[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Misery.

Postprzez alex_dragon w 16 Kwi 2014, 01:28

Witam

Zgodnie z zapowiedzią i sugestiami, które się pojawiły w temacie http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=77&t=15346&start=3996 otwieram listę życzeń do Świętego Mikołaja w sprawie tego co chcielibyśmy widzieć w Misery :-)

Prośba o wpisanie
- co wg was powinno się znaleźć w Misery
- w jakim celu, ewentualnie jak to miałoby działać wyglądać.

Zakres życzeń dowolny - począwszy od np. działa przeciwlotniczego aż po przybory codziennego użytku :-)
Niewykluczone że przedmioty z listy się w Misery nie pojawią ale nigdy nic nie wiadomo dlatego proszę o poważne propozycje i konstruktywną krytykę.

pozdrawiam Adam

(do moderatorów - proszę nie usuwac tematu, tytuł żartobliwy ale jednak poważny)

- - -

wpiszę wszystkie swoje pomysły które pojawiły się wcześniej lub znalazłem w innych modach,

1. Radio
Informacje wyświetlane na ekranie (patent z The Fraction War)
Stalkerzy informują się nawzajem gdzie znajdują się jakieś mutanty, lub mają cos ciekawego do sprzedaży (TFW).
Opcja mogłaby być dodana/ wyswietlana po zakupie sprawnego walkie-talkie.
Walkie-talkie uszkodzone mogłoby być naprawione przez Azota po wykonaniu misji znalezienia dla niego części elektronicznych.
Opcja wg mnie przydatna budująca wrażenie że cała mapa "żyje", cos się dzieje.
Dodatkowo widząc informacje o pojawieniu się mutanta można się tam wybrać na polowanie.
Ze względu na dużą ilość mutantów w Misery i częstotliwość ich pojawiania można się ograniczyć do najmocniejszych.

2. Raporty z przejścia z lokacji do lokacji. (patent z TFW)
Wprawdzie w CoP sa tylko 3 lokacje plus podziemia ale raporty z przejścia z lokacji do lokacji zbudowałyby odpowiednie napięcie.
Podczas przejścia pojawia się np. komunikat ze spotkaliśmy stado mutantów, pare pestek poszło, uszkodzenie kombinezonu o 5%, można np. dodać taką opcje ze spotkaliśmy grupe stalkerów którzy nie przeżyli spotkania z kontrolerem, po dokładnym przeszukaniu znaleźliśmy tylko jakiś zardzewiały pistolet i pojawia się on nam w wyposażeniu.
Żeby nie było że ludzie sobie uzbierają cały ekwipunek biegając tam i z powrotem, byłyby to jakieś drobne itemy. Dodatkowo jeżeli np. gracz by wszedł z 1 do 2 lokalizacji np. 3-4 razy na godzine, czyli chodziłby tam i z powrotem w nadziei na otrzymanie jakiegoś "super wypasionego Gausa" wtedy prawodpodobieństwo spotkania np. kontrolera czy nibyolbrzyma by się zwiększało i gracz znajdowałby się w nowej lokacji np. z życiem 10% i uszkodzonym pancerzem. Osoby którzy graja w Black Road podczas takich wędrówek mogłyby zobaczyć komunikat, "zobaczyłeś stado niby olbrzymów, uciekłeś ale jesteś poraniony, kombinezon stracił 10% wytrzymałości plus utraciłeś broń" w takim przypadku load gry byłby 100% ale odstraszyłoby to tych co by się chcieli wzbogacić na takich wędrówkach.

3. Mój ulubiony patent czyli lina - wiem że sa zerowe szanse ale jak lista to lista :-)

Gdy ja zobaczyłem zastanowiłem się po co jest do diaska lina ...
Jeżeli się dobrze orientuje jest ona do naprawy kombinezon itd. A gdyby tak lina działała zgodnie ze swoim przeznaczeniem ?
Podam przykład - w CoP w różnych lokalizacjach sa np. wieże, budynki gdzie nie można się dostać
linę można byłoby używać przekładając do ręki i rzucając jak granat czyli przycisk 4, (Y można zmieniać tryb granatu wiec jako 3 opcja byłaby lina)

Mamy linę i przed sobą wieże, rzucamy linę i możemy się wspiąć po niej na wieże która poprzednio nie była dostępna. Jaki jest sens korzystania z takiej wieży ? Dla jednych to będzie udogodnienie podczas nocnych polowań na mutanty, dla innych miejsce gdzie można np. w skrzynce lub plecaku rzucić klamoty.
Można by było np. za pomocą liny wejść na wieże lub nawet na budynek.
Lina mogłaby być na stałe lub znikać co jakiś czas np. gdyby spodobała się jakiemuś stalkerowi który ja "pożyczył sobie". Lina byłaby dostępna w sklepie i w schowkach, można by było np. jej używać w tej wielkiej pogłębiarce.
Co do strony wizualnej przypomniała mi się akcja z pijawkami gdzie mocowaliśmy pojemnik z zaworem i odkręcalismy zawór. Przy linie można by było uzyć animacji np. naprawy i po kilku minutach wejście na np. wieże byłoby odblokowane.
Nie chodzi o animacje wchodzenia po linie tylko o możliwość wejścia na wieże.

4. Misje dla Brodacza, Trapera, Naukowców dotyczące sprzedaży części mutantów.
Np. Zleceniodawca potrzebuje 5 części ciała np. NibyOlbrzyma albo Chimery - gdy mu dostarczymy płaci nam powiedzmy x 2 czyli 200% normalnej stawki. Misje takie mogłyby być losowe lub powtarzające się co jakiś czas.
Nagroda mogłaby być pieniężna lub rzeczowa.

5. Obrona Skadowska/stacji Janów przed mutantami/zombie. - zlecenia od Brodacza/Hawajczyka.
Można np. dodać misje po załatwieniu zombiaków w leśniczówce/tartaku.
Zauważyłem ze jak ich nie załatwiamy to można ich spotkać jedynie tam.
Jak załatwimy ich to nagle się rozłażą po większej ilości mapy.
Misja polegałaby na tym ze przychodzi komunikat lub np. info od Brodacza żeby do niego zajrzeć, ponieważ dotarł jeden ocałały stalker z grupy który widział bardzo duże skupisko zombie. I właśnie kieruje się do Skadowska.
Mielibyśmy np. do 24 godz na załatwienie problemy inaczej zombiaki się tam wybiorą.
Nie weszłyby na Skadowsk ale byłby potężnie utrudniony dostęp do Skadowska.

W Janowie takim miejscem gdzie mogłyby się pojawiać zombie jest tunel który oczyszczamy dla Trapera.
Gdy wykonamy misje dla niego po pewnym czasie możemy dostać info że czas się przejść i zrobić tam porządki inaczej banda np. 20 zombie podejdzie pod stacje.

6. Plecak i kłódka (Patent z TFW)
Plecak to jest coś co mi się strasznie spodobało w TFW, sorry ze tak nawiązuje ale uważam ze dobre rzeczy należy łączyć..
W TFW plecak jest opcja gdzie możesz rzucić na ziemie, zostawić klamoty i iść dalej.
Dodatkowo jest także opcja kłódki która blokuje nam skrzynie aby inni nie mogli się do niej włamać.
Wiem że to w Misery może by było bez sensu ale z drugiej strony zamiast wracasz przez całą mapę objuczony sprzętem, napojony herkulesem i stalkerem i robiący po 5 kroków (w tym zadyszka) lepiej by było mieć taki plecak gdzie np. wrzucamy go w jakieś miejsce gdzie się nie pojawi NPC, kanały czy na rurze i robimy kursy tam i z powrotem.

7. Własna "baza"
Są takie miejsca w Zatonie/Jantarze gdzie jest pomieszczenie bez drzwi które można zaadaptować na swoją bazę.
Np. w lokalizacji gdzie szukamy części dla Azota jest pomieszczenie gdzie się można skryć przed emisją.
Można tam porzucić plecak i zostawić np. żywność, jakieś dodatki, śpiwór itd.
W Misery są miny którymi można zaminować wejście i pozostawić dla siebie jedna ścieżkę.
A co gdyby była możliwość żeby w takich pomieszczeniach były drzwi ? (czy jest możliwość dodania ich? )

8. "Odblokowanie" budynków i wież.
W CoP jest sporo budynków oraz są wieże które są niedostępne.
W przypadku budynków to po prostu drzwi narysowane na ścianie a wieże po prostu mają uszkodzone drabinki.
Poprzednio wspomniałem o linie która mogłaby udostępniać nam możliwość wejścia na wieże.
Czy istniałaby możliwość odblokowania tych punktów ?
Byłyby to kolejne miejsca gdzie można byłoby zostawiać plecaki, szukać schowków, spać itd.

9. Dodatkowa lokacja
Po prostu 4 mapa do gry.
Dlaczego by się przydała nowa mapa ?

Wg mnie ilość mutantów na mapie i częstotliwość ich pojawiania jest trochę za duza.
Popatrzmy na sytuacje, jesteśmy na Skadowsku i zombie tłuką się po okolicy, spać nie pozwalają. Wychodzimy na zewnątrz, krótka walka, zbieramy łup, sprzedajemy i jesteśmy trochę do przodu z kasą.

Rano wychodzimy ze Skadowska i idziemy np. w kierunku tartaku/leśniczówki.
Robimy np. 100-200 metrów i się natykamy na psy, robimy następne np. 200 metrów i znowu jakiś mutant nas bierze na cel. Dochodzimy do tartaku a tam zjazd rodzinny mutantów i zombie.
A to wszystko w odległości - nie wiem 800 m od domciu ?
Wniosek - jak dla mnie to są za małe mapy lub za mało map na tyle różności.
Gdyby dodać jeszcze ze 1-2 lokalizacje to byłoby ok ale tak to po prostu za dużo mutantów jak dla mnie.

10. "Strzelnica" - czyli sprawdzamy celność broni.
Mówiąc strzelnica nie mam oczywiście na myśli strzelnicy z prawdziwego zdarzenia ale przypomniała mi się sytuacja z SOC.
Wychodząc z baru 100 radów i idąc w kierunku wysypiska mijaliśmy posterunek Powinności który bronił się przed psami. Zabijając psy można było uzyskać artefakt "Kotlet". Nie wiem jak dużo osób zauważyło ale na jednym z drzew wisiał trup do którego można było strzelać. Po celnym strzale trup się ruszał. Pudło - trup wisiał bez zmian.
Wiem ze to może lekko masakryczne ale czy istniałaby możliwość zamontowania takiego obiektu jako celu do ćwiczeń praktycznych ?
Wiem że lepiej strzelać do zombie i mutantów ale sądzę ze przydałoby się cos takiego.

11. "Czujnik podczerwieni" w hełmie
Wiem ze przy karabinie FT2000 bodajże jest taka opcja w upgrade że można widzieć "ramki" określające przeciwników oraz tego czy sa friendly czy nie.
Czy istniałaby opcja dodania takiego ułatwienia ? Oczywiście byłaby zasilana bateriami np. specjalnego typu aby nie biegać z włączoną opcją cały czas.


To tyle z mojej listy marzeń.
Wiem ze szanse są małe na to aby coś z tego zobaczyć w grze ale zapraszam do tworzenia i zgłaszania swoich propozycji a osoby zajmujące się Misery jeżeli znajdą jakąś interesującą opcje o komentarz.

pozdrawiam Adam
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 16 Kwi 2014, 02:28

@ Plaargath
Dzięki za informacje, zdaje sobie sprawę ze lina może być lekko kontrowersyjna ale mogłaby być ciekawą opcją.
Od strony technicznej czyli jak mogłoby wyglądać używania takiego itemu.
Podchodzimy do np wieży która ma uszkodzona drabinkę, linę mamy w ręku albo w wyposażeniu.
pojawia się napis "Użyj", animacja jak przy naprawie kombinezona i możemu już wejść na wieżę.

Wpadłem na to podczas misji jak używałem gaz przy akcji niszczenia gniazda pijawek na posterunku w Zatonie.

Założyłem temat "List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Misery."
Zapraszam do składania swoich propozycji, konstruktywnej krytyki a osoby zajmujące się Misery o zajrzenie od czasu do czasu a nuż znajdzie się cos co was zainteresuje.

http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=70&t=23091&p=285193#p285191

pozdrawiam Adam
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Gizbarus w 16 Kwi 2014, 06:49

Alex - w większość miejsc twórcy (gry, nie moda) nie planowali wpuszczać gracza, więc nie bez powodu nie wolno tam wchodzić. Wejście na przykład na jakąś wieżę czy dach budynku mogłoby skończyć się nagłym brakiem tekstur w modelu, czy wypadem poza mapkę. Poza tym - praktycznie wszędzie są niewidzialne ściany.

Aczkolwiek jak już bardzo chcesz się wspinać, to poniżej masz cztery filmiki mojego autorstwa, jak należy to robić ;)

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... C5979BC816
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Mise

Postprzez vandr w 16 Kwi 2014, 07:12

po co post pod postem i po co nie piszesz w temacie moda tylko zakładasz drugi temat.
ban na płytę główną.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 16 Kwi 2014, 07:51

@SkullDagger

Dziwki i Mięsacze zawsze uciekają schowaj broń polataj trochę za nimi jak za kurami albo wpakuj im w dupę trochę ołowiu od razu będą chciały ci za to podziękować.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Mise

Postprzez djcycu w 16 Kwi 2014, 11:55

Póki nic sensownego nie wymyśliłem to powiem że mi brakuje garści zadań pobocznych. Świetny mechanizm gry, fajny poziom trudności, sprawdzian dla zaradności też jest więc kilka rozbudowanych niepowtarzalnych zadań rodowodem z SoC było by mile widziane. Brakuje też nieco balansu przy niektórych pukawkach. Niektóre strasznie miotają przy strzelaniu z celownika a za dużo kosztują.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Mise

Postprzez alex_dragon w 16 Kwi 2014, 12:32

@ vandr
po pierwsze oddzieliłem swoje propozycje od informacji co powinno się znaleźć w takim poście, jakie informacje.
Nie nabijam sobie licznika postów po prostu uważam ze to powinno być oddzielone aby było widoczne.
Po drugie - przepraszam ale gdzie miałem to wstawić ? W wątek Misery ? Przecież on ma ponad 330 stron a tu chodzi o to aby było przejrzyście.
Mam dyskusje o lekko życzeniowym tonie wstawić w wątki o modyfikacjach gotowych ?
Szanse na to że cos z listy zostanie wstawione w jako następne opcje dodane do Misery są niewielkie ale to nie powód zebym robił coś na odwal.
W sumie można byłoby wrzucić w modyfikacje, nawet się nad tym zastanawiałem ale przeglądając całe forum natknąłem się na dyskusje ogólne i doszedłem do wniosku ze tutaj będzie lepiej pasować.
Jeżeli admini się z tym nie zgadzają oczywiście można wątek skasować lub przenieść.

pozdr Adam

Uwagi moderatora:

To cię nie uprawnia do pisania double-postów i nie rób z użytkowników debili, którzy nie umieją czytać. - xKoweKx
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez Panzerwafel w 16 Kwi 2014, 12:44

To ja mam takie pytanie.

Mam Misery 2.1, gram reconem, wytłukłem wszystkich najemników w ZUO, a narzędzi nie było w żadnym plecaku (ten na 1. piętrze oczywiście obszukany). Gdzie mogę je znaleźć?

Aktualnie mam AK-105 z podstawowymi ulepszeniami, PSO i granatnikiem (do którego miałem nawet dwa granaty, ale jeden już wystrzeliłem), Desert Eagle w kamuflażu z kilkoma ulepszeniami, zabrany najemnikowi i USP Compact, kupiony przed znalezieniem DE. Do tego płaszcz i kompletnie zniszczoną maskę pgaz. Na co mam teraz zbierać ruble? Świt, hełm ekranizujący, czy coś innego?
Panzerwafel
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 16 Kwi 2014, 12:36
Ostatnio był: 20 Lip 2014, 16:33
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: List do Świętego Mikołaja czyli czego nam brakuje w Mise

Postprzez karol626 w 16 Kwi 2014, 14:43

Nie chce się być nie miły ale @alex_dragon z tego co wiem w misery jest plecak z pda który można rzucić gdzie sie chce i zostawić przedmioty. Jeszcze nie sprawdziłem jak to działa, ale przypuszczam że podobnie co w TFW. Misje poboczne oj przydałyby się. Ja bym od siebie poprosił tylko małe zmiany w artefaktach. Sam sobie je pomodyfikowałem, wiem cheatowanie i tak dalej, ale normalnie nie mogłęm wytrzymać jak na nie które z nich patrzyłem i nie chodiz tylko o wage, ale o ich praktycznie minimalną przydatność, więc tak jeżeli można to dopsiałbym do listy te artefakty oczywiscie jeżeli pare innych osób też chce ich zmiany. To tyle ode mnie oczywiście wszytko co ejst do tej pory na liście mi pasuje( no może ta lina ma dla mnie średni sens).
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez karol626 w 16 Kwi 2014, 14:54

@Panzerwafel każda klasa ma nieco pozmienianie położenie narzędzi.
Położenie narzędzi
:

Podstawowe powinny być w leśniczówce chyba tka się to miejsce nazywa(tam gdzie jest transakcja bandyci-morgan), precyzyjne w żelaznym lesie pod schodamitam gdzie się schodzi do czegoś jakby bunkra gdzie pracowali nad karabinem gaussa, a kalibracyjne w tartaku tylko snajpe ma na dachu domku a recon nie wiem dokładnie gdzieś na jakiś beczkach jak czytałem w necie.


Co do sprzętu nie będe się wypowiadał bo nie wiem czy wolałbyś coś pod anomalie czy pod pancerz.
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez Panzerwafel w 16 Kwi 2014, 15:02

Właśnie wedle mapy, którą w sygnaturze ma djcycu, kalibracyjne dla recona powinny być w plecaku na pierwszym piętrze ZUO, a ich tam nie ma...
Panzerwafel
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 16 Kwi 2014, 12:36
Ostatnio był: 20 Lip 2014, 16:33
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez mikolaj w 16 Kwi 2014, 15:06

@Panzerwafel
Zbieraj ruble na kombinezon Czystego Nieba i Hełm ze Sevy ( ekranizujący) wmontujesz sobie ,jak znajdziesz ,z dwie ogniste kule + rama tytanowa i masz super sprzęt na anomalie i do walki. ( poparte moim doświadczeniem)

Odbiegając do tematu. Jestem na placu fabryki Jupiter a tam ( nie wyolbrzymiam) 5 pijawek , 2 poligestry , 2 kontrolerów i mrowie zombie + te przeźroczyste. Masakra.
"Ten, któremu starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła"
/Chan/ - Metro 2033
Awatar użytkownika
mikolaj
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 13 Maj 2013, 18:45
Ostatnio był: 16 Cze 2021, 16:26
Miejscowość: Oleśnica
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości