@ KOSHI
Zaciekawiło mnie to co napisałeś odnośnie testów Smoka.
Napisałeś ze ma celownik x12 po upgradzie i testowałeś strzelając z wagonu.
Pytanie z którego ? Z tego co sie wchodzi rampą gdzie są okna (jest bliżej bunkra naukowców) czy z tego co jest bliżej tej anomalii co wypadają trupy NPC (można strzelać z niego, tylko trzeba byłoby wskoczyć na dach i znajduje się w msc najbardziej oddalonym od bunkra naukowców) ?
Magazynek na 5 sztuk to niewiele ale jak ma dobry zasięg warto go poszukać.
Jaki mocny odrzut ma ten karabin ? Jak TR Sako czy np SWD ?
Masz maksymalnie z upgradowany juz karabin czy coś ci zostało do upgradu np celność ?
Byłbym wdzięczny za informacje.
@ZRIEL
Czytałem oba twoje posty i moje uwagi są takie.
Po pierwsze kwestia okaleczenia dla różnych części ciała - w Misery jest coś takiego co eliminuje graczy typu - "postrzał, klikam apteczke i lece dalej, postrzał, klikam apteczke i lecę dalej ...." Tutaj jak masz postrzał to albo przeżyjesz albo nie i czeka cie load.
Z tymi opcjami które wymieniłeś nie wyobrażam sobie po prostu gry, byłaby za bardzo realistyczna a przez to mało grywalna.
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie postrzału w dłoń a potem rekonwalescencji na Skadowsku w sytuacji gdzie ceny żarcia są jakie są. Poza tym jezeli gra ma byc realistyczniejsza.... wystarczy grać do pierwszej śmierci bez robienia save-ów. Emocje gwarantowane. Ja chciałem być taki pro i robiłem save wyłącznie na Skadowsku. Odechciało mi się po paru dniach kiedy wracałem z akcji bardzo obładowany i ginąłem przysłowiowe pare metrów od domu bo mnie dorwała pijawka, dzik albo bandyta kropnął z daleka. Straciłem w ten sposób sporo cennych itemów, mój wybór że tak chciałem grać, moja strata.
To że nie mozesz uzywać dłoni po postrzale, strefa postrzałów, mniejszy udźwig, szybciej się męczy - wg mnie fajnie brzmi ale byłoby mało przydatne w Misery. Nie wyobrażam sobie utraty przytomności w Zatonie jako kilka metrów od statku zapierdziela stado psów i pijawka na dodatek. Nie wyobrażam sobie zapierdzielania z udźwigiem 10kg bo jestem napromieniowany. To nie jest Fallout, to jest Misery stworzone na podstawie Zew Prypeci.
Load gry sie kłaniałby o wiele częściej a na dodatek nie wiem czy twórcy Misery są sadomasochistami i tego by od nas wymagalli
Burza radiacyjna, kwaśne deszcze, burze piaskowe... a blowout i promieniowanie w dzień w opcji hardkorowej jaką zaimplemntowali twórcy Misery nie styka ? W dzień zawsze masz radiacje - nieważne jaki masz kombinezon, w nocy szaleją mutanty jak zwykle i bez noktowizora jest ciężko.
Z całym szacunkiem ale trzeba znaleźć balans miedzy "rzeczywistością" i "prawdopodobnością" a grywalnością a ta dla kazdego jest inna. Trudno dogodzić każdemu, jeden chce więcej krwi, inny mniej, jednemu przeszkadza ze się nie moze uzdrawiać a innemu że nie ma stref postrzałów. Jest to po prostu niemożliwe dlatego kazdy komu sie coś nie podoba w Misery może sobie zmienić. Mnie nie podobała sie kropka w SIGu snajperskim więc sobie ją zmieniłem, nie podobał mi się w ogóle celownik więc go zmieniłem - dodałem podziałki do celownika i kilka innych opcji. Nie zmieniałem nic więcej, nic w zasięgu czy sile uderzenia, tylko celownik.
Co do twoich uwag odnośnie broni - powtórzę to co znalazłem na forum jakiś czas temu.
MODY SĄ TWORZONE PRZEZ TWÓRCÓW DLA NICH SAMYCH.
Oznacza to ze to co widzisz jest wersja finalną tego co twórca lub twórcy chcieli stworzyć.
Nie podoba sie ze jest taka broń a nie inna, zmień w plikach częstotliwość pojawiania się tego przedmiotu.
Nie wiesz jak to zrobić poszukaj na forum albo się zapytaj - na pewno uzyskasz odpowiedź.
Nie ma możliwości stworzenia moda który by się każdemu podobał. Więc każdy ma możliwość albo nie zmodyfikować mod jaki sobie pobrał.
Dla mnie Misery nie jest idealnym modem ale na chwilę obecną to jedyny mod jaki trzyma mnie uparcie przy kompie.
Dla porównania - SoC z modem AA2 + TT jest bardzo podobnym modem wizualnie ale nie ma tylu itemów, nie ma wygladu z Misery, nie ma wielu opcji. Zacząłem grać i w pewnym momencie utknałem. Historie znam i szczerze mówiąc muszę poczekać zanim usiade do tego moda a wyglada swietnie. Nie ma tam takiej immersji, takiej ilosci itemów i masy innych rzeczy, nie ma upgradów, troszeczkę nudno po tym jak sie grało w Misery.
Misery podnosi wysoko poprzeczkę, w Misery trzeba się zakochać żeby w nią grać, mozna też rzucić w kąt ale to wszystko zależy po prostu od gracza.
Misery przyciąga mnie swoją "nieprzewidywalnoscia" tym ze koło Skadowska mozesz spotkać pijawki, bandytów, najemników - jedyne czego nie spotkałem to mutanty z wyższej półki typu kontroler, nibyolbrzym itd i bardzo się z tego ciesze.
Od czasu do czasu w Misery spotykam się z czymś co powoduje opad szczęki.
Widziałem latajace chimery, skaczące na wysokość blisko 3-4 metrów dziki, snorki które szybują w powietrzu i wiele innych rzeczy. Ostatnio spotkałem członka Wolności który modlił sie do słońca - stał z twarzą skierowaną do Słońca z szeroko rozłożonymi rękami i nic nie robił. Strzeliłem do niego a on nic, podszedłem blizej, obchodze go naokoło i nadal stał nie zwracając na mnie uwagi. Przeszedłem przez niego i okazało się ze to bug ale wrazenie niesamowite.
Load gry i już go nie było.
Gry z serii Stalker są specyficzne i mają stary na chwilę obecna, kapryśny engine ale to co robią niektóre osoby z modami naprawdę powoduje że mam do nich szacunek.
Poza tym gry z tej serii mają swój klimat - dokładanie cudeniek typu postrzał w małego palca wg mnie mijałoby się z celem. Niech zostanie jak jest.
Ostania sprawa informacyjnie odnośnie dalmierza - nie wiem kto o tym wcześniej wspominał.
Wiem ze sie kilka postów wczesniej tłumaczyłem że może sobie włączyć dalmierz w opcjach.
Na potrzeby swojego testu chciałem go odpalić i figa, nie ma albo nie wiem gdzie to się znajduje.
Sorry za pomyłkę, nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd, wychodzi na to ze tej opcji nie ma. Pamiętam ze była w vanili, choć nie jestem pewien - dawno w to grałem.
Chciałem włączyć dalmierz aby sprawdzic na jaką maksymalną odległość mogę zdjąć wroga.
Przykładowo powiem ze stojąc na barce Noego zdjąłem 2 kolesi którzy byli w prawym rogu mostu, jeden koło ziemi a drugi biegł po betonowym łuku w kierunku środka mostu. Na chwilę obecna to były najdłuższe strzały jakie mi sie udało oddać z SIGa snajperskiego i naprawdę miałem farta.
Jeden koleś padł po pierwszym strzale, drugi po dwóch. Żałuję ze nie mam zrobionego TR Sako na maksa wtedy miałbym możliwosć porównania co do celności i zasięgu, a tak chwilowo SIG ma większy potencjał.
Inny przykład to będąc na dźwigu zdjąłem najemnika który szedł od ogniska koło drogi do ZUO - nie wiem jakie to są odległości ale strzelałem biorąc poprawkę na odległość.
Jak ktoś ma komplet karabinów snajperskich - z max upgradem to moze pochwaliłby się co wg niego jest lepszym wyborem dla snajpera.
pozdr Adam
edit
Dopiszę jeszcze jedną uwagę.
Kilka miesięcy temu kiedy odkryłem Stalkera, Misery i to forum też miałem masę pomysłów, uwag, spostrzeżeń.
Na forum stworzyłem "List do Św Mikołaja czyli co chciałbym zobaczyć w Misery" - zabawne było to ze lista powstała gdy grałem w Misery 1 która sie ma do obecnej jak Fiat 126p do Volvo. Teraz gdy ją czytam wydaje mi sie lekko nietrafiona
Potem postanowiłem zaimplementować niektóre rzeczy z Misery do SoC AA2 + TT i nagle okazało się że proste dopasowanie ikonek może być problematyczne. Nagle uświadomiłem sobie ze dodanie prostej rzeczy może być problematyczny. Więc ile razy piszę ze cos mi sie nie podoba albo wymagałoby poprawki biorę pod uwagę ile moze wymagać to pracy.