[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 10 Maj 2014, 19:23

Najłatwiej byłoby przenieść bronie itp z CS/COP do SoC'a. :) O wszystko pytaj r_populika, to już jest wyjadacz w SDK, on na pewno Ci pomoże. Jeszcze BJ_Blazkowicz miał gdzieś tutoriala krok po kroku jak i co robić, odezwij się do niego. :) Ja osobiście nie przenosiłem broni z CoP do SoC, ale wiem jak to wygląda i troszkę motanki jest, ale ponoć jak się wdasz to potem robisz to już automatycznie - podobnie z itemkami.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive alex_dragon.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez alex_dragon w 10 Maj 2014, 19:36

Dzięki
Napisałem do r_populika, odezwe sie też do BJ_Blazkowicz jak radzisz.
Też wolałbym zostac przy SoC z racji sentymentu do Strieloka :-)

Czyli rozumiem ze wszystko co robiłeś to była praca od podstaw.
Wzorowałeś sie na Misery ze wzgledu na wyglad apteczek ale reszta to po prostu mozolna praca ?
Przenoszenie ikonek, tworzenie nowych broni itd ...
A mozna wiedziec ile zajęło tworzenie tego moda ?
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 10 Maj 2014, 19:57

Przenoszenie ikonek to było tylko dopieszczanie, pierwsza wersja AA nie miała ich wcale. To dość świeży "ficzer". ;) A nowych broni oczywiście nie tworzyliśmy, skorzystaliśmy z tych gotowych, które dostałem od zaznajomionych ruskich.

Nad całym modem rozpocząłem pracę w kwietniu 2011 roku, działając sam. Dopiero w połowie prac nad dwójką przygarnąłem Cromm Cruaca, r_populika, nelson_82, Ścigacza 1975 i Trikztera. :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez alex_dragon w 10 Maj 2014, 21:30

Dzięki za informacje.
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie tego moda, jestem ciekaw odpowiedzi o ile to nie tajemnica :-)

Każdy mod "ewoluuje" czyli jest zmieniany przez team. Czytałem co wprowadza ten mod do gry i lista jest bardzo długa.
1. Czy w AA2 też przewidujesz jakieś nowe zmiany po ENB ? (Chodzi mi o zmiany graficzne)
2. Czy przewidujesz zmiany np w zakresie możliwości grania freeplay, ale chodzi mi o granie swobodne a nie po zakończeniu gry. Zeby mozna było "szukać Strieloka" ale w wolnej chwili, wtedy kiedy mamy na to ochotę.
3. Czy przewidujesz dodać jakieś dodatkowe misje do tego moda ? (Wiem ze obecnie sa misje od róznych NPC - ze strony Wolności oraz Powinności, od Barmana i Sida, od Wilka, Naukowców itd) Jest ich całkiem sporo ale moze jakieś misje specjalne, tak aby sie nie zapętlały.
4. Czy jest szansa aby Strielok uzywał broni długiej w obu łapkach jak jest w CoP ? A nie tak jak obecnie ze mozna mieć krótka i długa.
5. Czy przewidujesz dodanie takich opcji jak plecak bądź spiwór ? Wiem ze są łóżka ale nieukrywam ze podczas misji zdobywania dokumentów z Instytutu zawsze robie ja w nocy bo sie nie moge wyrobic w dzień. Spać mozna w określonych miejscach a tak skoro nie ma emisji mozna byłoby sie walnąc gdzie sie człowiek chce (z dala od mutantów) i się przespać. W składzie nie mogłem bo cały czas był napis ze wróg jest w pobliżu :-(
6. Czy przewidujesz dodanie jakiś przedmiotów które by zwiekszyły poziom immersji ? Na zasadzie zabijemy gościa, sprawdzamy co ma, zabieramy np jakies wartosciowe rzeczy które mozna sprzedac. Coś jak w Misery.

Wiem ze to zaczyna przypominać troche moją liste do Św Mikołaja w sprawie Misery ale jestem ciekaw w jakim kierunku mod bedzie sie rozwijał.

Czuje ze z Misery i AA2 jest troche jak z filmem Niezniszczalni z Sylwestrem Stalone.
Jak byłem nastolatkiem (dawno temu, przed wiekami) sławnymi aktorami byli Schwarzenegger, Stalone, Van Damme, Norris, Lundgren itd Kiedyś patrząc na mase trupów w filmie Commando oraz Rambo i kilku innych zastanawiałem sie jakby to było gdyby wszyscy pojawili sie razem. Potem uswiadomiłem sobie ile trzeba byłoby im zapłacić kasy i w związku z tym pewnie nigdy razem nie wystąpią. A tu prosze - trzecia część ich przygód ma wyjśc niedługo :-) Marzenia sie czasami spełniają wiec jestem po prostu ciekaw czy i w jakim kierunku pójdzie dalej ten mod.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 11 Maj 2014, 09:38

1. Czy w AA2 też przewidujesz jakieś nowe zmiany po ENB ? (Chodzi mi o zmiany graficzne)


Nie, sądzę, że osiągnęliśmy poziom, z którego jestem jak najbardziej zadowolony. Teraz nic tylko grać, grać, grać, kufa!

3. Czy przewidujesz dodać jakieś dodatkowe misje do tego moda ? (Wiem ze obecnie sa misje od róznych NPC - ze strony Wolności oraz Powinności, od Barmana i Sida, od Wilka, Naukowców itd) Jest ich całkiem sporo ale moze jakieś misje specjalne, tak aby sie nie zapętlały.


Niestety nie posiadam takiej wiedzy operowania skryptami i a-life by wdrożyć coś takiego.

4. Czy jest szansa aby Strielok uzywał broni długiej w obu łapkach jak jest w CoP ? A nie tak jak obecnie ze mozna mieć krótka i długa.


Próbowaliśmy to zrobić, ale napotkaliśmy pewne komplikacje związane ze skryptem zmiany łapek przy zmianie pancerzy.

Czy przewidujesz dodanie takich opcji jak plecak bądź spiwór ?


Z najlepszym minimodem na śpiwór, czyli tym od AMK były jaja nie z tej ziemi, bowiem 2/5 prób kończyło się zniknięciem śpiwora z ekwipunku. Wszystko było poprawnie zmergowane, tak więc nie mamy pojęcia dlaczego tak się działo. Sam rozumiesz, że nie mogłem puścić takiej niedoróbki.

6. Czy przewidujesz dodanie jakiś przedmiotów które by zwiekszyły poziom immersji ? Na zasadzie zabijemy gościa, sprawdzamy co ma, zabieramy np jakies wartosciowe rzeczy które mozna sprzedac. Coś jak w Misery.


Sporo roboty. Poza tym nie znalazłoby to takiego ujścia jak w Misery ze względu na nieco inną mechanikę i środowisko rozgrywki. SoC jest znacznie bardziej dynamiczniejszy. CoP jest nastawiony na długie i mozolne wędrowanie, układanie sobie ścisłych planów na przyszły dzień...

Generalnie mogę powiedzieć tylko tyle, że na razie nie przewiduję rozwoju moda, ze względu na to, że poziom jaki jest obecnie sprawia, że jestem bardzo zadowolony, a poza tym przez ostatnie trzy lata zamiast z czystym sumieniem grać i nie przejmować się niczym, poprawiałem co się dało/podmieniałem itp. Niestety, to choroba modderska. :)

Pozdrawiam
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive alex_dragon.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 11 Maj 2014, 11:16

vandr napisał(a):
4. Czy jest szansa aby Strielok uzywał broni długiej w obu łapkach jak jest w CoP ? A nie tak jak obecnie ze mozna mieć krótka i długa.


Próbowaliśmy to zrobić, ale napotkaliśmy pewne komplikacje związane ze skryptem zmiany łapek przy zmianie pancerzy.[

Nie cało się zrobić tak aby tą samą broń można było wstawić do obu slotów ale można wymusić, w którym slocie się ona znajdzie. Ja np. Przypisałem sobie wszystkie strzelby do pierwszego slota i mogę szybko je zmieniać. 1 - strzelba, 2 - kałach czy snajperka. Nie wszyscy preferują takie rozwiązanie i wolą np. pistolety + strzelby (ja nie) więc zostawiliśmy po vaniliowemu.
Wystarczy jednak otworzyć konfig broni i zmienić slot z 1 na 2.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr, alex_dragon.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez alex_dragon w 11 Maj 2014, 12:01

@ vandr
dzieki za odpowiedzi, kozak za całość dyskusji leci,
co do zmian zadań, jesteście pewni ze nic nie było zmieniane ?
Podam prosty przykład - staram sie chodzic nieliniowo w tej grze, w vanili nie było problemu i mogłem zamiast do doliny mroku isc np do magazynów zeby tam podzialac, było lekko trudniej ale spoko.
Pamietam ze róznego rodzaju misje typu broń wysypiska czy zlikwiduj bandytów byly JAK sie juz weszło np na wysypisko. Obecnie jestem w bazie wolności, wyspany i nagle pojawiła mi sie misja broń stalkerów w agropromie ALE znaczek misji sie pojawił w magazynach wojskowych w wiosce pijawek, właśnie tam ide sprawdzic co i jak.
Nie pamietam z vanili takiej misji, fakt grałem dawno temu i pamieć moze zawodzic ale zeby az tak ...


@ Cromm Cruac
dzięki za podpowiedź, postaram sie znaleźć info na forum jak to zmienić w configach żeby mi się gra nie sypnęła i zaczne grać bez kombinowania
(co do kozaka to poczekam az minie ta "ochrona anty-kozakowa" która nie pozwala postawić 2 kozaków w krótkim czasie :-) )
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 11 Maj 2014, 12:07

To jest banalnie proste. Otwierasz konfig broni z config\weapons i zmieniasz slot = 2 na slot = 1
:arrowu: pomyliłem się i napisałem 'z 1 na 2' a miało być 'z 2 na 1'
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive alex_dragon.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez alex_dragon w 11 Maj 2014, 15:37

ok super dzięki za info

Co do gry powiem jedno, immersja w Misery powala ale jezeli chodzi o klimat to SoC z AA2 jest chyba nie do pobicia.
O ile w Misery czy SoC vanili nie ma problemu z łazeniem po nocy o tyle w AA2 jak nie musze to nie wychodzę, Te wycia, jęki, krzyki, zawodzenie, dodatkowo bardzo mocne nibypsy.
Szkoda ze śpiwora nie dało sie zaimplementować ale cóż trzeba sobie radzic w nocy.

pozdr
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 11 Maj 2014, 18:04

Śpiwora nie ma ale za to jest sporo miejsc do spania (zaznaczonych w PDA). Można tam przekimać do rana.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez alex_dragon w 11 Maj 2014, 18:45

Fakt, 1 miejsce na mapie do przespania, przynajmniej tam gdzie byłem
Zmiana miejsc zrobiona, strzelba w dłoń i mozna grać :-)
Mam jeszcze pytanie - śpiwór nie został zaimplementowany ze wzgledu na niestabilność, powstały łózka do spania
rozumiem ze plecak jest zbędny ze wzgledu na to ze sa skrzynki, np koło Wilka w magazynach, Biesa na Wysypisku i wiele innych.
Zastanawiam sie nad pewna rzecza a mianowicie własnymi skrzynkami. Nie chodzi o to zeby je nosić ani nic z tych rzeczy ale aby na mapie była informacja w postaci znaczka ze cos włożyliśmy do skrzynki.

Na mapie pojawia sie znacznik schowka jak przeszukujemy trupa i posiada on jakaś informacje w PDA (PDA jeszcze nie znalazłem i zakladam ze nie znajde). Przeszukujemy schowek i znaczek znika, ja sie zastanawiam czy jest możliwośc aby na mapie pojawiał sie znaczek np koloru niebieskiego w skrzynce gdzie COS włożymy.
Chodzi o to ze w punktach newralgicznych zostawiam sobie amunicje, leki i sprzet do naprawy. Nie chce mi sie tego za duzo nosic ze soba. A czasami zapominam ze cos włoże tak jak w instytucie - wracałem sie z Wysypiska i okazało ze nic nie zostawiłem albo skleroza mnie dopadła i nie pamietam w jakiej skrzynce zostawiłem broń.

Przegladałem wątki ale nic pod to nie znalazłem, chyba ze w tematach gdzie ktoś zgłaszał kilka problemów....
Mógłby mnie ktos nakierować ?
pozdr

znalazłem jedynie to na 70 stronach wyszukiwania
viewtopic.php?f=49&t=9107&p=99774&hilit=schowek#p99774

edit
Ehh sprawdziłem, zainstalowałem, niestety wymagana nowa gra - to nie byłby problem ale szlag trafił ikonki i cała reszte wiec mod niestety do kosza chyba ze sobie w nim pogrzebie i zobacze czy uda mi sie "wyciagnąć" sam plecak bez ikonek czyli posiedzę i porównam pliki, znajde co odpowiada za plecak (mobile box)
Dziwne jest też to ze po intro byłem od razu u Sida jak w podstawce ...
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Tario w 11 Maj 2014, 22:05

Hej, chciał bym się zapytać w jaki sposób mogę wyłączyć sobie rozmycie przy celowaniu, rozglądaniu etc?

Nie ukrywam, że jest to fajny bajer, ale... Mnie nadzwyczaj irytuje i naprawdę sztucznie utrudnia mi rozgrywkę, bo i gra wolniej wtedy chodzi, i mniej wtedy też widzę.
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 2 gości