[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 29 Kwi 2014, 21:27

@alex_dragon

Przede wszystkim dzięki za Twoją ostatnią aktywność - napisałeś dużą ilość bardzo sensownych postów. Właściwie nie myliłeś się co do niczego jeśli chodzi o wnioski co do tego co chcieliśmy osiągnąć decydując się na to czy inne rozwiązanie (+ miejsca gdzie byliśmy ograniczeni technicznie).

Jeśli masz jakieś pytania, czy też coś jest dla Ciebie nie jasne - to oczywiście wal śmiało.

Co do ostatnich kwestii:
1. W Żelaznym Lesie schodząc do laboratorium pod schody po narzędzia zastałem otwarte drzwi, wchodzić nie wchodziłem zgodnie z sugestia jaka czytałem na forum żeby potem gry nie zablokować.
W vanili tego nie miałem, czy ten błąd jest stale w Misery czy losowo ?


Jest to błąd vanillowy, jednak z jakiegoś powodu (być może zmodyfikowany a-life a być może powiększony switch_distance) w Misery występuję częściej.
Bardzo dobrze, że nie wszedłeś do środka i nie zebrałeś dokumentów - niestety powoduje to ctd pod koniec gry, czyli za jakieś xx godzin rozgrywki i uniemożliwia jej ukończenie.

2. Kardan i alkoholizm - w vanilii było kozak i zero wyboru, w Misery jest jakaś wódka Nemiroff czy cos w tym stylu. Jak podchodzę do niego z 1-2 sztukami nie ma linni dialogowej. Innym razem poszedłem obładowany itemami i miałem różne rodzaje i pojawiła mi się opcja dialogowa.
Co się dzieje i jaki typ wódlki pije Kardan ?
Powiem szczerze ze wykupiłem po kolei wszystkie wódki i nadal nie chce mi nic pic.


Kardan przyjmuje tylko pełne butelki Nemiroffa. Jest pomysł żeby to zmienić, ale zwróć uwagę, że generuje to sporo zamieszania, bo tak:
Jeśli Kardan przyjmowałby również butelki częściowo opróżnione to trzeba by jego rabat (i możliwości upgradów o wyższych tierach) jakoś rozbić na 'pośrednie etapy'. Teraz Kardan ma 4 stany:
- trzeźwy
- lekko naje****
- mocno naje****
- śpiący
Do każdego przypisane są rabaty % oraz triggery dla lepszych upgradów.

Jeżeli damy możliwość dawania mu mniejszych porcji vódy to z 4-ech stanów trzeba zrobić co najmniej 7 i całą resztę rzeczy jakoś do tego podpiąć. Także jest to oczywiście wykonalne ale trochę problematyczne.

Na ten moment dodałem (w nowym patchu) tekst do opisu Nermiroffa który uzsadnia fakt przyjmowania wyłącznie pełnych flaszek faktem, iż tak naprawdę jest to symboliczny 'gest dobrej woli' dla Kardana a nie istotne źródło alkoholu dla niego.

Na logikę - koleś 'umocowany' tak jak Kardan po pierwsze 'piastowałby' swoje stanowisko nie przypadkowo (wyobrażam sobie, że mając monopol na naprawy musiałby mieć naprawdę silne plecy / lub stanowić ekspozyturę jakiejś większej siły np. handlarza bronią i dragami Sowy lub lidera Samotników - Brody). Po drugie - miałby na pewno wystarczająco dużo kasy żeby swój alkoholizm sfinansować samodzielnie.

Z tego powodu fakt przekazywania mu butelki vódki tego a nie innego rodzaju jest rodzajem 'okazania mu szacunku' (tak jak nie przymierzając lekarzowi w naszym pieknym kraju), po którym to on łaskawie będzie skłonny zrobić dla nas to czy tamto. Kardan to nie desperat - raczej wyrachowany, egoistyczny skur**** z nałogiem ;)

I tak - jesteśmy naprawdę dobrzy w znajdywaniu lore'owego wytłumaczenia dla czegoś, czego nie możemy albo nie chce się nam zrobić ;)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 29 Kwi 2014, 21:43

trojanuch napisał(a):I tak - jesteśmy naprawdę dobrzy w znajdywaniu lore'owego wytłumaczenia dla czegoś, czego nie możemy albo nie chce się nam zrobić ;)

Buahaha! Śmiechłem, naprawdę.
Gwoli ścisłości - albo czego jeszcze nie zdążyliśmy zrobić. Czas pokaże. Ale skoro temat chwycił - chętnie poczytam sugestie co do alkoholowych nawyków Kardana.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 29 Kwi 2014, 23:15

Moim zdaniem on jest nałogowym alkoholikiem z samego grania to wynika,(znajdywanie PDA jego kumpli). Pisze tam wyraźnie, że kardan i jego alkoholizm był głównym powodem dlaczego ich ekipa się rozpadła, i pije by zapomnieć. Więc ten gest szacunku raczej odpada, stawiał bym bardziej na to, że pije by zapomnieć a przez nawał pracy nie ma nawet kiedy kupić u sowy czy gdziekolwiek.

Albo podmiecie mu Stołek na Wózek inwalidzki, i doróbcie tekst, że w poszukiwaniu swoich kolegów został ranny ktoś go zaciągną do Skadowska (Noe) i od tamtej pory stracił czucie w nogach i pije by o tym wszystkim zapomnieć a raczej by za często nie jeździł po wódkę więc czeka na darowiznę.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 30 Kwi 2014, 02:16

Dzięki za informacje, nie ukrywam ze przebrniecie tych ponad 300 stron dyskusji było ciężkie ale dało mi pogląd na mod, oczekiwania, problemy, bugi itd. wiec staram się pisać w miarę z sensem choć nie zawsze mi się to udaje (i potem wychodzą z tego takie elaboraty)

Co do Kardana...
Jestem tego samego zdania co Szewczenko, Kardan jest alkoholikiem - wynika to ze opisów gry oraz misji jakie wykonujemy dla niego. Jeżeli byłby to same freeplay to można tworzyć historie natomiast skoro jest to mod diametralnie zmieniający rozgrywke ale zgodny z historia CoP to jednak było chyba lepiej pozostawić to w zgodzie z oryginałem.
Można napisać ze jest to ulubiony trunek który przypomina Kardanowi jego przyjaciół z którymi wychylił niejedna butelkę tego szlachetnego trunku :-) i z racje tego jest gotów dać nam dużą zniżkę.
Można dodać jakaś opcje dialogową gdzie wyjaśnia to np: "Aaa mój ulubiony trunek... pamiętam kiedyś jak polowaliśmy na takiego a takiego mutanta i piliśmy razem, ah te wspomnienia...) może coś w tym stylu.
Albo coś podobnego, sam nie wiem - poczekam na to co zobaczę w kolejnych odsłonach które mam nadzieję ze będą.

Wiem ze mój entuzjazm może wydawać się dziwny ale ten mod jest naprawdę niezwykły.
Nie jest idealny, nie chodzi o bugi ale o ograniczenia miejsc do eksploracji, nowych map i innych rzeczy.
Jest irytujący odnośnie snajperów z PMkami, headshotów z kilkuset mietrów, stada mutantów które się pojawia blisko człowieka itd. Jak inni grałem w vanilie i wiem ze sa ograniczenia które spowodowały ze gra jest jaka jest.
Szkoda ze w Misery nie ma dodatkowych misji które spowodowałyby ze grając kolejny raz zastanawiałbym się co dalej. To jedna z bolączek Misery, wiem co będzie potem, szkoda ale to jest nieuchronne, to wynika ze tego ze sa tylko 3 lokacje i podziemia a to jest stanowczo za mało.
Tak jak napisałem kiedyś gdyby mod Misery było zrobiony pod SoC czy CS, pod lokalizacje, to nawet gdyby to był tylko sam freeplay inaczej by się grało. Wbrew pozorom ilość lokacji jest bardzo wazna.
W SoC jest sporo, w CS chyba jeszcze więcej a w CoP tylko 3 - to na freeplay za mało ale jak pisałem wynika z podstawki.

Ile razy gram w inne mody - np AA2 z TT (SoC) zawsze porównuje je z Misery, choć wiem ze to czasami bez sensu.
Grałem w SoC vaniliową wersje, potem Complete, następnie AA2 i zauważyłem ze bardzo przypada mi do gustu mod który jest mroczny, ciemny, gdzie zona wygląda ponuro a nie ze mogę znaleźć kolory jak w parku rozywki.
Przykładowo AA2 ma minimalistyczny hud, tam tawet nie ma info ile jest ammo w magu, jak dla mnie rewelacja, utrzymana w "ciężkim" tonie atmosfera itd.
Gra się inaczej - nie ma headshotów ale jest taka sama atmosfera, gdy słyszę grzmoty przyspieszam aby zdążyć przed emisją której przecież nie będzie itd.
W innych modach gdy patrze na kolory które po prostu nie pasują do gry, lub nie pasujące ikony to nie ukrywam ze sobie odpuszczam i mod zostaje skasowany.

Gdy zagrałem w Misery a potem w różne mody pod (SoC,CS, CoP) uświadomiłem sobie jedna rzecz, mianowicie brakuje im dopracowania. Nie chce mówic aby nie urazic innych twórców ale w niektórych modach ikonki broni były niewiele większe niż pociski. To po prostu wyglądało dziwnie, niekompatybilnie, brzydko.
Gdy widze ikony itemów w Misery czy AA2 to po prostu widać pracę i tak naprawdę serce ludzi którzy to robili.

Ostatnio zauważyłem ze wyszło Lost Alpha pod SoC - obejrzałem pare gameplay na yt ale z bólem serca zobaczyłem ze sa tam na przykład te paskudne zółte apteczki. Wg mnie średnio pasuja do klimatu, zona średnio mi się kojarzy z kolorami. Zółte, niebieskie, sorry ale to chyba nie te kolory. Szary, ciemny, bury, rdzawy - to są kolory kojarzące się z zona.
Co do tego moda zastanawiam się czy nie poczekać aż ktoś go delikatnie nie "pobrudzi", nie doda ciemniejszych kolorów, nie zmieni apteczek, ikonek broni. Naprawde człowiek przyzwyczaja się do tych "miserowatych" ikonek :-)

Wiem ze to drobiazg ale odwzorowanie ikonek jest dla mnie wyrazem tego jak ktoś podchodzi do tworzenia moda.
Jak jest cos zrobione precyzyjnie to aż chce się grać, jak jest cos zrobione od tak sobie - po prostu żeby było dużo - np duza ilośc broni to mnie odrzuca. Nie chce 200 typów broni - inaczej zastanawiam się kto w tej zonie jest ...
Wole aby było kilka typów broni ale w różnych odmianach tak jak w Misery.
Zona znajduje się na wschodzie, tam nie ma miejsca na super-nowoczesna-zachodnio bron, przynajmniej nie w takich ilościach hurtowych jak widywałem.

Od czasu do czasu będę wpisywał pomysły na liste marzeń dla Świętego Mikołaja odnośnie Misery.
Możliwe ze cos będzie na tyle dopasowane do Misery że zostanie wzięte pod uwagę.
Może kiedyś zobaczę Misery pod SoC lub CS (wolałbym pod SoC) :-) albo lokalizacje z SoC w CoP.


pozdr Adam

@ Trojanuch
pytanie za 100 pkt - dlaczego Misery zostało zrobione pod CoP a nie CS czy SoC ?
Co było powodem takiej decyzji ? Nie ukrywam ze jestem bardzo ciekaw.
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez snorki w 30 Kwi 2014, 20:23

Trafiłem taki drobny bug. Chciałem w SEVIE dać ulepszenie +50 odzysk energii bo strasznie sie biedak w tym męczy ale żadnego skutku to nie daje. Gram szturmowcem.
A druga rzecz to że w miejscu Parking w PDA na mapce pisze mi że skaner znalezł artefakt:... no właśnie i tyle nie pisze jaki a w anomalii nic nie ma. Wcześniej zgarnąłem chyba Błysk, potem jakoś pojawił się raz jeszcze ten sam, a potem była emisja i zrobiło się jak wyżej. Może po następnej emisji się unormuje.
Awatar użytkownika
snorki
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 08 Sty 2014, 00:43
Ostatnio był: 15 Sty 2017, 10:41
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Ahmed1109 w 30 Kwi 2014, 20:37

W końcu to Zona, takie rzeczy się dzieją xD


A tak na serio: na pewno po następnej emisji się to unormuje tak jak mówisz.
A jak nie to najwyżej będziesz musiał wyczytać wcześniejszy save jeśli ci to tak bardzo przeszkadza.


Co do SEVY: U mnie nic takiego się nie dzieje bo po ulepszeniu lepiej hula mój major,a gram zwiadowcą. Może to jakiś bug dla danej klasy.
Awatar użytkownika
Ahmed1109
Stalker

Posty: 174
Dołączenie: 28 Lip 2012, 22:04
Ostatnio był: 10 Gru 2017, 15:37
Miejscowość: Wioska kotów
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 30 Kwi 2014, 20:56

@ snorki - coś z tym powiadomieniem o artefaktach jest nie teges już w vanilli, bo pamiętam, że też wyświetlało się non-stop, a na miejscu pusto ;P

Co do SEVY - chyba straciłeś pieniądze, bo nie pamiętam specjalnej różnicy. Kiedyś obiecywano coś z tym zrobić, może z najbliższymi fixami coś wyjdzie.
Pamiętaj, że może i jest napisane, że + 50, ale nie ma napisane + 50 czego :P
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez snorki w 30 Kwi 2014, 23:43

@Wiewi0r: co do Sevy, no nie straciłem bo zrobiłem sejw zanim udałem się na modowanie. :)
Nie wiem "+50 czego" ale w innym kombinezonie daje to do paska wytrzymałości, widać że moge dłużej biec i sytość. A tu nie daje to absolutnie nic, nie wiem jak to poprawić.
Awatar użytkownika
snorki
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 08 Sty 2014, 00:43
Ostatnio był: 15 Sty 2017, 10:41
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 01 Maj 2014, 00:46

@ snorki
Moze w nastepnym patchu zostanie to naprawione.

Ok minęło mi 2 msc w Zatonie i czas się przenieść i podbijać inne lokacje.
Miałem dziwna akcję z Wstrząsem - za pierwszym razem w vanilii słyszałem "BANG" jak popełniał samobójstwo obecnie było jakieś dziwne "KLIK" coś jak przeładowanie pistoletu.
A wcześniej gdy razem z Głuszcem sie skradaliśmy zaatakowały mnie nie 2 pijawki ale 4 lub 5.
Głuszec polazł gdzieś a mnie napadły psy - nie wiem jakim cudem ale 6 szt padło a mnie zostało niewiele ammo do AK.
Usłyszałem ryk pijawki i dobrze ze stałem plecami do ściany, najpierw sie kręciła jedna łajza, potem druga obie zabiłem, usłyszałem głos : "no to padły obie " a potem wpadła kolejna i jeszcze jedna.
Jakoś udało mi sie je zabić ale zastanawiałem sie ile ich tam jeszcze jest ?

Pytania quizowe:
1. Ile pijawek powinno być podczas akcji eksploracji z Głuszcem kiedy zwiedzamy podziemia pierwszy raz
2. Ile pijawek powinniśmy zabic aby mieć dobre zakończenie tzn aby pijawki się nie wdarły na Skadowsk ?

Byłbym wdzieczny za info.
pozdr Adam
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez karol626 w 01 Maj 2014, 01:04

@alex_dragon
1. Ja miałem na 1 piętrze 1 piajwke, 2 ukryła się na dole po czym wyszła do mnie i Głuszcza. Na dole znalazłem stojace 2 pijawki w pokoju i czekające nie wiadomo na co to poszła "limonka" i pijawek nie było :D .
2. Przeczuwam że w vanilli jak i tu trzeba zabić te które atakują na s przy głuszcu, "zaczadzić" te w środku i zabić te które nas atakują kiedy "zaczadzamy" im legowisko.

I mam pytanie w sumie to smao o te detektory. Wie ktoś gdzie jakiś dostać przed wybraniem się do prypeci?(Misja z zebraniem 3 detektorów Welesa)
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez M3Fis70 w 01 Maj 2014, 01:17

Powiem tylko tyle. Jednego Welesa dostałem za WŁASNORĘCZNE wybicie pijawek pod stacją antenową. Zrobiłem to trzema minami pułapkami to nie były z pocisku RPG tylko inne tej samej wielkości mające ikonę jakby z jakąś radiostacją. Rozstawiłem 3 miny, poszedłem na górę, rzuciłem granat i jeb. Zadanie wykonane. I dostałem Welesa. A tak coś naj*bali w tym modzie bo mnie tam zaatakowało gdy wszedłem z głuszcem chyba 6 pijawek. Z czego ten zasrany debil zastrzelił jedną i to ranioną przez mnie :| AI Rulez.
Dobry mutant, to martwy mutant.
Tajne zaszyfrowane inforamcje
:

Kovek to ciągle pauka
Awatar użytkownika
M3Fis70
Weteran

Posty: 652
Dołączenie: 08 Kwi 2010, 20:34
Ostatnio był: 23 Lip 2019, 10:04
Miejscowość: Brzydgoszcz/Posen
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 76

Re: [MISERY]

Postprzez lektors w 01 Maj 2014, 06:29

Mam pewien problem. O ile gra chodzi znośnie ( brak wywaleń na pulpit ) i jest przyzwoita ilość FPS tak jest pewien szkopuł który strasznie wkurza. Otóż nie wiem czemu ale ikonki w plecaku są wyświetlane tak:

Image

Ma ktoś pojęcie jak to można "naprawić? Dodam że gram na minimalnych ustawieniach, rozdzielczości 800x600 a monitor pracuje w trybie 4:3 (1280x1024).
Image
Awatar użytkownika
lektors
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 14 Cze 2009, 20:32
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 05:22
Miejscowość: Toruń
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 55

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości