[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 16 Maj 2014, 09:56

W Agropromie nie sprawdza się już niestety taktyka speedruna na najwyższe piętro budynku, zabranie dokumentów i ucieczka po drabinie z dachu na ziemię z jednego powodu - nie ma już drabiny.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 16 Maj 2014, 11:17

Nie licząc "wojskowe mordują stalkerów" i strzelanin w podziemiach, na całej mapie Agroprom zabiłem łącznie 5 żołnierzy. Tych, co akurat stali mi na drodze w budynku instytutu. Być może błąd w grze, ale w drodze powrotnej wojskowe nie wiedzieli nawet gdzie mnie szukać, uciekłem oknem i wyrwą w betonowym płocie.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Darth ReX w 16 Maj 2014, 11:20

Gizbarus napisał(a):W Agropromie nie sprawdza się już niestety taktyka speedruna na najwyższe piętro budynku, zabranie dokumentów i ucieczka po drabinie z dachu na ziemię z jednego powodu - nie ma już drabiny.


Upadek z budynku zabiera ci max 1/4 zdrowia na poziomie Stalker. Sprawdza się.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 07:27
Kozaki: 224

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Rusznikarz w 16 Maj 2014, 11:37

Wszystko super LA jest jeszcze straszniejsze niż SHOC, naprawdę wielkie brawa szczególnie przestraszyłem się w dolinie mroku w podziemiach obok domków gdy podchodziłem do jednego z ciał bandyty, podchodzę sobie spokojnie do ciała a tu nagle słyszę HAHAHAHAHA i jebut klatki się otwierają z hukiem no nieźle panowie to było niezłe.

A tak z innej beczki to mam problem z misja w fabryce Rostok dostaje maskę pgaz i gdy chcę ją założyć to pa pa
znika z ekwipunku, wie ktoś może jak to naprawić.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Image
Awatar użytkownika
Rusznikarz
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 30 Mar 2009, 08:02
Ostatnio był: 05 Paź 2015, 15:47
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 2

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 16 Maj 2014, 11:56

Pisz. W. Odpowiednim. Temacie.

A co do maski - ona znika, fakt, ale przez jakiś czas działa. O ile użyjesz jej wtedy, kiedy jest taka potrzeba - na zaś chyba się nie da.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Nathaniel77 w 16 Maj 2014, 14:28

paintball_0 napisał(a):Symulator żucia i popijania z Misery jest niepraktyczny, bo doba w tej grze jest za krótka. Jeśli powstanie (oficjalnie wspierany) mod do Lost Alpha wydłużający dobę w grze do, powiedzmy, 6h świata rzeczywistego, to wtedy realistyczne jedzenie będzie miało sens.


Jeśli masz na myśli zjadanie jednej bułki dziennie, to ja wysiadam. Real jest taki, że osoba, która robi takie rzeczy (walka, bieganie, stres itd), jak nasz gg w grze, potrzebuje masy jedzenia, aby funkcjonować na pełnych obrotach. Np. nasz posiłek też nie kończy się na jednej konserwie, jemy śniadania, obiady, podkurki, podwieczorki, kolacje itp. itd, tak więc nie widzę powodu by odmawiać tego naszemu gg. Fakt, faktem, dzień i noc przebiegają w LA faktycznie dość szybko, ale podyktowane jest to dynamiką rozgrywki i naszą filozofią siedzenia przed kompem.
Co do kondycji, chyba nie da się przywrócić nowego systemu z COP, (chyba, że liczbowy, pod opisem odporności) ale kilka postów temu podałem inny sposób, który działa praktycznie tak samo - utrata udźwigu, wraz z kolejnymi fazami głodu.


Ja mam jedno pytanie - czy gg także może wykonywać animację opatrywania się bandażami? Tak jak robią to NPC-e. Chodzi mi o to czy są gotowe animacje dla gg w pierwszej i trzeciej osobie? A jeśli tak, to jakiś kod może... :P Z chęcią zobaczyłbym ją w akcji.

Nathaniel77
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 02 Sie 2008, 13:10
Ostatnio był: 16 Maj 2017, 01:03
Kozaki: -10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Wiewi0r w 16 Maj 2014, 16:02

Panowie, nie chodziło mi o stworzenie LA: Misery. Od hardkora mam oryginalną Nędzę. O ile pamiętam dobrze, to w podstawkach chleb/konserwa/kiełbasa różniły się wagą i ilością odnawianego zdrowia, a wskaźnik głodu miał tylko stany: "najedzony/coś bym wszamał/ŻRYĆ!".

Tu, kiedy mamy ładny paseczek "nażarcia się" bohatera, trochę mnie kłuje to, że "suchy chleb dla tarka" i porządna, wojskowa porcja żywieniowa (nie wiem co to jest to w folii jak serek, jakieś mięcho, ale się nie wczytywałem) wypełniają pasek na full.

Zwracam uwagę, by był tylko taki balans, by, przykładowo, 3 chlebki=1 konserwa. Bo czy to napromieniowany szczur, czy kukurydza, Naznaczonemu wszystko jedno. I tak będzie zadowolony.
No, ja bym nie był. :kotek:
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 17 Maj 2014, 09:00

Jeszcze raz powtarzam: nie widzę przeszkód dla oficjalnej implementacji realistycznego jedzenia o ile zostanie wprowadzony dłuższy cykl dobowy. Inaczej takie coś nie ma zwyczajnie sensu. A co do zapotrzebowania na jedzenie- człowiek w stresie traci apetyt. System obronny organizmu, żebyś się nie wyrzygał po posiłku jak uciekasz przed watahą wilków. ;)

Zwróćcie uwagę na to, ile w tej grze trzeba nosić apteczek. I bandaży. I wódki. I nabojów. I granatów. I tak dalej. Stalker nie jest realistyczną grą. Jedna apteczka= jedna rana. Jeden bandaż= jedno krwawienie. Jedna potyczka= wiadro nabojów. Zero realizmu, dużo ekwipunku.

Z innej beczki. Pytanie: dlaczego nie w każdym samochodzie można składować ekwipunek?

Sugestia, z którą nikt się nie zgodzi: dałoby się stworzyć poziom trudności, który wyłącza powiadomienia o ilości wrogów na mapie? Nie sądziłem, że to będzie dla mnie problemem, ale w Lost Alpha jak podchodzę do jakiegoś budynku i widzę, że pod mapą nie świeci się cyferka, to wchodzę jak do siebie. Rozmieszczenie mutantów jest na tyle sensowne, że od razu widać czy w danym miejscu istnieje szansa na spotkanie z czymś groźniejszym od psa. Przez co eksploracja pomieszczeń, nawet podziemi, nie jest już taka przerażająca jak dawniej.

Być może problemem jest też dość niemrawo zachowujące się SI. Nie chodzi mi o ilość zadawanych przez wroga obrażeń, tylko o to, jak się poruszają i zachowują podczas walki. Włażą w anomalie, klinują się w drzwiach i ciasnych przejściach. Potrafią nie zwracać uwagi na ginących sprzymierzeńców, albo nie słyszą strzałów. Gdybym nie miał wyświetlonej liczby wrogów miałbym przynajmniej to poczucie niepewności. Z drugiej strony misje "zniszcz obóz bandytów" byłyby nie do przejścia, bo szukałbym 3 godziny sukinsyna, który akurat wlazł w jakąś dziurę i nigdzie go nie widać...

Dziwna rzecz, ale nie uświadczyłem prawie żadnych uniemożliwiających zabawę błędów w tej grze. Raz nie mogłem otworzyć drzwi u Sidora, ale to przez zaniedbanie. Drogę do baru znalazłem, x18 otwarłem bez problemów, ani razu nie wywaliło mnie podczas wczytywania lokacji (nie licząc tego problemu z przypisaniem klawiszy), nie zdarzył mi się źle wypełniony quest, nie zabiłem postaci ważnej fabularnie. Kompletnie nie kumam tych setek założonych tematów o problemach z modem.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive ZiomB.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez n1ck w 17 Maj 2014, 11:10

W oryginalnym ShoC też było tak, że konserwa i kiełbacha lepiej syciły niż chlebek, więc nie rozumiem dlaczego tutaj miałoby być inaczej. Dla mnie to po prostu niedoróbka i tyle, szczególnie że chleb jest lżejszy a działa tak samo. Przy okazji, nowe jedzonka kosztują znacznie więcej niż stare - o ile kiełbasę czy konserwę sprzedamy NPCowi za 10 rubli, tak nawet żarcie ze szczura może pójść nawet za 200. To samo z wódkami czy piwem (które przy okazji mają chyba 90% alkoholu bo wystarczy wypić jedną puszkę i obraz lata jak po dożylnym LSD).
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Kpuc w 17 Maj 2014, 12:03

paintball_0 napisał(a):
w Lost Alpha jak podchodzę do jakiegoś budynku i widzę, że pod mapą nie świeci się cyferka, to wchodzę jak do siebie.


Zawsze możesz nacisnąć minus na klawiaturze numerycznej jak chcesz mieć realizm ;)
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Nathaniel77 w 17 Maj 2014, 13:03

To co mnie by interesowało, to realistyczny system obrażeń. Choćby to używanie apteczek. Pójdźmy dalej - otwierasz tę apteczkę.
A tam co będzie - środki przeciwbólowe i bandaże z jakimiś narzędziami do opatrywania. W armijnej mocniejsza wersja przeciwbólowych - stymulanty, a w naukowej - antyrady. Był taki mod nawet - otwórz paczkę, która rozłoży się na kilka innych rzeczy. I teraz tak - NPC się opatrują, co trwa dłuugo, powinien i nasz gg. Zabawa byłaby przednia. Obrywasz - otwierasz apteczkę, przeciwbóle idą na pas (można przygotować je wcześniej), a narzędzia do opatrywania zostają w ekwipunku. Stymulant nie leczy (nie zamyka ran), wyrzuca tylko z szoku i daje odporność na ból, ale krew leci dalej. Więc, po pewnym czasie używanie stymulantów staje się bezcelowe - trzeba znaleźć spokojne miejsce i poświęcić około 10 - 15 sekund na opatrywanie. Dlatego pytałem o tę animację.
Btw. - można używać samych bandaży w czasie walki, ale ich możliwości zamykania ran powinny być niewielkie.
Arty, oczywiście robiłyby swoje.

Moje zdolności pisania skryptów są niewielkie (czyt. żadne), ale imho, tak powinna wyglądać LA. Według mnie NPC też człowiek, szanse powinny być takie same.
Btw2. NPC-e powinni mieć stały, przypisany zapas amunicji. Skoro mi może się ona skończyć, im też powinna. Po walce powinienem ściągnąc z trupa tyle ammo, ile nosił mój przeciwnik. Kulki to nie jakaś wielka magia, nie kosztują aż tyle, żeby sztucznie blokować jej zdobywanie.
Ostatnio edytowany przez Nathaniel77, 17 Maj 2014, 14:10, edytowano w sumie 1 raz

Nathaniel77
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 02 Sie 2008, 13:10
Ostatnio był: 16 Maj 2017, 01:03
Kozaki: -10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 17 Maj 2014, 13:14

n1ck napisał(a):chleb jest lżejszy

Przepraszam - konserwę wp**lasz razem z blachą?


Nathaniel77 napisał(a):To co mnie by interesowało

I tu tkwi główny problem, bo każdy by chciał coś innego. Tak się nie da. Po to gra jest zrobiona w przyjaznej modderom formie (a jeszcze dojdzie publikacja pełnego SDK!) żeby każdy mógł sobie pozmieniać to, co mu się widzi inaczej. Nie ma gry, która w każdym szczególe pasuje wszystkim - i nie będzie... a, na szczęście, tak zwana społęczność modderska w Stalkerze jest dość szeroka, więc spokojnie, będzie zaraz tyle różnych wersji, że każdy będzie mógł dla siebie coś znaleźć.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Sivert.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość