[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez ZiomB w 17 Maj 2014, 13:16

Nathaniel77 napisał(a):To co mnie by interesowało, to realistyczny system obrażeń.

O ile w ogóle byłoby to możliwe - masa roboty w skryptach i babrania się w animacjach, nikomu raczej nie będzie chciało się tego robić.
Moim zdaniem można by było ten problem rozwiązać w dość prosty sposób - 1 apteczka ma wielokrotną liczbę użyć, i takie coś jest już możliwe, gdyż widziałem to w paru modach (termosy dwurazowe i jakieś racje żywnościowe trzyrazowe (przykład: Lost World: Troops of Doom)), ale nad tym raczej nie ubolewam jak inni. Może rzeczywiście ilość trzymanego przez nas w plecaku ekwipunku mała nie jest, no ale hej, 50 kg udźwigu też nie jest za realistyczne.. (może byłoby w egzoszkielecie).
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 17 Maj 2014, 13:26

Jak zrobisz system realistycznych obrażeń, to ludzie zaczną jęczeć, że giniesz od jednej kuli. Już to było przerabiane...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Nathaniel77 w 17 Maj 2014, 13:36

Noszenie dziesięciu gitar nie jest. :E Realistyczny system obrażeń, to taki, w którym masz pancerz kuloodporny. Gdy pancerz przestaje spełniać swoją funkcję, albo jej, po prostu nie posiada - powinieneś zginąć od jednego, dwóch strzałów. Po czym wczytać save'a. I to jest, mniej więcej cała filozofia. Ta cała zabawa z apteczkami, bandażami itp. moim zdaniem.. szkoda słów.
W SHOC jest taka funkcja, która zmusza cię, żebyś ciągle naciskał klawisz skrótu dla apteczki. Nazywa się hit_fraction. Bez względu na to, jak dobrą ochronę masz od kul, odłamki cały czas sprawiają, że pasek życia się kurczy. A ty musisz używać ton apteczek i bandaży. Wystarczy zmniejszyć ten współczynnik i używanie tych dwóch przedmiotów może mieć znowu logiczny sens. Choć, rzecz jasna, dorzuciłbym te 5 czy 15 sekund cooldown'u na ich użycie. Tak jak NPC-e. Savvy? :D

Edit

Krótko mówiąc, -zamiast 100 apteczek - więcej opcji wkładek kuloodpornych dla kurtek, pancerzy, egzo i więcej biegania do lokalnego mechanika. Cały realizm.
I dynamiczny system uszkodzeń, bo ochrona w pancerzach jest określana procentowo. Bardzo sprytne, nawiasem mówiąc.
Ostatnio edytowany przez Nathaniel77, 17 Maj 2014, 14:31, edytowano w sumie 1 raz

Nathaniel77
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 02 Sie 2008, 13:10
Ostatnio był: 16 Maj 2017, 01:03
Kozaki: -10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 17 Maj 2014, 14:08

Nie zdajesz sobie czyli sprawy, jak działają kamizelki kuloodporne i opancerzenie w realnym życiu. Lepiej, żeby to zostało tak, jak jest - to tylko gra komputerowa. Mogę się założyć, że ciężko byłoby ci przygotować samą mechanikę na kartce, a co dopiero chłopakom to zaimplementować.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Nathaniel77 w 17 Maj 2014, 14:23

Wiem jak działają, ale to tylko gra komputerowa. Chronią przed bronią konwencjonalną, ale nie maszynową. Seria z automatu rozerwie kurtkę na strzępy. I nie, nie mam tego na kartce. Funkcja hit_fraction znajduje się w pliku damages.ltx
Jeśli lubicie kolekcjonować i wcinać apteczki, zamiast dołożyć sobie parę kulooodpornych wkładek, (które i tak nie zapewniają w SHOC ochrony - tak, jak pisałem, to tylko procentowy stan wkładki. Seria z kałasza nadal zrobi swoje) to życzę zdrowia. Twierdzę tylko, że jeśli NPC po kilku strzałach poświęca kilkanaście sekund by się opatrzyć, my, gracze, też powinniśmy doświadczać podobnej przyjemności.
A jak to zostanie rozwiązane - zostawiam to komuś, kto potrafi pisać skrypty. Ja nie umiem, więc jestem uzależniony od wcinania apteczek.

:|
:

Ostatnio edytowany przez Nathaniel77, 17 Maj 2014, 17:31, edytowano w sumie 1 raz

Nathaniel77
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 02 Sie 2008, 13:10
Ostatnio był: 16 Maj 2017, 01:03
Kozaki: -10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez n1ck w 17 Maj 2014, 15:30

utak3r napisał(a):Przepraszam - konserwę wp**lasz razem z blachą?

bardzo inteligentne, zrozumiałeś w ogóle co napisałem? chleb jest lżejszy (konserwa 0,5kg chleb 0,3kg) a więc mniej obciąża gracza podczas gdy zaspokaja głód tak samo

Za ten post n1ck otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez lehoslav w 17 Maj 2014, 18:07

Czyżby zaawansowany wykrywacz anomalii był wzorowany na dozymetrze Polaron Pripiat'? :)
Dozymetry: Gamma-Scout Rechargeable, Berthold LB 133-1, SV500, FH40T, KSMG1/1M, Терра МКС-05, Graetz X50ZS, RSA 64D, DL-Messer 6150, DP66M, ДП-5В, RAM-60A, RAM-63 (miernik scyntylacyjny α, β, γ), RWA 72 M, Graetz EDW150, KOS-1, FAG FH41, EKO-D, Radiagem 2, Rados RDS-110, Thermo SVG 2, PDMR82, an/udr-13, Стора-ТУ, PM1603A, PM1621A
W Zonie: 5 razy (16 dni)
Awatar użytkownika
lehoslav
Tropiciel

Posty: 360
Dołączenie: 03 Lut 2014, 12:34
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 15:34
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 84

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez STALKIER998 w 17 Maj 2014, 18:55

Przed chwilą byłem w Labolatorium X18. Nie spodziewałem się aż takich cutscenek. Kto tam jeszcze nie był, nie czytać spoilera.
:

Cóż. Jak wszedłem do labolatorium, to zabrałem dokumenty i myślałem, że to wszystko, ale po otworzeniu reszty drzwi miałem tonę kisielu w gaciach. Schizy w połączeniu z muzyką, zombie i tym snorkiem po prostu działają na umysł. Tak samo ten nagły wysyp ciał bandytów. Nie jest człowiekiem o nerwach ze stali, więc wyłączyłem muzykę i spie*dalałem stamtąd jak najdalej. Chyba muszę sobie dawkować tą grę, bo ja przy takim czymś mogę zejść na zawał. Zamiast wychillować się tą grą jeszcze bardziej się zestresowałem, ale przy LA raczej traktuję to na plus. Podsumowując - gra nie dla wszystkich. :E
Awatar użytkownika
STALKIER998
Tropiciel

Posty: 265
Dołączenie: 10 Kwi 2012, 18:08
Ostatnio był: 15 Paź 2020, 20:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 47

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 17 Maj 2014, 23:41

n1ck napisał(a):bardzo inteligentne, zrozumiałeś w ogóle co napisałem?

Skoro już koniecznie musisz ciągnąć temat... odpowiem pytaniem: a Ty zrozumiałeś?
Konserwa waży więcej, ale suchej masy ma mniej, niż waży w ekwipunku, bo część tej wagi to blacha. Rozumiesz, czy jeszcze "bardziej inteligentnie" mam to napisać?

Ucinając rozmowę, bo dalsze dyskusje na ten temat nie mają sensu, póki co: jak nie będzie nic innego do roboty, to być może zróżnicujemy stopień nasycenia w zależności od produktu. Na razie nie ma na takie rzeczy czasu.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 18 Maj 2014, 12:23

Czy mógłbym poprosić o naprawienie drobnego błędu w grze? Mianowicie właśnie straciłem dostęp do fantów w bagażniku mojej łady, bo odpadły tylne drzwi. Nie mam gdzie kliknąć "open trunk". Straciłem jakieś pół tony żelastwa na sprzedaż. Nie specjalnie się przejąłem, bo i tak nadchodzący patch zniszczy mi sejwy, ale chciałbym żeby to się nie powtórzyło, kiedy za kilka tygodni rozpocznę nową grę. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Crisu w 18 Maj 2014, 13:01

Jeśli chodzi o Ładę to raczej niczego z tym nie zrobisz, możesz pożegnać się z fantami. Gdyby był to UAZ to mógłbyś zrobić myk polegający na przypisaniu funkcji bagażnika do prawych drzwi (strona pasażera, w UAZ-ie drzwi nie ulegają uszkodzeniu), jednak Twój problem usiadł na Nivie i ni cholery nie zmusisz go by zszedł. A przynajmniej nie widziałem by pojawiło się rozwiązanie. Szkoda.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez n1ck w 18 Maj 2014, 13:11

utak3r napisał(a):
n1ck napisał(a):bardzo inteligentne, zrozumiałeś w ogóle co napisałem?

Skoro już koniecznie musisz ciągnąć temat... odpowiem pytaniem: a Ty zrozumiałeś?
Konserwa waży więcej, ale suchej masy ma mniej, niż waży w ekwipunku, bo część tej wagi to blacha. Rozumiesz, czy jeszcze "bardziej inteligentnie" mam to napisać?

Widzę, że dalej ni w ząb :) nie rozważam nad tym ile jest konserwy w konserwie a piszę jedynie o tym co robią PRZEDMIOTY W GRZE jakimi są konserwa oraz chleb oraz ich wady i zalety. Skoro już z konserwą nie rozumiesz:
1. mam w ekwipunku chleb i kiełbasę
2. oba przedmioty dają 100% nasycenia przy różnej wadze
3. biorę przedmiot lżejszy o 0,2kg ponieważ dzięki temu mogę zabrać np. dodatkowe pudełko amunicji do pistoletu, dwa bandaże lub cztery baterie do latarki. byłoby inaczej gdyby np. chleb sycił tylko 2/3 głodu, wtedy musiałbym wybierać między jedzeniem bardziej sycącym a lżejszym
to wszystko, mówię o balansie przedmiotów w grze a nie o wadze jedzenia lol


Gdyby był to UAZ to mógłbyś zrobić myk polegający na przypisaniu funkcji bagażnika do prawych drzwi

Jak to zrobić? Mam aktualnie UAZa i koło (schowek) poleciało w cholerę, chętnie odzyskałbym schowek :)
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości