Dzięki za informacje, nie ukrywam ze przebrniecie tych ponad 300 stron dyskusji było ciężkie ale dało mi pogląd na mod, oczekiwania, problemy, bugi itd. wiec staram się pisać w miarę z sensem choć nie zawsze mi się to udaje (i potem wychodzą z tego takie elaboraty)
Co do Kardana...
Jestem tego samego zdania co Szewczenko, Kardan jest alkoholikiem - wynika to ze opisów gry oraz misji jakie wykonujemy dla niego. Jeżeli byłby to same freeplay to można tworzyć historie natomiast skoro jest to mod diametralnie zmieniający rozgrywke ale zgodny z historia CoP to jednak było chyba lepiej pozostawić to w zgodzie z oryginałem.
Można napisać ze jest to ulubiony trunek który przypomina Kardanowi jego przyjaciół z którymi wychylił niejedna butelkę tego szlachetnego trunku
i z racje tego jest gotów dać nam dużą zniżkę.
Można dodać jakaś opcje dialogową gdzie wyjaśnia to np: "Aaa mój ulubiony trunek... pamiętam kiedyś jak polowaliśmy na takiego a takiego mutanta i piliśmy razem, ah te wspomnienia...) może coś w tym stylu.
Albo coś podobnego, sam nie wiem - poczekam na to co zobaczę w kolejnych odsłonach które mam nadzieję ze będą.
Wiem ze mój entuzjazm może wydawać się dziwny ale ten mod jest naprawdę niezwykły.
Nie jest idealny, nie chodzi o bugi ale o ograniczenia miejsc do eksploracji, nowych map i innych rzeczy.
Jest irytujący odnośnie snajperów z PMkami, headshotów z kilkuset mietrów, stada mutantów które się pojawia blisko człowieka itd. Jak inni grałem w vanilie i wiem ze sa ograniczenia które spowodowały ze gra jest jaka jest.
Szkoda ze w Misery nie ma dodatkowych misji które spowodowałyby ze grając kolejny raz zastanawiałbym się co dalej. To jedna z bolączek Misery, wiem co będzie potem, szkoda ale to jest nieuchronne, to wynika ze tego ze sa tylko 3 lokacje i podziemia a to jest stanowczo za mało.
Tak jak napisałem kiedyś gdyby mod Misery było zrobiony pod SoC czy CS, pod lokalizacje, to nawet gdyby to był tylko sam freeplay inaczej by się grało. Wbrew pozorom ilość lokacji jest bardzo wazna.
W SoC jest sporo, w CS chyba jeszcze więcej a w CoP tylko 3 - to na freeplay za mało ale jak pisałem wynika z podstawki.
Ile razy gram w inne mody - np AA2 z TT (SoC) zawsze porównuje je z Misery, choć wiem ze to czasami bez sensu.
Grałem w SoC vaniliową wersje, potem Complete, następnie AA2 i zauważyłem ze bardzo przypada mi do gustu mod który jest mroczny, ciemny, gdzie zona wygląda ponuro a nie ze mogę znaleźć kolory jak w parku rozywki.
Przykładowo AA2 ma minimalistyczny hud, tam tawet nie ma info ile jest ammo w magu, jak dla mnie rewelacja, utrzymana w "ciężkim" tonie atmosfera itd.
Gra się inaczej - nie ma headshotów ale jest taka sama atmosfera, gdy słyszę grzmoty przyspieszam aby zdążyć przed emisją której przecież nie będzie itd.
W innych modach gdy patrze na kolory które po prostu nie pasują do gry, lub nie pasujące ikony to nie ukrywam ze sobie odpuszczam i mod zostaje skasowany.
Gdy zagrałem w Misery a potem w różne mody pod (SoC,CS, CoP) uświadomiłem sobie jedna rzecz, mianowicie brakuje im dopracowania. Nie chce mówic aby nie urazic innych twórców ale w niektórych modach ikonki broni były niewiele większe niż pociski. To po prostu wyglądało dziwnie, niekompatybilnie, brzydko.
Gdy widze ikony itemów w Misery czy AA2 to po prostu widać pracę i tak naprawdę serce ludzi którzy to robili.
Ostatnio zauważyłem ze wyszło Lost Alpha pod SoC - obejrzałem pare gameplay na yt ale z bólem serca zobaczyłem ze sa tam na przykład te paskudne zółte apteczki. Wg mnie średnio pasuja do klimatu, zona średnio mi się kojarzy z kolorami. Zółte, niebieskie, sorry ale to chyba nie te kolory. Szary, ciemny, bury, rdzawy - to są kolory kojarzące się z zona.
Co do tego moda zastanawiam się czy nie poczekać aż ktoś go delikatnie nie "pobrudzi", nie doda ciemniejszych kolorów, nie zmieni apteczek, ikonek broni. Naprawde człowiek przyzwyczaja się do tych "miserowatych" ikonek
Wiem ze to drobiazg ale odwzorowanie ikonek jest dla mnie wyrazem tego jak ktoś podchodzi do tworzenia moda.
Jak jest cos zrobione precyzyjnie to aż chce się grać, jak jest cos zrobione od tak sobie - po prostu żeby było dużo - np duza ilośc broni to mnie odrzuca. Nie chce 200 typów broni - inaczej zastanawiam się kto w tej zonie jest ...
Wole aby było kilka typów broni ale w różnych odmianach tak jak w Misery.
Zona znajduje się na wschodzie, tam nie ma miejsca na super-nowoczesna-zachodnio bron, przynajmniej nie w takich ilościach hurtowych jak widywałem.
Od czasu do czasu będę wpisywał pomysły na liste marzeń dla Świętego Mikołaja odnośnie Misery.
Możliwe ze cos będzie na tyle dopasowane do Misery że zostanie wzięte pod uwagę.
Może kiedyś zobaczę Misery pod SoC lub CS (wolałbym pod SoC)
albo lokalizacje z SoC w CoP.
pozdr Adam
@ Trojanuch
pytanie za 100 pkt - dlaczego Misery zostało zrobione pod CoP a nie CS czy SoC ?
Co było powodem takiej decyzji ? Nie ukrywam ze jestem bardzo ciekaw.