gier jest prosty, po pewnym czasie gry jest się już takim koksem ze sprzętem, że nikt nie może ci podskoczyć co jest irytujące i to bardzo bo po tygodniu gry już wszystko traci sens bo z doskonałym sprzętem (i wyszkoleniem w strzelaniu "To chyba moja szkoła") mało który NPC ma z nami szansę, gdyby była jakaś możliwość, że NPC z czasem robi się coraz mocniejsze bardziej doświadczone to by było coś ale to do marzeń można dodać.

Fajnym pomysłem były by ataki najemników uzbrojonych i doświadczonych jak w ZUO na naszego bohatera. Są najemnikami a więc zachodząc komuś za skórę przy jakiejś misji zostali wynajęci by nas sprzątnąć i tak co jakiś czas, było by ciekawie i o niebo trudniej (Jeszcze gdyby zdarzało się to w nieodpowiednim momencie czy czasie)

Co do ZUO mam tylko jedno pytanie GDZIE MOI KOCHANI URANORZERCY ??????? to chyba tyle w tym temacie.

Tak jestem masochistą.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Provski w 22 Lip 2014, 13:07

Za dużego porównania do 2.1 nie mam bo dawno w to nie grałem, ale i tak w 2.1.1 jak nas zaatakują 3-4 ślepe psy to marne szanse na przeżycie (gram zwiadem i mam jeszcze pierwszy pancerz + AKS-74 z kobrą) a siać amunicją gdzie popadnie nie jest fajnie gdy pomyślimy ile ona kosztuje i jak ciężko zdobyć na nią kasę.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 22 Lip 2014, 13:13

Co jak co ale w 2.1 grając Snajperem z noża zabijałem stada dzików, a w 2.1.1 to i nawet 2 pijawki mi się udało zabić nożem (ale gram tym razem zwiadowcą). Na każdym etapie gry widzę, że jest strasznie łatwo a co do uzbrojenia to strzelba jest do tego najlepsza tania i łatwa w obsłudze(I ciężko nie trafić).
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 22 Lip 2014, 16:41

Ja katuję Misery od początku...Było 1.0, 2.0, 2.0.2 i muszę się przyznać z ręką na sercu, że 2.1 umknęło mi jakoś ;) . Teraz gram w 2.1.1 i rzeczywiście jest łatwiej...ALE gra jest stabilna w końcu, do tego kupa pozytywnych zmian...Co do trudności to pojęcie względne. Wszyscy jesteśmy raczej mega oblatani z CoP, bez zastanowienia biegamy z pkt A do B. Wiemy co i jak, ale dla mniej doświadczonych graczy, bez perfekcyjnej znajomości fabuły na pewno jest sporo trudniej :D. Ja właśnie przeżyłem mały Sajgon w okolicach fabryki Jupiter. Przy moście w dużej niecce oprócz bandytów szalało stadko 5-6 kotów, ok 10 nibypsów, 2 chimery i nibyolbrzym. W samej fabryce też zacnie: ok. 20 zombie, 10 połamańców, 10 psów, 3 burery, 2 chimery i na deser 3 plotergeisty...Się działo ;).
Co do minusów 2.1.1 to moim zdaniem:
1. ciągle ginie Noe i skład Topola, do tego nie ma też ekipy bandytów od misji z Wano ( chyba spacyfikowani przez mutanty),
2. totalnie skopany Green Dragon - niby kwintesencja snajpera, a tu ciągle ten sam spitolony celownik, gigantyczny odrzut, do tego jeszcze dym przy wystrzale co szczególnie w nocy strasznie psuje widok, niestety Smok przy TRG Sako ssie, a szkoda bo wygląda nieziemsko, a jego przydatność pomimo zoomu x12 w porównaniu do poprzednich Misery spadła znacząco,
3.po co wprowadzili broń Steyr Aug...? Używa tego ktoś? Mi brakuje w Misery SR 25 albo M110, wyciszonej zachodniej snajperki. Sam uwielbiam Sig 550 sniper.
Poza tym....UWIELBIAM Misery po prostu, w szeregu z Autumn Aurora 2 i The Faction War to w mojej opinii najlepsze mody do Stalkera. Ile to już godzin w sumie... :?: :) Pozdro
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 22 Lip 2014, 17:05

mayer99 napisał(a):3.po co wprowadzili broń Steyr Aug...? Używa tego ktoś?

Pewnie tak, żeby było. Bardzo fajna broń, układ bullpup (bo tak, nie żaden „układ bezkolbowy”, tak mi wygodnie to tak se mówię), optyka z niedużym przybliżeniem (o ile pamiętam, wprowadzili A1), mocny, niezawodny, ergonomiczny. W jakimś modzie go widziałem i bardzo fajnie się z niego strzelało, a i w Counter-Strike'u to była fajna zabawka :D
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 22 Lip 2014, 22:25

Niebiosa mi świadkami że jak jeszcze ze dwie osoby napiszą ze Topol i Noe ginie w wersji 2.1.1 to ja wracam do 2.1
Wole mieć trudniejszy poziom, bez Steyera AUG, za to ciezki poziom trudnosci i satysfakcje z gry na wyższym poziomie.
Wiem ze to nie sztuka dorwać karabin snajperski wejść na barke Noego i zdejmować wrogów ale dla mnie Misery jest przede wszystkim freeplayem.
Czy jest jakaś maleńka szansa żeby w następnym patchu jaki wyjdzie był patch a i b. ?
"A" byłby dla ludzi którzy wolą troche łatwiej a "B" byłby dla ludzi którzy wolą znacznie trudniej.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 22 Lip 2014, 22:32

Trojanucha pokazuje, że jest, to może coś powie ;)
Steyra sam se dodasz, jak zechcesz. To kwestia wrzucenia modeli broni, configu, dźwięków i tekstur (choć ostatecznie bez tych ostatnich może się obejść dla testowania poprawności działania, będzie wtedy wyglądał jak niebieski gumowy klocek). W sumie dużo pierdółek, ale ostatecznie nic trudnego.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 22 Lip 2014, 22:36

Siema wszystkim.

Widzę małą debatę na temat poziomu trudności.

Więc tak:

1. Co do wzroku (szybkości / odległości detekcji) NPC to został przycięty wg. feedbacku w tym wątku:
http://www.moddb.com/mods/stalker-miser ... ion-ranges

Żeby przywrócić dawne ustawienia wystarczy więc w pliku configs\cratures\m_stalker.ltx zmienić parametr eye_range na 300.

2. Co do spawnów - to trzeba było je trochę ograniczyć bo gra miała tendencje do łapania przycięć w późniejszej fazie. Ograniczenie polegało na zmniejszeniu ilości spawnujących się oddziałów i w związku z tym jest rozbite na kilkadziesiąt plików.
Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że wywoła to aż taką różnicę.
W każdym razie można jednak (jak sądzę) łatwo nadrobić to zwiększając ogólną częstotliwość spawnownia.

Rate spawnu mutantów kontrolowany jest przez plik scripts\smart_terrain.script i linie:
Kod: Zaznacz wszystko
   self.death_idle_time = utils.cfg_get_number(ini, SMART_TERRAIN_SECT, "death_idle_time",    self, false, 3600)
   self.respawn_idle = utils.cfg_get_number(ini, SMART_TERRAIN_SECT, "respawn_idle",    self, false, 3600)


(3600 to rate spawnu w sekundach czasu świata gry)

Rate spawnu ludzi jest kontrolowany osobno w kilku plikach w configs\scripts\[nazwa_levelu]\smart.

Najlepiej wrzucić w szukajkę ts słowo 'veteran' wewnątrz folderu configs\scripts - znajdzie wówczas wszystkie configi spawnujące stalkerów z różnych frakcji - na górze z każdego z tych plików będzie timer analogiczny do powyższego od mutantów. Ustawiamy timer na niższą wartóść i możeby z robić z Zony strefę wojny.
Ostatnio edytowany przez trojanuch, 23 Lip 2014, 21:33, edytowano w sumie 1 raz
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia, alex_dragon.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 22 Lip 2014, 23:42

no to wiele się wyjaśniło... ;)
Ja mam pytanie z innej parafii: gdzie znajdę Sig 552 commando? Czy u NPC's? W skrytce gdzieś? A może u handlarzy - jeśli u nich to bardzo proszę o w miarę precyzyjne umiejscowienie, w którym momencie w fabule gry lub może po odblokowaniu którego z osiągnięć? Thx
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 23 Lip 2014, 01:24

@ Trojanuch
Dzieki za taką szybką informacje, postaram sie sobie to dopasować :-)
Wg mnie różnica jest ogromna w detekcji NPC, jak pisałem wcześniej w poprzedniej wersji 2.1 jak byłem na zboczu koło drogi przy leśniczówce a najemnicy byli na drodze koło ZUO potrafili mnie wykryć i zalać gradem kul. Podejrzewam ze gdybym nie miał kombinezonu to musiałbym wgrać ponownie save.
W wersji 2.1.1 jestem na środku rzeki, idę między szuwarami a najemnicy schodza ze zbocza i mnie NIE WIDZĄ. Dodatkowo strzelają Panu Bogu w okno, poprzednio celnośc mnie wnerwiała teraz spowodowała u mnie śmiech.
Stanąłem na chwile i dopiero po 4-5 sekundach zaczęli mnie trafiac.

Ale dzieki za informacje - na pewno sie przydadzą.
Jeżeli bedziecie kiedyś potrzebować testera do sprawdzania balansu z checią pomogę jakby zaszła taka potrzeba.

@ mayer99
Czy to nie jest przypadkiem ten SIG Strieloka ?
Jak tak to jest w skrytce ale musisz najpierw znaleźc wszystkie strony z pamiętnika Aluna czy jak sie ten gostek nazywał. (przepraszam ale nie jestem pewien, prośba o sprostowanie jak coś chrzanie)

@ Pangia
Co do Steyera, nie jestem fanem tego karabinka ale mi nie przeszkadza, mnie również podoba sie np SR25 lub coś podobnego. Nie ukrywam ze fajnie by było postrzelać z Baretta nawet jeżeli trzeba by było nosić blisko 10kg bydle oraz naboje byłyby bardzo drogie. No ale zobaczymy - moze kiedyś sie spotkam z moja ulubioną zabawką, pamietam ze pierwszy raz natknałem sie na ten karabin w grze "Delta Force" firmy Novalogic i od tej pory zawsze go szukam i sprawdzam jak sie strzela :-)
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości