[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 07 Cze 2014, 01:02

Mars713 napisał(a):ZRIEL, to co piszesz świadczy tylko o zajebistości tego moda. Że można domniemywać iż Twórcy,
zaimplementowali lusterko jak dodatek taktyczny, biorąc ten fakt za oczywistość.
W końcu przy takiej masie innych bajerów, czemu nie.
Miny, gotowanie, zestawy naprawcze z dodatkami. Mnogość rozwiązań jest oszałamiająca.
Jako ciekawostkę powiem że by odpocząć od Misery, wrzuciłem dwa inne mody, nie pomnę nazw,
jeden z masą broni i drużyną Alfa, drugi z osobnymi magazynkami, celownikami, kolimatorami i....
wy...waliłem. Plastikowe, cukierkowe, sztuczne. Bleeee.
Misery jest obecnie, w/g mnie, wyznacznikiem, papierkiem lakmusowym, dla innych modów,
bo poprzeczkę ustawia bardzo wysoko. To już nie jest zwykła strzelanka.
Tu szare komórki są wystawiane na niezła próbę. Trzeba mocno kombinować by wyjść na swoje.
I jak w życiu, raz Niemce wygrają, raz partyzanci, a czasem przyjdzie leśniczy i wywali wszystkich z lasu :E

Reasumując, cierpliwość i chłodna kalkulacja, nic na siłę i na wariata, a Zona ci się miło odpłaci.

A te dwa inne mody to ? Bo jestem ciekaw :) Mnie się ogólnie podobają takie mody typowo survivalowe, swoją paczkę do Fallout NV na bazie Project Nevada kleciłem ze 2 miesiące(większość czasu zajęły testy i ustawianie load ordweru), ale efekt był wart bo finalnie gameplay od produktu bethesdy znacząco odbiega. Nie dość że trudniej i fizyka lepsza, wymogi co do odpoczynku i żywności są drastyczniejsze, gotowanie i crafting jeszcze lepsze a do tego pustynia żyje - są cywile,patrole frakcji, zwierzęta zachowują się naturalnie(atakują w grupie albo unikają) i jest prawie jak w pierwszych falloutach. Choć i tak nie ukrywam że na Wasteland 2 bardziej czekam. Z FPS w klimatach post-apo jeszcze czekam na Mad Max - trailer zapowiadał się miodnie(ta chwila zastanowienia nad ostatnią loftką w lufie),choć pierwszy fragment gameplayu był średnio, no ale zawsze też pozostaną mody. Misery jest bardzo zbliżone do tego co lubię, aczkolwiek brakuje mi tego o czym pisałem - czyli bardziej rozbudowanego craftingu. Mogli by też dodać(w falloutach się udało) okaleczenia dla różnych części ciała osobno. w Project Nevada i Fallout Wanderers Edition do Fallouta 3 jest to fajnie rozwiązanie - postać kuleje puki nie wyleczy kończyny, ma mniejszy udźwig lub szybciej się męczy (z raną torsu czy brzucha nie pobiegasz zbyt długo),ręka przy celowaniu drży(jak ci mutek rękę poszarpie to strzelanie nie jest przyjemne) a przy ranach głowy lub wstrząsie mózgu9po upadku z wysokości np.) obraz fajnie się "rozmywa" są chwilowe "zawiechy" i do tego postac rzyga :) podobnie przy dużym napromieniowaniu, dodajmy do tego wizualne efekty zażywania różnych chemikaliów(łącznie z utratą przytomności lub natychmiastowym zaśnięcie w przypadku dużych dawek lub tzw. koktajli) oraz jak pisałem obrażeń ciała i radiacji że o alkoholach nie wspomnę. Co ciekawe 2 popularne mody zmieniające pogodę na bardziej realistyczną dodają także burze piaskowe, "kwaśne" i radioaktywne deszcze a także coś w rodzaju blowouta - burzę radiacyjną.

Ogólnie Misery w porównaniu do możliwości dla Falloutów może wydawać się uboga, ale z drugiej strony w przeciwieństwie do tych Falloutów jest bardziej "realna" i prawdopodobna.
Ostatnio edytowany przez ZRIEL 07 Cze 2014, 01:22, edytowano w sumie 2 razy
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 07 Cze 2014, 01:04

Hmm tak apropos tego tłumaczenia to mnie zawsze jak ktoś pisze ze coś jest źle, niedokładnie, niepełne itd nachodzi pytanie: "a skąd Misiu ściągałeś Misery ? Bo jak z chomika czy ruskiego torrenta to się nie ma co dziwić"
Gram w Misery naprawdę długie godziny i niewiele błędów mi się rzuciło w oczy a jestem na takie rzeczy wyczulony.

Nieważne, co do gry w Misery najlepiej trzymać się kilku prostych zasad:
- czytać cały opis
- robić save przed ważnym działaniem/akcja/wyborem
- założyć że są małe szanse na to aby dwa razy była ta sama sytuacja.


Jak za pierwszym razem patrol bandytów pójdzie w prawo to za drugim w lewo, za trzecim się pokręci itd
Co do broni to po prostu trzeba mieć farta, mnie sie po kilku dniach udało znaleźć M14DMR który obecnie naprawiłem i jest naprawdę nieźle.
Itemów jest od zatrzęsienia i każdy sobie może używać jak sie mu podoba.
Jeden karnister z benzyną użyje do gotowania a inny do zrobienia miny pułapki, jeszcze użyje do naprawy.
Znajdźcie mi proszę grę która ma takie możliwości :-)
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 07 Cze 2014, 01:25

alex_dragon napisał(a):Hmm tak apropos tego tłumaczenia to mnie zawsze jak ktoś pisze ze coś jest źle, niedokładnie, niepełne itd nachodzi pytanie: "a skąd Misiu ściągałeś Misery ? Bo jak z chomika czy ruskiego torrenta to się nie ma co dziwić"
Gram w Misery naprawdę długie godziny i niewiele błędów mi się rzuciło w oczy a jestem na takie rzeczy wyczulony.

Nieważne, co do gry w Misery najlepiej trzymać się kilku prostych zasad:
- czytać cały opis
- robić save przed ważnym działaniem/akcja/wyborem
- założyć że są małe szanse na to aby dwa razy była ta sama sytuacja.


Jak za pierwszym razem patrol bandytów pójdzie w prawo to za drugim w lewo, za trzecim się pokręci itd
Co do broni to po prostu trzeba mieć farta, mnie sie po kilku dniach udało znaleźć M14DMR który obecnie naprawiłem i jest naprawdę nieźle.
Itemów jest od zatrzęsienia i każdy sobie może używać jak sie mu podoba.
Jeden karnister z benzyną użyje do gotowania a inny do zrobienia miny pułapki, jeszcze użyje do naprawy.
Znajdźcie mi proszę grę która ma takie możliwości :-)


Jak napisałem w zedytowanym wyżej poście - Fallout3/New Vegas z odpowiednimi modami.Ale ileż to można się włóczyć po tych pustkowiach :)

Uwagi moderatora:

Cytowanie ostatniej wiadomości w całości to już pół bidy, ale po co pisałeś nowego posta, skoro zedytowałeś poprzedni? - Wheeljack
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 07 Cze 2014, 11:33

Dopadłem wreszcie Zielonego Smoka u Kostropowa za 66 koła i zrobiłem upgrade celownik do x12. Potem poszedłem w teren.Wlazłem na wagony przy Janowie i się zaczęło. 3 najemników na bunkrze naukowców, 3 bandytów pod koparką w Kopaczi, 1 ubity bandzior za wieżą chłodniczą, 3 osobowy patrol Powinności gdzieś w krzakach za Janowem. Strat własnych 0. Ledwo co się orientowali skąd nadchodzi śmierć, tłumik okazał się zbędny. Duża odległość okazała się wystarczająca do tego, by kucali i próbowali ogarnąć temat. Jedyne, co mi się nie podoba w tej spluwie, to 5 nabojowy magazynek i odrzut, ale to się zmodyfikuje. Co do znikania pocisków - nie zauważyłem. Po prostu strzela się z niego jak z Vintoreza po paraboli, przynajmniej takie jest moje 1 wrażenie.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 07 Cze 2014, 16:28

A mnie się się dobór broni i ich występowanie zaczyna nie podobać. Za dużo tych Sigów do cholery ! do tego brak G3 a FN FAL jak zobaczę to się chyba ze szczęścia osram. Jak dla mnie sig powinien być ekstremalnie rzadki i drogi ze względu na cenę zakupu u kłopotliwość obsługi.Powinno być z zachodnich konstrukcji najwięcej FN FAL i trochę mniej znakomitego G3. Z konstrukcji snajperskich to samo się tyczy Siga snajperskiego - to powinna być raczej ciekawostka, brak natomiast starego, dobrego i niezawodnego PSG 1 bazującego na G3. Sako(TR) jest niby ok, ale równie dobrze mógł by to być Steyr SSG 08(starego SSG 69 też bym zobaczył jako ciekawostkę, tym bardziej że do dziś jest chętnie kupowany ze względu na precyzję i niezawodność pomimo że to konstrukcja z lat 60), no i apropos Steyra brakuje taniego,dobrego i niezawodnego Scouta - to powinna być podstawa, tak jak dragunov u ruskich.
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 07 Cze 2014, 20:05

@ KOSHI

Zaciekawiło mnie to co napisałeś odnośnie testów Smoka.
Napisałeś ze ma celownik x12 po upgradzie i testowałeś strzelając z wagonu.
Pytanie z którego ? Z tego co sie wchodzi rampą gdzie są okna (jest bliżej bunkra naukowców) czy z tego co jest bliżej tej anomalii co wypadają trupy NPC (można strzelać z niego, tylko trzeba byłoby wskoczyć na dach i znajduje się w msc najbardziej oddalonym od bunkra naukowców) ?
Magazynek na 5 sztuk to niewiele ale jak ma dobry zasięg warto go poszukać.
Jaki mocny odrzut ma ten karabin ? Jak TR Sako czy np SWD ?
Masz maksymalnie z upgradowany juz karabin czy coś ci zostało do upgradu np celność ?
Byłbym wdzięczny za informacje.


@ZRIEL
Czytałem oba twoje posty i moje uwagi są takie.
Po pierwsze kwestia okaleczenia dla różnych części ciała - w Misery jest coś takiego co eliminuje graczy typu - "postrzał, klikam apteczke i lece dalej, postrzał, klikam apteczke i lecę dalej ...." Tutaj jak masz postrzał to albo przeżyjesz albo nie i czeka cie load.

Z tymi opcjami które wymieniłeś nie wyobrażam sobie po prostu gry, byłaby za bardzo realistyczna a przez to mało grywalna.
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie postrzału w dłoń a potem rekonwalescencji na Skadowsku w sytuacji gdzie ceny żarcia są jakie są. Poza tym jezeli gra ma byc realistyczniejsza.... wystarczy grać do pierwszej śmierci bez robienia save-ów. Emocje gwarantowane. Ja chciałem być taki pro i robiłem save wyłącznie na Skadowsku. Odechciało mi się po paru dniach kiedy wracałem z akcji bardzo obładowany i ginąłem przysłowiowe pare metrów od domu bo mnie dorwała pijawka, dzik albo bandyta kropnął z daleka. Straciłem w ten sposób sporo cennych itemów, mój wybór że tak chciałem grać, moja strata.
To że nie mozesz uzywać dłoni po postrzale, strefa postrzałów, mniejszy udźwig, szybciej się męczy - wg mnie fajnie brzmi ale byłoby mało przydatne w Misery. Nie wyobrażam sobie utraty przytomności w Zatonie jako kilka metrów od statku zapierdziela stado psów i pijawka na dodatek. Nie wyobrażam sobie zapierdzielania z udźwigiem 10kg bo jestem napromieniowany. To nie jest Fallout, to jest Misery stworzone na podstawie Zew Prypeci.
Load gry sie kłaniałby o wiele częściej a na dodatek nie wiem czy twórcy Misery są sadomasochistami i tego by od nas wymagalli :-)

Burza radiacyjna, kwaśne deszcze, burze piaskowe... a blowout i promieniowanie w dzień w opcji hardkorowej jaką zaimplemntowali twórcy Misery nie styka ? W dzień zawsze masz radiacje - nieważne jaki masz kombinezon, w nocy szaleją mutanty jak zwykle i bez noktowizora jest ciężko.

Z całym szacunkiem ale trzeba znaleźć balans miedzy "rzeczywistością" i "prawdopodobnością" a grywalnością a ta dla kazdego jest inna. Trudno dogodzić każdemu, jeden chce więcej krwi, inny mniej, jednemu przeszkadza ze się nie moze uzdrawiać a innemu że nie ma stref postrzałów. Jest to po prostu niemożliwe dlatego kazdy komu sie coś nie podoba w Misery może sobie zmienić. Mnie nie podobała sie kropka w SIGu snajperskim więc sobie ją zmieniłem, nie podobał mi się w ogóle celownik więc go zmieniłem - dodałem podziałki do celownika i kilka innych opcji. Nie zmieniałem nic więcej, nic w zasięgu czy sile uderzenia, tylko celownik.

Co do twoich uwag odnośnie broni - powtórzę to co znalazłem na forum jakiś czas temu.
MODY SĄ TWORZONE PRZEZ TWÓRCÓW DLA NICH SAMYCH.
Oznacza to ze to co widzisz jest wersja finalną tego co twórca lub twórcy chcieli stworzyć.
Nie podoba sie ze jest taka broń a nie inna, zmień w plikach częstotliwość pojawiania się tego przedmiotu.
Nie wiesz jak to zrobić poszukaj na forum albo się zapytaj - na pewno uzyskasz odpowiedź.
Nie ma możliwości stworzenia moda który by się każdemu podobał. Więc każdy ma możliwość albo nie zmodyfikować mod jaki sobie pobrał.

Dla mnie Misery nie jest idealnym modem ale na chwilę obecną to jedyny mod jaki trzyma mnie uparcie przy kompie.
Dla porównania - SoC z modem AA2 + TT jest bardzo podobnym modem wizualnie ale nie ma tylu itemów, nie ma wygladu z Misery, nie ma wielu opcji. Zacząłem grać i w pewnym momencie utknałem. Historie znam i szczerze mówiąc muszę poczekać zanim usiade do tego moda a wyglada swietnie. Nie ma tam takiej immersji, takiej ilosci itemów i masy innych rzeczy, nie ma upgradów, troszeczkę nudno po tym jak sie grało w Misery.
Misery podnosi wysoko poprzeczkę, w Misery trzeba się zakochać żeby w nią grać, mozna też rzucić w kąt ale to wszystko zależy po prostu od gracza.
Misery przyciąga mnie swoją "nieprzewidywalnoscia" tym ze koło Skadowska mozesz spotkać pijawki, bandytów, najemników - jedyne czego nie spotkałem to mutanty z wyższej półki typu kontroler, nibyolbrzym itd i bardzo się z tego ciesze.

Od czasu do czasu w Misery spotykam się z czymś co powoduje opad szczęki.
Widziałem latajace chimery, skaczące na wysokość blisko 3-4 metrów dziki, snorki które szybują w powietrzu i wiele innych rzeczy. Ostatnio spotkałem członka Wolności który modlił sie do słońca - stał z twarzą skierowaną do Słońca z szeroko rozłożonymi rękami i nic nie robił. Strzeliłem do niego a on nic, podszedłem blizej, obchodze go naokoło i nadal stał nie zwracając na mnie uwagi. Przeszedłem przez niego i okazało się ze to bug ale wrazenie niesamowite.
Load gry i już go nie było.

Gry z serii Stalker są specyficzne i mają stary na chwilę obecna, kapryśny engine ale to co robią niektóre osoby z modami naprawdę powoduje że mam do nich szacunek.
Poza tym gry z tej serii mają swój klimat - dokładanie cudeniek typu postrzał w małego palca wg mnie mijałoby się z celem. Niech zostanie jak jest.


Ostania sprawa informacyjnie odnośnie dalmierza - nie wiem kto o tym wcześniej wspominał.
Wiem ze sie kilka postów wczesniej tłumaczyłem że może sobie włączyć dalmierz w opcjach.
Na potrzeby swojego testu chciałem go odpalić i figa, nie ma albo nie wiem gdzie to się znajduje.
Sorry za pomyłkę, nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd, wychodzi na to ze tej opcji nie ma. Pamiętam ze była w vanili, choć nie jestem pewien - dawno w to grałem.
Chciałem włączyć dalmierz aby sprawdzic na jaką maksymalną odległość mogę zdjąć wroga.
Przykładowo powiem ze stojąc na barce Noego zdjąłem 2 kolesi którzy byli w prawym rogu mostu, jeden koło ziemi a drugi biegł po betonowym łuku w kierunku środka mostu. Na chwilę obecna to były najdłuższe strzały jakie mi sie udało oddać z SIGa snajperskiego i naprawdę miałem farta.
Jeden koleś padł po pierwszym strzale, drugi po dwóch. Żałuję ze nie mam zrobionego TR Sako na maksa wtedy miałbym możliwosć porównania co do celności i zasięgu, a tak chwilowo SIG ma większy potencjał.

Inny przykład to będąc na dźwigu zdjąłem najemnika który szedł od ogniska koło drogi do ZUO - nie wiem jakie to są odległości ale strzelałem biorąc poprawkę na odległość.

Jak ktoś ma komplet karabinów snajperskich - z max upgradem to moze pochwaliłby się co wg niego jest lepszym wyborem dla snajpera.

pozdr Adam


edit
Dopiszę jeszcze jedną uwagę.
Kilka miesięcy temu kiedy odkryłem Stalkera, Misery i to forum też miałem masę pomysłów, uwag, spostrzeżeń.
Na forum stworzyłem "List do Św Mikołaja czyli co chciałbym zobaczyć w Misery" - zabawne było to ze lista powstała gdy grałem w Misery 1 która sie ma do obecnej jak Fiat 126p do Volvo. Teraz gdy ją czytam wydaje mi sie lekko nietrafiona :-)
Potem postanowiłem zaimplementować niektóre rzeczy z Misery do SoC AA2 + TT i nagle okazało się że proste dopasowanie ikonek może być problematyczne. Nagle uświadomiłem sobie ze dodanie prostej rzeczy może być problematyczny. Więc ile razy piszę ze cos mi sie nie podoba albo wymagałoby poprawki biorę pod uwagę ile moze wymagać to pracy.

Za ten post alex_dragon otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 07 Cze 2014, 22:25

@alex_dragon
Po części się się z tobą zgadzam - mody do falloutów potrafią napradę zamienić te gry w survival, jeden z modów do F3 np. zarządzający zachowaniami "fauny" i mutantów uwzględnia że supermutki moga wziąć delikwenta do "niewoli" jako zapas pożywienia, przewiduje nawet że przed sporzyciem mogą chcieć się "zabawić"(czyt. zgwałcić). Ale jak pisałem w kategorii tego co mogło by się naprawdę wydarzyć seria Stalker wraz Zoną jest bardziej prawdopodobna.

Co do Misery mod w większej części mi się podoba, tyle że nadal ma trochę błędów - jak choćby przeciwinik potrafiący "wejść" w teksturę kontenera(sytuacja gdy wybrałem się po artefakt na pogłębiarkę), mało tego strzela przez tenże kontener i na dodatek blachę poszycia pogłebiarki z kałacha ! przez samo poszycie tylko mógłby się przebić co najwyżej BMG albo (co bardziej prawdopodobne w zonie) DShK ale kałach ? system wykrywania też nie jest dopracowany, owszem - gdy strzelam z daleka,ukryty i z tłumikiem trudno mnie wykryć, ale już z bliska gdy wejdę do jakiegoś budynku żeby się schować przeciwnik mimo tego wie dokładnie gdzie jestem. Ja rozumiem gdyby strzelali w ostatnią moją znaną pozycję9co większość arcadowych fps na dzień dzisiejszy uwzględnia) ale oni przemieszczają się wraz zemną pomimo że nie mają możliwości zobaczyć co jest za ścianą.

Powyższe mankamenty nie zmieniają jednak faktu że Misery to aktualnie najbardziej realistyczny mod do stalkera, a moje uwagi wynikają bardziej z tego ze grałem już w życiu w sporo gier i sporo modów, wiem co nieco o sprzęcie(zajmuję się naprawą elektroniki0 i trochę o software więc mam odniesienie apropos tego co na dzień dzisiejszy jest możliwe do zaimplementowania a co nie.

Owszem - zgadzam się z tym że twórcy robią mod głównie dla siebie, niemniej jednak gdy udostępniają go szerszej społeczności o piszą że gwarantuje najbardziej zbliżone do rzeczywistości mechanikę, wyposażenie i ekonomię to tego właśnie się spodziewam. Ekonomia w Misery jest jak dla mnie na plus - wiadomo możliwości logistyczne ograniczone więc trzeba słono bulić i jakoś sobie radzić.Tu mój śmiech dziś budzi "kordon" z SoC, gdyby rzeczywiście pojawiła się Zona to ilość wojska i innych agend zaangażowanych w stworzenie kordonu bezpieczeństwa wokół jej granic musiała by być gigantyczna - choćby po to żeby jaką pijawka,chimera czy nawet stadko niby-psów się nie prześliznęło do "wielkiej ziemi". I tu Misery ze swoją ekonomią odzwierciedla ten stan.

Uwagi które mam co do uzbrojenia wynikają głównie z tego co twórcy moda sami piszą i wymagań co do warunków Zony. A w zonie z racji ograniczeń logistycznych przemycać się powinno sprzęt w miarę niedrogi,łatwo dostępny , niezawodny w użytkowaniu i niekłopotliwy w konserwacji - krótko mówiąc raczej konstrukcje starsze, dopracowane już i sprawdzone. I tu niestety Sig nie pasuje - to broń dobra, ale kłopotliwa w konserwacji a i części zamienne dosyć drogie. FN FAL z zachodnich konstrukcji lepiej by się sprawdzał - łatwo dostępny, niezawodny dosyć dobre parametry i niekłopotliwy w konserwacji. Tak samo HK G3 - nieco droższy, ale z racji swojej konstrukcji jeszcze bardziej niezawodny(można go czyścić rzadziej niż FN) i nieco celniejszy również sprawdził by się lepiej. Zamiast snajperskiego Siga PSG 1, starsza konstrukcja ale bazująca na sprawdzonym G3 więc bardziej niezawodna. Ze snajperek jak pisałem Steyr SCOUT - ta broń ze względu na stosunekj ceny do możliwości jest bardzo popularna, także SSG(np. SSG 08) na równi z Sako TRG no i stary Steyr SSG 69 - ten karabin do dziś jest ceniony za trwałość i wysoką celność pomimo że to jak pisałem konstrukcja z lat 60. Ze wschodniej broni trochę mi brakuje wyrobów CZ(albo ich jeszcze nie spotkałem), zastavy oraz świetnych kopii AK rodem z Bułgarii( na zachodnich forach cenią je sobie nawet bardziej niż polskiego Tantala). I toby było w sumie wszystko - nie za dużo, ale sprzęt niedrogi, łatwy w utrzymaniu i łatwo dostępny, no może za wyjątkiem Steyra SSG 69, bo te jak tylko na rynku się pojawią są od razu wykupywane(używane chodzą po ok. 1000$, nowe lub prawie nowe ok.1800$),ale Sako mimo że finlandia blisko są jeszcze droższe i nie tak łatwo dostępne.
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Don Wano w 07 Cze 2014, 23:39

Zacząłem grać od nowa snajperem. Pierwsze misje i całkiem ładnie zachowane Colty i kałach powyżej 50% oraz SPAS'e, którą sobie cenie. Przy misji z pogłębiarką NPC, który jest schowany za ścianą wstał, wyciągnął detektor, wyszedł na środek, kucnął i wrócił na miejsce. Po zabiciu miał przy sobie meduzę. Wyciąganie artefaktów spod podłoża też bym tak chciał :)

Po raz pierwszy raz zobaczyłem racę :idea: Gdy biegłem do Skadowska przed emisją. Da się ją kupić/znaleźć i czy ktoś ją jeszcze widział?

Biegał ktoś w Ghile suit? Czy te maskowanie ukrywa nas przed przeciwnikami?
"Człowieka poznaje się po jego języku"
Awatar użytkownika
Don Wano
Stalker

Posty: 64
Dołączenie: 21 Mar 2014, 19:41
Ostatnio był: 26 Gru 2016, 17:36
Miejscowość: Opole
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 08 Cze 2014, 00:22

A ja się wkurzyłem i przeniosłem pliki gry na dysk SSD - wyloty jak nożem uciął :) Polecam wszystkim , koszt używanego dobrego SSD 60/64GB to ok. 150 zł a i cały system będzie lepiej działał. Podejżewam że wyloty które do tej pory mialem w Misery były związane głównie z ładowaniem jednocześnie wielu skryptów/konfigów(chyba głównie dla AI) zazwyczaj objawiało się to chwilowymi "chrupnięciami" gry ale i wyloty były częste. Po przeniesieniu gry na SSD żadnych przycięć i wylotów puki co nie mam.
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 08 Cze 2014, 00:38

@ ZRIEL
Przygodę z Falloutem zakończyłem na Fallout Tactics które mi się przypadło do gustu a z tego co wiem ortodoksyjnym graczom się nie.

Różnica między vanilią a Misery jest ogromna, została zmieniona mechanika gry, nacisk na sposób gry, ekonomia, można wymieniać naprawdę długo. Błędy w Misery były, są i będą i z tym trzeba się pogodzić lub odpuścić. Związane są między innymi z modyfikacjami jakie zostały wprowadzone, z tym ze zostały wytyczone nowe ścieżki dla mutantów, pojawiają się w większej ilości i innych miejscach niż w vanilii, z tym ze na ten sam teren zostało wrzucone znacznie więcej "życia".
Błędy jakie są w vanili nadal pojawiąją się w modach: przenikanie trupów, blokady, to że nie można przejść przez dana lokalizacje, to ze nie może przeskoczyć czy podejść pod górę itd. Jedne błędy są naprawiane inne nie, czasami błędy się pojawiają a czasami nie - to jest po prostu Stalker i Misery. To naprawdę jedna z nielicznych gier gdzie jednej osobie działa bez zarzutu a innej na podobnej konfiguracji moze działać gorzej albo w ogóle.
Jeden ma WIN7 i mu odpali z trudnościa a inny odpali na WIN XP - tak bywa.

Co do tego ze NPC nas widzą - poziom trudnosci NPC został zwiększony aby gracz dysponujący karabinem snajperskim + luneta + noktowizor nie był BOGIEM. Nie zabijał wszystkich w nocy a NPC zeby się nie kręcili bezradnie. Dlatego NPC maja noktowizory różnych klas, dlatego czasami chodzą z latarkami a czasami po ciemku. Dlatego nawet jak zabijamy kota to trzeba się namachać jakby był weteranem.
NPC nie widzą nas przez ściany, jak wchodzę jednym wejsciem a wychodzę innym i podchodzę NPC od tylu to on nadal sie wpatruje w budynek. Tutaj nie widzę błędu, przecież chodząc robisz hałas który mogą słyszeć ....
Wiele razy zabijałem NPC podchodząc ich, flankując trzeba tylko pamiętać o kilku zasadach a najważniejsza brzmi: nie biegaj, skradaj się. Wiele razy to mi uratowało życie.
Tłumik działa jak trzeba należy tylko wykorzystywać przewagę jaką mamy i zabicie wroga jest łatwiejsze. Są wyjatki ale gdzie ich nie ma.

Co do ilości wojska, NPC i innych w grze - mozna byłoby wrzucić nawet i 400 NPC tylko pytanie jaki komputer by to pociagnął. Jakby były najnizsze ustawienia to ludzie by narzekali że: "wyglada jak sprzed 10 laty, itd" Jak ustawienia byłyby ok to byłoby gadanie ze: "co za idioci, co oni sądzą ze kazdy ma komputer NASA ?"
Trzeba znaleźć równowagę między tym co sie chce, co można zaoferować, co pójdzie a co spodoba się ludziom.

Co do broni która jest w zonie ....
Powiem tak, dla mnie wyjaśnienie jest takie - bandyta Wańka Budyń* bardzo lubił scorpiona, używał go zawsze i z tym pistoletem maszynowym się wybrał do Zony, nie chciał słyszeć ze mały, kiepski kaliber, mały magazynek itd. Bierze go do zony i już. No i po paru tygodniach dopadł go nasz bohater i zaczął się zastanawiać co za idiota wybiera taki pistolecik. Wszystko to kwestia upodobań, które zostały zaimplementowane przez twórców którzy akurat lubią takie a nie inne bronie.
Jakby ktoś z temu Misery lubił karabin Barett , działko Vulcan, działo przeciwlotnicze i wrzucił by w ten mod miałby jednego gracza chetnego mniej (choc ten Barett jako ciekawostka by jeszcze dało się przeżyć).
Bronie są jakie są bo takie zostały wybrane przez twórców, takie zostały dane NPC, takie miały po prostu pasować.

Jak widzimy biednego bandytę to szansa na to zeby miał super giwerę są niewielkie. Szansa zeby miał super itemy, też jest niewielka. Koleś ma małe szanse na przeżycie, wieksze ma najemnik bądź gość z Powinności lub Wolności.

Podam prosty przykład:
Zabijam złych NPC, dobrych oszczędzam, źli NPC zabijają dobrych, dobrzy zabijają złych, źli i dobrzy zabijają mutanty a mutanty NPC. Kiedyś zabiłem najemnika który zabił mojego stalkera z kórym chodziłem dłuższy czas.
Koleś był naprawdę napakowany itemami, nie wiem jakie jest założenie jezeli chodzi o pojawiące się itemy w trupach ale założyłem ze im dłuzej żyje NPC tym wiecej itemów moze zebrać z trupów, mutantów itd
Moze byc tak ze koleś zginie zabity przez emisje, NPC czy mutanta i wtedy itemy przepadają.

Cóż takie jest zycie.

@ Don Wano
Raca - nie znalazłem ani kupca który by to sprzedawał ani NPC który by miał cos takiego.
Raca informuje nas ze idzie emisja i to wszystko.
Co do GS - nie wiem czy nas bardziej chroni przed wzrokiem NPC, podejrzewam że jak bedziemy biegać w tym jak jeleń to nic nam nie pomoże czy biegamy w pancerzu czy GS. Mówię oczywiscie nie o kuloodporności a o tym czy nas to ukryje przed wzrokiem. Mnie bardziej interesował ten wycinek GS który opadał na prawą stronę i był widoczny takze przez lunetę. I to było cos co mnie odstreczało od GS poprzednim razem jak go kupiłem.
Kiedyś podczas rozgrywki w ASG pożyczyłem takie maskowanie (górę) i podczas jednej rozgrywki sprawdzałem jak się z tym gra. Fajnie ale nigdy w zyciu nie zdarzyło mi się abym podczas celowania miał skrawek GS miedzy lunetą a oczami. Ale można to naprawić samodzielnie, zmniejszyć po prostu tak aby nie zasłaniało zbyt duzo.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez ZRIEL w 08 Cze 2014, 00:53

I znów częściowo się z tobą zgodzę :) Wańka jak na dużej Ziemi był bandziorem to i parę chromowanych coltów mógł przytargać9jak się za dużo hamerykanskich filmów naoglądał), ale to co zorganizowana już poniekąd sieć handlarzy w Zonie sprzedaje to inna para butów. A w tych warunkach żaden handlarz nie będzie patrzył na swoje preferencje - sprowadza to co łatwo i tanio można kupić, a sprawdzi się w zonie, i czego będzie mniej żal jak przemyt przez kordon się nie uda. I tu bronie które wymieniłem lepiej by pasowały do realiów Zony. No ale o tym zawsze można twórcom moda napisać - może kiedyś uwzględnią :)

Co do Ilości wojska do ochrony granic Zony - nie chodziło mi o to ze chciał bym taką ilość NPC w grze, tylko o to że realia ekonomiczne w Misery właśnie odzwierciedlają taki stan rzeczy - co jest jak najbardziej na plus. Wiadomo że oprócz kasy za sprzęt trzeba też wybulić na łapówki dla żołnierzy coby "okienko" w patrolu zrobili, na tragarzy i ich ochronę itp. Do tego dochodzi ryzyko nagłej emisji, niespodziewanego "lotnego patrolu" który się napatoczy bo jakaś szyszka się upiła i się nudzi albo przybył nowy "oficyjer" i wykazać się chce. Straty może też spowodować zasadzka bandziorów lub konkurencji a nawet prozaiczna zmiana położenia anomalii. I ekonomia w Misery to uwzględnia - częściowo jak pisałem, bo dobór broni mógł by być lepsze biorąc pod uwagę realia Zony. No ale ekipa Misery cały czas pracuje i kto wie czym za parę miesięcy nas zaskoczą.

A co do ostatnich dwóch Falloutów - podstawki to żenua, minimum to zestaw tweaków Imp-a, ale ja preferuję bardziej kompleksowe zestawy - takie jak FWE, Project Nevada, Ambient Temperature,EVE, MoMod,Destruction ILO, PPA ,ADAM,WarZones, i kupę innych, moja aktualna paczka do FNV to "niecałe" 200 wtyczek odpowiadających za wszystkie aspekty gry a przy F3 miałem ich ok. 300 w load orderze. Na tym tle Misery się wyróżnia - łatwiejsza instalacja i nie trzeba tydzień czasu load order dopieszczać a frajda z gry równie spora :)

Wracając do Misery to marzy mi się system blefowania jak w I'm Alive(gra zapowiadała się fajnie ale niestety ją skopali). Tzn. jeśłi idę dobrze wyposażoną postacią i napatoczy mi się 3 bandziorów "świerzakow" to powinno wystarczyć wycelowanie broni i obejście ich cały czas celując, w końcu w realu raczej w takiej sytuacji by nie zaatakowali.

Edit : ale za CC Catch w radiu(cause you are young) należy się ekipie Misery duża flaszka :D
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 08 Cze 2014, 11:42

W zonie jest wielu idiotów którym podoba się hamerykańska broń wiec mozna założyć ze Sowa w asortymencie ma to co mu sie sprzedaje....
A na poważnie, dobór jest jaki jest - wystarczy popatrzeć na to co jest w Misery 1 a Misery 2 - różnica jest ogromna, twórcom podobały sie takie bronie a nie inne i już. Jeżeli się pojawią następne łatki i rozszerzenia będzie super. Jeżeli wyjdzie Call of Chernobyl i pojawi się Misery 3 to juz w ogóle bedzie rewelacja.
Wszystko to tak naprawdę skupia się do tego czy bedzie się im chciało zrobić patrząc na to ze czasami sie zachowujemy jak rozwydrzone dzieciaki w cukierni lub zabawkowym.
Czasami patrząc na to co nam się podoba i co nie sądzę ze twórcy Misery musieliby zrobic przynajmniej 4-5 wersji tej samej gry. Zawsze jednemu będzie za łatwo, innemu za trudno, jednego bedą nogi i łapy boleć no "bo te 150 kg udźwigu to za dużo" a drugi powie: "eee dlaczego jest blokada limitu wagi ?" Jednemu bedzie przeszkadzało ze nie moze się uzdrawiać podczas ostrzeliwania zza kamienia a innemu że nie ma realistycznego podejścia do ran czyli jak zeskoczysz z 1,5 to nie złamiesz nogi lub uszkodzisz stawu.

Sądzę ze twórcy Misery dokładając nową rzecz zawsze robią krok w tył i sie zastanawiają czy to bedzie pasować.
Nie wiemy ile było pomysłów i jakie zostały odrzucone ze względu na podejscie: "nieee, to było by przekombinowane" W Misery mamy namiastkę realności i jest to jeden z lepiej odzwzorowanych modów. Oprócz sporadycznych błędów które sie pojawiają mi brakuje jedynie dodatkowych i większych map.
Jak wyjdą super jak nie trzeba sie cieszyć tym co jest.

Jest taki topic - List do św Mikołaja .... czyli co chcielibysmy widzieć w Misery gdzie można dopisać swoją listę marzeń:-) nowe bronie, nowe opcje itd. Zapraszam do dopisywania nowych opcji - moze twórcy Misery cos uwzględnią i zobaczymy jedna z propozycji w nowej odsłonie. Prosba tylko o wpisanie propozycji a nie polemikę z pomysłami innych.

viewtopic.php?f=70&t=23091&p=285240&hilit=list+do+%C5%9Bwi%C4%99tego#p285240
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości