Dokładnie.
Z jednej strony linia fabularna jest jaka jest.
Jak przeszedłem pierwszy raz CoP waniliowy byłem wniebowzięty za drugim razem odpaliłem Complete
potem w Misery już tylko biegałem, znajdowałem bronie i itemy, sprzedawałem, kombinowałem z zadaniami itd., czyli zaprzęgnąłem wyobraźnie do pracy
1 dzień - 1 misja, plus ewentualnie polowanie na mutanty, bandytów i poszukiwania artefaktów.
Z drugiej strony takie bieganie i "zwykłe zycie w Zonie" po jakimś czasie się może znudzić, w różnych modach czasami widziałem opcje które może warto zaimplementować do Misery
Przykłady (będę się posiłkował TFW bo w niego ostatnio sporo gram)
- radio tzn czyli komunikaty radiowe od stalkerów typu "napadł nas taki a taki mutant, tu i tu, Grisza stracił ręke bzzzzzz" budują klimat ze cos się dzieje, pierwsze naście minut to czekałem tylko na następne komunikaty,
Nie musi to być dostępne od razu ale np. po zakupie walkie talkie u barmana i wrzuceniu do wyposażenia, nie musi być oddzielny slot, wystarczy ze jest i już.
Po co ? Choćby kwestia napięcia jakie się pojawia gdy widzisz jakiś komunikat i się zastanawiasz: "kurcze dlaczego mnie tam nie ma".
Można też się wybrać na spacer i poszukać zwłok stalkera, sprawdzić czy cos zostało czy już zjadły go mutanty czy też został zabrany łup. Pewnie inni zdążyli go okraść ale mogłoby się zdarzyć ze jednak coś tam będzie.
Z tego co wiem jest uszkodzone walkie-talkie z którego chyba nie ma zadnego pożytku.
Nowe lub używane można byłoby kupić ale za naprawdę ciężką kase lub znaleźć w jednym schowku lub zwłokach jakiegoś biedaka. Powiedzmy ze na 100 zabitych stalkerów 10 z nich ma uszkodzone walkie talkie a jeden ma w miare sprawne i naprawą może się zająć wyłącznie Azot po wykonaniu misji znalezienia dla niego części elektronicznych. Zniszczone i uszkodzone walkie talkie za większa kase by kupował Azot. Na części do naprawy dla nas i innych stalkerów.
- przejścia z lokacji do lokacji (w Misery mamy 3 wiec zbytnio się nie nachodzimy ale... wg mnie to tez mogłaby być ciekawa opcja) - podczas przejścia pojawia się np. komunikat ze spotkaliśmy stado mutantów, pare pestek poszło, uszkodzenie kombinezonu o 5%, można np. dodać taką opcje ze spotkaliśmy grupe stalkerów którzy nie przeżyli spotkania z kontrolerem, po dokładnym przeszukaniu znaleźliśmy tylko jakiś zardzewiały pistolet i pojawia się on nam w wyposażeniu.
Żeby nie było że ludzie sobie uzbierają cały ekwipunek biegając tam i z powrotem, byłyby to jakieś drobne itemy. Dodatkowo jeżeli np. gracz by wszedł z 1 do 2 lokalizacji np. 3-4 razy na godzine, czyli chodziłby tam i z powrotem w nadziei na otrzymanie jakiegoś "super wypasionego Gausa" wtedy prawodpodobieństwo spotkania np. kontrolera czy nibyolbrzyma by się zwiększało i gracz znajdowałby się w nowej lokacji np. z życiem 10% i uszkodzonym pancerzem. Osoby którzy graja w Black Road podczas takich wędrówek mogłyby zobaczyć komunikat, "zobaczyłeś stado niby olbrzymów, uciekłeś ale jesteś poraniony, kombinezon stracił 10% wytrzymałości plus utraciłeś broń" w takim przypadku load gry byłby 100% ale odstraszyłoby to tych co by się chcieli wzbogacić na takich wędrówkach.
Dajmy chwilowo spokój TFW, co można byłoby dodać/zmienić w Misery ...
- Jest misja Vano gdzie oddajemy kase bandytom, w ich bazie są 1 może 2 budynki które maja zamknięte drzwi, zresztą nie tylko tam są te budynki, w innych lokalizacjach tez jest całkiem sporo. Można np. taki budynek zmienić aby był dostępny, dodać łóżko schowek, sejf czy cos w tym stylu i wtedy nie ma ze podchodząc od tylu szorujesz plecami o mur bo wiesz ze tam jest pomieszczenie ale zamknięte na głucho. Zacznie się kombinowanie czy ktoś tam jest, może snajper a może siedzi jakies bydle.
Kolejna sprawa - lina i jej przydatność
Gdy ja zobaczyłem zastanowiłem się po co jest do diaska lina ...
Jeżeli się dobrze orientuje jest ona do naprawy kombinezonu itd. A gdyby tak lina działała zgodnie ze swoim przeznaczeniem ?
Podam przykład - w CoP w różnych lokalizacjach sa np. wieże, budynki gdzie nie można się dostać
linę można byłoby używać przekładając do ręki i rzucając jak granat czyli przycisk 4, (Y można zmieniać tryb granatu wiec jako 3 opcja byłaby lina)
Mamy linę i przed sobą wieże, rzucamy linę i możemy się wspiąć po niej na wieże która poprzednio nie była dostępna. Jaki jest sens korzystania z takiej wieży ? Dla jednych to będzie udogodnienie podczas nocnych polowań na mutanty, dla innych miejsce gdzie można np. w skrzynce lub plecaku rzucić klamoty.
A właśnie plecak... ale o tym na koniec.
Wróćmy do bazy bandytów gdzie oddajemy kasę za Vano.
Można by było np. za pomocą liny wejść na wieże lub nawet na budynek.
Lina mogłaby być na stałe lub znikać co jakiś czas - wyjaśnienie ... np. spodobała się jakiemuś stalkerowi który ja "pożyczył sobie". Lina byłaby dostępna w sklepie i w schowkach...
Można by było np. jej używać w tej wielkiej pogłębiarce ..... choć tutaj się pewnie już rozpędziłem :-D
Dodatkowo można Brodaczowi, albo naukowcom dodać opcje misji gdzie polujemy na pijawki lub niby-olbrzymy. potrzebne jest np. 5 szt jakiejś części ciała i za to mamy kase, u Brodacza mniejsza u Naukowców wieksza (sorry jeżeli są takie misje)
Można np. dodać misje po załatwieniu zombiaków w leśniczówce/tartaku.
Zauważyłem ze jak ich nie załatwiamy to można ich spotkać jedynie tam.
Jak załatwimy ich to nagle się rozłażą po większej ilości mapy.
Mija polegałaby na tym ze przychodzi komunikat lub np. info od Brodacza żeby do niego zajrzeć, ponieważ dotarł jeden ocałały stalker z grupy który widział bardzo duże skupisko zombie. I właśnie kieruje się do Skadowska.
Mielibyśmy np. do 24 godz na załatwienie problemy inaczej zombiaki się tam wybiorą.
Nie weszłyby na Skadowsk ale byłby potężnie utrudniony dostęp do Skadowska.
W Janowie takim miejscem gdzie mogłyby się pojawiać zombie jest tunel który oczyszczamy dla Trapera.
Gdy wykonamy misje dla niego po pewnym czasie możemy dostać info że czas się przejść i zrobić tam porządki inaczej banda np. 20 zombie podejdzie pod stacje.
Wracając do plecaka
Plecak to jest coś co mi się strasznie spodobało w TFW, sorry ze tak nawiązuje ale uważam ze dobre rzeczy należy łączyć..
W TFW plecak jest opcja gdzie możesz rzucić na ziemie, zostawić klamoty i iść dalej.
Dodatkowo jest także opcja kłódki która blokuje nam skrzynie aby inni nie mogli się do niej włamać.
Wiem że to w Misery może by było bez sensu ale z drugiej strony zamiast wracasz przez całą mapę objuczony sprzętem, napojony herkulesem i stalkerem i robiący po 5 kroków (w tym zadyszka) lepiej by było mieć taki plecak gdzie np. wrzucamy go w jakieś miejsce gdzie się nie pojawi NPC, kanały czy na rurze i robimy kursy tam i z powrotem.
To są takie rzeczy które by urozmaiciły w moim przekonaniu rozgrywkę w Misery, spowodowały ze freeplay nabrałby nowych rumieńców.
(Jak pisałem wcześniej gram jedynie w Misery 1.0 (za słaby komp, RAM itd) - wszystkie moje spostrzeżenia biorą się z gameplayow na yt jakie widziałem plus informacji jakie uzyskałem na waszym forum, tak więc jeżeli pisałem
cos co ma miejsce z góry przepraszam)
edit
sorry że się tak rozpisałem i rozmarzyłem