[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Żuczek94 w 26 Mar 2014, 00:22

Panowie, chyba coś mi się zbugowało....
Chodzę po zatonie i praktycznie żywej duszy nigdzie nie ma. Na szewczence tak jak zawsze ktoś był - tak teraz nikogo nie ma...
Na skadowsku są tylko kluczowe postacie, w samym zatonie w terenie nikogo nie ma...
Jak znajdę jakiegoś mutanta i do niego biegnę, to ucieknie mi za górkę i mimo że jestem 2-3 sekundy po nim za górką - mutanta już nie ma -.-' O co chodzi?
"Dotykając nieba nie zapomnij że stoisz na ziemi"

Za ten post Żuczek94 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive marcel.
Awatar użytkownika
Żuczek94
Stalker

Posty: 102
Dołączenie: 02 Paź 2012, 15:55
Ostatnio była: 19 Lut 2017, 21:25
Miejscowość: Bydgoszcz
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 26 Mar 2014, 00:37

@Paintball
Gry nigdy nie będą odzwierciedleniem rzeczywistości, więc nie ma co oczekiwać po modzie tworzonym przez garstkę zapaleńców symulatora robótek warsztatowych.

Dodatkowo jest to mod do gry, która swoje lata ma, tak samo nie jest majstersztykiem jeśli chodzi o symulowanie realizmu.
Nie jest też dobra jeśli chodzi o super-realistyczne zachowanie postaci (choć i tak wyprzedza dużą część nowych tytułów)
Nigdy nie była dostosowana pod zaawansowany system skradania się. (Choć i tak jest bardziej realistyczna, niż system skradania się w SKRADANCE, jaką jest najnowszy Thief, w której AI przeciwników woła o pomstę do nieba )

Pod większością itemów, które możesz użyć widnieją punkty, które opisują nam (+2 do naprawy)

Jeśli przeszkadzają komuś (bardzo barwne) opisy, to niech je sobie zwyczajnie zmieni na.

'Rozbita latarka.
Po co mi ona'

Immersja pełną gębą.

W REALNYM życiu nie ma Zony. Nie ma anomalii. Nie ma mutantów ani Najemnych w oczyszczalni.

Miejcie trochę wyrozumiałości ludzie.

Co do najemnych. Przejść się jak najbardziej da i to w godzinę, używając startowego wyposażenia, lub samego noża, jeśli ktoś jest sado-maso.
Wiesz, że najemnicy mają hi-tekowy sprzęt: Kamzy, noktowizory, granatniki.
Dopasuj się do gry.
Nie chodź tam, lub uciekaj.
Kup sobie sam noktowizor, kamzę i granatnik.

Już z samym kałachem i 30 pestkami przeciwpancernymi, które wypadły mi z ciała najemnego zaciukałem całą resztę towarzystwa w oczyszczalni.
Czy było łatwo?

Cholernie.
Ciężko-opancerzony najemnik składał się na 1-2 strzały w szyję.
Tryb pojedynczy jest w Misery bardzo skuteczny. Nawet na małe odległości, bo zabić możesz jednym pociskiem, zamiast siać jak jełop i zmarnować kupę amunicji uśmiercając sufit.

A jak potrzebujesz siły ognia, to zwyczajnie klikasz szybciej paluchem.
Ostatnio edytowany przez swirekster 26 Mar 2014, 00:55, edytowano w sumie 3 razy

Za ten post swirekster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wiewi0r.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 00:44

Są dwa wytłumaczenia na to,albo jesteś tak PRO,że każdy się ciebie boi,albo fakt jest to jakiś Bug.

Z tym widzeniem to nie wiem czy tak do końca jest. Bo robiłem zadanie z tymi Najemnikami w Oczyszczalni i spokojnie siedziałem w krzakach przez około całą noc, i mnie żaden nie zauważył. A gdy wystawiłem się na około 1m od krzaka zaraz zostałem ostrzelany przez typka ze Snajperką.

Kolejny przykładem którym mogę zdementować teorię o Wszystko wiedzących/słyszących/widzących NPC jest przykład,znów w Oczyszczalni. Pod oczyszczalnią są luki ściekowe coś w tym stylu i zazwyczaj tam się chowam i atakuję kolejno Najemników, i często mi się zdarza, że sami się wybijają, i często przechodzą obok mnie i nie strzelali do mnie lecz celowali w innych Najemników.

Do puki nie strzeliłem lub nie zrobiłem obok siebie ruchu nie wiedzieli, że tam jestem a około 4 już leżało w przejściu(używam tłumików). Najlepszym sposobem na dezorientację jest wyrzucanie granatów nad studzienki i sami do siebie strzelają i okładają granatami.

Nie jestem pewien czy to jest tak zaprogramowane czy nie, ale moim zdaniem SI szacuje szansę na wygraną i często atakuje od tyłu. Często neutralni Stalkerzy przechodzili za moje plecy/flankę i dopiero wtedy strzelali.

Istnieje też chyba coś takiego jak przestrzeń prywatna stalkerów. Miałem dość często tak, że z bronią podbiegałem do innego przyjaznego stalkera i często zostałem ostrzelany bez powodu. Tak samo jest jak podbiegam bez broni.A jeśli by to byli wrogowie to strzelali by na pewno bo cicho się nie zachowywałem.(teraz mam na to metodę zanim do kogoś podejdę,wyjmuję pistolet oddaję strzał ostrzegawczy,ZZA osłony i jeśli nie atakują podchodzę.)
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Żuczek94 w 26 Mar 2014, 00:48

Mnie też najemnicy załatwili nie raz na odległość. Dzisiaj jak odpaliłam grę i poszłam w kierunku oczyszczalni, zaczęłam 'walczyć' z dwiema pijawkami i dzikiem po drugiej stronie bagien - zostałam ostrzelona mimo że w pobliżu nikogo innego nie było bo tak jak mówiłam, nie mam ludzi na mapie xD są tylko ci do misji xD
"Dotykając nieba nie zapomnij że stoisz na ziemi"
Awatar użytkownika
Żuczek94
Stalker

Posty: 102
Dołączenie: 02 Paź 2012, 15:55
Ostatnio była: 19 Lut 2017, 21:25
Miejscowość: Bydgoszcz
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 00:52

Może masz tak, że obraz postaci wyrzuca ci poza pole widzenia w górę lub w dół, a reszta jest normalnie i mogą cie ostrzelać bez problemu, sprawdź to na Skadowsku ostrzelaj miejsca gdzie mogą być ludzie i zobaczysz czy są czy nie.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Żuczek94 w 26 Mar 2014, 00:59

No tak, tylko nawet jak ich wyrzuca, to i tak to jest bug i bym musiała coś z tym zrobić xD ostrzelam te miejsca i w razie czego sprawdzę wcześniejszego save'a
"Dotykając nieba nie zapomnij że stoisz na ziemi"
Awatar użytkownika
Żuczek94
Stalker

Posty: 102
Dołączenie: 02 Paź 2012, 15:55
Ostatnio była: 19 Lut 2017, 21:25
Miejscowość: Bydgoszcz
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 01:01

W najgorszym wypadku będziesz musiała robić reinstalacje lub coś.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 26 Mar 2014, 01:06

Misery nie jest grą, którą masz przejść, dla samego przejścia, chyba że żona robi ci obiad za każdą grę, którą przejdziesz jak najszybciej i ją sobie odfajkujesz.

W misery cieszysz się samą grą. Każdym opisem, który przeczytasz. Każdą opowieścią, którą opowie ci spotkany stalker, lub głosem błagania o drugą szansę wroga, który sterczy przed tobą na kolanach.

Czy będzie ci groził, czy będzie obiecywał poprawę, czy opowie ci co skłoniło go do walki z tobą. Czasem nawet mówią, że mają dosyć, że w sumie dobrze, że zaraz umrą.

Po to gra się w Misery.

Za ten post swirekster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szewczenko.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 01:10

Swirekster pięknie to ująłeś, miło posiedzieć na Skadowsku i od tak porozmawiać ze Stalkerami. Można ciekawych rzeczy się od nich dowiedzieć czasem użyteczne czasem nie.

Trafił mi się raz dosłownie opis takiego mutanta nie pamiętam nazwy, ale miał tak dłuższe ręce i wyglądał jak człowiek , ale to nie był zombiak, nawet potrafił mówić wprawdzie jedno słowo, ale zawsze coś. O ile się nie mylę powtarzał takie stłumione "soldat" jakby konał. Ale na śmierć zapomniałem jak się on nazywał.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 26 Mar 2014, 01:16

@ Paintball - zgadzam się z przedmówcą swireksterem. I nie, nie widzą ZAWSZE przed krzaki. Ale jak pół dupy zza krzaka wystaje, to i owszem.
A temat najmilców z Oczyszczalni był wielokrotnie poruszony, ŻE CHAMY SĄ OSKRYPTOWANE i wuja im wiszą nowe algorytmy skradania. Oni żrą uran, srają artami i tkwią na posterunku!

Co do skradania, czasem dawało się schować, np. w leśniczówce troszkę z boku, w cieniu, a bandyta - mimo że byłem w jego "polu widzenia", obszedł mnie kierując się tam, skąd do niego wcześniej strzelałem. Tak, może to skrypt, zafiksowany na "Last known location"; ale wolę myśleć, że skupiony, pod wpływem adrenaliny, nie zaważył mnie (no i to, że go nie stać na uran).
Immersja? Jest.
Mnie też czasem przytłacza ilość przedmiotów, ale masz ładny, erpegowy opis, w którym nierzadko jest dokładnie napisane, dlaczemu nie możesz użyć przedmiotu.

Z drugiej strony realizmu - skoro tak go pragniesz, to i ja się dołączę: dziur po kulach w kamizelce kuloodpornej nie naprawisz do stanu "jak nowe" taśmą klejącą, łomem i podeszwą starego buta. Rany postrzałowej nie wyleczysz potionem, a krwawienie nie ustaje aż tak łatwo. Trafienie jedną kulą w całkiem sporo miejsc jest właściwie równoznaczne ze zgonem; samo ciśnienie uderzenia pocisku może wywołać szok hemodynamiczny, prowadzący do nagłego skoku ciśnienia, przez co do uszkodzeń, krwawień, udaru. Zabić można nie tylko nożem, ale też długopisem, śrubokrętem, widelcem, kluczem... Z działania wódki - chyba tylko powiększanie wątroby się zgadza. A w grze nie ma płynu Lugola. ;)
Granat nie rzuca na 3 metry w górę, tylko siecze na mielonkę; wiatr zmienia tor lotu pocisku, czerwone beczki nie wybuchają, a łażenie po bagnach skutkuje katarem, a żołnierze nocą noszą noktowizory, a na wyposażeniu mają lunety i lornetki.
No, długo by jeszcze można wymieniać.

Jakbym chciał mieć "realizm", to bym biegał i "strzelał się" po lesie ze strażnikami na zielonej granicy, mieszkał w szałasie w lesie i jadł sarnie mieso, własnoręcznie upolowane. Grafika lepsza, immersja wspaniała, tylko z respawnem gorzej.

Z całym szacunkiem, radzę znaleźć sobie inne zajęcie na uspokojenie - bo piszesz jak gimbus, który się rzucił na grę jak szczerbaty na suchary. A potem narzeka, że to, że tamto. Grałeś w vanillę? Po strzale z grubsza w kierunku grupy bandytów, z tłumikiem, za stu metrów, cały zespół obracał się w twoją stronę jak drony na autonamierzaniu. O tym się zapomniało, czy jak? Teraz Bandyta, kiedy załatwisz ze 100m po cichu jego kumpla, kuca i rozgląda się nerwowo, zamiast walić z bazooki w kamień, za którym się schowałeś. Chłopaki poprawili co się dało, ale na lepsze skradanie silnik nie pozwala.

Co do realizmu, ale też myślenia w grach offtop:
:

Kiedyś chciałem spróbować przygodówek, były to chyba Tajne Akta. W pierwszym rozdziale jest na ulicy dziewczynka z dziurawą oponą w rowerze - jakie jest logiczne rozwiązanie problemu - wziać dętkę, wsiąść w samochód, pojechać na drugi koniec Berlina do domu dziadka/ojca* by w wiadrze pod rynną(!) sprawdzić, gdzie jest dziura. Nie pamiętam już czym to się dało załatać.
No, cholera, chwilę zajęło mi ogarnięcie tego, a to i tak jedna z logiczniejszych zagadek w historii gatunku.


@Szewczenko - Izłom vel połamaniec :)
@Żuczek - sprawdź ustawienia ALife, może z jakiegoś powodu coś ci ograniczyło spawn npców, i pojawiają się dopiero na twojej twarzy. :P Chyba da się to zmienić za pomocą FOV Changer(?) ze strony moda.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!

Za ten post Wiewi0r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive swirekster, Żuczek94.
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 01:36

Jest wiele rzeczy poprawionych co do inteligencji SI np:

1. Przeciwnik rozważa pewne możliwości.Może cie po cichu obejść, zasypać gradem pocisków/granatów, robić zasłonę dla kumpli, albo wystawiać się na przynętę.
2. Moim zdaniem NPC po prostu może zostać zaskoczony i jak na zaskoczonego w nocy (nerwowego człowieka) strzeli do ciebie kilka razy.
3. Jest zwiększone zróżnicowanie zachowań NPC. Jeden będzie strzelał i rzucał na oślep granatami, drugi wyczeka na ciebie pół dnia siedząc w jednym miejscu.
4. Przeciwnicy nie mają aż tak podzielnej uwagi.Strzela do mutanta jest do ciebie obrócony tyłem a i tak zdąży cie z 100 m zlokalizować i ostrzelać skutecznie.
5. Przede wszystkim NPC myśli od tego czym najlepiej cie załatwić po to jak to zrobić.
6. NPC nie jest już aż tak doskonały i nie widzi cie jak siedzisz w krzakach, ale zobaczy twoją głowę jeśli jesteś za beczką.Szczególnie jeśli posiada Snajperkę.(Znowu odwołanie do oczyszczalni)
7. Nie ma już czegoś takiego jak zbiorowa świadomość.

Jak do tej pory tylko to wychwyciłem w zmianie zachowania NPC.
@Wiewi0r-Dziękuje o tego właśnie pana mi chodziło. :)
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez paintball_0 w 26 Mar 2014, 02:18

Ten mod to Dark Souls: Stalker. Samo granie w niego nie wystarczy. Tutaj trzeba przynajmniej przeczytać dokumentację techniczną, żeby zawczasu wiedzieć co i jak. Jedni tego typu gry lubią, innych tego typu gry wnerwiają.

Jestem takim typem gracza, który woli uczyć się grać po prostu grając w grę, a nie żebrząc o podpowiedzi na forach i szukając poradników w Sieci. Gdyby ten mod był badziewny to bym go już dawno porzucił. Problem w tym, że ten mod jest fenomenalny! Odpowiednio trudny i przemyślany. Nareszcie należycie wykorzystuje dostępne mapy.

Uczepiłem się bezużytecznych przedmiotów bo mnie zwyczajnie wyprowadziły z równowagi. Spowodowały, że jak ostatni frajer nosiłem przy sobie tonę niepotrzebnego szmelcu w tak wymagającej i trudnej grze. Cudaczne SI nie jest aż takim problemem. Jest nieprzewidywalne i nie raz doprowadza do szału, ale na swój sposób jest sprawiedliwe. Zasadniczo uważam, że autor nowej sztucznej inteligencji jest zwykłą cwaniaczkowatą świnią, ale mogę z tym żyć.

Mało jest gier, do których podchodzę tak emocjonalnie jak do Stalkera. Tom Clancy powiedział kiedyś, że fikcja (w przeciwieństwie do rzeczywistości) musi mieć sens. Całkowicie się z nim zgadzam. Stąd moje czepianie się drobiazgów i każdy element nie pasujący do układanki niszczy w moich oczach wiarygodność przedstawionego świata. Rekwizyty będące jawnymi rekwizytami nie dodają nic do immersji. Niszczą ją.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości