Project C.A.R.S.

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Project C.A.R.S.

Postprzez GTR w 01 Cze 2014, 13:38

Image

pCARS to gra lub symulator (opinie są różne) wyścigowy, tworzony przez Slight Mad Studios, czyli autorów Need For Speed: Shift i Shift 2 Unleashed. Jak nazwa wskazuje (CARS - Community Assisted Racing Simulator) przy produkcji i finalnej wersji jaką ujrzymy, swoją cegiełkę dokładają też gracze, którzy zostali wybrani do beta testów na pecetach, zgłaszając błędy i sugerując co można dodać.
Na szczęście z Shiftów zostało mało, oprócz świetnej grafiki, która w pCARS została ulepszona do granic możliwości. Fizyka jazdy jest już bardziej sim niż simcade - i nie ma też efektu jakoby auto na każdym zakręcie driftowało. :P

Co do trybów gry, jest oczywiście kariera, która wydaje się być świetna - rozpoczynać będziemy jako młody kierowca gokartów, wspinając się powoli po szczeblach kariery kierowcy wyścigowego, kończąc na najbardziej znanych seriach wyścigowych FIA. Nie mam stu procentowej pewności do licencji, ale skoro w Shifcie ujrzyliśmy GT Endurance, to tutaj raczej też będzie. :)
No i wiadomo, multiplayer. Nie wiem czy ktoś tutaj gra w symulatory pokroju Forzy czy Gran Turismo, ale wierzcie lub nie - z odpowiednią ekipą, powiedzmy 10 osób i więcej, można odwzorować prawdziwe serie wyścigowe, robić konkretne rundy, kwalifikacje, testować auta na dany tor, rozegrać cały sezon trwający parę miesięcy - zabawa naprawdę przednia. pCARS ma jeszcze do takich zabaw potencjał, bo mamy oryginalnie auta serii GT, cała 64-letnia historia F1, Grupa 5 (taki bardzo wczesny DTM z lat 70), stary DTM z lat 90, nowy DTM, LMP, WTCC, i tak dalej - naprawdę, jest tego od groma. A tutaj jeszcze pikuś, bo wszystkie pojazdy są pięknie odwzorowane, a Forzie trzeba było sobie samemu obklejać auto paręnaście godzin. ;)
Kolejną ciekawostką jest kooperacja, która ma się przydać w rajdach. Zapowiada się ciekawie.

Na plus idą też oczywiście tory, wyścigi nocne, w deszczu, o wschodzie i zachodzie słońca - mówię wam, coś pięknego. Namiastka tego była już w Shifcie 2, i było bardzo trudno ścigać się na torze, gdzie o poziomie widoczności decydują reflektory naszego pojazdu. No i same tory to też była gratka w Shiftach, bo było ich pełno. W takiej Forzie brakowało wielu torów, jak Spa czy Monza, a te wszystkie tory (plus stworzone przez twórców gry) znajdziemy w pCARS.
Kolejną ciekawostką jest tryb foto - kiedy włączymy owy tryb i robimy zdjęcia w, powiedzmy - północnej części toru, to południowa się 'wyłącza' - nie jest odczytywana, po to aby cały zapas mocy komputera lub konsoli przeszedł na jakość terenu i auta który jest w obiektywie. Dzięki temu widzimy jak piękne są zdjęcia, gdzie widać każdą kroplę. ;) Ostatnią rzeczą która mnie ciekawi, to drift. Czy poprzez natłok maszyn wyścigowych tworzonych do bicia rekordów, znajdą się drogowe autka pokroju GTR-a R34 czy Supry? Mam nadzieję że tak.

Gra wychodzi w listopadzie tego roku. Platformy docelowe to PC, PS4, XBO, WiiU.

A teraz krótka prezentacja gry:

- Trailery:
:











- Fotki:
:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Oraz dodatkowo - jak twórcy pCARS widzą konkurencje i swoją wcześniejszą grę:
Image
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 05:04
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 73

Reklamy Google

Re: Project C.A.R.S.

Postprzez djcycu w 01 Cze 2014, 13:44

O CARSie słyszałem już dwa lata temu kiedy grałem ze znajomymi w NFSW (a każdy wie jak ta gra w multi wygląda). Czekaliśmy na szybką w miarę premierę tego no ale zostało czekać dalej. Myślę że będzie na co bo faktycznie brakuje ciekawych gier w temacie symulatorów a komercyjny crap spod loga NFS już nie jest w stanie oferować nic ambitnego. Ciekaw jestem jakie wozy ujrzymy w tej grze. Oby nie było to typowe niemieckie reklamidło bo nie przepadam za niemieckimi autami z wiadomego powodu - wywyższanie się niemiec pod tym kątem i głupie pomysły Audi i WV które zakładają kasację aut 10 letnich... Za to im nigdy nie wybaczę że puścili te słowa przez gardło. Czekam i jeśli mój komp pociągnie chętnie zagram.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Project C.A.R.S.

Postprzez Fred w 01 Cze 2014, 13:49

Mam nadzieję, że model jazdy nie będzie jak w NFS Shift, a raczej coś w stylu Race07 i dodatków (GTR Evo etc.).
Mam też nadzieję, że będę mógł pograć korzystając z mojej starej i mocno już wysłużonej kierownicy (Sidewinder FF).

Tak poza tym gra zapowiada się ciekawie dla fanów symulacji, bo dla fanów gier typu arcade się nie nadaje.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Re: Project C.A.R.S.

Postprzez GTR w 03 Cze 2014, 14:18

Fred napisał(a):Mam nadzieję, że model jazdy nie będzie jak w NFS Shift, a raczej coś w stylu Race07 i dodatków (GTR Evo etc.).

W Race 07 nie grałem, ale model jazdy na pewno nie będzie sztucznie realny jak w Shiftach. ;) Zresztą, poniżej będziesz miał potwierdzenie, bo znalazłem nowego niusa.

Fred napisał(a):Tak poza tym gra zapowiada się ciekawie dla fanów symulacji, bo dla fanów gier typu arcade się nie nadaje.

Czy ja wiem? Chyba każda osoba z kołem o promieniu skrętu 720° nie będzie miała problemu. ;) H-Shifter i trzy pedały :caleb: to opcjonalne bajery.
Na padzie nie wiem, obstawiam że grać się będzie dało, ale to raczej opcja dla laików którzy sobie pograją tylko w trybie kariery.

A teraz nius, o którym chcę napisać słów kilka. Niemiecki kierowca wyścigowy, René Rast, to aktywny gracz i tester pCARS. Robi dużo materiałów ze swojej rozgrywki, i ostatnio opublikował swój przejazd na torze Le Mans (old mulsanne, czyli z długą prostą) w jednym z LMP. (LMP - Le Mans Prototype, czyli pojazdy zbudowane specjalnie pod 24 godzinną edycję wyścigu Le Mans)



Ciekawe, nie? Tylko sęk w tym, że jego rekord na tym torze w grze wynosi 3.40.110, a w rzeczywistości 3.40.170. Wóz oczywiście ten sam. ;)

Dla osób które nigdy nie grały w pCARS, to chyba wystarczająca informacja, że gra będzie realistycznie odwzorowana. Ale bez obaw, bo i dla nowych graczy nie jest trudno. Sama jazda to nie sztuka, ale opanowanie toru do perfekcji - to już coś.

Easy to learn, hard to master - tymi słowami można chyba podsumować fizykę jazdy w Project C.A.R.S. :)
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 05:04
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 73

Re: Project C.A.R.S.

Postprzez djcycu w 03 Cze 2014, 16:31

I to chyba najlepsze zdanie by określić tą grę :) Dla mnie Shift był za trudny a to dlatego że jego fizyka była jakaś dziwnie zbudowana, nie odwzorowywała tego co powinno się dziać w realu. Otrzesz się o samochód, kręcisz bączki i leżysz, uderzysz lekko w tył przeciwnika, ten sam efekt. Rozumiem że to prędkości, siły, inne auta ale schematycznie się to odbywało. Ani razu przy kontakcie z innym samochodem gra nie potraktowała mnie poważnie. Liczę na to że tutaj w końcu pojeżdżę jak gość.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Project C.A.R.S.

Postprzez GTR w 25 Cze 2014, 18:55

djcycu napisał(a):I to chyba najlepsze zdanie by określić tą grę :) Dla mnie Shift był za trudny a to dlatego że jego fizyka była jakaś dziwnie zbudowana, nie odwzorowywała tego co powinno się dziać w realu. Otrzesz się o samochód, kręcisz bączki i leżysz, uderzysz lekko w tył przeciwnika, ten sam efekt. Rozumiem że to prędkości, siły, inne auta ale schematycznie się to odbywało. Ani razu przy kontakcie z innym samochodem gra nie potraktowała mnie poważnie. Liczę na to że tutaj w końcu pojeżdżę jak gość.

Shift faktycznie był trudny, a to przez fakt idiotycznego sterowania, a konkretnie - martwych stref. Już pomijam to, że na klawiaturze nawet nie da się grać, ale nawet na padzie jest katorga a na kierownicy znośnie... No cóż.

***

Co do nowinek, Slighty Mad Studios skupia się aktualnie na trybie kariery. Jak można wyczytać stąd:

- Od początku będziemy sobie mogli wybrać dowolną serię, w jakiej chcemy jeździć - czy to będą prototypy Le Mans, a może GT Endurance - od wyboru do koloru.
- W każdej serii będziemy mieli możliwość przystąpienia do jednego z kilku zespołów, z którym to podpiszemy umowę na sezon. Prawdopodobnie każdy zespół będzie odwzorowany.
- Tym samym, można się domyśleć (potwierdzone info) że kariera w pCARS będzie podobna jak w grach sportowych typu FIFA - chodzi tutaj konkretnie o rozpiski na kalendarzu, daty sesji kwalifikacyjnych, głównych wyścigów, i tak dalej. Zdjęcie.
- Legendarne Cele - czyli opcjonalne cele podczas całej kariery, które występują tylko w liczbie trzech sztuk, czyli wygrać swoje pierwsze mistrzostwo, obronić je, oraz wygrać je trzy. Niby proste, ale pamiętajmy że trzecie miejsce to też wygrana. ;)
- Każda oddzielna informacja z sezonu będzie na bieżąco informować fikcyjny magazyn Sim Racer, dzięki czemu będzie cały czas na bieżąco ze światem motorsportu. Prócz tego, będzie to w pewnym sensie poradnik, gdyż mistrzowie świata (i nie tylko) z różnych serii wyścigowych będą tam udzielać informacji nt. ustawień auta, testów samochodów, i nie tylko.
- Oraz dodatkowo profil naszego kierowcy na FAN Chacie - taki a'la Twitter.

Jak twórcy zapewniają, kariera ma odwzorować realne uczucia kierowców (w końcu rękę do tego przyłożył niejeden profesjonalny kierowca wyścigowy) aby gracze mogli wejść i wczuć się w świat motorsportu.
Od siebie powiem, że jestem bardzo zadowolony z tych ficzerów. Oby było to zrobione porządnie, a nie na odpie*dol jak w takim MotoGP13. ;)

Inne nowości:

1. SMS podpisało kontrakt, dzięki któremu w grze ujrzymy 24 godzinny wyścig Le Mans z odwzorowanymi autami LMP1/2 oraz GT Am/Pro. Owy wyścig będzie w karierze (gdzie będzie można go zeskalować do krótszego czasu niż 24h) oraz w multiplayerze, wraz ze zmianą kierowców! W połączeniu z dynamicznym system pogody... Cóż, mamy Le Mans z prawdziwego zdarzenia. ;)

2. Fajna tapetka z E3

3. Trailer E3:



Nie wiem jak wy, ale choćbym miał jeść czerstwy chleb to kupię używane PS4 na jesień i zagram w to! :E
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 05:04
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 73


Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość