[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez karol626 w 24 Maj 2014, 17:53

@Xaris co do pojemników doradze co zrobić tak jak ja zrobiłem, czyli zmniejszyć ich wage. Wartość ustawisz sobie jaką, chcesz to samo co do artów. Jest troche pisania lecz nie jest to specjalistycznie trudne a co najwyżej czasochłonne. Trudności pojawiają się jak chcesz ingerować we właściowości samych artów, gdyz przelicznik jest kosmiczny i dopasowanie go prawidłowo niezwykle wycieńczają kalkulator lub mózgownice. Jeżeli chcesz zmienić to powiem tylko że wszytko jest w gamedata/configs/misc/items. Poleciłbym ci też pobranie chociażby Notepada gdyż otwieranie tego i edytowanie w notatniku jest czystym sadyzmem( w przypadku niektórych plików). Jeżeli coś ci nie idzie napisz, sam parę rzeczy tam pozmieniałem na tyle że zaczynam zapamiętywać w których linijkach jaki przedmiot jest :E więc ci pomogę.
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Xaris w 24 Maj 2014, 18:18

Dziękuję, choć wiem jak zmniejszyć wagę, już to u siebie zrobiłem ^^
Ale chodziło mi właśnie o pojemność artefaktów ^^
Xaris
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 08 Kwi 2012, 21:17
Ostatnio był: 03 Paź 2017, 17:42
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 24 Maj 2014, 20:05

@ Plaargath - nie znam się, ale to aż tak skomplikowane? Czy nie jest możliwe zrobienie czegoś takiego na podstawie formularza generować: Pojemnik z (x) [I] (y)? W ogóle pewnie tak, ale zgaduję, że X-Ray sprawia problemy w takim względzie?

Swoją drogą, po przeczytaniu książek nie tylko Wielkiego Meesha :TM:, ale w Noczkinie również - wyobrażałem sobie pojemnik jako bardziej coś takiego (chodzi mi o kształt i przegródki):
:

Image

Tym bardziej, że bo tak. ;) W takich ołowianych pudłach to się nosi gamma promieniotwórcze rzeczy. W przypatku beta-emiterów lepszy jest grubszy plastik. Plastik, ergo lżejszy. ;)
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 25 Maj 2014, 03:28

Mam pytanie do twórców Misery - czy ostatnio wyszedł jakiś patch który naprawiał bugi związane z naprawą broni ?
(masło maślane, jak mówiła mi polonistka)

Niektóre itemy służące do naprawy broni nie działają, czyli używam jakiegoś itemu jako podstawki a potem mam do wyboru kilka innych itemów ale niestety sa widoczne w wyposażeniu ale nie gdy naciskam: "użyj"
Nie wiem czy problem polega na tym że np smar jest tylko do broni małokalibrowej czy też strzelb. W opisie nie ma info na ten temat, żadnej informacji. Wpadłem na to w prosty sposób - zwiekszyło mi się zużycie broni na skutek działań bojowych i zaczyna mi brakować narzędzi do naprawy :-)
Wg mnie albo brakuje info w opisie że dany item przydaje się do naprawy broni odpowiedniego kalibru (choć przy smarze jest to lekko dziwne, smar to smar) albo zabrakło odpowiedniego "podłączenia" itemu do możliwości naprawy.
Możliwe ze zostało to już naprawione stąd moje pytanie o patch.

Kolejna sprawa jaką zauważyłem to problem z niebem a właściwie długą linią.
Wyjdźcie proszę ze Skadowska, idąc w kierunku rozbitego helikoptera nad jeziorkiem koło tartaku, idźcie wzdłuż rurociągu jak i jak dojdziecie do drogi która się ciagnie od tartaku poprzez spalone gospodarstwo , leże chimery itd spojrzyjcie w kierunku rozbitego helikoptera. Jest on niewidoczny ale widoczna jest (przynajmniej u mnie) pionowa linia ciągnąca sie od nieba aż do ziemi. Zastanawiam sie czy tylko ja to tak mam. Nie przeszkadza mi to zbytnio ale wygląda zaskakująco.

Kolejna sprawa to pytanie odnośnie "ginięcia trupów".
Wiem ze NPC maja genialny kamuflaż ale miałem akcję gdzie Misery przeszła samą siebie.
Zaczaiłem sie standartowo na dzwigu - jeden patrol najemników koło ogniska walczył z mutantami, drugi patrol nadchodził z strony ZOU, trzeci patrol nadchodził od strony ogniska za barka Noego, dodatkowo pojawili się bandyci a ja nauczony doswiadczeniem miałem ze soba ok 150 szt ammo do SIGa snajperskiego.
Wykosiłem wszystkich, spisałem sobie lokalizacje gdzie leżały trupy, "3 koło tego głazu, 3 koło wyspeki itd"
Zrobiłem save i gdy schodziłem dopadł mnie snork, byłem ranny po walce, nie pomyślałem ze cos mi grozi, owszem cos sie kotłowało pode mna ale zapomniałem ze te cholery tak wysoko skaczą. Dostał mnie na schodach, wgrałem save i szlag mnie trafił bo z blisko 14 czy 16 trupów znalazłem chyba 3.
Są dwie możliwości albo najnowszy model kamuflażu albo zginęły mi zwłoki.

W zwiazku z tym mam pytania:
Jaki jest czas kiedy znikają zwłoki NPC ?
Czy jest możliwośc aby zwłoki nie znikały ?
Czy jest to "losowe" ze raz znikaja a raz nie ?
Zależy to od silnika gry czy jakieś innej opcji ?
Nie ukrywam ze odpowiedzi na te pytania by mi pozwoliły na zoptymalizowanie rozgrywki czyli nie będę sie napierdzielał z 20 chłopa jak nie zgarne itemów. Będę po prostu załatwiał gnoi po kolei.

@ Xaris
Z wypowiedzi Trikstera niebezpiecznie zabrzmiało "jeśli" - mam nadzieję ze zarówno wyjdzie CoC jak i Misery3 dla którego CoC jest bazą do modyfikacji.
Mam też nadzieję że w CoC będą spore mapy inaczej przy samym wejściu na mapę bedzie sie zaliczało headshot :-)
Co do amunicji u NPC - faktycznie czasami jest jej mało ale jak mówi przysłowie ziarnko do ziarnka a zbierze sie miarka. Właśnie przekroczyłem 1500 pocisków ppanc do kałacha, same zdobyczne :-) Będzie jak znalazł do przyszłych akcji.

Z góry dziekuję za odpowiedź
pozdr Adam
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 25 Maj 2014, 08:07

hmmm.... definitywnie coś jest nie tak....

http://youtu.be/WNo1w6FevjY

Za ten post swirekster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath, Wiewi0r, alex_dragon, Don Wano, Trikster.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 25 Maj 2014, 08:37

Wiewi0r napisał(a):@ Plaargath - nie znam się, ale to aż tak skomplikowane? Czy nie jest możliwe zrobienie czegoś takiego na podstawie formularza generować: Pojemnik z (x) [I] (y)? W ogóle pewnie tak, ale zgaduję, że X-Ray sprawia problemy w takim względzie?

Sam skrypt akurat byłoby najłatwiej zrobić, oczywiście, że generowanie tych itemów jest, że się tak wyrażę, zautomatyzowane - czyli zamiast miliona linijek jest odpowiednia pętla i operacje na stringach. Problemem są same itemy, a konkretnie ich właściwości - te już muszą być każda z osobna opisane w ltx'ach. Nie da się tworzyć itemów z właściwościami do odczytu dynamicznie, nawet jeśli ze skryptu bym tworzył pliki ltx na dysku pod zadane parametry (co jest możliwe), silnik i tak ich nie odczyta, bo ltx'y ładuje przy loadowaniu gry - jeśli każę mu potem sczytać coś z tak utworzonego pliku, wyskoczy CTD z informacją, że nie ma ltx'a. (To dlatego nie da się moddować gry bez jej restarowania po każdej zmianie w plikach.) Ergo - trzeba mu z góry podać na tacy ltx'y z wszystkimi przewidywanymi sytuacjami. Których jest od za...ania, quod erat demonstrandum.

alex_dragon napisał(a):Kolejna sprawa to pytanie odnośnie "ginięcia trupów". (...) W zwiazku z tym mam pytania: Jaki jest czas kiedy znikają zwłoki NPC ? Czy jest możliwośc aby zwłoki nie znikały ? Czy jest to "losowe" ze raz znikaja a raz nie ? Zależy to od silnika gry czy jakieś innej opcji ?

Trupy przy save'ach lubią znikać. Jedyna rada na tę sytuację to zlootować wszystkich przed reloadem. (Nie tyczy się to mutków, których loot ma iną mechanikę.) Nie pamiętam teraz dokładnej przyczyny, więc dokładnie nie wyjaśnię, było to w każdym razie rozwiązanie ekologiczne - coś za coś.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 25 Maj 2014, 09:40

@Plaagath, Czyli krótko mówiąc, kwestia starości (?) X-Raya :(

@ Alex, nie wszystkie itemy są połączone ze sobą, bo nie wszystkie połączenia byłyby sensowne :P Z innej mańki, któryś lepszy szmatex (chyba wzmacniana tkanina) teoretycznie naprawiała o 1% więcej niż miało to miejsce w praktyce. :(
A przy wczytaniu trupy znikają. Zona.

@Xaris, niestety - "jeśli". Po primo, kiedy i jeśli wyjdzie CoC? Nie wiem jak pracochłonne jest zrobienie takiej kompilacji, przenoszenie map z na inny właściwie silnik... Ale pamiętając, że robi to grupka zapaleńców w wolnym czasie a nie profesjonalne studio od 7-15, to raczej dłużej niż krócej. Po secundo - póki co MDT zajmuje się the SEED, więc, cóż. Się zobaczy.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 25 Maj 2014, 12:40

@ swirekster
Ok to ja juz nie narzekam na znikające trupy :-), jak widać to jest "Stalker".

@ Plaargath
Ok będę w takim razie załatwiał ich pojedynczo a nie grupowo.
Dzięki za informacje.


@ Wiewi0r
Przepraszam ale jak widzę item "smar" i napis ze konserwacja +6% a potem mi nie działa a dodatkowo nie ma info że jest to przedmiot bezużyteczny to czuję się lekko zawiedziony.
Czeka mnie niedługo czyszczenie magazynu, jeżeli chcecie mogę zrobić zestawienie itemów jakie nie działa.

pozdr Adam
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 25 Maj 2014, 13:03

Ta, po prawdzie to właśnie uroki X-Ray'a są (przynajmniej dla mnie) najtrudniejszą częścią całej zabawy.
Dla ścisłości - "The Seed" robi Misery Development Ltd. Nie wszyscy z MDT siedzą nad "The Seed".
Jeśli ów szmatex to buty, to jest to już wychwycone do następnego patcha.
Jeśli dysponujecie jakąkolwiek listą failów, dawać śmiało, się sprawdzi, co i jak.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 25 Maj 2014, 13:53

Nie, to nie buty, Zrobie liste rzeczy jakie mogą nie działać.

edit
Jestem w trakcie robienia zestawienia ale mam kilka pytań, chodzi mi o to abym nie "odkrywał ameryki".
Część itemów jest do broni, część do hełmów, część do kombinezonów, jedne pasują do wszystkich inne nie.
Przykładowo np sztućce polowe pasują do uniwersalnego zestawu naprawczego ale już do zestawu do broni kaliber 7,62/ 7,92 ... oraz broni krótkiej już nie. Jeżeli dobrze pamiętam i zapisałem to kanister z benzyną można użyć przy zestawie do broni 7,62 oraz uniwersalnym do każdej broni.
Pytanie czy to że jedne te przykładowe sztućce są do użytku w jednym zestawie a innym nie to jest takie założenie czy bug ?
Prośba o odpowiedź najlepiej od osoby która się zajmowała bronią i itemami abym wiedział czego szukać, możliwe ze to co będzie odbierane jako bug jest celowym założeniem.

Łopatologicznie rzecz biorąc jak mamy zestaw do szycia to go używamy jedynie do kombinezonów a nie do hełmów (bo tam nie ma co szyć) prawda ? I jak mamy klej to z kolei muszą być itemy które da się skleić czyli wszelkiego rodzaju tkaniny. To już rozgryzłem :-)

Inna sprawa dotyczy np starego młotka o wielokrotnym użyciu.
Ma w opisie ze jest do naprawy kombinezonów a naprawia broń .... to jest błąd w opisie czy w działaniu ?
Z kolei łom ma w opisie że jest do naprawy kombinezonów i czyszczenia smarowania broni a udało mi się nim tylko naprawić broń a nie kombinezon.

Może jest to spowodowane tym że gram 90% czasu w Zatonie, może później są jakieś bardziej rozbudowane zestawy naprawcze ?
Prośba o podpowiedź czy te same zestawy naprawcze i itemy są w każdej lokacji i każdego (prawie) handlarza czyli Azot i Brodacz, Sowa, Hawajczyk, Medyk czy też jest to na zasadzie ze później są jakieś bardziej rozbudowane zestawy ?

Mam taką jeszcze małą sugestię odnośnie itemów.
Fajnie jest odkrywać co do czego służy ale jak się gra dosyć długo ilośc itemów czasami podczas naprawy powala.
Trzeba wyjąć wszystkie itemy, włożyć do wyposażenia, potem dopasowywać i ewentualnie naprawiać.
Przy mało regularnej grze to jest fajne ale gdy gra sie dłuzej czasami bywa to czasochłonne.
Nie tratujcie tego jako narzekania - ostatecznie można sobie zrobić tabelkę i powiesić nad kompem ale .... czy byłaby szansa na dodanie w tych itemach dopisków do opisów typu. "Niektórzy stalkerzy uzywaja tego do szycia swoich kombinezonów...", albo "niektórzy stalkerzy używaja tego zestawu sztućców do naprawy broni kal 9mm itd"
Chodzi o to aby juz podczas etapu przegladania skrzynki wiedzieć po opisach ze ten item jest do naprawy tego a ten tego.
Można taki patch z pełniejszymi opisami wydać jako update dla starych wyjadaczy, jak ktoś właśnie zaczął grę i chce sam dojść do tego co jest za co odpowiedzialne to ok, nie musi go instalować.

pozdr Adam

edit 2
Ok zrobiłem małe zestawienie, kilku rzeczy jeszcze nie sprawdziłem ale to zrobię następnym razem.

Przykładowo mam pytania odnośnie tych pozycji czy to są bugi czy celowe założenie i tak miało być ?
- Maska snorka jest do użycia jedynie w zestawie zaawansowanym, nigdzie indziej przynajmniej na razie.
- Łom i stary młotek działają w zestawie naprawczym 7,62/7,92itd oraz do broni małokalibrowej 9 mm, nie działają w zestawie do naprawy każdej broni.
- Lina i liny syntetyczne są do użytku jedynie w połączeniu z zestawami do szycia ? (Nie można ich kleić)
- Arkusz wzmocnionej tkaniny, wojskowej itd ma w opisie broń i kombinezon a znalazłem zastosowanie przede wszystkim do kombinezonów oraz do zestawów naprawczych 7,62/7,92 oraz broni małokalibrowej 9mm a nie do zestawów do wszystkich typów broni.
- Kamuflowany brezent w opisie ma naprawia broń i kombinezon a mogę naprawić jedynie kombinezony.
- To samo z naszywkami np Stalkerów - nie naprawia broni.
- Sztućce naprawiają broń jedynie w zestawie naprawczym do każdej broni.
- Części zamienne maja wpisane naprawa broni i kombinezonów a naprawiają jedynie broń.
- Dziennik osobisty nie naprawia ani broni ani kombinezonów w przeciwieństwie do opisu.
- Puszka z prochem - w opisie jest że naprawia kombinezon a nie mogę znaleźć żadnego zestawu naprawczego gdzie można tego item użyć.
Prowizoryczny filtr - nic nie naprawia a ma w opisie naprawia broń i kombinezon.


Rzeczy które znalazłem a są bugami wg mnie:
- Butla z gazem jest do naprawy kombinezonów czy broni ? W opisie jest ze kombinezonów a naprawia broń - w zestawie do karabinów 7,62/7,92 itd oraz do broni małokalibrowej 9mm itd
- Karabin L1A1SLR o ile dobrze pamiętam to broń o dużym kalibrze a można ja naprawić zestawem do broni małokalibrowej 9 mm itd
- Dodatkowo w podstawowym i zaawansowanym zestawie do szycia pojawiają się dwukrotnie - skóra mięsacza. Jestem pewien że miałem tylko 1 skórę mięsacza w ekwipunku.

To tyle co znalazłem na chwilę obecną o ile się nie pomyliłem, będę wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam Adam

Za ten post alex_dragon otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez MalfiRaggraClan w 26 Maj 2014, 01:05

Może mi ktoś powiedzieć, dlaczego przy wykonywaniu misji "Ocaleni z Monolitu" podczas konwersacji z Lokim, wyskakuje mi, że zadanie się nie powiodło?
Awatar użytkownika
MalfiRaggraClan
Kot

Posty: 48
Dołączenie: 19 Cze 2010, 15:37
Ostatnio był: 28 Mar 2016, 13:20
Miejscowość: Izrumudnoje
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 26 Maj 2014, 02:00

MalfiRaffraClan - napisz coś więcej, co zrobiłeś, jaka była dyskusja.
Co ty powiedziałeś, co on itd bo tak to trudno coś wywnioskować - no chyba że pomoże ci ktoś kto miał identyczny problem.

A propos problemów - chyba właśnie spie..... grę, Topol nie żyje jest tylko przed bunkrem 1 stalker o ksywie "Scostam"
Nie mam jak pogadać z Topolem, stalker który żyje nie ma opcji dialogowej i po prostu 3 miesiące grania freeplay w Zatonie poszło się ....
Z tego co pamiętam nie będę mógł wykonywać misji dla naukowców a to oznacza ze chyba fabuła stanęła w miejscu a to z kolei oznacza ze utknąłem niczym Neo na stacji metra.
Ktoś ma jakiś pomysł oprócz zespanwowania NPC ( to w ogóle możliwe ?) i wgrania poprzedniego save ( uprzedzam lojalnie, nie mam, grałem 3 miesiące freeplay w Zatonie) ?

Zrewanżuje sie kozakiem a do twórców prośba - w następnym patchu, proszę dajcie nieśmiertelność albo super-regeneracje NPC którzy są NIEZBĘDNI do ukończenia gry inaczej Misery będzie nadal CoP a nie "prawieidealnymfreeplayowym" modem.
Proszę.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość