[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 11 Maj 2014, 17:46

Znaczy się tu jest o tyle przyjaźnie, że w innych grach musisz mieć dźwięk o tej samej nazwie. Jak do Stalkera wrzucisz, to można w configu zmienić nazwę (np. wrzucasz dźwięk „oklaski_rubika” do folderu sounds/weapons i w odpowiedniej linii configu wpisujesz „weapons/oklaski_rubika”) i przez to możesz sobie zachować oryginalny dźwięk. Poza tym, co pisałem wcześniej, to dźwięk musi być w częstotliwości 16-bitowej, inaczej dostaniesz crasha. A to już może być problem, bo np. u siebie nie potrafiłem zmusić Audacity do zapisywania tak dźwięków, zawsze zapisywało 32-bitowy i musiałem robić małe obejście. A, no i koniecznie rozszerzenie .ogg.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Krzyk19 w 11 Maj 2014, 17:49

A no właśnie co do ogg. Jak przekonwertować mp3 na ogg?

Nieważne, nie jestem ogarnięty w internetowej i technicznej gwarze.
Ostatnio edytowany przez Krzyk19 11 Maj 2014, 18:08, edytowano w sumie 2 razy
Krzyk19
Tropiciel

Posty: 347
Dołączenie: 25 Sty 2014, 19:48
Ostatnio był: 02 Sty 2018, 11:38
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 53

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Maj 2014, 17:57

@ Krzyk19 - Jak już pisali wcześniej, z dźwiękami nie będzie żadnego problemu. Wyjątkiem Mosin i Sako, gdzie przy wystrzale odpalane są 2 dźwięki - strzału i operacji zamkiem. Chociaż jak podmienisz sam dźwięk strzału to i tak będzie grało.

Wyślij mi PM jutro abym podesłał Ci banalny w obsłudze programik do komentowania plików ogg:

1. Otwierasz oryginalny plik,
2. Spisujesz wartości,
3. Otwierasz nowy plik,
4. Wpisujesz wartości,
5. Zapisujesz!

Trochę klepaniny, ale jak chcesz żeby Ci poprawnie AI działało, to radzę się w to pobawić.

[EDIT]

Wracamy do kompanów i AI ogółem... Okropnie nie podoba mi się funkcja określająca czy stalker widzi jakieś obiekt. Jest to funkcja "zahardkodowana", więc nie mogę w żaden sposób sprawdzić jak ona wygląda, t.j. Jakie są warunki określające czy obiekt jest dla stalkera widoczny.

Wiem natomiast tyle, że nie działa ona poprawnie. N.p. jeżeli 2 stalkerów dzieli bardzo cienka warstwa geometrii terenu, choćby metalowy płot przy bunkrze naukowców, to funkcja zwraca, że stalkerzy siebie widzą. Efektem, jeżeli są wrodzy, jeden i drugi wywalają magazynki w blachę.

Funkcja też nie działa na całość modelu sprawdzanego obiektu - stalker musi widzieć tors przeciwnika, żeby system zarejestrował fakt widoczności. Wystająca głowa zza skrzyni nie wystarczy.

Nie wiem czy da się to w ogóle obejść... GSC nie udostępniło odpowiednich narzędzi z poziomu skryptów. Ktoś by musiał podłubać w dll... :(

Xetrill pytał na forum dezowave - http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=1866

Ale niestety już KGB jest bardziej skłonne do dzielenia się wiedzą niż dezy.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 11 Maj 2014, 18:21

Krzyk19 napisał(a):A no właśnie co do ogg. Jak przekonwertować mp3 na ogg?

W praktyce zadziała nawet zwykła zmiana rozszerzenia z mp3 na ogg. Możesz też otworzyć w Audacity czy innym tego typu programiku i wyeksportować jako .ogg, ale o ile pamiętam to i tak nie będzie poprawnego komentarza w pliku, więc da ci to co najwyżej lżejszy plik.
To programików jest parę, jeden był taki, co miał przez pliczek .bat fixować pliki ogg, ale w życiu go nie zmusiłem do działania, drugi to to, o czym mówi smoq, a trzeci to ten programik (bo nie brzmi to tak jak to, co ja podaję). Niby pod SoC-a, ale ładnie działało, a przynajmniej konsola nie dawała błędów o błędnych komentarzach w plikach.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Krzyk19 w 11 Maj 2014, 19:15

Ok, prace ukończone. Mam dwie wersje:
- Realistic Gun SoundPack TFW(bo nowe dźwięki tak mi się podobają że tylko naku*wiam ze wszystkich broni) - większość broni ma dźwięki żywcem wyjęte z Misery lub SGM.
- SoC Gun Sounds Remit TFW(prawdopodobnie Anglik by mnie teraz znokautował) - powrót do korzeni, czyli bronie brzmią jak w SoC.
Tylko jest mały problem - Nie wiem gdzie wstawić te pliki, żeby potem ktoś mógł to pobrać.
Ostatnio edytowany przez Krzyk19, 14 Maj 2014, 14:40, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post Krzyk19 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Baszu43.
Krzyk19
Tropiciel

Posty: 347
Dołączenie: 25 Sty 2014, 19:48
Ostatnio był: 02 Sty 2018, 11:38
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 53

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idealny w 11 Maj 2014, 19:34

Najlepiej chyba na dropboxie.

Za ten post Idealny otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Krzyk19.
Awatar użytkownika
Idealny
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 08 Cze 2012, 15:24
Ostatnio był: 04 Sty 2018, 20:55
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez max1071 w 12 Maj 2014, 23:37

Siema :)

od tego zacznę że robię moda na nie wykluczjące się ulepszenia :)

i namierzyłem mały a może i nawet duży błąd jeśli nie to sory ale :

i o ile wiem miałem rozdzielać wszystkie "prawie" te z tym "or"

no i namierzyłem tą linię up_gr_a4_specops_outfit

tam są 2 rodzaje ulepszenia a nie ma tego "or"

jeśli mógłbym prosić to mógł by ktoś sprawdzić czy to nie crashuje gry i z tym że nie można dostać się do terenów koło elektrowni

* dodam że uczę się dopiero lua do MTA:SA i trochę w CN (CS) i ZP (CoP)
** dodaję też te nie fartowną moim zdaniem linię na dole posta
*** jeśli już to ktoś zauważył to przepraszam ale 697 stron to czytać się zbytnio nie chce :P
**** plik jest w załączniku (spakowany w zip bo nie dozwolone jest zamieszczanie plików *.LTX) :)

[SYNTAX="ini"]
; Tier 3
[up_gr_a4_specops_outfit]
elements = up_a4_specops_outfit, up_a5_specops_outfit
[up_gr_b4or5_specops_outfit]
elements = up_b4_specops_outfit, up_b5_specops_outfit
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 134
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 14:11
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 24

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 15 Maj 2014, 12:06

@ max1071 - Chwilowo nie pomogę w modyfikowaniu systemu ulepszeń, gdyż przeszedł solidne zmiany w obecnej (deweloperskiej) wersji TFW i zostaje wyłączony - do przywrócenia w dalekiej przyszłości.

----------------------------

Wczoraj prawie przeszedłem zawał. Mianowicie usunąłem sobie cały folder Gamedata na jednej z maszyn i zmiany zsynchronizowały się backupami, które trzymam w chmurze (około miesiąc pracy, bo co miesiąc robię kopię na innym komputerze i dysku zewnętrznym).

Przeszedłem kilka załamań nerwowych i przyrzeczeń, że porzucam projekt, bo i tak jest dla mnie za trudny, po czym ochłonąłem i spędziłem resztę dnia na szukaniu rozwiązań. Na szczęście serwisy z których korzystam oferują przywracanie zmian w razie beznadziejnego przypadku głupoty.

Już mam wszystkie dane z powrotem i mogę dalej dłubać, choć to dużo powiedziane, bo chwilowo trafiłem na ścianę i stoję w miejscu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tario w 15 Maj 2014, 15:54

Jakaż to ściana Smoqu?
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 15 Maj 2014, 17:23

Zastąpienie standardowej funkcji określającej czy NPC "widzi" dany obiekt (bo nie działa dobrze; pisałem o tym gdzieś wyżej) nową.

Chciałem zrobić to metodą tzw. "raytracingu", ale silnik nie daje możliwości określenia punktu przecięcia wektora z geometrią terenu z poziomu LUA (odległości jaka jest między nami, a ścianą w którą celujemy).

Przykład na poniższym obrazku:

Image
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez max1071 w 17 Maj 2014, 12:11

Dobra dzięki za odpowiedź,
postaram się sam tego dokonać :)

a z tego co wiem co napisałeś w tym poście powyżej to dopiero w zewie operuję takimi środkami ponieważ gdy siedzisz w bazie w janowie nie raz strzelają do ciebie zombi właśnie przez ścianę albo coś jak tylko cie zauważą ;)

mam pomysł jak uzyskać jakiś cel z tych wektorów ale i tak aktorzy (NPC) nie będą w stanie rozpoznać co to za obiekt

a i jak masz coś w stylu załóżmy "onplayerhangelevel" to nie ma tak żadnego buga ? bo wiem że dodałeś to że spotykamy grupy które ostrzelają nas albo my ich to może to crashuje po wejściu na teren "elektyka"
Awatar użytkownika
max1071
Stalker

Posty: 134
Dołączenie: 04 Gru 2010, 13:07
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 14:11
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 24

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Crew w 17 Maj 2014, 15:31

zacząłem grać w tą modyfikację i błąd zaczął mi wywalać :

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: daily_trigger.script:17: attempt to call method 'build_daily_scheme' (a nil value)
 
lua stack:
  [ 6|-1] (no value): 
  [ 5|-2] (string):  `attempt to call method 'build_daily_scheme' (a nil value)'
  [ 4|-3] (userdata):  userdata (2597C618)
  [ 3|-4] (nil):  nil
  [ 2|-5] (userdata):  userdata (2597C618)
  [ 1|-6] (userdata):  userdata (259DCC68)


Oraz mógłbyś zrobić mniejszą siatkę w ekwipunku dla swojej modyfikacji.
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości