[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez AlianPl w 08 Maj 2014, 20:46

ZiomB Aye! nawet wczesniej wspomniałem o falloucie, wkoncu to sprawdzony i dobry sposob.
Co do dzwigania, Ja bym tak robił :D wkoncu, stalkerzy w zonie nie sa by w niej byc, tylko robic HAJS cuz BICZES LOVES HAJS! PAIMAJU? To jest główny powod bycia w zonie ;P. A skawendżer taki jak ja nie gardzi rublami ;P (wole scavenger niz złomiarz ;D haha)
A wiadomo w biznesie co 2 głowy to nie jedna.


Btw. Czy mi sie wydaje czy zona jakos tak podupadła na zyciu? Stalkera w drodze cholernie mi ciezko spotkać, a tak np, na całym złomowisku ot jeden stalker na srodku siedzi i to wszystko co robi. Nic z zycia, a flora i fauna w najlepsze ;C
Awatar użytkownika
AlianPl
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 07 Wrz 2009, 18:02
Ostatnio był: 22 Lis 2014, 18:08
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 7

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 08 Maj 2014, 21:18

AlianPl napisał(a):Btw. Czy mi sie wydaje czy zona jakos tak podupadła na zyciu? Stalkera w drodze cholernie mi ciezko spotkać, a tak np, na całym złomowisku ot jeden stalker na srodku siedzi i to wszystko co robi. Nic z zycia, a flora i fauna w najlepsze ;C


I bardzo dobrze, bo tak miała właśnie wyglądać Zona - a nie chiński targ w godzinach szczytu, jak w Clear Sky. Jak dla mnie to jak najbardziej in plus.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Alucard w 08 Maj 2014, 23:20

Mam wrażenie, że bardziej chodziło mu o fakt, że ci stalkerzy, którzy już tam są, mogliby coś więcej robić niż siedzieć. Przemieszczać się, szukać artefaktów itepe :P
Image
Awatar użytkownika
Alucard
Stalker

Posty: 122
Dołączenie: 04 Sie 2009, 00:34
Ostatnio był: 22 Wrz 2023, 14:49
Miejscowość: Zamość
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 5

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez MajorDiegtiarov w 08 Maj 2014, 23:31

właśnie przemieszczać mogli by się zbierać arty itp nawet mutanty rzadko wychodzą poza swój teren spawnu przez co mam wrażenie że gra nie ma a life tylko skrypty

Za ten post MajorDiegtiarov otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus.
Awatar użytkownika
MajorDiegtiarov
Tropiciel

Posty: 248
Dołączenie: 09 Wrz 2013, 21:50
Ostatnio był: 16 Kwi 2024, 20:06
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Covalack w 09 Maj 2014, 00:40

Mnie tam alife się w miare spodobał.
Nie jest może jakoś super rozwinięty, ale od czasu do czasu spotkam grupę która sobie siada w jednym miejscu, siedzi dzień i noc a nad ranem gdzieś ruszają. W Dolinie Mroku spotkałem samotnika który chodził obok wioski na wschód od bazy Bandytów i polował na polltegreisty, a potem zacząłszukać artefaktów.
Na wysypisku też widywałem samotników szukających artefaktów.
No i najfajniejsze jest to, że przed emisją jak biegne do kryjówki to widzę, jak na przykład nibypsy całą watahą uciekają do schronienia gdzie pieprz rośnie.
Według mnie jest całkiem znośnie, chociaż można trochę dopracować, żeby coświęcej się działo - w końcu lepsze jest wrogiem dobrego.
▒█░░░ ▀█▀ ▒█░▄▀ ▒█▀▀▀   ░█▀▀█   ▒█▀▀█ ▒█▀▀▀█ ▒█▀▀▀ ▒█▀▀▀
▒█░░░ ▒█░ ▒█▀▄░ ▒█▀▀▀   ▒█▄▄█   ▒█▀▀▄ ▒█░░▒█ ░▀▀▀▄ ░▀▀▀▄
▒█▄▄█ ▄█▄ ▒█░▒█ ▒█▄▄▄   ▒█░▒█   ▒█▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█▄▄▄█▒█▄▄▄█
Awatar użytkownika
Covalack
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 03 Maj 2014, 17:36
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 20:25
Miejscowość: Roztańczony pył tego świata.
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 5

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez AlianPl w 09 Maj 2014, 05:12

Ta dziś mnie alife zniszczył :D Jade sobie moją piękną nivą, po łachy bandziora, patrze na mapie 3 stalkerow, mowie se swojaki wysiadam, a ze siedzieli obok ogroomnej anomali, i chyba jeden probowal do niej wlezc, mysle se no niepotrzebnie nazekalem wczesniej :). Zaraz za wagonem jest wejscie do tunelu jesli kojazycie, tak wiec wychylam sie lekko zza wagonu patrze sobie w wejscie a tam, 2 chimery, okolo 3 połamańców, pijawka, 3 poltergeisty elektryczne i jeden płomienny, i jeszcze w oddali szczek nibypsow, no śmietanka jak ta lala :D olbrzyma tylko brakowało.
Naszczescie uratował mnie crash hahaha.

Tak wiec twierdze ze sa lekkie niedociągnięcia cholernie zaluje ze nie nagralem tego :C
Awatar użytkownika
AlianPl
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 07 Wrz 2009, 18:02
Ostatnio był: 22 Lis 2014, 18:08
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 7

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez impulse_101 w 09 Maj 2014, 09:48

A mnie trochę alife rozczarowuje, w porównaniu z SoC z tymi wszystkimi walkami miedzy frakcjami oraz mutantami, przechodzeniem miedzy mapami to LA wypada trochę mdło. Nie znam się edycji alifa i mogę się mylić ale przydałoby się przeanalizować rozwiązania ścieżek NPC oraz ich rozlokowania jakie zastosowano w SoC i analogicznie przenieść na ukształtowanie terenu nowych map. To jest chyba szybsza i bardziej pewna metoda niż zaczynać od zera z własna koncepcja która wymagałaby sporej ilości testów i korekt tak aby zapewnić "żywą" zone.
Wystarczy wejść na wysypisko i zobaczyć jaka jest różnica w intensywności alifa miedzy SoC a LA.
Drugi problemem mającym wpływ na alife jest mocno obniżona percepcja która powoduje często sytuacje ze NPC będące w sąsiedztwie się nawzajem ignorują.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Lachfe w 09 Maj 2014, 11:12

Gdzieś kiedyś przeczytałem że pewne problemy z a-life są związane z implementacją trybu skradania :p Choć może pamięć mnie myli, ale to wydaje się logiczne.

Tak ogólnie to w ogóle idea a-life w stalkerach niezbyt mi pasuje... Kuleje to to w każdej części. Zasadniczo szczytem możliwości stalkerów jest łażenie i zbieranie artefaktów. A koszty takich "ficzerów" to wszelkie problemy ze skradaniem, reputacją i dziesiątkami pomniejszych pierdół. Szkoda że w stalkerach w ogóle poza mordowaniem i zbieractwem artefaktów jest tak mało do roboty. Stalkerzy żyją w zonie głównie dla hajsu a ostatecznie całą kasę muszą przewalić na apteczki, kozaki i mielonki :D Może niektórzy mnie za to zjedzą ale myślę że przydałoby się stalkerowi nieco GTA (mam na myśli dodatkowe zajęcia) :D Ale pewno za dużo roboty by to było :p
"...dojdę w tym co mam na nogach - a na nogach miałem klapki." ~ Łona opisując utratę pojazdu w darkscape.
Awatar użytkownika
Lachfe
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 03 Maj 2014, 21:15
Ostatnio był: 02 Kwi 2016, 22:46
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 09 Maj 2014, 11:57

O czym Ty do mnie rozmawiasz?... dla prawdziwego fana Stalkera, największą bolączką jest odpowiednia pozycji broni w rękach i na sztywno przypisana do levelu pogoda - a Ty wyskakujesz z rozbudowanym A-Life... :| :P
Ja nawet nie zauważam, jak ta cholerna broń jest trzymana w rękach, bo się na nią nie patrzę - są znacznie ciekawsze rzeczy dookoła (jak chociażby... Zona :P ).


A tak nieco bardziej poważnie...
Wyważenie A-Life nie jest takie porste, jak myślisz. A w każdym razie wyważenie takie, żeby wszystkim pasowało. Gdy wyważyłem je kiedyś wg swojego upodobania, userom cholernie się nie podobało, że NPCe potrafili... zbyt dużo. Idziesz np. z zadaniem wytłuczenia jakiegoś stada świń, a tu w połowie drogi - myk! zadanie wykonane ;) bo ktoś inny wpadł na te stado. Innym razem idziesz spotkać się z jakimś stalkerem, a tu nagle... info, że mission failed. Jak to?... Ano... umarło się biedakowi. Ustawić mu nieśmiertelność, równocześnie puszczając wolno w Zonę? Chwileczkę, za moment wybije wszystkie mutanty i wrogów...

Jak widzisz, nie ma prawdziwej wolnej A-Life, zachowując scenariusz gry. Można jedynie to bardziej lub mniej oskryptować, dając złudzenie prawdziwego A-Life. Oczywiście, można to zrobić, ale... patrz pierwszy akapit tego postu. Niby pół żartem to było, ale... tylko pół, co sam możesz zaobserwować w wielu wątkach na tym forum. A-Life musi poczekać - albo na nasz wolny czas i chęci, albo na jakąś bardzo dobrą modyfikację od kogoś innego.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive apg2312.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 09 Maj 2014, 12:10

Nie życzę sobie implementacji "wojen frakcji" w nadchodzących oficjalnych patchach do Lost Alpha. Ani "przyłączania się do frakcji bo inaczej nie przejdziesz gry, albo będzie bardzo trudno, albo nie dostaniesz tego fajnego karabinka, który zrobiliśmy specjalnie żebyś dostał jak przyłączysz się do tej frakcji". Róbcie to sobie w modach albo dodatkach, które nie są niezbędne do grania w Lost Alpha.

Żywy ekosystem w grach zawsze był kłamstwem. Tak samo jak realistyczne oświetlenie. Albo sztuczna inteligencja. Gdyby pojedyncza mapa w stalkerze była kwadratem o boku 5 kilometrów i przejście po przekątnej trwałoby godzinę czasu rzeczywistego (nie zatrzymując się, idąc po prostej dobrym krokiem marszowym, asfaltową drogą, bez obciążenia), to ok. być może jakieś tam wojenki albo ekosystemki dałyby radę. Ale nie w mapce, którą można obejść dookoła w 5 czy 10 minut.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Lachfe w 09 Maj 2014, 12:53

Ciekawe co by było gdyby zrobić moda do LA czy ShoC'a z wszystkimi NPC nieśmiertelnymi (również mutantami)...

Wyglądało by jak multi w Just Cause 2...
"...dojdę w tym co mam na nogach - a na nogach miałem klapki." ~ Łona opisując utratę pojazdu w darkscape.
Awatar użytkownika
Lachfe
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 03 Maj 2014, 21:15
Ostatnio był: 02 Kwi 2016, 22:46
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Cromm Cruac w 09 Maj 2014, 13:12

Co do 'fixowania' AI, przykład z życia wzięty. Pewien gość zasypał nas mailami, że ma buga i nie może wykonać zadania gdzie trzeba podejść do członków pewnej frakcji. Po długiej dyskusji okazało się, że sobie zainstalował jakieś fixy do AI, żeby nie było za łatwo. I teraz ta frakcja napier... w niego jak tylko go zobaczy co uniemożliwia popchnięcie fabuły.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości