[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 05 Maj 2014, 15:03

Gandzia napisał(a):Z reguły internet bezprzewodowy od telekomunikacyjnych firm ma w nocy darmowe pobieranie. Może Ty też.

A tak ogółem, to się jakieś rzeczy nieprawdopodobne dzieją! LA wyszło, smoqu powrócił i wznowił prace. Stalker wraca do łask :E


No widzisz... Świat staje na głowie. Odświeżamy stare gry... :)

Co do TFW, to zastanawiam się w jaki sposób zaimplementować kupowanie/sprzedawanie pancerzy przez Samotników. Nurtujące mnie pytania to:

Jak mają wyglądać preferencje przy zakupie pancerza?
* Czy samotnik ma kupować tylko pancerze "niefrakcyjne" czy frakcyjne też mają wchodzić w grę? Jak samotnicy biegający po Zonie w pancerzach np. Powinności wpłyną na rozgrywkę?
* Czy w pierwszej kolejności ma chcieć kupować broń a potem pancerz, czy odwrotnie?

Czy w związku z tym, że pancerze staną się częścią ekonomii, mam dać możliwość zdejmowania ich z martwych stalkerów?
* Jaka ma być kondycja zdjętego pancerza z przeciwnika? 3-5%? 5-10%? Czy te wartości muszą być małe?
* Czy po zdjęciu pancerza ma się zmieniać model ciała? Na samotnika w kurtce, czy tak jak w innych modach - pancerz się zabiera, ale model pozostaje bez zmian? Jakiś inny, skąpo ubrany?
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 05 Maj 2014, 15:36

@smoq2
* Czy samotnik ma kupować tylko pancerze "niefrakcyjne" czy frakcyjne też mają wchodzić w grę? Jak samotnicy biegający po Zonie w pancerzach np. Powinności wpłyną na rozgrywkę?
No Samotnik może utrzymywać się m. in. z handlu, więc powinien kupować. A jak już założy, to niech zdejmie naszywkę :D I by była jakaś np. 50% szansa, że NPC frakcji wrogiej (np. Wolność dla pancerza Powinności) go ustrzeli, bo nie zauważył, że nie ma naszywki.

* Czy w pierwszej kolejności ma chcieć kupować broń a potem pancerz, czy odwrotnie?
Broń tańsza, więc można więcej kupić :E
Czy w związku z tym, że pancerze staną się częścią ekonomii, mam dać możliwość zdejmowania ich z martwych stalkerów?
Można, ale żeby nie były w stanie 50% i wyżej, bo zbyt łatwy zarobek.

* Jaka ma być kondycja zdjętego pancerza z przeciwnika? 3-5%? 5-10%? Czy te wartości muszą być małe?
5-15%, więcej nie ma co, zbyt łatwy zysk. Ważne, aby stan był na tyle dobry, aby pełna naprawa była tańsza (choćby nieznacznie) niż koszt nowego pancerza.

* Czy po zdjęciu pancerza ma się zmieniać model ciała? Na samotnika w kurtce, czy tak jak w innych modach - pancerz się zabiera, ale model pozostaje bez zmian? Jakiś inny, skąpo ubrany?
Jeżeli nie obciąży to dodatkowo gry, może się zmienić na model NPC w kurtce.

I miło znów Cię tu widzieć, tęskniłem za aktualizacjami ;) Oby Cię znów coś nie zniechęciło :P

Za ten post kubekpop otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive DJ[Zone].
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 05 Maj 2014, 15:38

Ja bym powiedział, że świat się kończy, skoro LA wyszło, a TFW będzie jednak kontynuowane (bo nadzieję już zaczynałem tracić) :)

Ale odpowiadając na pytania Smoq2, proponowałbym tak:

* Samotnicy powinni kupować z założenia niefrakcyjne pancerze, aby wyglądali wciąż na samotników... Frakcyjne mogą im się trafić np w schowkach, ale domyślnie powinni być "czyści". Tym bardziej, że zbyt często plączą się po polu walki i gracz nie miałby szans ich nie ubić...
* Najpierw broń, potem pancerz - lepiej jest mieć się czym obronić przed dzikiem, niż być bezbronnym w egzo...

* Myślę, że w TFW możliwość zdejmowania pancerzy będzie generowała ogrrromną ich ilość (przy tej ilości ciał, jaką można tam spotkać), ale jeśli ekonomia ma działać, to chyba będzie to niezbędne...? Może dałoby się wprowadzić % szanse na to, że dane ciało zawiera pancerz do wzięcia, rzędu np. 30%
To z automatu zmniejsza ich ilość w grze o 2/3, a dodatkowo ich stan losować w przedziale 0-20%, aby opłacało się go zdzierać z trupa tylko czasami, ale jednak opłacało.
* Modelu ciała bym nie zmieniał - głupio by wyglądały kłębowiska identycznych trupów w kurtkach. Realizm to jedno, ale względy estetyczne też są ważne :P


P.S.
Smoq2 - cieszę się że TFW nie umarło!
Ostatnio edytowany przez mdss, 05 Maj 2014, 15:41, edytowano w sumie 1 raz
I'm just stalking...
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 05 Maj 2014, 15:39

@up:
* Uważam, że należy zostawić tylko możliwość kupowania niefrakcyjnych (może z wyłączeniem dla kurtki bandyty, bo co to za frakcyjny strój :E ). Jak sobie pomyślę, jak zona będzie wyglądać, to tygodniu czasu gry, przy możliwości noszenia dowolnego pancerza...
* Raczej broń, a dopiero w drugiej kolejności pancerze.
* Oczywiście, że powinny być bardzo małe. Przecież w innym wypadku, to gracz na początku gry strzeli w tył głowy takiemu w egzoszkielecie i jest na resztę życia ustawiony. Tak jak sobie myslę, to na dobry poczatek dobrą wartością jest 5%. Zresztą, i tak "złote procenty" wykrystalizują się z czasem, po dodaniu nowych opcji. Znajdźmy na razie jakąś średnią, zobaczymy, co powiedzą sami użytnicy.
* Intrygujące pytanie. Raczej sądzę, że powinien się zmieniać na model "ogołoconego" ciała, jeżeli masz takowy w zanadrzu.. Przynajmniej wiadomo będzie z daleka czy już byli szabrownicy.
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 05 Maj 2014, 16:09

Co do pytania trzeciego.
Mógłbyś dodać perka "Zbrojmistrz" który dodawał by o 8% więcej szansy na znalezienie pancerza. Ogólnie powinno być pięć, może siedem procent szansy.

Co do pytania czwartego.
Jest jeden mod, co pozwala ściągać pancerze, a człowiek zmienia się w zwykłego ludka z białym swetrem w niebieskie paski. Dodał go chyba Junx. Jednak jak się ściągnie pancerz, to z niewyjaśnionych przyczyn, człowiek "eksploduje" i najczęściej utyka w ścianie/beczce/skrzynce. Można było by naprawić, i pożyczyć opcje.
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 05 Maj 2014, 16:23

Po przeanalizowaniu obecnej architektury TFW (nie pamiętam w 70% co w nim jest, a czego nie ma :) ), stwierdzam że przesadziłem trochę z pomysłami.

Mówiąc krótko, aby nie przesadzać z fantazją i nie zaśmiecić moda, postanawiam następujące:

- Nie będzie zbierania pancerzy z ciał ani przez gracza, ani przez samotników. Balansujemy i tak już na krawędzi z wydajnością.

- Ponieważ nie będzie zbierania pancerzy z ciał, to samotnicy nie będą mieli dostępu do pancerzy frakcyjnych. Frakcyjni handlarze nie sprzedają pancerzy stalkerom nie ze swojej frakcji, z Najebnikiem handlować może tylko gracz, a nawet jeśli gracz sprzeda pancerz neutralnemu handlarzowi, to ten "schowa go do szafy". Ergo, samotnika we frakcyjnym pancerzu nie spotkamy (wyjątkiem wojskowe).

- Samotnicy będą handlować z handlarzami wg trochę bardziej rozbudowanego schematu niż broń > pancerz, bo jeszcze ktoś będzie biegał z G36 w kurtce. Np:

Przychodzi stalker w kurtce z ak74 i 10 000 Ru do handlarza i widzi, że handlarz ma: Groza (5 000 Ru), G36 (9 000 Ru), "Wschód Słońca" (3 000 Ru). Stać go na G36, ale wtedy nie kupi już pancerza, więc kupi w pierwszej kolejności Grozę, a w drugiej pancerz.
Ostatnio edytowany przez smoq2, 05 Maj 2014, 21:26, edytowano w sumie 1 raz
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Crew w 05 Maj 2014, 16:48

A planujesz naprawioną wojnę frakcji wcisnąć w fabułę ?
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kalashnikov w 05 Maj 2014, 16:50

@Smoq2, według mnie są to najbardziej logiczne rozwiązania. Ale ze zdejmowaniem pancerza to nie jest wcale zły pomysł. Żeby nie igrać z wydajnością to można zabawić się w ściąganie kombinezonu, lecz nie zmieniać skina postaci co nie obciąży gry w dużym stopniu. Ale cóż zrobisz jak chcesz, ale mimo to mod jest genialny i spokojnie można zaliczyć do jednych z najlepszych. :wódka:
Miłej pracy życzę i co najważniejsze owocnej. Mam też nadzieję, że wersja wyjdzie już niedługo. ;)
Image Image Image
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Stalker

Posty: 173
Dołączenie: 15 Maj 2013, 19:59
Ostatnio był: 25 Sty 2019, 19:42
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 14

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 05 Maj 2014, 16:54

@Crew: Sz.p. autor moda pozwoli, że w jego imieniu odpowiem, na pytanie o fabułę nr. katalogowy 4673:
Nie. Fabuła, o ile dobrze wiem jest na papierze, a i to nie do końca. Jej praktyczna implementacja była dla smoqa2 ogromnym problemem, która swą marną efektywnościa zasłaniała inne elementy moda, który już jakiś czas temu poszedł w kierunku maksowania przyjemności z samego freeplayu, ekonomii i innych rzeczy mniejszych rozmachem, acz równie przyjemnych dla gawiedzi (i nieprzyjemnych w tworzeniu jak mniemam).
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 05 Maj 2014, 16:58

smoq2 napisał(a):- Nie będzie zbierania pancerzy z ciał ani przez gracza, ani przez samotników. Balansujemy i tak już na krawędzi z wydajnością.

I dobrze, bo w CS kuloodporność nie spada wraz ze stanem pancerza, więc nawet kompletnie zużyty egzoszkielet ma ochronę na poziomie 65 pkt. --> gracz ustawiony do końca gry, bo łatwiej mu będzie nazbierać na naprawę egzoszkieletu i kupić jakiś śmieszny kombinezonik za 500 rubli, żeby móc biegać.
- Ponieważ nie będzie zbierania pancerzy z ciał, to samotnicy nie będą mieli dostępu do pancerzy niefrakcyjnych.

Zakładam, że miało być „frakcyjnych”.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 05 Maj 2014, 21:40

Udało mi się! Mój patent na problem z pakietem, który spowodował, ze porzuciłem moda na pół roku zadziałał! Mogę spokojnie zmieniać modele NPC w trakcie grania! :E :E :E :E :E YYEEESSSS!

Kolejne kroki:

1. Implementacja efektu zmiany pancerza przez NPC. (Już w 50% zrobione)
2. Implementacja logiki pozwalającej kupowanie i sprzedawanie przez samotników pancerzy.
3. Implementacja systemu XP dla samotników.
4. Implementacja rankingu samotników. (Jak w SoC)
5. Release
6. Dodanie nowych pancerzy do moda zgodnie z tym schematem: LINK
7. Rozwój ficzerów związanych z Pawlowiczem.
Ostatnio edytowany przez smoq2, 05 Maj 2014, 21:54, edytowano w sumie 1 raz
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Ilja.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 05 Maj 2014, 21:51

3. Na podstawie czego, samotnicy będą wybierać ficzery w kolejnych poziomach doświadczenia?
4. Ten ranking to tylko, taka mała urozmaicajka, która nie wnosi niczego konkretnego, poza możliwością łechtania swego ego, czy się mylę?
chciałem spytać: Skoro samotnicy zdobywają doświadczenie, a co za tym idzie, pewne dodatkowe procenty w walce o przetrwanie, i skoro zdobywają więcej pieniędzy, oraz konsumują je na broń, coraz lepsze kombinezony, to czy nie dojdzie aby przypadkiem, do pewnego przesiąknięcia zony stalkerami-weteranami? Czy może jest jakiś limit na ich ilość, bariery?
I jeszcze coś: Dawno temu dywagowaliśmy nad możliwoscią umieszczenia jakiś zbiorników na rzeczy stalkerów zabitych przez nie-ludzi w "trybie offline". Np. plecaczków (które w La sa już elementem fizyki gry). Zostanie to zaimplementowane?
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości