[S.T.A.L.K.E.R. Priboi Story]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez adin w 30 Sty 2008, 19:29

.... nie tylko podczas rozmowy z generałem :mad: w ogóle podczas prowadzenia dialogu z kimkolwiek

macie jakieś pomysły?
Image
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

Reklamy Google

Postprzez CLEAR SKYline w 30 Sty 2008, 20:51

Czy i Wy mieliście zwarcie poza NPP, które trwa tylko chwilę, czy to takie dziwne Blowouty?
ImageImage
11% graczy uważa że najważniejsza jest grywalność, jeśli należysz do tych 89% dla których ważniejsza jest grafika to p...l się.
Awatar użytkownika
CLEAR SKYline
Łowca

Posty: 464
Dołączenie: 13 Lis 2007, 21:07
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 15:25
Miejscowość: 3OHA -> БAP -> APEHA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 1

Postprzez SithLord w 30 Sty 2008, 22:14

To tak ma być.

A tak na marginesie.
Zacząłem spolszczać tegoż modzika tylko nie spodziewajcie się szybkich postępów bo jestem sam.
Image

Stalker Clear Sky <- Nadzieja na lepszego stalka
Awatar użytkownika
SithLord
Stalker

Posty: 153
Dołączenie: 04 Wrz 2007, 20:50
Ostatnio był: 08 Lip 2008, 16:48
Kozaki: 0

Postprzez Pogan w 30 Sty 2008, 22:36

Ja do pomyc w spolszczaniu sie nie nadaje alw moge wspierać duchowo. Czy widział ktoś slot na granaty bo u mnie w nie wystepuje moge Wkładac granaty na pasek ale opcja włóż do slotu nie działa dziwne:/
Pogan
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 29 Sty 2008, 21:22
Ostatnio był: 12 Lut 2021, 02:24
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Postprzez Michu w 30 Sty 2008, 22:49

Mod jest świetny, najlepszy z jakim przyszło mi się spotkać. Szkoda, że jest po angielsku, bo rozumiem tylko 50% tekstu.
Ładnie zona wygląda, tylko za dużo nawalili tych kwiatków, ale da się żyć. I co do poziomu trudności, odpaliłem sobie na ''stalker'', i albo ten kombinezon jest do bani albo nie wiem, bo dostałem 2 strzały od najemnika i straciłem 70% życia O.o.
Spoiler*
Gdzie mam znaleźć te dokumenty zgubione, byłem w barze ale nie ma...
Koniec*
Ogółem bardzo podobają mi się mutanty, dlaczego wywalili te zombiaki z pełnej wersji, one są przecudne :D.
Tak samo jak koty, o dziwo 2 zobaczyłem. Zonk!
Na razie nie natrafiłem na ANI JEDNEGO Bug'a, nie wiem ale ja jeszcze nigdy nie miałem w stalkerze czegoś takiego jak crash :).
I obym nie miał nigdy.
Aktualnie kupuję sobie u barmana broń, za ciężko zdobytą kasę z walk na arenie :p.
Więcej pogram jutro/pojutrze.

Ogółem warto zainstalować.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Postprzez CLEAR SKYline w 30 Sty 2008, 23:47

Nareszcie będzie spolszczenie!!! :D :D :D Poproszę Monolit, Boba Marley'a i kogo się jeszcze da o pomoc duchową i aby Duch Święty zstąpił na SithLorda, i pomógł Mu spolszczyć ten mod na wszystkie języki, by i mieszkańcy wieży Babel mogli sobie zamłócić. :wink:
ImageImage
11% graczy uważa że najważniejsza jest grywalność, jeśli należysz do tych 89% dla których ważniejsza jest grafika to p...l się.
Awatar użytkownika
CLEAR SKYline
Łowca

Posty: 464
Dołączenie: 13 Lis 2007, 21:07
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 15:25
Miejscowość: 3OHA -> БAP -> APEHA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 1

Postprzez MCaleb w 31 Sty 2008, 01:15

Pogan, granaty (tak samo jak i bez modów) masz pod 4 i nie potrzebujesz na nie sloty. Mają być w ekwipunku. Między ich rodzajami zmieniasz per Y, jakbyś jeszcze nie wiedział. Jeszcze jedno durne pytanie, na które mógłbyś sam sobie odpowiedzieć zaglądając do opcji, a będzie warnik.

A wracając do modu: 3 Chimery, 2 Kontrolerów, 15 Zombiech, 2 koty, 2 Pijawki, Nibyolbrzym, Burer - to prawidłowy spis grupy desantowej mutantów w Magazynach Wojskowych. Dwa razy już się z nią mierzyłem. Jak dotąd 2:0 dla mnie.
Przy okazji - w Magazynach denerwuje mnie przejście do Baru. Chciałbym je ominąć i pozbierać ze trzy Korale, Baterię Elektryczną, dwa Grawi i Jeżowca (albo coś podobnego), ale za cholerę nie mogę ominąć przejścia. Zna ktoś jakieś kody do latania albo inny sposób dostania się tam? Zapewne nie, bo kody w Stalku nie działają, choć jakoś musieli robić te filmiki z lotem kamery...
There is nothing in this world worth believing in...
Image
Awatar użytkownika
MCaleb
Weteran

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez CLEAR SKYline w 31 Sty 2008, 02:33

A i przejście Bar-Wysypisko dalej przenieśli, co jest trochę męczące dla Strel... Priboya

Też zauważyliście Streloka na czele rankingu z okrągłym tysiączkiem? Ciekawe, czy go spotkamy?
ImageImage
11% graczy uważa że najważniejsza jest grywalność, jeśli należysz do tych 89% dla których ważniejsza jest grafika to p...l się.
Awatar użytkownika
CLEAR SKYline
Łowca

Posty: 464
Dołączenie: 13 Lis 2007, 21:07
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 15:25
Miejscowość: 3OHA -> БAP -> APEHA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 1

Postprzez MCaleb w 31 Sty 2008, 02:42

Tak. Ja go nawet zabiłem (wreszcie!).

No i ogółem rzecz biorąc niewiele trzeba, by posklejać te mapki w jedną całość - żadnych durnych wejść, czy rzeczy w tym stylu. Może Strefa skurczyłaby się lekko, ale co z tego? Wolałbym, by były trudnodostępne miejsca, pełne anomalii, mutantów i artefaktów, niż nicość. A tak naprawdę wiele nie trzeba, gdyż większość map już jest zagospodarowana - dodać przejścia, urozmaicić teren szwu i mamy Stalkera takiego, jakim go zapowiadali. Może trochu mniejszego, ale przynajmniej bez ekranów ładowania rozsianych po Zonie. :P
There is nothing in this world worth believing in...
Image
Awatar użytkownika
MCaleb
Weteran

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez barin w 31 Sty 2008, 09:01

Jest to mój pierszy post tutaj, więc witam wszystkich serdecznie!

Jestem jednym z autorów moda odpowiedzialnym za skrypty, zadania, testowanie, naprawianie błędów i inne rzeczy więc chciałbym odpowiedzieć na wasze pytania. Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, że mod NIE był testowany na polskiej wersji, część z błędów, które się pojawią mogą być powodem właśnie polskiej wersji.

Poza tym zdaje sobie sprawę z tego, że mod ma wiele błędów, ale żeby usprawiedliwić mój team chciałbym zaznaczyć, że jest to pierwszy mod zmieniający całkowicie storyline i jest rzeczą niemożliwą pozbycie się wszystkich błędów w czasie pracy nad modem. Dlatego właśnie potrzebny jest Wasz feedback (błędy, sugestie itp.)

Mi się nie podoba to, że tłumiki są tak przydatne w tym modzie jak w podstawce, czyli prawie wcale.


prawdę mówiąc nie skupialiśmy się na broni i jej właściwościach - dostaliśmy gotowe pliki

Poza tym jest ten sam błąd z anomaliami co w SRP - gdy masz zaawansowany wykrywacz, to w miejscu anomalii płonie (za przeproszeniem) jebitny ogień, którego dym jest jeszcze większy


nie stwierdziłem podobnego zachowania anomalii w mojej wersji, ale sprawdze to dokładnie

Blowouty są częste i nie ma za bardzo jak się przed nimi schować.


Blowout-y są randomizowane dlatego czasem mogą pojawiać się częściej, czasem rzadziej, to zależy. Co do miejsc gdzie można się schować - zostawiliśmy te miejsca w skrypcie, ale dodaliśmy promieniowanie dlatego, że uznaliśmy to za bardziej realistyczne. Dodaliśmy też efekt "slowdown", co oznacza że nie można biegać w czasie blowout-u. Słyszałem, że jest to uciążliwe więc być może usuniemy ten efekt

Nowe obiekty mają tendencję do wiszenia w powietrzu, dopóki na nie nie wpadniemy. Wtedy wydają przepotężny łoskot spadając na ziemię. No i drabinki w nowych szopach nie działają.


To prawda, ale po części nie jest to nasza wina. Tylko obiekty dodane w level edytorze (mp sdk) będą "przyklejone" do ziemi. Ponieważ gdy dodawaliśmy obiekty do map nie dysponowaliśmy możliwością dodania obiektów z poziomu level edytora do map sp - stąd właśnie taki efekt. Znaleźliśmy inny sposób aby to naprawić, ale go nie dodamy ponieważ może to (i raczej napewno) wpłynąć na spadek fps - innymi słowy gra będzie przymulona

Priboi robi dodatkową gamedatę?


Tylko jedną, tak jak inne mody

MC, na jakim grasz patchu?


Priboi działa na patch-ach world wide 1.0004 i 1.0005.

1.0004 i oczywiście zaaplikowałem patch do 1.0004, który jest w gamedacie - popatrz do readme (jest kilka readme w archiwum).


Jeśli pobraliście instalator to on powinien automatycznie wykryć gdzie macie katalog instalacyjny i jaką wersje patch-a. Instalator nie wykrywa poprawnie wersji patch-a jeśli macie stalkera ściągniętego ze steam-a, dlatego dodaliśmy też wersję spakowaną 7zip-em, w tym wypadku musicie samodzielnie skopiować odpowiednie pliki w zależności od patch-a jaki macie zainstalowany (więcej w readme w katalogu patch)

Ja używam granatów normalnie, naciskam 4 potem Leeeeeci itd. Może podniosłeś barrel, bo ma ikonke granata w ekwipunku.


Odpowiednie ikony dla obiektów takich jak kanister czy beczka zostaną dodane

BTW, dużo trudniej się gra z Priboi'em i wywala na pulpit jak się zginie, choć nie u wszystkich


No właśnie to jest troche dziwne, do tej pory nie stwierdziliśmy dlaczego tak się dzieje, nikt z teamu nie miał "przyjemności" doświadczenia takiego buga :) a z tego co słyszałem to log generowany przez xray jest pusty. Nie jesteśmy pewni, ale CHYBA dzieje się to tylko na wersjach z zainstalowanym 1.0004 i wersją gry inna niż world wide, a przynajmniej językiem ustawionym na inny niż angielski

Przetestowałem i od poprzedniego posta wyrzuciło mnie z 10 razy


Nie mogę pomóc bez dodatkowych informacji takich jak gdzie, w jakich okolicznościach bug się pojawił i co zostało zapisane w logu

Przy okazji na początku można zabić żołnierzyka, który ma nie zły ekwipunek ze sobą (obokan, 2 ak, granaty, amunicje...itd) i co najlepsze, wszyscy żołnierze dalej będą naszymi przyjaciółmi (widocznie nie przepadali za gościem). Później zabiłem trzech żołnierzy nożem i dopiero wszyscy się zorientowali, że coś jest nie tak:]


Rozważaliśmy dodanie relacji w stylu "zabijesz przyjaciela (w tym przypadku żołnierza) to reszta zabije Ciebie". Zrezygnowaliśmy z tego ponieważ co w przypadku, gdy zastrzelisz kogoś nieumyślnie? Niestety, ale stalker nie rzadzi sobie z friendly fire

Kiedy ruszyłem na lewo i zobaczyłem ten piękny JASNY domek i dach z dziurami, wziąłem fure i podjechałem aby wskoczyć na dach domu i na skraju chciałem zajrzeć do środka, lecz się nie da ponieważ dach jest dalej tylko że nie widzialny...za Chiny Ludowe nie zejdziemy w dół, bo od razu zawitamy na kwiatuszkach.


Uwierzcie mi na słowo nie jest łatwo dodać nowy obiekt do stalkera, zwłaszcza np. dom - chociażby ze względu na układ terenu, prawie wszystkie możliwe miejsca zostały już zajęte przez oryginalne obiekty umieszczone przez gsc

Nie daleko obok poleciałem do tego mięsacza co ginął zawsze w anomali. Pomyślałem, że pewnie go nei będzie...a tu zona zonka zrobiła...Mięsacz jest ale anomali nie! Biedak wbiega w dawne miejsce anomali i ginie bez przyczyny buahaha:D.


Ginie, ale nie bez przyczyny - anomalie są niewidzialne

Kolejną śmieszną sprawą są drzewka dodane przez konstruktorów moda, który lubują się w kręceniu wokół własnej osi (niedosłownie oczywiście), a także nagłym zapadaniu się o kilka centymetrów w ziemię:].


Tu mogę zacytować samego siebie :)

To prawda, ale po części nie jest to nasza wina. Tylko obiekty dodane w level edytorze (mp sdk) będą "przyklejone" do ziemi. Ponieważ gdy dodawaliśmy obiekty do map nie dysponowaliśmy możliwością dodania obiektów z poziomu level edytora do map sp - stąd właśnie taki efekt. Znaleźliśmy inny sposób aby to naprawić, ale go nie dodamy ponieważ może to (i raczej napewno) wpłynąć na spadek fps - innymi słowy gra będzie przymulona


Wszyscy w tym modzie są tak słabi (przynajmniej na początku), że spokojnie można rozwalić wszystkich żołnierzyków na początku (prócz tego jednego co lubi wódkę, ponieważ on jest nieśmiertelny:D) oraz w wiosce (tu zginąłem bo nie zauważyłem frajera za budynkiem), praktycznie bez problemu.


Przede wszystkim zależy to od poziomu trudności, grałeś na poziomie master? Bronie są o tyle mocne, że możesz zabić swoich przeciwników kilkoma strzałami, ale oni mogą z tobą zrobić dokładnie to samo

Ah! Z tymi kwiatami to przesadzili!!! To Zona czy Ogród Bajek?


Jeśli czytałeś readme to powinieneś wiedzieć, że akcja Priboi-a dzieje się rok po tym jak Marked One powybijał wszystkich w elektrowni i całej Zonie :) Tak abstrahując jeśli przeglądaliście aktualne zdjęcia z Pripyat i Czernobyla to powinniście wiedzieć, że cała strefa jest całkiem bujna (trawa, kwiaty, drzewa, krzaki), nawet sporych rozmiarów jabłka i inne owoce (których oczywiście nie moża jeść)

Czy można coś zrobić z tymi kwiatami i nie potrzebnymi drzewami? Jest jakiś sposób?


Tak możesz usunąć kwiaty, w tym celu usuń wszystkie pliki build_details.dds z podkatalogów folderu gamedata\levels. Wówczas gra będzie korzystać z oryginalnych plików definiujących roślinność

Dzicz się nie odradza po pierwszym przejściu - tak jak to miało miejsce po uratowaniu Krugłowa w podstawce. Teraz nikogo nie ratujemy i przez to Dzicz jest pustkowiem (dwa razy tylko byłem).


Owszem odradza się, ale zrezygnowaliśmy z bandytów i snajperów

W X16 pada deszcz. Nie tylko na zewnątrz, ale również pod ziemią!


Dziwne, naprawiliśmy ten problem już całkiem dawno, ale jak widze - nie do końca :)

Zabiłem najemnika w Barze i słyszę od razu "na terenie Baru jest morderca...". No pochlastać się można.


Rozważamy dodanie możliwości zabijania na terenie baru

MegaBlowout! Wyobraźcie sobie trzy Chimery, dwie Pijawki, Burera i Snorka na raz, a na deser dwóch Kontrolerów prowadzących dwadzieścia zombiaków. To wszystko, a nawet więcej w Magazynach Wojskowych, od strony Baru, po powrocie z Czerwonego Lasu.


Ponieważ dostaliśmy dużo podobnych postów, zmienimy troche respawn mutantów po blowoucie

Stalkerski nos jest wymagany do szukania dokumentów i pchania fabuły dalej. Co prawda nie miałem z tym kłopotów, gdyż pchałem się tam, gdzie zazwyczaj nie łaziłem.


Taki był główny cel modu, bieganie z karabinem raczej nas troche znudziło więc postanowiliśmy dodać coś w stylu Sherlocka Holmesa

Ekolog w Jantarze sprzedaje gówna na patyku. W porównaniu do asortymentu Barmana on przespał kilka lat w swoim bunkrze. Nawet ceny skupu ma zaniżone.


Ponieważ Barman jest teraz Waszym głównym kupcem/sprzedawcą

I co do poziomu trudności, odpaliłem sobie na ''stalker'', i albo ten kombinezon jest do bani albo nie wiem, bo dostałem 2 strzały od najemnika i straciłem 70% życia O.o.


Ponieważ bronie są troche "podrasowane" i działa to w obydwie strony - zarówno Ty jak i Twoi przeciwnicy posiadają troche lepsze bronie

a mi wyskakuje bugtrap gdy zaczynam rozmowę z generałem na początku gry :/
.... nie tylko podczas rozmowy z generałem w ogóle podczas prowadzenia dialogu z kimkolwiek, macie jakieś pomysły?


Najprawdopodobniej ma to związek z polską wersją gry, poza tym zmieniliśmy nieco dialogi wielu npc

Przy okazji - w Magazynach denerwuje mnie przejście do Baru. Chciałbym je ominąć i pozbierać ze trzy Korale, Baterię Elektryczną, dwa Grawi i Jeżowca (albo coś podobnego), ale za cholerę nie mogę ominąć przejścia. Zna ktoś jakieś kody do latania albo inny sposób dostania się tam?


W barze i magazynach wojskowych artefakty po blowoucie są respawnowane w złych miejscach (bug) co oczywiście zostanie poprawione. Co do ich zdobycia, możesz wyskoczyć poza mapę od strony najemników (za wioską), jest jedno lub dwa miejsca gdzie można wskoczyć na skałę a później przez płot

Zapewne nie, bo kody w Stalku nie działają, choć jakoś musieli robić te filmiki z lotem kamery...


Odpalasz konsole i wpisujesz: demo_record nazwa_demka (dostępne od wersji 1.0004)

No i ogółem rzecz biorąc niewiele trzeba, by posklejać te mapki w jedną całość - żadnych durnych wejść, czy rzeczy w tym stylu. (...) A tak naprawdę wiele nie trzeba, gdyż większość map już jest zagospodarowana - dodać przejścia, urozmaicić teren szwu i mamy Stalkera takiego, jakim go zapowiadali. Może trochu mniejszego, ale przynajmniej bez ekranów ładowania rozsianych po Zonie. :P


Nie jest to możliwe z powodu na ograniczenia silnika xray, jeśli widzieliście filmiki z wersji beta i alfa to powinniście wiedzieć, że co do wielkości to obecny stalker niewiele różni się od poprzednich wersji

Co dalej?

Na razie zamierzamy naprawić wszelkie błędy i najprawdopodobniej dodamy nowe mapy do stalkera (no może nie nowe - będą to mapki z wersji mp, nie wszystkie oczywiście)

Od mej osoby -POCHWAŁA L.

Przychylam. - МЦ -
barin
Stalker

Posty: 54
Dołączenie: 31 Sty 2008, 07:03
Ostatnio był: 07 Gru 2010, 22:15
Kozaki: 7

Postprzez Quinn w 31 Sty 2008, 11:10

Rozumiem, że siła broni została zwiększona, ale to już paranoja. Ja w pancerzu strzelam z AK 74 do bandyty z pistoletem, trafiłem go kilkanaście razy, podczas gdy on zabił mnie dwoma strzałami, choć miałem zdrowie na maksa. Gram na poziomie Stalker.
Awatar użytkownika
Quinn
Ekspert

Posty: 712
Dołączenie: 14 Cze 2007, 13:37
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 19:44
Miejscowość: Seattle, budynek z elektryczną owcą na dachu...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Postprzez Pogan w 31 Sty 2008, 11:20

MCaleb napisał(a):Pogan, granaty (tak samo jak i bez modów) masz pod 4 i nie potrzebujesz na nie sloty. Mają być w ekwipunku. Między ich rodzajami zmieniasz per Y, jakbyś jeszcze nie wiedział. Jeszcze jedno durne pytanie, na które mógłbyś sam sobie odpowiedzieć zaglądając do opcji, a będzie warnik.

Mi nie działa klawisz 4 tzn. postac nie wyciaga granatu ale dajmy już spoój granatą to może tylko w mojej wersji jakoś to przeżyje:)
Pogan
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 29 Sty 2008, 21:22
Ostatnio był: 12 Lut 2021, 02:24
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość