[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 07 Kwi 2014, 15:53

Matematyka nie działa: pisze, że, dajmy na to, mięso x ładuje w gracza 450 milisiwiertów. Spalam dwa szlugi, przy których pisze „15 sekund razy -16 mSv”, czyli 2*15*16=480. No i ch♥j, dalej jestem napromieniowany. Liczby nie kłamią, więc albo opis jest zły, albo gra to inaczej zlicza niż jest to podane.


Racja - chodzi w tym konkretnym przypadku o to, że kalkulacja była robiona dla Assaultera (albo dla Snipera - już nie pamiętam). Także właśnie przypomniałeś o tym, że powinniśmy byli gdzieś dopisać, że wartości są standaryzowane. Musiałem tak to zrobić - bo robienie osobnych wyliczeń dla każdej z 3-ech klas to już by była przesada (a różnią się one właśnie między innymi radiacją od jedzenia i wydajnością fajek / wódy itp). Niemniej nadal - wartości są dla każdej z klas przynajmniej mocno przybliżone.

(poza krwawieniem, które rzeczywiście jest trochę 'od czapy' nawet biorąc pod uwagę kompresję czasu - ale to się wkrótce zmieni)

btw - bardzo ciekawym okresem developingu były 'testy terenowe' - wchodziliśmy ze stoperami w anomalie mierząc czas przetrwania do ms przy danym ekwipunku / używce >>> potem przekładaliśmy to na jednostki. Tak więc mogę z ręką na sercu powiedzieć, że na tyle na ile udało się sprawić, żeby ambitny plan opisania wszystkiego jednostkami miał pokrycie, na tyle to zrobiliśmy.

Podobnie mierzyliśmy spożycie kalorii dla każdej z klas przy graniu 'pasywnym' (nie użwamy leczenia / innych środków) i 'aktywnym' (używamy 2-och stimpacków i kilku bandarzy + np. psi-bloka). Niestety nie da się z przyczyn oczywistych uzależnić zużycia kalorii od wysiłku fizycznego - więc jedynym sposobem była 'emulacja' tego przez środki lecznicze. Walczysz = leczysz się = płacisz za to większą ilością kalorii. Każda z klas ma więc to wybalansowane bodaj na 3k kcal w trybie 'pasywnym' i ok 4,5k kcal w 'aktywnym' (zakładając, że aktywny to zużycie środków leczniczych jw.).

A nie jest możliwe ustawienie tego zależnie od rangi? Czy każdy AI widzi tak samo?


Możliwe i proste - ale ostatecznie dałem widzenie w nocy wszystkim (trochę nerfiąc niższe rangi).

Założyłem, że skoro nie mogę skutecznie zmusić AI o określonej randze do tego żeby siedziała w nocy na tyłku (a nie mogę bo nawet jeśli każę im siedzieć nocą w smarcie o fladze 'baza' to żeby z niej nie wyszli musiałaby być tylko jedna 'baza' na mapę dla danej frakcji - jeśli jest więcej niż jedna to AI będzie chodziło między 'bazami' również w nocy) - to już lepiej założyć, że jeśli wychodzą nocą to podejmują 'racjonalną decyzję' i są do tego przygotowani. Bardzie psuło mi imersję jeśli okazywało się, że koleś nic nie widzi a mimo to idzie twardo środkiem Zatonu o północy.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez funek1218 w 07 Kwi 2014, 16:45

a który plik zawarty w gamedata 'wyłącza' minimapę? kurde wszystko w tym nowym wyglądzie huda jest super ale mini mapka nawet ta zwykła z vanilli by się jednak przydała, i jeszcze sprawa standardowego spawnera było w temacie zamienić jakiś tam plik ui zamieniłem ale nic nie idzie a już np w misji z atakiem na szewczenkę ten bandyta co się z nim idzie od razu po przyjęciu zadania od sułtana wychodzi gdzieś ginie i misja nieudana fakt nie mam już seva więc nie da rady ale spawner by się przydał chociaż bardziej ta minimapka
Awatar użytkownika
funek1218
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 02 Lip 2013, 20:40
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 12:04
Miejscowość: Jelenia Góa
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: -3

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 07 Kwi 2014, 17:20

Plaargath napisał(a):@KOSHI
KOSHI napisał(a):Logów nigdy nie zobaczyłem, bo komunikaty się zawieszały i nie dało się podejrzeć. :(

Co to znaczy, że komunikaty się zawieszały? Co po całej akcji masz wpisane w pliku loga - pusty jest czy co?


Jak wyskakiwał bugtrap to komp się zawieszał i nie dało się podejrzeć loga bo myślał i musiałem zamknąć go w menedżerze, albo zrestartować kompa z przycisku.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 23 Lis 2024, 06:46
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 07 Kwi 2014, 17:48

trojanuch napisał(a):Racja - chodzi w tym konkretnym przypadku o to, że kalkulacja była robiona dla Assaultera (albo dla Snipera - już nie pamiętam)

To ci mogę z tego miejsca powiedzieć, że na pewno nie dla snajpera, bo nim właśnie grałem.
skoro nie mogę skutecznie zmusić AI o określonej randze do tego żeby siedziała w nocy na tyłku (a nie mogę bo nawet jeśli każę im siedzieć nocą w smarcie o fladze 'baza' to żeby z niej nie wyszli musiałaby być tylko jedna 'baza' na mapę dla danej frakcji - jeśli jest więcej niż jedna to AI będzie chodziło między 'bazami' również w nocy) - to już lepiej założyć, że jeśli wychodzą nocą to podejmują 'racjonalną decyzję' i są do tego przygotowani. Bardzie psuło mi imersję jeśli okazywało się, że koleś nic nie widzi a mimo to idzie twardo środkiem Zatonu o północy

A da się ustawić, żeby NPC poszedł spać? Są animacje (nie wiem, czy w Zewie, ale pewnie są, bo nie takie starocie są upchnięte w gamedatach), to może dałoby się sprawić, żeby np. NPC o danej godzinie schodzili się do większych baz (Skadowsk, leśniczówka, Janów itd.) i się gdzieś rozkładali. Tylko to już by chyba wymagało większych ingerencji, bo nie ma tam zbyt wiele miejsca (poza leśniczówką, spanie na betonie :P)
KOSHI napisał(a):Jak wyskakiwał bugtrap to komp się zawieszał i nie dało się podejrzeć loga bo myślał i musiałem zamknąć go w menedżerze, albo zrestartować kompa z przycisku.

Notatnik na boku i później w oknie dajesz Edycja -> Wklej. Chociaż nie wiem, czy loga nie tworzy dopiero, jak już silnik się wyłączy.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez karol626 w 07 Kwi 2014, 19:11

Witam, po bardzo długiej przerwie wróciłem do S.T.A.L.K.E.R.-a i szukając modów natrafiłem na ten. Oglądałem kilka filmików z nim związanych oraz kilka tematów na różnych forach i spodobał mi się, lecz pewna inofrmacja dotycząca użyteczności artefaktów mnie zakłopotała. Nie dam rady przeczytać wszystkiego co było w temacie pisane od czasu jego utworzenia więc jeżeli mógłby ktoś poddać odnośnik do listy artefaktów i ich efektów ew. nawet po krótce sprostować co się takiego z nimi stało byłbym wdzięczny.

Z góry dziękuje i przepraszam za błedy w pisowni, które prawdopodobnie rzucą się wam w oczy.
Ostatnio edytowany przez karol626, 07 Kwi 2014, 20:36, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 07 Kwi 2014, 19:36

Tak, artefakty zostały zdecydowanie osłabione ("znerfowane") na następujące sposoby:
- każdy artefakt ma zarówno właściwości pozytywne, jak i negatywne (np. zwiększa kondycję, ale obniża odporność na elektryczność);
- każdy artefakt emituje promieniowanie, które możesz zniwelować, umieszczając artefakt w specjalnym, przeznaczonym wyłącznie do tego pojemniku na artefakty;
- artefakty sporo ważą, a gdy umieścisz je w pojemnikach, będą ważyć jeszcze więcej;
- cena artefaktów nie jest zbyt wysoka, więc "polowanie" na artefakty nie jest zawsze opłacalne.

Jeśli te zmiany Ci nie odpowiadają, polecam zainstalować Ci tę nakładkę na moda w wersji 2.1:
http://www.moddb.com/mods/stalker-miser ... miserables
w której cena artów została zwiększona, zaś waga zmniejszona.

Za ten post Trikster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive karol626.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez karol626 w 07 Kwi 2014, 19:44

Dzięki Trikster :wódka: zaraz postawiony zostanie należycie. Mam jeszcze pytanie. Ten mod co podałeś nie wprowadza wielkie zmiany w języku co do opisu przedmiotów? Bo wiem że mod ma spolszczenie i wolałbym przy tym zostać, jeżeli zmienia na angielski to jeszcze wytrzymam, ale z rosyjskim może być problem( bądź pretekst by się nauczyć tego jakże wspaniałego języka :D ).
Awatar użytkownika
karol626
Stalker

Posty: 66
Dołączenie: 27 Lip 2012, 16:25
Ostatnio był: 05 Wrz 2015, 16:39
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [MISERY]

Postprzez funek1218 w 07 Kwi 2014, 19:57

czemu nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje zdawałoby się proste pytanie dotyczące pliku który niejako wyłącza minimapę? w sumie może nie wiecie albo nie chcecie powiedzieć


trojanuch muszę przyznać że mod jest świetny oby tak dalej (tylko minimapki brak)
Awatar użytkownika
funek1218
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 02 Lip 2013, 20:40
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 12:04
Miejscowość: Jelenia Góa
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: -3

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 07 Kwi 2014, 19:59

Bo nikt nie chce psuć kwintesencji gry, zdaj się na orientację w terenie oraz PDA.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 07 Kwi 2014, 20:00

Słuszna uwaga. Paczuszka jest po angielsku.

1. Jeśli wybierzesz polską wersję językową przy instalacji MISERY, wgranie tej paczuszki nie zmieni Twojego języka gry (nie zmieni się plik localization.ltx), więc żadne pliki językowe nie zostaną zmienione. Innymi słowy, zmiany będą w grze, ale nie zostaną odzwierciedlone w opisach. Inna sprawa, że pewne teksty będą wyświetlane w języku angielskim (np. "amunicja" przy nożach w polskiej wersji językowej wyświetla jest jako "brak", po wgraniu tej paczuszki będzie wyświetlać się jako "none"). Poza tym nie powinieneś mieć żadnych problemów z grą po polsku.

2. Jeśli przy instalacji MISERY wybierzesz wersję angielską, wgranie paczuszki zaktualizuje wszystkie opisy przedmiotów. I taka gra jest zgodna z intencją autora, ale Ty nie musisz sobie z tego wiele robić.
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez funek1218 w 07 Kwi 2014, 20:04

Szewczenko napisał(a):Bo nikt nie chce psuć kwintesencji gry, zdaj się na orientację w terenie oraz PDA.



bez jaj na priv można napisać poza tym ciągle mi UPD ucieka i nie ma czasem pda dość długo a już na minimapce wychowany jestem i wolałbym ją mieć i jeśli ktoś jest na tyle łaskawy aby mi pomóc (nie wszyscy muszą tak robić nie chcesz mini grasz bez) to byłbym wdzięczny :wódka:
Awatar użytkownika
funek1218
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 02 Lip 2013, 20:40
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 12:04
Miejscowość: Jelenia Góa
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: -3

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 07 Kwi 2014, 20:07

Każdy został wychowany na innym Stalkerze bez moda mimo to podejmuje się wyzwania jakim jest Miseria. Spróbuj grać bez jest to o wiele przyjemniejsze po za tym nie jest już aż tak łatwo.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości