Exclusion Zone: The Game

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Exclusion Zone - The Game – polski survival horror

Postprzez marcinmg w 02 Cze 2014, 08:37

Podobno ma pojawić się już w 2015 roku, oby fabuła była ciekawa, bo graficznie będzie oparty na silniku Crysis 2, wiec powinno być OK.
marcinmg
Kot

Posty: 48
Dołączenie: 14 Lut 2009, 12:04
Ostatnio był: 22 Sie 2024, 22:11
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Exclusion Zone - The Game – polski survival horror

Postprzez Kpuc w 02 Cze 2014, 09:23

Jak już trwożysz taki temat wypadało by dać jakiś screen, opis, filmik i link do strony projektu...




Exclusion Zone - The Game to polski survival horror, przenoszący graczy do skażonej czarnobylskiej strefy, który inspirowany jest grami, takimi jak kultowy Stalker. Twórcy produkcji, opartej na silniku Cry Engine 3, zapowiadają wstępnie jej pecetową premierę na 2015 rok. Exclusion Zone tworzy nienazwany jeszcze zespół pod przewodnictwem Piotra Szota, który wcześniej miał pracować nad symulatorami pojazdów szynowych. Celem deweloperów jest jak najwierniejsze odtworzenie geografii zony oraz jej charakterystycznych miejsc i budynków. Zapowiadają oni, że nad merytoryczną stroną produkcji czuwać będzie Krystian Machnik, założyciel witryny Napromieniowani.pl, który wielokrotnie podróżował na Ukrainę i dokumentował zamknięte tereny wokół elektrowni atomowej. Gra ma zostać wydana w trzech edycjach – polskiej, rosyjskiej i angielskiej. Nad obcymi wersjami językowymi czuwać będzie translatorski zespół Iron Squad. Twórcy w tej chwili poszukują zainteresowanego wydawcy oraz pracują nad wczesną grywalną wersją alfa.

W Exclusion Zone - The Game wcielamy się w turystę zwiedzającego opuszczone okolice miasta Prypeć. Jak się szybko okaże kryje ono wiele niespodzianek oraz niebezpieczeństw, nie tylko związanych z groźnym dla zdrowia poziomem promieniowania. O samej rozgrywce nie wiadomo zbyt wiele poza tym, że gra ma być rasowym survival horrorem. Sądząc po opublikowanych screenach, Exclusion Zone przypomina obecnie bardziej mod dla Crysis 2 niż samodzielną produkcję, w oczy rzuca się np. identyczny co w shooterze Cryteka interfejs. Jak bardzo tytuł zmieni się w najbliższych miesiącach zależy od wysiłku twórców oraz tego czy znajdą kogoś kto pomoże im w produkcji. Życzymy więc szczęścia i będziemy obserwować dalszy rozwój projektu.


Jak dla nie to wygląda bardzo słabo.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 23:18
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Exclusion Zone - The Game – polski survival horror

Postprzez Trikster w 02 Cze 2014, 15:37

Kpuc:
To jest film z innego projektu o podobnej nazwie. Exclusion Zone - The Game oparte ma być na silniku CryEngine 3, a nie Leadwerks. Więcej info można znaleźć tutaj:
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=85527
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 06 Maj 2024, 09:48
Kozaki: 188

Exclusion Zone: The Game

Postprzez ZRIEL w 04 Cze 2014, 00:22

Dziś pojawił się news o kolejnej tworzonej przez polską ekipę grze w klimatach post-apo. Tym razem zapowiada się powrót do ukochanej przez nas Zony, a o odpowiednie doznania wizualne ma zadbać silnik Cry Engine 3. Mam nadzieję że coś z tego wyjdzie, więcej informacji po tym adresem : http://pclab.pl/news58022.html
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez KoweK w 04 Cze 2014, 01:49

Strasznie amatorsko to wygląda, a news to w ogóle jakaś porażka.

powstaje duchowy następca bardzo popularnej w Polsce serii gier Stalker

Ile tych duchowych następców S.T.A.L.K.E.R.a powstanie w głowach tych redaktorów?

gracza do charnobylskiej strefy

W końcu coś nowego.

Gra ponoć jest we wczesnej fazie produkcji, a premiera już w 2015 roku? Nic zaawansowanego z tego nie wyjdzie - mały zespół w tak krótkim czasie może zrobić dobrą grę, ale na pewno nie zastąpi wysokobudżetowego produktu jakim miał być S.T.A.L.K.E.R. 2.

Screeny też są słabe i nie rozumiem sensu pokazywania średnich modeli stworzonych przez tę ekipę z crysisowymi drzewkami.

Ja poczekam na konkretne informacje, choć boje się, że projekt nie wypali.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez ZRIEL w 04 Cze 2014, 16:59

Może wypali a może nie. Ale wyjść powinna gra z jednego prostego względu : nawet jak gra będzie słaba to silnik Cry Engine 3 ma o wiele większe możłiwości niż poczciwy Xray(a i zoptymalizować go można nieźle). A na silniku z takimi możliwościami już moderzy będą wiedzieli co robić :D
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez Kpuc w 04 Cze 2014, 17:10

Już jest taki temat ;) Dobry engine to za mało, stalker to ponury ciemny śmierdzący klimat a nie cukierki.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 23:18
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez KoweK w 04 Cze 2014, 17:25

Kpuc napisał(a):stalker to ponury ciemny śmierdzący klimat a nie cukierki.

A co ma do tego X-Ray albo CryEngine? Przecież to tylko shadery. Samo LA w DX10 pokazało jak bardzo cukierkowa może być Zona.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez Kpuc w 04 Cze 2014, 17:44

To może być tylko moje odczucie ale mam wrażenie że w grach na silniku Unreal'a tekstury są metalowe, na CryEngine znowu postrzegam to wszystko jak by było z plastiku, a na X-Ray tak tego nie widzę, może tu chodzi o dostosowanie, X-Ray to silnik tworzony pod konkretne warunki a U/CE to silniki uniwersalne. Nie wiem, może to rzeczywiście kwestia shader'ów.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 23:18
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez Pangia w 04 Cze 2014, 18:20

ZRIEL napisał(a):Może wypali a może nie. Ale wyjść powinna gra z jednego prostego względu : nawet jak gra będzie słaba to silnik Cry Engine 3 ma o wiele większe możłiwości niż poczciwy Xray(a i zoptymalizować go można nieźle). A na silniku z takimi możliwościami już moderzy będą wiedzieli co robić :D

Gówno prawda. Postal 3 stanowi idealny argument przeciwko temu, co powiedziałeś: Akelli udało się zj♥bać tytanowego wręcz Source'a i gra jest mosiężnie niestabilna i wręcz w ogóle niezoptymalizowana. Widziałeś kiedyś niestabilność w jakiejkolwiek grze Valve?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez ZRIEL w 04 Cze 2014, 18:28

xKoweKx napisał(a):
Kpuc napisał(a):stalker to ponury ciemny śmierdzący klimat a nie cukierki.

A co ma do tego X-Ray albo CryEngine? Przecież to tylko shadery. Samo LA w DX10 pokazało jak bardzo cukierkowa może być Zona.

A no ma i to dużo, bo tu nie tylko o shadery chodzi - silnik to całość , ważne jest też jak duze lokacje potrafi wygenerować i czy trzeba je ładowac osobno czy są one dogrywane "w locie"(tak jak w serii Far Cry np. gdzie całą dużą mapę be ekranu ładowania można przejść) czy obsługuje cykl dobowy i pogodowy, czy obsługuje zaawansowane efekty fizyczne i cząsteczkowe( fizyka zniszczeń, dym, mgła, grad śnieg ,rozprzestrzeniający się ogień jak we wspomnianym Far Cry),czy pozwala na rozbudowaną Ai, czy można w nim umieścić działające maszyny i pojazdy, i wreszcie jak w tym silniku wygląda kwestia optymalizacji czyli wydajność,wielowątkowość i zarządzanie pamięcią.

I tu Cry Engine(choć osobiście uważam że DUNIA/DUNIA 2 na których powstały dwie ostatnie części Far Cry są bardziej elastyczne i skalowalne) w swojej trzeciej odsłonie daje o wiele większe możłiwości niż stary Xray. Można stworzyć w nim ogromne wręcz sandboxowe przestrzenie wypełnione życiem(zwierzęta rośliny ptaki a nawet ryby) można zaimplementować niezłą fizykę uszkodzeń z osobnymi właściwościami dla różnych materiałłów, cykl pogodowy i dobowy to standard ,aczkolwiek same efekty są lepsze i można to powiązać z innymi efektami - np pożar powstały po udeżeniu pioruna czy wskutek działania anomalii, powódź czy suszę, zniszczenia otoczenia w czasie rzeczywistym. Można też zaimplementować bardzo rozbudowane ai - z symulacją ekosystemu, oraz systemem frakcji i wpływem naszych poczynań na relacje. O tym że wskutek rozbudowanego ai(silnik potrafi obsłużyć nawet do 6 rdzeniu cpu) można stworzyć naprawdę rzeczywiste zachowania przeciwników i w ten sposób skalować trudność nawet nie ma co mówić. Ja osobiście zobaczył bym nowe mutanty nie tylko na ziemii,ale też w powietrzu czy wodzie - to było by ciekawe gdyby na otwartej przestrzeni trzeba było patrzeć też w nierbo bo w kardzej chwili może się przypałętyać stado zmutowanych "wróbelków" albo inne latające straszydło, a przejście przez bród na rzece czy małe jeziorko wiązało by się z tym że coś nas może z tej wody już nie wypuścić. I jeszcze jedna rzecz(do tej pory widziałem takie coś tylk ow modzie do Skyrima) - wszelkiej maści zmutowane mrówki,żuczki czy inne ważki i motylki też powinny dawać mocno w kość.

Podsumowując : dobrze by było rzeby gra wyszła nawet jeśłi będzie średnia, bo ten silnik stwarza o wiele większe możliwości moderom niż Xray.
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: Exclusion Zone: The Game

Postprzez KoweK w 04 Cze 2014, 18:35

Ale żeś się rozpisał - ja o kolorkach i rzeczach typowo wizualnych jedynie napisałem, a ten referat o działaniu silników i innych kwestiach, których nawet nie poruszyłem.

Jak myślisz, że ktoś do średniej gry, która będzie marną kopią S.T.A.L.K.E.R.a będzie robić mody, to powodzenia.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Następna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości