[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Nietoper w 08 Kwi 2014, 12:36

Witam, chciałbym przedstawić swoje spostrzeżenia, uwagi i pomysły odnośnie Misery.
Ogólnie rzecz biorąc Misery jest modem niesamowitym, jest ogrom nowych przedmiotów, podniesienie poziomu trudności, dodanie "kombinowania" do rozgrywki a nie tylko głupiego strzelania. To jest niesamowite. Odnośnie v2.1 jestem ogromnie zadowolony z dodania gotowania- moim zdaniem jeden z najlepszych jak nie najlepszy dodany element do rozgrywki (plus użyteczność kanistrów, butli z gazem etc.- czysta moc :D).

Jedyną rzeczą która doprowadza mnie do szału i psuje całą rozgrywkę (tak, niestety) jest zdolność widzenia NPC z całych kilometrów, jakby tylko stali z lornetkami termowizyjnymi i nas wypatrywali a gdy to im się już uda prują serią z kaemów i czego mają pod ręką. Przykład? Idę koło leśniczówki na most po gaz na pijawki, SKRADAJĄC się, a tu ni stąd ni zowąd dostaję headshota. Skąd? Nie wiem. Wczytuję (save blisko, jest git), idę znowu i sytuacja się powtarza, minęły trzy kule znikąd, mnie nie ma. Po kilkunastu minutach i po obejściu za ogrodzeniem leśniczówki na drugą stronę mostu, okazało się że był to patrol najemników, który zauważył mnie Z DRUGIEJ strony mostu, nawet zza ogniska bandytów. Moim zdaniem jest to przegięcie lekkie.

W związku z powyższym mam pewien pomysł jak temu zaradzić, tak, żeby nie psuł rozgrywki, poprawiał realizm i normalizował to, jednocześnie żeby nie było łatwo snajperom (sam nim gram obecnie). Jest tylko jedno ale- nie wiem czy taka opcja jest możliwa do wykonania na tym silniku;)
Otóż jak zauważyłem, NPC (tu: tych którzy chcą nasz od razu rozstrzelać pod ścianą) możemy podzielić "tak jakby" na spokojnych (np skradamy się za kimś- nie widzi nas, nie atakuje) i czujnych (strzelimy koło/do niego, atakuje). Mój pomysł dotyczy tego, aby w sytuacji, gdy NPC jest "spokojny" jego zasięg widzenia wynosił (podaję przykładowe, poglądowe dane) np 50m, zaś gdy jest zaalarmowany jego zasięg widzenia zwiększał się do np 150m. Tylko pytanie czy da się przypisać osobne parametry dla NPC "na nieogarze" i "żądnego Twojej krwi".
Co by to dało? Idziemy spokojnie- nikt nas nie ściąga head'em z kilometra z makarowa w nocy, we mgle, zaś gdy się przyczaimy możemy zaskoczyć NPC przynajmniej jednym pociskiem. Moim zdaniem to jest fair, snajper nie miałby za łatwo (jednym pociskiem i tak nie wybije całego oddziału ;)) a dałoby to możliwość normalnej rozgrywki i efekty zastawiania pułapek na NPC czy kto co wymyśli ;) ponadto eliminowałoby to sytuacje, które są podobne do mojej obok leśniczówki, opisanej wyżej.
W realnym świecie gdy siedzisz przy ognisku wieczorem to Twoim jedynym celem nie jest leżenie z lornetką obok i obserwowanie terenu, tylko odpoczynek, chwila relaksu itp (tak, wiem zaraz pojawią się komentarze, że to zona i w zonie się nie odpoczywa, ale...), więc element zaskoczenia jest czymś możliwym do zrobienia.

To był moje spostrzeżenia i pomysły, proszę napiszcie (tu zwracam się do teamu modującego) czy jest coś takiego możliwe w ogóle.
Btw, mam pytanie na koniec: czy ghilie suit faktycznie daje jakiś kamuflaż i zmniejsza wykrycie NPC czy tylko to jest taki bajer typu "zobaczcie stalkerzy, chodzę ubrany w krzaki"? ;)

Za ten post Nietoper otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus.
Nietoper
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 06 Lut 2014, 16:48
Ostatnio był: 21 Sty 2018, 23:27
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 08 Kwi 2014, 13:27

Jest system widoczności w zależności od wdzianka.

EDIT (pod wpływem następnego posta)
Trochę się zbytnio rozsierdziłem.
Ostatnio edytowany przez Plaargath, 08 Kwi 2014, 14:05, edytowano w sumie 1 raz
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 08 Kwi 2014, 13:39

No dobra, ale jak to się ma do ostatnich dwóch postów, Plaargath?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 08 Kwi 2014, 14:05

DO WSZYSTKICH CO NARZEKAJĄ NA NIESAMOWITE ZDOLNOŚCI NPC!!

Nie wiem jak wy latacie po mapie, ale ja jeszcze nie spotkałem się z sytuacją gdzie nie był bym chociaż w nieznacznym stopniu winien zdemaskowania swojej pozycji. Macie inną grę, wersję, czy co bo już sam nie wiem. Spokojnie mogę podejść do Najemnika zachodząc go od flanki. W nocy na pełnym sprincie wybiegam zza krzaka i zauważam Najemnika a on często mnie nie a jesteśmy do siebie prawie Au-fas, mogę nawet podbiec do najemników od przodu a oni dopiero jak kliknę na F, by z nimi porozmawiać we mnie strzelają. Ludzie jak wy chodzicie strzelacie z kałachów gdzie się da czy co??? Nawet jeśli ktoś mnie wykryje to chowam się w krzaki(sam środek) i spokojnie zdejmuje ich jeden po drugim. To jest dla mnie nie zrozumiałem.
Najemnicy w oczyszczalni.

Przypominam, że najemnik to często człowiek z odbytym treningiem wojskowym a więc
1.Jest wyszkolony tak by utrzymać pozycję, więc nie będzie patrzeć jak wrony pięknie kraczą tylko bacznie obserwuje wszystkie możliwe drogi wejścia na ich teren.
2.Nie bez powodu mają tak świetne uzbrojenie, muszą być starymi wyjadaczami co za tym idzie są już zahartowani w Zonie i wiedzą, czego się spodziewać.
3.Mimo wszystko są to ludzie i spokojnie można niezauważonym, bez pancerza z samą maską przeciw gazową wejść do tuneli pod oczyszczalnią.
4.Jedyną super mocą jaką posiadają jest przenikanie przez podłogę.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Mars713 w 08 Kwi 2014, 14:56

Pozwolę sobie na odrobinę ironii.
Od czasu kiedy faceci zaczeli nosić trampki i obcisłe spodnie rurki,
a na szyjach szaliczki, to im za bardzo jajka cisną.
Panowie, zagryźć zeby i do przodu. Byle z głową.

Jak dla mnie (snajpera) Kar98 Kutz na poczatek.
Zdejmowana luneta i tłumik, bardzo szybkie przeładowanie,
w stosunku do reszty wyborówek, polecam.
Poza tym:
Tytoń do skrecania, jest.
Woda mineralna, jest.
Mietówki, są.
Breton w puszce, jest.
Jakby jeszcze można było sobie kawy na kuchence upichcić,
to bym Was ozłocił;) Było by pysznie.
Generalnie olewam zadania, robie tylko Szewczenke dla miejscówki.
Potem minerka przy wejściach i do leśniczówki po to samo.
Teraz pozostaje obchodzić miejscówki by sprawdzić z czym do Zony ludzie chodzą:)
Kasy jak lodu. A bywa że ktoś z wizytą wpadnie to i fantów więcej.
Na bliskie odległości MP5tka albo Pepesza, mniej dymi od strzelb,
Na twardzieli krótki TOZ 34 i breneki, najemnicy wtedy fajnie latają:).
Rok spędzony przy Sniper Elite nie poszedł na marne:)
Dobra miejscówka i potykacze to podstawa.

Dwie sprawy, Fort po zmianie na 9x19 ma tylko podstawowe typy.
Po wrzuceniu do skrzynki broni z podczepiana luneta,
wyjmujemy ja po czasie zawilgoconą.
Błąd, czy Skasowsk wodą podchodzi;)?
Z tą kawą to na serio, da radę? Bez kofeiny jestem zombi:(
Może uchronić przed ziewaniem i minimalnie podnieść kalorie.

Za ten post Mars713 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szewczenko.
Awatar użytkownika
Mars713
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Sie 2011, 10:01
Ostatnio był: 31 Paź 2015, 23:33
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 5

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 08 Kwi 2014, 15:33

@Mars713
Jak to miło wiedzieć, że ktoś jeszcze myśli o takich ważnych drobiazgach. I choć trochę stosuje zachowania militarne, to się chwali.


Trochę ubolewam, że nie mogę przerabiać celowników mechanicznych na tryb nocny, w niektórych broniach spotyka się takie muszki ale jest to bardzo mało spotykane. A moim zdaniem bardzo przydatne.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Nietoper w 08 Kwi 2014, 15:54

Nie rozumiem dlaczego tak naskakujecie na mnie? Podałem pomysł widząc jak wiele osób na to narzeka, może ktoś coś z tym zrobi, może nie. Koniec tematu. Ktoś przed chwilą napisał, że jest to sprawa stroju- ok. Po co ta agresja?

Poza tym na litość boska najemnik choć wyszkolony niesamowicie jak uważają niektórzy to wciąż nie predator z autowykrywaniem przeciwników. Bądźmy realistami choć przez chwilę.
Szewczenko, jeśli Ty jesteś w stanie biegać przed oczami przeciwników, a dopiero podczas rozmowy być atakowanym to pojawia się pytanie czy grasz aby na pewno w Misery...

Nie chce nikogo obrażać i nie podoba mi się jak ktoś na mnie naskakuje bez powodu, więc niech co niektórzy sobie coś przemyślą.

Odbiegając od tematu- co z tym ghilie suit, daje to coś czy po prostu jest to kolejny rodzaj pancerza chroniący nas przed obrażeniami?
edit: Sytuacja którą opisywałem wcześniej nie tyczyła się najemników z oczyszczalni, tylko jakiegoś patrolu najemnych który szedł sobie ot tak niekoniecznie centralnie na mnie.

Edit 2: Zauważyłem błąd z ciałami tych nieszczęsnych najemników z oczyszczalni, coś jakby wcięły się w podłogę i nieustannie drgały (nie wiem jak to opisać inaczej) i nie mogły przestać, wydając przy tym dźwięk. To normalne?
Nietoper
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 06 Lut 2014, 16:48
Ostatnio był: 21 Sty 2018, 23:27
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Mars713 w 08 Kwi 2014, 16:41

@Nietoper
Drgający w podłodze, drzwiach, ścianach NPCe to standard.
Winą jest pewnie moc obalająca broni. Jeszcze w SOC jak się
bawiłem tym parametrem to beczki można było wystrzeliwać
w powietrze, jak srebrne dolary w westernach;)
A propos NPCów, zwróć uwagę jak obozują przy ogniskach.
Dwóch siedzi, jeden patroluje. Stad niemilce wiedzą że idziesz.
Twój błąd polegał na tym że nie użyłeś lornetki, sorr, taka prawda.
Ja noszę CPU Helikona, dziesięć kieszeni i luz w kroku;)
@Szewczenko
Nie wrzucaj wysokiego kontrastu do snajperek, będziesz miał nokto z automatu.
A jak nie ulepszysz czapki na noktowizor to będzie zielony, bardziej klimatyczny.
Wysoki kontrast tylko w lornetce, za dnia jak znalazł.
Spadam na Szewczenkę. Nęce pięciu bandytów od dźwigów.
Teren ominowany, będą miały chłopaki niespodzankę:)
Awatar użytkownika
Mars713
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Sie 2011, 10:01
Ostatnio był: 31 Paź 2015, 23:33
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Noiseless Kora
Kozaki: 5

Re: [MISERY]

Postprzez Nietoper w 08 Kwi 2014, 17:08

@Mars713 dzięki za odp. Dodam, że tamten patrol był w ruchu, Ty mówisz o "stacjonarnym" ;)

Odnośnie min i różnego rodzaju potykaczy- raz położone leżą bez końca (oczywiście jak nikt w nie nie wdepnie) czy zanikają po jakimś czasie? Pytam bo jakoś rzadko z tego korzystałem. Ponadto zastanawiałem się nad opisem którejś z nich, że jakoby można je zakamuflować. Jak się to robi? ;) kamuflowanym brezentem? Czy po prostu jest to mina nie wykrywalna dla NPC? ;)
Nietoper
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 06 Lut 2014, 16:48
Ostatnio był: 21 Sty 2018, 23:27
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez jazon w 08 Kwi 2014, 17:23

Widzę, ze wiele ludzi narzeka na nadprzyrodzone zdolności NPC, mi również się to nie podoba. Jednak należy pamiętać, zesilnik stalkera jest taki jaki jest i w kwestii reagowania NPC na gracza trudno jest cokolwiek zrobić.

Jeśli chodzi o samego moda to drażni mnie mała wytrzymałość broni. I trochę niezrozumiałe jest dla mnie dlaczego mi grając snajperem szybciej niszą się snajperki niż broń szturmowa która nie jest moją specjalnością.
jazon
Stalker

Posty: 109
Dołączenie: 08 Lut 2011, 13:54
Ostatnio był: 01 Sty 2017, 15:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 6

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 08 Kwi 2014, 17:44

@Mars713
Jak na razie nie stać mnie na snajperkę, więc korzystam z AKSU czy jakoś tak tylko lekko zmodyfikowany na wzór snajperki. Do tego Colt i bez problemu latam.

Co do celowników, chodzi mi o małe podświetlane przyrządy celownicze(nie lunety), szczególnie w pistoletach. Gram w dark mod i w dzień nie mam jak się poruszać więc chodzę w nocy a ostatnio trafia mi się, że jest strasznie ciemno, więc nie mam praktycznie jak strzelać z pistoletu i marnuje tym samym niepotrzebnie czas oraz amunicję na najemników.

Lornetka często nie pomaga w nocy w identyfikacji więc najlepiej ulokować się za osłoną mając przed sobą jeszcze kilka miejsc do osłony, uwzględniając flanki i oddać jeden strzał gdzieś w ziemię albo przedmiot, jeśli otworzą ogień strzelaj jeśli nie to zostaw ich.

@Nietoper
Sory nie chciałem, żebyś odebrał to tak do siebie chodziło mi o wszystkich którzy narzekają mój błąd.

Ghille Suit-Jeśli jesteś snajperem pomaga ci w znacznej mierze niweluje twoją widoczność jak siedzisz w krzakach, spokojnie też możesz udawać krzaka, tylko trzeba wtedy robić to umiejętnie.(krzaki nie rosną na statkach betonie oraz innych nienaturalnych miejscach)

Każda mina jest niezauważalna dla NPC,oraz nie zanika, póki nie zostanie wykorzystana przez jakiegoś naiwniaka.

Ogłoszenia Parafialne:P
:

Co do chodzenia po mapie zawsze chodzę własnymi ścieżkami nie używam dróg czy często uczęszczanych szlaków(wystarcz postać chwilę na Szewczence, Skadowsku lub barce Noego i popatrzeć którędy chodzą).Wtedy unika się takich miejsca lub na obrzeżach z dogodnym miejscem do strzelania zastawiać pułapki na Bandytów i Najemników.

Jak dla mnie czas spędzony na grze aż tak się nie liczy.Mimo ograniczonego czasu przebywania na świeżym powietrzu, znajduję czas by przejść cały Zaton na kucaka chociaż raz. Ciężej cie trafić oraz, ciężej zauważyć, jeśli mam do wyboru zostać zastrzelonym lub ugryzionym przez mutanta to wiadomo co wybiorę.

Warto też siedzieć w jednym miejscu i nasłuchiwać odgłosów, często uratuje ci to życie(mi uratowało).

Krzaki jeśli masz dobry wzrok, śmiało pakuj się w kępy krzaków. NPC nie ładuje na ślepo w ciebie(nie licząc granatów), po za tym woli wejść i zabić cie z bliska niż marnować amunicje.

Zombi-Chcesz wejść w stado wron kracz tak jak one. Krótko mówiąc nie lataj na pełnym spidzie chodzisz na Shift i powoli z tłumika ładujesz w głowę.(Nie obowiązuje przy swobodnie latających grupach zombi, w nie tłucz jak w kaczki).

Jeżeli korzystasz z Noktowizora wyłączaj go od czasu do czasu, dzięki temu zabiegowi spokojnie unikniesz spotkani z kontrolerem(a na pewno nie chcesz zostać zaskoczony przez takiego)

Nie używaj Latarki, masz czołówkę, okej ale na miłość boską nie używaj jej na otwartym terenie.Jestem w pomieszczeniu wyłącz Noktowizor i włącz latarkę.

Jeśli to ty decydujesz gdzie walczysz, albo wiesz gdzie walczysz, poświęć dzień, dwa na poznanie terenu i ustalenie przybliżonych miejsc odwrotu taktycznego.

Jeśli masz nawet dwa pistolety staraj się zasypywać przeciwnika gradem pocisków. Zmusi go to do odwrotu taktycznego.(Da radę spokojnie to zrobić, i nie miej kompleksu większości i nie kupuj większej giwery od przeciwnika a skuteczniejszą).

Zauważyłeś wroga a jest on do ciebie ustawiony bokiem, kucnij i powoli przeczołgaj się do najbliższej osłony, w razie czego podążaj za wrogiem czekając na lepsze warunku, ustawienie, miejsce.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez SekretZdzicha w 08 Kwi 2014, 18:12

Mars713 napisał(a):Pozwolę sobie na odrobinę ironii.
Od czasu kiedy faceci zaczeli nosić trampki i obcisłe spodnie rurki,
a na szyjach szaliczki, to im za bardzo jajka cisną.
Panowie, zagryźć zeby i do przodu. Byle z głową.

Jak dla mnie (snajpera) Kar98 Kutz na poczatek.
Zdejmowana luneta i tłumik, bardzo szybkie przeładowanie,
w stosunku do reszty wyborówek, polecam.
Poza tym:
Tytoń do skrecania, jest.
Woda mineralna, jest.
Mietówki, są.
Breton w puszce, jest.
Jakby jeszcze można było sobie kawy na kuchence upichcić,
to bym Was ozłocił;) Było by pysznie.
Generalnie olewam zadania, robie tylko Szewczenke dla miejscówki.
Potem minerka przy wejściach i do leśniczówki po to samo.
Teraz pozostaje obchodzić miejscówki by sprawdzić z czym do Zony ludzie chodzą:)
Kasy jak lodu. A bywa że ktoś z wizytą wpadnie to i fantów więcej.
Na bliskie odległości MP5tka albo Pepesza, mniej dymi od strzelb,
Na twardzieli krótki TOZ 34 i breneki, najemnicy wtedy fajnie latają:).
Rok spędzony przy Sniper Elite nie poszedł na marne:)
Dobra miejscówka i potykacze to podstawa.

Dwie sprawy, Fort po zmianie na 9x19 ma tylko podstawowe typy.
Po wrzuceniu do skrzynki broni z podczepiana luneta,
wyjmujemy ja po czasie zawilgoconą.
Błąd, czy Skasowsk wodą podchodzi;)?
Z tą kawą to na serio, da radę? Bez kofeiny jestem zombi:(
Może uchronić przed ziewaniem i minimalnie podnieść kalorie.


Tak, niestety ale lunety się zawilgacają jeśli się ich nie ściągnie z broni przed wsadzeniem do kontenera. I dotyczy to każdej z lunet nawet tych z noktowizją. A co do kofeiny to masz tabletki z kofeiną :D Dobre i to.
Nie wiem czy nadal da się robić napar z dziobu kruka, bo w mojej grze kruki zwykle mają przy sobie jakieś błyskotki, zamiast dziobów :/
SekretZdzicha
Kot

Posty: 42
Dołączenie: 30 Mar 2014, 20:06
Ostatnio był: 13 Mar 2015, 13:33
Kozaki: 1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości