N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez Method w 07 Lut 2014, 11:15

Serio chcecie robić grę na Unrealu na podstawie poradników?
Image
Awatar użytkownika
Method
Weteran

Posty: 561
Dołączenie: 16 Cze 2009, 21:32
Ostatnio był: 29 Mar 2022, 17:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 174

Reklamy Google

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez Darth ReX w 07 Lut 2014, 12:26

|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2050
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 17:08
Kozaki: 224

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez RadekNioch w 07 Lut 2014, 14:39

Skoro dzieją się tu nowe posty to dopiszę. Chciałem przetestować UDK. Oczywiście, był problem. Po wybraniu nowego terenu ciągle wywala. Raz udało mi się to ominąć. Następny problem - nie działa mi edytor samej mapki typu wysokość itd., a do tego wyszukiwarka różnych, jakby to nazwać, assetów prawie niczego mi nie znajduje, a co powinno być w plikach...

@Method Jedynym innym wyjściem mogłaby być pomoc jakiegoś znawcy. Ale niestety, jest to zupełnie nierealne (no, unreal, czyli czego się spodziewać). W Unity było łatwiej, w sumie interfejs przejrzysty to wielu rzeczy dało się nauczyć samemu, oprócz tego sporo poradników, z których np. dowiedziałem się, jak tworzyć animacje.

@Darth ReX Jeśli chodzi o Cryengine, to niestety już dawno chciałem go zainstalować, jednak mam problem z jego uruchomieniem. Może pomyślę kiedyś nad Source.

@Tajemniczy Cóż, grafika jak grafika. Jeśli chodzi o rozdzielczość, to w Unity nie ma z tym problemu. Można porównać sobie grafikę podłoża na bagnach z wersji 1.6.x do chociażby pierwszej. Bronie? Z broniami jest gorzej. Tutaj gorzej prezentuje się przede wszystkim szczegółowość modeli. Oczywiście, zostanie to poprawione, planujemy już zastąpić G36 jakimś ładnym kałachem.

W sumie pozostajemy jednak przy Unity. Ten silnik przynajmniej znam, i po prostu muszę lepiej w nim poszperać. Niczego nie wskóram z UDK. Ostatnio też miałem mało czasu, z tego powodu prawie niczego nie zrobiłem jeśli chodzi o Niochera. Nadchodzi weekend i może przez te trzy dni uda mi się dokończyć wersję.

Brakuje nam:
- Ładniejszej animacji potwora (tu potrzeba czasu, postaram się dzisiaj ogarnąć),
- Sposobu na naprawę strzelania (nad tym siedziałem długo, i niestety niczego nie wskórałem),
- Kolejnych dwóch broni, coby jeszcze urozmaicić (to też załatwię, gorzej ze wstawieniem żeby działały)

Jeśli uda nam się naprawić strzelanie, to już będzie sukces. Po prostu ten problem wziął nam się znikąd, zawsze wszystko działało. Jest to też powód przez który tak długo trwał zastój jeszcze między 1.5 a 1.6. Niby tam w miarę działa, ale mimo wszystko każda dodawana broń nie będzie strzelała odpowiednio.

Mam nadzieję, że nieco objaśniłem obecny stan pracy. Wieczorem napiszę, czy udało mi się coś zrobić z animacjami i modelami. Pozdrawiam.

EDIT: Przepraszam, ale wczoraj nie było mi dane zrobić niczego w projekcie. Dzisiaj jednak mogę trochę opowiedzieć, co udało mi się zrobić.

Przede wszystkim, jest już kolejna animacja potworka. Niestety, i tak muszę ją zastąpić gdyż pseudo-pijawka musi nie tylko się przemieszczać,a le i ruszać rękami itp. Za to, jest już nowa melodyjka z radia, po rosyjsku. I wpada w ucho.

Jeśli chodzi o broń, to usunąłem G36. W jego miejsce powstanie fajny bajer oferujący lewitowanie, w przyszłości chcę z niego zrobić coś a'la wykrywacz artefaktów.

Tyle jeśli chodzi o zmiany. Błagam, jeśli ktoś ma jakiś lepszy skrypt na strzelanie i poziom zdrowia, niech tu podlinkuje/zamieści, cokolwiek. Bez tego praca nie ruszy bardziej, kompletnie nie mam pomysłu jak naprawić ten system strzelania.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez Tajemniczy w 27 Mar 2014, 12:44

I jak coś ruszyło?

Za ten post Tajemniczy otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Soviet.
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez RadekNioch w 27 Mar 2014, 14:38

Myślałem, że jeszcze trochę poczekam z tym postem, i może uda się jakoś nas poskładać żeby dokończyć robotę, lecz cóż...

ZAWIESZAMY PRACE DO ODWOŁANIA

Powody:
1. Rafx nie jest obecnie w stanie wykonywać modeli.
2. Nie zdołałem rozwiązać problemu z modelem strzelania, pomimo sporej ilości czasu spędzonej przy tym.
3. W internecie nie znalazłem żadnego skryptu do broni, który pomógłby zastąpić obecny system strzelania.

Jak wiadomo, bez skryptu na działające bronie gra traci całkowicie sens, szczególnie od kiedy grę da się przejść (zabijając ledwo ruszającego się potworka, winić t_mana :tm: ).

Temat właściwie do zamknięcia, spodziewam się że jedyne co może się po tym poście pojawić to kilka obelg, a ja wiem że jestem głupi i nie potrzebuję innych do informowania :)

Mimo wszystko przynajmniej czegoś się nauczyłem, i myślę że kiedy będę już potrafił (cudem, ale może) napisać działający skrypt do Unity, to powróce do tego projektu, jako że sama idea od początku mi się podobała. Nie żałuję też tego, że nieco się powykłócałem z kilkoma użytkownikami. Zawsze więcej doświadczenia. W tym momencie mogę przyznać częściową rację użytkownikowi MeJKu, przepowiednia się spełniła, choć nieco później.

Mam o tyle czystsze sumienie, że nie doprowadziliśmy tego "czegoś" do stanu grywalnego, gdyż być może komuś spodobałby się pomysł. W tym momencie na szczęście nikogo nie zawiodłem, a właściwie tylko podbudowałem ego kilku przeciwników pomysłu.

Dziękuję wszystkim, którzy wsparli chociaż trochę projekt, czy to swoją wypowiedzią czy też jakimś elementem samej pseudo-gry. Zapewniam Was, że nic tu nie poszło na marne.

Być może projekt od początku był niczego nie warty, a już na pewno pomysł tworzenia N.I.O.C.H.E.R.-a przeze mnie. Mam nadzieję, że w przyszłości uniknę innych nieudanych rzeczy.

Przepraszam również wszystkich, z którymi kłóciłem się pomimo ich racji. Nie żałuję jednak mojej upartości przy tworzeniu.

To tyle w temacie. Jeśli ktoś z "NiochTeamu" chciałby porobić coś jeszcze w N.I.O.C.H.E.R.-ze na własną rękę, proszę pisać. Temat, jak mówiłem, do zamknięcia. Było miło.

Za ten post RadekNioch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KoweK, Universal, matius_007, Pangia, LSkiper.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez meJKu w 29 Mar 2014, 18:40

To może mała rada ode mnie na przyszłość, zanim Kowek zamknie ten temat w pierony. Na początek zajmuj się czymś "małym", typu proste mapy, testy skryptów i tym podobne, musisz się na początek nauczyć jak działa narzędzie z którym pracujesz. To za co ty chciałeś osiągnąć przy "Niocherze" to było typowe zabieranie się z motyką na słońce, dlatego też projektowi nigdy nie wróżyłem dobrze. Plus musisz wiedzieć, czy projekt jest gotowy do ukazania go publice. Niestety popełniłeś błąd jak większość "moderów" z działu "Modyfikacje w produkcji", gdzie stworzyli dosłownie 1/10 jednej rzeczy i zaczęli ogłaszać czego to nie stworzą w swoim projekcie. Dobrze, że wyciągnąłeś jakieś wnioski i nie przestań na tym, po prostu nie chwal się przedwcześnie swoimi tworami.

Za ten post meJKu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive RadekNioch.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 21 Wrz 2024, 11:46
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: N.I.O.C.H.E.R. - gra Unity by NiochTeam

Postprzez RadekNioch w 29 Mar 2014, 19:11

Co do Twoich porad - większość z tych faktów zrozumiałem jeszcze przed założeniem pierwszego tematu, sprostuję jednak - zwykłem nie chwalić się zbytnio niczym, sam temat na forum stworzyłem bardziej z potrzeby jakiegoś wsparcia dotyczącego co zmienić, jak zmienić żeby było dobrze itp. Absolutnie wiem, że nawet na poziomie ostatnich aktualizacji nie ma się czym chwalić. Być może jakoś źle to wszystko ująłem. Przestać mimo wszystko planuję, cóż, oprócz tego, co całkowicie rozwaliło projekt (czyli brak podstaw jakimi są skrypty i modele) przyczyną byłem też ja. Teoria
:

"Najpierw się z Ciebie śmieją, potem Cię ingorują, potem z Tobą walczą, aż w końcu - wygrywasz"

w tym przypadku rzeczywiście nie miała prawa się sprawdzić z moim "doświadczeniem". I tego obawiałem się od początku.

Pomimo tych paru nieścisłości wszystko, co napisałeś jest prawdziwe i z pewnością przydatne. Kozak za fatygę.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości